Het grote V6 decoder topic



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

749 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Op YouTube en nog andere sites kan men ook veel 4K trailers bekijken, heb dit voor de eerste keer op mijn nieuwe UHD 50" TV bekeken, prachtig beeld en geluid! Nog wat een verschil met de reguliere HD uitzendingen op 720p. Wanneer wordt dit aangeboden door de providers?

mvg.
Reputatie 1
Hoi Droopy_kat,

Kan je eens nakijken of je dit probleem nog hebt na het herstarten van je modem?

Thx voor je snelle respons Andy maar
Gisteren heb ik al eens alles herstart maar vandaag is er nog steeds hetzelfde probleem.
Nu kijken we even een film maar ik wil daarna de modem nog eens herstarten in de hoop dat het erna wel goed komt!?
Ja... dat is een zeer goede vraag zeker als je weet dat SD nog niet ken afgeschaft worden omdat er nog zijn die geen HD kunnen kijken. Dat ze maar vaart zetten aan hun aanleg van glasvezel ….
Beste,

Van medetesters heb ik gehoord dat ze al de enquete ontvangen hebben hier nog steeds niets binnen gekregen, mailadres werkt nochtans want de bevestiging en inschrijving voor de decoder zijn wel aangekomen.

Hier in het begin wat problemen met signaal dat weg viel dat is nu een heel stuk beter, nog niet helemaal, shielded utp cat 6 vervangen door dat kabeltje dat meegeleverd was.

Echter wat een probleem blijft als je hem opzet zie je eerst even in de programma balk de info's van het programma / tv gids van toen je hem de vorige keer uitgezet hebt.
Vanavond terug problemen met de V6. Andere kabel, heropstarten in correcte volgorde , harde reset,... niets helpt...
en zie je voorafgaand ook het proximus welcome scherm, want dat heb ik nog altijd.
Moet ik de V6 eerst afmelden en v5 aanmelden vooraleer deze zal werken?
Reputatie 1
en zie je voorafgaand ook het proximus welcome scherm, want dat heb ik nog altijd.

Inderdaad elke keer we v6 aanzetten krijgen we iets te lang die Proximus welkom scherm te zien.

Hoi Droopy_kat,

Kan je eens nakijken of je dit probleem nog hebt na het herstarten van je modem?


De zoveelste herstart van modem
en /of decoder hebben niets opgelost.
🤔

Ook vandaag nog steeds info van zoals Martin opmerkte de laatste keer dat ik via de decoder tv keek.
Ik belde wel al naar een speciaal nummer om m te deactiveren en zo t speciaal kanaal toegankelijk te maken. Maar gewoon aansluiten en t zal werken dus. Ervoor haalden we met de v5 nooit problemen dus zou t me heel erg verwonderen dat we problemen met de v5 hebben.
Hey Ro,
Zoals je zegt geen scart- ( v5) of mini scart-stekker (V5-C) meer voorzien op de V6.
Of er nu nog een ander mogelijkheid bestaat daar kan ik zo niet direct op antwoorden ben er zelf ook nooit mee bezig geweest, zou dit eventueel kunnen met een HDMI to scart adapter of zoiets .......
Langs de andere kant vraag ik mij af als je nu een recoder hebt met HDMI dan zou dat toch ook moeten mogelijk zijn als de opname in SD kwaliteit gebeurt, ten slotte is het toch niet voor niks "high definition copy protection" dus als je toestel die er aanhangt in SD opneemt zou die protection toch moeten wegvallen!
Ik heb de nieuwe V6 decoder begin februari per post ontvangen om mee te doen aan de test. Ik heb echter nooit een bevestigingsmail hieromtrent ontvangen. Ik vernam dat er ondertussen mails zijn verstuurd om mee te dien aan de tussentijdse enquêtes. Ook deze heb ik niet ontvangen via mail. Ik ben nochtans zeker dat ik geselecteerd ben als tester want kreeg de 10 eerste kado-films op m’n account toegevoegd. Alsook TVreplayplus is geactiveerd. Is er een reden waarom ik deze mails niet ontvang.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Hallo, v5 aangesloten.
Hij valt niet weg, toont geen blokjes bij het veranderen van zender, geen zwarte onderbrekingen.

