Het grote V6 decoder topic



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

749 reacties

TUI: dit probleem stel ik in ieder geval niet vast, heb wel een VDSL lijn op 100Mb/s
VWHWI: bij het uittesten van het UHD kanaal zou een 50Mb/s nodig zijn.
Ik heb dat nu ook af en toe voor met de V5-c waar de RF connectie met de remote niet werkt en op IR werkt i.p.v op RF!
Reputatie 1
Yep, rechtstreeks op kabel verbonden... en idd ik zit op b125 (pas sinds woensdag echt in gebruik)
Dit heb ik toch niet op de v6 krijg effen het proximus logo scherm dan effen overzicht scherm en dan springt die op het gewoon beeld, dus zender waarop ik stond toen hij in standby gezet werd en zeker geen verkeerd uitzending, het enigste verschil met de v5 compact is dat ik dit proximus logo scherm eerst niet zie.
HDCP 2.2 probleem via AVR
Het installeren van de V6 ging vlot, rechtstreeks op de tv aangesloten geen probleem, maar wanneer ik hem via mijn AVR (Onkyo TX-NR656) aansluit krijg ik de melding "Deze inhoud kan niet op uw TV weergegeven worden. Controleer HDMI-verbinding op uw HDCP 2.2.-compatibele TV" De AVR is 4K en HDCP compatibel alsook alle kabels, poorten gewisseld, kabels gewisseld, geen oplossing. Naar mijn gevoel is de HDCP handshake tussen de AVR en de V6 niet in orde. Dit is wel jammer aangezien we alles over de AVR laten gaan, ik heb de V6 tot nu toe enkel maar eens gebruikt om te testen maar dus niet voor continu gebruik. iemand een soortgelijke ervaring en/of een oplossing.
Reputatie 5
Badge +3
Update 10/04/2018:
Tijdens de piloot zal het UHD demo kanaal enkel beschikbaar zijn wanneer de V6 decoder slechts je enige decoder is. Je dient dus je vorige decoder af te melden. Je kan dit doen door te bellen naar 0800 99 696. Wanneer dit gebeurd is en enkel de V6 als enige decodes actief staat, zal de wijziging 's nachts automatisch gebeuren en zal UDH de volgende dag beschikbaar zijn.

Dus dat betekent dat wanneer men 2 decoders op de lijn heeft staan het UHD demo kanaal niet kan worden getest. Ben sinds gisteren in het bezit van een K4 UHD Tv.

mvg.
had je dat dan niet voor bij de v5 of V5compact (of V4) decoder?
Ter bijkomende info: Je kunt van een Prox decoder niet in HDMI kopiëren op een video recorder alleen via scart.
Reputatie 5
Badge +3
Vind het vervelend dat er maar één decoder op de lijn mag staan voor het UHD test signaal te ontvangen, de 2de decoder ga ik niet deactiveren, wordt gebruikt.
Bij deze kan ik geen test doen met UHD tv.
Kan dit technisch niet worden aangepast?

mvg.
Neen, momenteel hangt de V5 en de V6 aan de AVR, bij de V5 komt het beeld en geluid door, bij de V6 enkel het geluid via de surround en op het scherm de foutmelding... HDMI kabel van de V6 uit de AVR en rechtstreeks in de TV en het beeld is ok.
Ik heb dit hier ook al aangeklaagd dat ik deze test niet kan doen aangezien er hier in huis dan niet meer naar TV kunnen kijken op hun kamer!
Waarom het antwoord was dat dit niet kon begrijp ik ook niet goed, aangezien er later als de V6 gemeen goed wordt er naast de HD kanalen er toch ook naar UHD kanalen zal moet kunnen gekeken worden bij klanten met meerdere decoders ?
Reputatie 1
Hier gisteren geen problemen met de opnames (simultaan kijken en opnemen van iets anders)

Lijkt dus zeker geen constante.

