Het grote V6 decoder topic



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

749 reacties

Reputatie 1
Ik had inderdaad gehoopt dat Proximus al een idee zou hebben gehad waarom er een probleem is met HDCP over een AVR, maar tot nu toe nog radiostilte. Jammer, hierdoor komt het testen van de V6 bij mij wat op de achtergrond aangezien mijn systeem niet rechtreeeks gekoppeld is.
Het zou dus idd kunnen dat een passthrough via een andere component ook problemen geeft. Is er nog iemand op het forum die niet rechtreeks van de V6 naar een TV gaat maar ergens via?


Ik. Heb een home cinema systeem staan met een Hdmi in en uit (Sony BDV-N5200W - 5.1). De V6 hangt hierop (zodat men geluid uiteraard via de HC gaat en niet via de TV) en dit werkt zonder problemen
maar eigenlijk vraag ik mij ook af wat de meerwaarde nog is van deze app op de v6 aangezien je YT ook kunt casten op je tv vanuit een mobiel toestel of laptop …..?
en zoals je zelf aanhaalt is het invoeren van tekst niet zo gemakkelijk en zelf al zou je een usb toetsenbord kunnen aansluiten (eventueel in de toekomst) zit je nog eens met een bijkomen toestel dat je moet aansluiten...
@YvanVG, wordt nog ingewikkelder, nu is de vraag waarom geen probleem met V5 en wel met de V6 om met je VCR te negotiëren omtrent compliantie met HDCP:!!!:
Er zou iemand van prox team toch moeten kunnen navragen bij de profs of er nog zijn die problemen gemeld hebben in dit verband❓
Reputatie 7
Badge +6
maar eigenlijk vraag ik mij ook af wat de meerwaarde nog is van deze app op de v6 aangezien je YT ook kunt casten op je tv vanuit een mobiel toestel of laptop …..?
en zoals je zelf aanhaalt is het invoeren van tekst niet zo gemakkelijk en zelf al zou je een usb toetsenbord kunnen aansluiten (eventueel in de toekomst) zit je nog eens met een bijkomen toestel dat je moet aansluiten...

Inderdaad en alweer volgens de franstalige userbase en het forum is Youtube via de decoder v 6 gewoon in 720p, ook al betreft het 4K demo's. Met gelijk welke smart tv doe je beter en via een 4K smart al helemaal.
Volens zepatko:



Met dank aan zepatko: fr.forum.proximus.be/le-labo-proximus-35/le-decodeur-v6-qu-en-pensez-vous-45086
Bye bye again
Badge
Inderdaad Martin, we verwachten nu wel eens degelijke technische info van Proximus ivm HDCP mogelijk probleem . Dit in verband met v6 verbinden via vcr naar tv . En welke kabels er nodig zijn als vcr nog met scart werkt .
We blijven hier maar het probleem aanhalen, maar niemand doorprikt het ballonnetje met info ...
Reputatie 2
Badge
Beste
Ik heb papieren gekregen voor terugzenden V5.
Wordt deze automatisch gedeactiveerd?
Zoniet wilt u het dan voor mij doen en eveneens het uhd kanaal terug inschakelen.
Dank u.
ThomasP,
- krijg je soms ook klachten binnen van de V6 afstandsbediening die met "TV mode" +"EXT" toetsen niet wilt reageren als je de pijtjes up/dow gebruikt om van HDMI ingang te veranderen.
Met de V5 afstandsbediening werkt het wel goed!
- Bijkomende vraag de V6 afstandsbediening resetten, is daar een aparte procedure voor of mag je de zelfde gebruiken voor de V5 ?
@YvanVG
Ondersteunt je VCR mss geen HDCP 2.2 en is dat de reden dat het niet werkt met de V6 !
ook de HDMI kabel die je gebruikt naar de AVR is belangrijk !
NB: andere oplossing om het geluid van de TV terug naar de AVR te sturen zou je uw V6 rechtstreeks op je tv kunnen aansluiten en ARC gebruiken of S/PDIF, indien beschikbaar.