Even vorige checklist overlopen:
Andere kabel,
Correcte heropstarten modem
Correct heropstarten V6
Harde reset correct uitgevoerd
V5 werkt correct
Wat kan ik nog checken op de V6?
Reputatie 5
Badge +3
Die 5 extra kado films, heb op 2 maart de enquête ingevuld en staan er nog niet op.
@Ro, er bestaan adapters HDMI naar scart.

Reputatie 5
Badge +1
Dank je voor de info jdm_01, ga dat zeker eens uitproberen. We dienen toch te testen , niet ?


Ro
Reputatie 5
Badge +3
Onlangs een uhd tv aangeschaft, uitgaande dat de V6 decoder uhd ondersteund, hoe kan men dat uittesten? Wordt de resolutie geupscaled?
Reputatie 1
De decoder V6 werkt niet naar behoren , bij opstarten krijg je beeld voor een paar seconden en dan geen beeld meer , dit herhaald zich . Soms komt er ook op dat er geen signaal is .
Gisteren avond bij het bekijken van een opgenomen program geregeld haperen van het beeld en krijgen beeld in vierkantjes te zien . Na het afzetten en terug opzetten van de decoder V6 werkt deze redelijk goed . Nog iemand deze problemen ?

[Edit ThomasP: Samengevoegd met bestaand V6 topic.]
Die 5 extra kado films, heb op 2 maart de enquête ingevuld en staan er nog niet op.
@Ro, er bestaan adapters HDMI naar scart.


Heb ook zo één maar geen VCR, kun je dan kopieren van decoder naar een video recorder zonder probleem?
aangezien de v6 een UHD decoder is moet hij dit zeker ondersteunen.
niet UHD zenders worden inderdaad geupscaled.
Je zou op je decoder eens kunnen werken met vaste resoluties ipv 'auto sync' om te zien of je verschil merkt.
Reputatie 5
Badge +1
Wel Martin dat is juist de vraag en wat we zouden willen uittrsten.
Reputatie 5
Badge +3
Decoder staat op automatisch sync. als ik dat na ga op de tv in de info staat hij wel degelijk op 2160 uhd, dus worden dan de 1080i resoluties door de V6 geupscaled naar 2061p?
Reputatie 1
Met de vorige decoder hadden we dit niet . Decoder aangesloten met de bijgeleverde kabel .
Mvg Frank
Reputatie 5
Badge +1
Tweede poging ....

Wel Martin, dat is juist wat we zouden willen uittesten. Kan er op een of andere manier opnames gemaakt worden met een videorecorder. Geen enkel probleem voor v4, noch voor v5 .
Kan hier door support eens technisch op geantwoord worden ? Of dienen we het zelf uit te zoeken.
Trouwens er zijn nog 2 usb toegangen. Zijn dit ingangen of uitgangen. Nergens kunt ge hierover zinnige info vinden of bekomen.
Als je de decoder bv. vast zet op 1080i dan zal de TV dit doen.
Reeds gevraagd via dit kanaal maar nog geen info gekregen : waarvoor dienen de usb connectiepoorten op de v6 decoder?
Ro

Ro,
je bedoelt allicht de USB-poort aan de zijkant? Nagenoeg alle digitale toestellen hebben USB-poorten, veelal om updates te installeren of externe content te laten spelen wanneer geen internet aanwezig is. Mijn Philips TV bijvoorbeeld, en blurayspeler hebben er ook een.
De Huawei V6 decoder heeft dat standaard ingebouwd gekregen.
Mvg,


die achteraan is precies geen USB of is dit de aanduiding van een superspeed usb????

PS: Nu ik verder over nadenk zal dat wel in orde zijn met HDMI to Scart cable , want het signaal uit de scart (Composite video) zal op je VCR opgenomen worden in SD dus net zoals je van de decoder kopieert
Reputatie 5
Badge +3
Martin, wat vind jij als tester de pluspunten vd V6?