Voorts wel tevreden van de v6
Heb sinds een paar dagen een nieuwe proximus installatie met 2 v6 decoders. Werkt voorlopig prima. Alleen het doorspoelen blijft wat moeilijker.
Ik heb inderdaad tot nu toe nog niks opgemerkt van problemen dus ik zal mijn testen in dit verband maar stoppen 😉
Een vraagje, kun jij dan wel de UHD testzender uitproberen op je twee aangesloten V6'en
Neen, momenteel hangt de V5 en de V6 aan de AVR, bij de V5 komt het beeld en geluid door, bij de V6 enkel het geluid via de surround en op het scherm de foutmelding... HDMI kabel van de V6 uit de AVR en rechtstreeks in de TV en het beeld is ok.
❗️Dan zullen de proximus medewerkers dit best doorgeven aan de bevoegde specialisten ❗️

PS: er zijn er nog die hier gemeld hebben dat ze geen beeld doorkrijgen en alleen klank, mss heeft dit er ook iets mee te maken :!!!: en hebben sommige TV mss ook hier problemen mee met HDCP 2.2.-compatibiliteit :???:

PS: zie ook topic
> https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/hdcp-2-2-probleem-via-avr-43593/index1.html#post602411
Beste.
Ik heb geen kanaal 996
had je dat dan niet voor bij de v5 of V5compact (of V4) decoder?
Ter bijkomende info: Je kunt van een Prox decoder niet in HDMI kopiëren op een video recorder alleen via scart.

klopt, de HDCP encrypt het signaal tot aan het presentatie device, dus alle tussenliggende toestellen zenden het encrypte signaal door, op voorwaarde dat de handshake oké is, voor de V5 geen probleem bij mij, maar de V6 wordt geblockt door mijn AVR met de foutmelding tot gevolg. Mijn vermoeden dus een handshake probleem tussen de V6 en de AVR.
Deze ochtend begon de decoder vreemd te doen, en nu volgend scherm. Afstandsbediening reageert hij niet meer op, reset van decoder en model helpt niets..
Iemand dit ook voorgehad of een idee om dit te verhelpen?
Ok bedankt voor jullie feedback, nu is het duidelijk dat er zelfs geen tweede V6 mag in dienst staan en het enkel werkt als alleen en alleen dan maar 1 V6 op de lijn geactiveerd staat.
Ik ga er dan van de veronderstelling vanuit dat de reden is omdat er zoveel mogelijk testpersonen dit UHD testkanaal zouden kunnen uittesten om niet gehinderd te worden door eventueel te weinig lijnbandbreedte.
Laat je de decoder lang genoeg de tijd om de software te kunnen downloaden/updaten
Tijdens deze volledige software update kun je inderdaad de afstandsbediening niet gebruiken
Reputatie 5
Badge +3
Wat wordt er op dat UHD test kanaal uitgezonden?

mvg.
Wat is lang? Een uur?
Ik kan zelfs niet selecteren of ik de update nu wil doen of ‘s nachts..
Vandaag weeral super-slechte kwaliteit met de V6.
Gedurende max 5 seconden is er beeld en klank en valt dan voor 2 seconden weg.
onmogelijk om zo tv te kijken.

Al andere kabel, heropstart, .. achter de rug maar niets helpt.
al een tal keer in dit forum gevraagd en steeds de voorgestelde oplossing uitgevoerd, zonder succes.
Ik zie dat nog meer personen dergelijk probleem aanmeldden en met de V5 deze niet had. probleem ligt dus wel degelijk bij de V6.
Is er iemand die dit probleem kan oplossen?
Reputatie 1
3 dagen geleden kwam ik al eens melden dat het uur en de programmatie melding niet overeenkwamen. Dit is nog steeds het geval (zie foto's)




Ook heb ik reeds enkele malen de decoder moeten heropstarten aangeaien ik enkel geluid zonder en info schermen en menu schermen zonder televisie beeld had
@jdm_01
Valerian and the City of a Thousand Planets(2017) wordt daar continu afgespeeld in UHD kwaliteit.
Ook te bekijken wanneer je geen UHD televisie bezit natuurlijk.
Grtn
Artie