Of doe eerst eens een test door je v6 decoder op een lagere resolutie te zetten 720 of 1080 of het dan probleemloos werkt met je AVR
Reputatie 2
Badge
Ik heb de V6 nu enkele maanden kunnen testen. Op het feit na dat ik de gevoeligheid van de bijgeleverde (doch veel beter gestructureerde) afstandsbediening te hoog vind, had ik tot eergisteren geen enkel probleem.
Toen kreeg ik plots verschillende zenders op 1 kanaal te zien in mijn tv-gids. Dat ging zo over een stuk of 4 kanalen. De kanalen selecteren via de numerieke toetsen gaf geen probleem. Via de P-up en down toetsen kreeg je beide zenders op hetzelfde kanaal te zien.
In mijn 'settings','zenders hernummeren' waren enkele zenders gewoon verdwenen in mijn lijst, hoewel ik ze wel gewoon kon selecteren via de afstandsbediening.
Raad gevraagd... Paar keer stroom afgezet, BBox3 ook. Paar keer complete reset gedaan van de V6 decoder - zeer veel tijdsverlies dus... Geen oplossing.
Gelukkig had ik nog een V5 decoder liggen (tot wanneer die terug gestuurd kan worden), en die heb ik opnieuw aangesloten, en daar had ik geen enkel probleem met zenders, kanalen en/of zenderlijsten.
24u later sloot ik de V6 opnieuw aan (de stroom was lang genoeg uitgezet, dacht ik). De dubbele zenders waren wel verdwenen, maar vele zenders waren gewoon hernummerd.
Nu wou ik enkele zenders toch hernummeren, en ja hoor... Na de 4e of 5e hernummering was het weer prijs : enkele zenders zijn gewoon weer verdwenen uit mijn voorkeurslijstje... Ze staan wel op het correcte kanaal en ik kan ze selecteren via afstandsbediening. Maar in de lijst zijn ze verdwenen, wat het moeilijk maakt om de rest ook te hernummeren.

Misschien een kleine hint : na het hernummeren van de eerste zenders, gebruikte ik de up- en down-toets van de afstandsbediening. Toen ik een zender moest gaan zoeken op plaats 300-en zoveel, gebruikte ik de numerieke toetsen van de afstandsbediening om die op de correcte plaats te krijgen. Toen was de zenderlijst om zeep.
Er zit dus waarschijnlijk nog een redelijke bug in de V6-software.

Nu heb ik de V5 opnieuw aangesloten en die werkt weer normaal. De overige hernummerde zenders zal ik wel weer moeten zoeken en op de juiste plaats zetten.
Dus ik ga de V5 niet inleveren, maar wel de V6!!!
Badge
Vandaag V6 ontvangen. Installatie vlekkeloos. Goed beeld. Geluid prima via minijack naar tulpstekkers in versterker.
Ik mis wel de Youtube-functie. Dacht dat die ook aanwezig ging zijn, niet?
Reputatie 1
Het is inderdaad al even geleden sinds we een update hebben gedaan, maar dat wilt zeker niet zeggen dat we hebben stilgezeten! 😉
Binnenkort, na het WK voetbal is er bijvoorbeeld een update gepland. Deze bevat verschillende bugfixes alsook enkele nieuwe features. Verschillende zaken die hier worden aangehaald zijn hierin opgelost.


