Vraag

BBOX 3 Wifi verbinding

  • 10 September 2017
  • 37 reacties
  • 4695 Bekeken

Beste,
Ik ben nog maar een tweetal maanden klant bij proximus en ik heb sedert begin redelijk wat problemen met de Wifi van de BBOX3 zelf..

-> Wifi signaal is goed maar opeens ( zowel op de 2.4 GHz als de GHz) is er geen internetconnectie mogelijk op beide Wifi netwerk. Je ben wel veerbonden met de BBOX wifi maar geen internetconnectiviteit. Enkel herstart van de BBox brengt weer Wifi met internetconnectiviteit.
Dit gebeurd bijna dagelijks.... En we zijn lichte gebruikers...

-> Installateur heeft ook Wifi Bridge aanbevolen en geinstalleerd voor proximus TV... Heb het gevoel dat sedertdien de snelheid van onze Wifi drastich naar beneden is gegaan.. op verschillende speedtesten is gebleken dat ik soms minder dan 10 Mbps haal...

Soms heb ik het gevoel dat ik beter bij telenet was gebleven...

Iemand hetzelfde voor of eventueel een oplossing?

Bedankt!

Groeten,
Anthony

37 reacties

Reputatie 2
Badge

Het enigste wat ik daaraan zondig is de aanwezigheid van 4 camera's in huis die connectie hebben over de wifi.
Maar of dit dan het wifi signaal zou platleggen zou straf zijn denk ik...

O, jawel, er zijn genoeg gevallen bekend van draadloze camera's (let wel, geen WiFi camera's) die het WiFi signaal platleggen.
Een WiFi camera (IP camera) respecteert het WiFi protocol, en laat andere WiFi gebruikers de kans om ook te zenden; een draadloze camera gebruikt gewoon dezelfde frequenties in de 2,4GHz band, maar zend een volledig verschillend signaal, en gedraagt zich als stoorzender. Ik zou in ieder geval eens proberen met de cameras uitgeschakeld
Reputatie 7
Badge +4
Voorgesteld wordt om indien mogelijk met (gratis) Wifi-tools zoals Heatmapper (uitgebreid) of Wifi analyzer (eenvoudiger) een beeld te bekomen van welke signaalsterkte op welke locatie

https://www.gratissoftware.nu/gratis-wifi-signaalsterkte-meten-software.php
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer
https://www.ekahau.com/products/heatmapper/overview/

Indien er met Telenet vroeger geen probleem was en nu bij Proximus wel, dient te worden nagegaan wat er is veranderd:
plaats modem?
lagere max. haalbare snelheid (bij gebruik utp kabel)?
...

Zoals in de door Martin hierboven vermelde links opgesomd kan bv. uitwijken van 2.4 -> 5, gebruik van Wifi-repeaters en/of PLC-Wifi combinaties eventueel soulaas brengen (maar eerst dient het probleem al dan niet in samenwerking met Proximus in kaart te worden gebracht)
Maar aangezien TS zegt: 'connectie hebben over wifi' dus ga ik er toch vanuit dat het wifi camera's zijn die bedoeld worden.
Maar niettegenstaande dat kunnen er zeker net gevoede apparaten zijn (inclusief camera's enz...) die de wifi band storen dus zou ik zeggen zet even apparaten dan één voor één uit gewoon om zeker te zijn.
Zo heeft mijn vader eens problemen gehad met wifi van de bbox die achteraan de TV stond en gewoon door die bbox verder te plaatsen was het al in orde, zo ook heb ik bij een vriend van mij kunnen zelf vaststellen dat er een microgolf was die zijn wifi stoorde en nochtans zijn er die beweren dat dit niet kan!
Maar of dit hier iets met het probleem te maken heeft met TS dat is nog af te wachten natuurlijk, cut-and-try ;-)
NB: toch nog even ter verduidelijking, waarom er beweerd wordt waarom dit niet kan is dat een microgolf normaal zeer goed moet afgeschermd zijn en maar heel weinig HF naar buiten toe mag uitstralen.
Reputatie 7
Badge +4
Info:

https://support.apple.com/nl-be/HT201542

hout bv. isslechts een laag opstakel
Tenzij het belegd is met goud 😄
Reputatie 6
Badge +1
kan je die wifi bridge ook voor iets anders gebruiken?
Hier vind je ook de originele manual van de wifi bridge.
als je decoder verbonden met een wifi bridge op een plaats staat waar de wifi ontvangst laag is heb je bij deze wifi bridge er alle belang bij om die in repeater stand te zetten, toch als je draagbare wifi toestellen hebt die wifi-5.0 ondersteunen.
http://bgctv.skynetblogs.be/#WiFi-Bridge-Repeater
handleiding wif-bridge
Beste,
Ik ben nog maar een tweetal maanden klant bij proximus en ik heb sedert begin redelijk wat problemen met de Wifi van de BBOX3 zelf..

-> Wifi signaal is goed maar opeens ( zowel op de 2.4 GHz als de GHz) is er geen internetconnectie mogelijk op beide Wifi netwerk. Je ben wel veerbonden met de BBOX wifi maar geen internetconnectiviteit. Enkel herstart van de BBox brengt weer Wifi met internetconnectiviteit.
Dit gebeurd bijna dagelijks.... En we zijn lichte gebruikers...

-> Installateur heeft ook Wifi Bridge aanbevolen en geinstalleerd voor proximus TV... Heb het gevoel dat sedertdien de snelheid van onze Wifi drastich naar beneden is gegaan.. op verschillende speedtesten is gebleken dat ik soms minder dan 10 Mbps haal...

Soms heb ik het gevoel dat ik beter bij telenet was gebleven...

Iemand hetzelfde voor of eventueel een oplossing?

Bedankt!

Groeten,
Anthony
Hier net hetzelfde probleem ... ik ben overgestapt voor studio 100 voor mijn dochter maar heb niets anders dan problemen met wifi en tv beeld hapert ... zit met de handen in het haar ?
heb je dit ook op de 5GHz wifi band
is je decoder verbonden met een utp netwerkkabel aan de bbox3 want die draadloze oplossingen zoals PLC en wifi-bridge geven niet altijd een goed resultaat.
tips om uw wifi te verbeteren
Reputatie 6
Badge +4
Hi Anthony..kan je me eens telefoonnummer of klantennummer doorsturen in PB om dit nader te kunnen bekijken. Mvg sabine
Privébericht sturen (klik hier)

Reageer