Het grote V6 decoder topic



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

749 reacties

Reputatie 5
Badge +1
Martin, eerst hdmi scart kabel ergens vinden, dan zullen we het direct uitproberen.
De usb poort achteraan, zou dat lukken met usb naar usb van vcr ? Staat ook op testprogramma.

We laten iets weten over de resultaten.

Nogmaals. Support zou daar toch ook iets zinnig moeten kunnen over meedelen ....!?
Naar mijn persoonlijk mening/vaststelling zijn de verschillen/voordelen tussen de v5-compact en de V6 te klein in alle opzichten (uitgezonderd de UHD mogelijkheid van de V6) om er echt bovenuit te springen.
Maar natuurlijk is de V6 een UHD decoder en daar zullen de voordelen van ook maar te rapen zijn indien het UHD zenderaanbod voldoende groot zal zijn!
Een pluspuntje zou mss ook de beloofde YouTube app kunnen zijn eens ze er aan toegevoegd wordt, maar dat pluspuntje kan even goed wegvallen als er zou een YT app voorzien worden op de v5-compact.
Blijft natuurlijk mijn standpunt en dat er zijn die er anders over denken ben ik er mij wel degelijk van bewust ☺️
PS: het testen met de UHD pilot zender heb ik niet kunnen uitvoeren aangezien ik het hier niet verkocht krijg om de andere decoder van de lijn af te halen en ik wil geen oorlog in huis 😉
-Nog met een bijkomende vraag die ik mij stel is, hoeveel bandbreedte er gaat opgeslorpt worden door de UHD stream, want het zou voor velen kunnen tegenvallen dat ze beperkt zullen worden in het gebruik van meer dan één decoder.
Inderdaad de specialisten daar bij de bevoegde dienst die er zich mee bezig houden, moeten dat zeker weten.....
Reputatie 5
Badge +3
Inderdaad het verschil met de V5c is te verwaarlozen of zelfs nihil.
Op een smart tv aangesloten op internet heeft men ook YT.
Het uhd zenderaanbod zal nog niet voor de eerste jaren zijn denk ik, krijgen daar weinig info over van Px.
Die bandbreedte zal wel geen probleem zijn met glasvezel, allemaal toekomstmuziek.
Deze topic is nu reeds 4 maanden bezig en tot op heden wordt er van Px uit weinig gecommuniceerd of geëvalueerd, vind dit nochtans nuttig voor alle testers.

mvg.



mvg
Bij ons valt het beeld en geluid regelmatig uit... zwart voor fractie van een seconde soms langer. Soms springt het beeld ook op “witte sneeuw”
Dit is niet enkel bij de tv kanalen, maar ook bij Netflix hebben we dit.

Ook moeten we het geluid bij Netflix op 20 zetten om vergelijkbaar aan het volume te geraken van 5 bij tv.

Groeten
Hans
Reputatie 5
Badge +1
Inderdaad Martin, het zou maar erg zijn als zij het niet zouden weten .
Maar... daarom weten wij het nog niet.
Het is eigenlijk "zeer stil " langs die kant ... mededeelzaamheid is ver te zoeken.
Toch een terechte vraag, dunkt me . Zeker als het om "testen" gaat.
Sinds enkele dagen zwart scherm na het opstarten, beeld van post komt niet door.
Even afzetten en terug opzetten helpt meestal, maar is toch vervelend...
Decoder al eens herstart, maar volgende dag terug zelfde probleem...

Trouwens: ik wacht nog steeds op een oplossing voor mijn ‘dubbele’ posten... ttz Vier en Vier HD staan nog steeds samen op 4...
Inderdaad want je moet eerst weten wat je allemaal kunt testen voor je degelijk aan het testen kunt gaan.
De twee USB poorten geven enkel als resultaat dat het blauwe rec ledje vooraan oplicht wanneer je een USB stick laadt
De inhoud van de USB stick heb ik niet kunnen benaderen of weergegeven.
Groeten,
Artie
De decoder zet ik dan even af via de afstandsbediening en dan weer terug op...
Wie weet is er hier al een functie/software voor ingebouwd om deze te kunnen gebruiken, en dat zou heel positief zijn moesten we dit van iemand van proximus te weten komen.
Netflix app werkt niet naar behoren op de V6. Hangt heel veel vast.
Hey ThomasP,
Die REC led op de V5-Compact en de V6 heeft die nog een functie?
Mvg,
Reputatie 5
Badge +3
Ro, heb die kabel nog niet uitgetest omdat ik geen externe opnames doe, maar ik veronderstel dat dit moet lukken, het is toch een audio/video kabel die naar je TV of recorder beeld en geluid verstuurt.
Sorry heb mss mijn probleem verkeerd geformuleerd:
De decoder start wel degelijk op, want op het scherm verschijnt het menu van proximus, maar het huidig kanaal blijft zwart, de post komt niet door...