Ik kreeg deze week de mail om de decoder terug te sturen maar aangezien de test periode tot 31 juli loopt had ik graag nog even de update kunnen bekijken waar een maand terug door ThomasP over gesproken werd . 🤓
Of komt er geen update, met bugfixes meer en kan ik de decoder evengoed nu al terugsturen??🤔
Aan het TV toestel kan het in ieder geval niet liggen aangezien het met de oude V5 remote wel goed werkt.
Hey Martin, nee ivm de EXT knoppen is dit de eerste melding.
Het resetten van de afstandsbediening zou inderdaad hetzelfde moeten zijn. Heb het zelf wel nog niet geprobeerd. 🙂
Begin mij af te vragen of het zwart beeld ook eventueel iets zou kunnen te maken hebben met HDCP handshake probleem, bv als het overleggen tussen source en sink signaal niet binnen de 20ms gebeurt ?
Ik heb sinds gisterenavond een V6, ter vervanging van een kapot gegane V4. Installatie ging vlot, en de V6 werkt zeer snel, maar ik had al 2 keer een zwart scherm, waarbij ik het geluid wél hoorde. Ik lees in deze topic dat dit een gekend probleem is.
De decoder meerdere keren uit-en aanzetten bracht geen oplossing, we hadden pas opnieuw beeld resetten bbox3.
Wat is de huidige stand van zaken inzake oplossing?
Beste groeten.
Hallo, tussen 31 januari en 9 februari zou er een V6-decoder worden opgestuurd. Omdat ik die periode op vakantie was, heb ik de brievenbus niet in de gaten kunnen houden. Bij thuiskomst was er (uiteraard) geen decoder afgeleverd, maar ook geen briefje van de postbode dat ze niks hebben kunnen afleveren. Naar het infonummer gebeld, zowel naar de klantenservice als naar de storingsdienst, maar niemand kon achterhalen wat er nu van de decoder was. Ze zeiden dat ik het maar moest vragen op het forum.... dus bij deze: waar is mijn decoder? ?. Groeten, Peter
In de aankondiging mbt V6 decoder test stond dat deze gratis was. Klopt, echter de oude decoder die je uiteraard niet kan gebruiken dan wordt gewoon doorgefactureerd! Moet je deze dan binnenbrengen om dit te stoppen? Dit zou tich automatisch dior proximus kunnen geregeld worden.
2. Is het de bedoeling dat de v6 decoders testers deze behouden na testperiode? Of terug te sturen?
Intussen werkt de decoder feilloos, als de problemen weer opduiken, meld ik me opnieuw hier. Grjs.
Na het uit standby halen van de decoder start de tv wel op, maar niet op het juiste hdmi kanaal. Met de oude decoder was dit geen probleem. Nu moet ik 5 van de 10 keer het hdmi kanaal juist zetten. Soms is het hdmi kanaal wel juist, maar is er geen beeld. Na het uitschakelen en opnieuw inschakelen van de decoder is er wel beeld.
Reputatie 5
Badge +3
Ook al paar keer voorhad, dat zwart beeld, heeft altijd goed gewerkt. Soms gaat het vanzelf weg, soms moet ik de V6 terug heropstarten. Is duidelijk een bug. Ook het herstarten bij opnames hapert, gaat terug naar het begin van de opname, voorheen altijd perfect gewerkt.

mvg
Staat de automatische HDMI selectie aan op de decoder via instellingen / Beeld
Toeval of niet maar af en toe, bv ook gisteren, heb ik met mijn v5-C ook het zelfde voor, met dat verschil dat het bij de v5 in orde komt door deze een reset te geven wat niet het geval was bij de V6!
Ik heb de indruk dat mijn V5-C dit fenomeen gekregen heeft sedert dat er een aanpassing gekomen is waardoor het doorspoelen verbeterd is. Maar of er een verband is tussen V5 en de V6, dat weet ik natuurlijk niet, dit is voer voor de Proximus specialisten!
@Proximus medewerkers,

Heeft Proximus ook al plannen zoals Telenet
(voor hun nieuwe decoder die ook streamingdiensten zal voorzien zoals netflix bv.)
om de decoder te voorzien met spraaktechnologie om zo de decoder te kunnen bedienen via je stem❓
Ro,
Heb jij een samsung TV of ene van een ander merk?
Momenteel gebruiken we de nieuwe decoder al meer dan een maand....
Zoals eerder gemeld is er een issue met het geluidsniveau tussen live tv kijken en het geluidsniveau van Netflix weergave...
Is er nog steeds geen oplossing voor dit probleem voorzien?!? Momenteel moet ik mijn geluidsniveau 25% verhogen tussen beide kanalen.... ZEER VERVELEND
Reputatie 5
Badge +3
Nog meer opties...? nog meer bugs? Laat maar zo.. voor mij hoeft dat niet, maar ja de technologie staat niet stil en blijf dat uiteraard volgen.

mvg