Ik probeer volgende keer een foto te trekken als het nog eens voordoet...
wat ik hier regelmatig lees als oplossing voor het Netflix probleem is het volgende:
dat het soms kan helpen door je cookies te verwijderen op je decoder :
instellingen > systeem > veiligheid/privacy
> geef kinderlsot in (default=1234)
> cookies beheren > druk op 'verdergaan' om de cookies te wissen.
Dan moet je opnieuw uw user naam/wachtwoord ingeven.
Reputatie 5
Badge +1
Net de rwee usb poorten uitgetest, naar usb poort van dvd recorder. Geen enkel resultaat. Er wordt vlijkbaar geen data verstuurd via deze usb poorten....
De enige test is nog te doen met de kabel hdmi naar scart. Vindt hierover info,dat deze kabel niet zou bestaan ... en/of zeer moeilijk te vinden is. Wel kan je met een toestelletje van hdmi naar scart kabel gaan ( hdmi/scart converter ).
Spijtig genoeg geen info van support
Die cookies heb ik al gedaan, heeft niet geholpen
Ok bedankt Thomas, was wat ik vermoedde, maar wou graag zeker zijn 😉
Hier nu ook dagelijks meerdere keren zwart scherm, op mini weergave bij opstart en wanneer scherm vergroot wordt. Het enige wat helpt is de decoder terug in standby zetten via afstandsbediening en terug aanzetten op dezelfde manier.
Ik heb vanaf begin testperiode weinig problemen gehad, dit is echter een blijvertje...🙁
Ook reeds van alles geprobeerd zoals reset, heropstart, andere ingang tv, andere kabels....
Helpt niet...
Grtjs,
Artie
ja ik lees nu pas je derde opmerking omtrent dit probleem, of beter gezegd je eerste post omtrent dit probleem > https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/netflix-start-meestal-niet-op-van-de-eerste-keer-48061?postid=630700
dat het niet werkt ☺️
Reputatie 2
Badge
Hier hetzelfde probleem als bij Artie,na een reset geen verbetering.
De v5 terug geactiveerd en aangesloten op dezelfde tv deze werkt prima direkt beeld en klank.
Ps de keuze tussen v5 en v6 eind volgende maand wordt moeilijk.
Groetjes
*️⃣ Vastgesteld dat geluid iets zwakker is in vergelijking met de V5C
*️⃣ Beeld eens laten vergelijken door verschillende personen op full HD 40" scherm tussen V6 en V5C (beide ingesteld op 1080) en niemand merkte verschil op.
bbox3 > utp kabel > decoder v5 > HDMI kabel> TV (ingang bv HDMI 1)
" " " " " > utp kabel > decoder v6 > HDMI kabel > TV (ingang bv HDMI 2)
Op je tv HDMI ingang 1 of 2 te kiezen, respectievelijk kijken via v5 (oude decoder) of de V6
*️⃣ TV mode + EXT + up en down scrollen veerloopt soms moeizaam.
*️⃣ nog geen probleem met opnames ondervonden (lopen mooi synchroon tussen v5C en v6)
Badge
Toch een eigenaardige redenering van ThomasP.
Dergelijke info kan toch door Proximus op een eenvoudige manier van Huawei bekomen worden , of niet ?

Heb even nagekeken, een kabel HDMI naar scart bestaat blijkbaar niet of is zeer moeilijk te vinden, sommige infobronnen beweren daarover dat dergelijke kabel zelfs niet werkt.
Wat bestaat er dan nog : HDMI naar Scart converter en ook HDMI naar AV converter. Dit zijn dure toestelletjes . Tussen 50 en 60 euro. Om zoiets te kopen, en te ervaren dat het niet werkt, dat is een beetje zinloos.
Tenzij er tussen de testers enkelen zijn die een dergelijk toestel hebben en de test kunnen doen.

Beter is info van de fabrikant die duidelijk kanstellen wat kan en niet kan, met de beschikbare poorten.

En waarom zou men geen content van 4K voor eigen gebruik,mogen stockeren op eigen harde schijf voor eigen gebruik . Op welk reglement is dit gebaseerd ?
Quote:En waarom zou men geen content van 4K voor eigen gebruik,mogen stockeren op eigen harde schijf voor eigen gebruik . Op welk reglement is dit gebaseerd ?/quote
Ik weet niet of er HDMI Recorders zijn waarvan je in HD/UHD kwaliteit (legaal) kunt mee opnemen!
In SD Kwaliteit zou natuurlijk geen probleem mogen geven.