Skip to main content
Beste,

Ik ben nog maar een tweetal maanden klant bij proximus en ik heb sedert begin redelijk wat problemen met de Wifi van de BBOX3 zelf..



-> Wifi signaal is goed maar opeens ( zowel op de 2.4 GHz als de GHz) is er geen internetconnectie mogelijk op beide Wifi netwerk. Je ben wel veerbonden met de BBOX wifi maar geen internetconnectiviteit. Enkel herstart van de BBox brengt weer Wifi met internetconnectiviteit.

Dit gebeurd bijna dagelijks.... En we zijn lichte gebruikers...



-> Installateur heeft ook Wifi Bridge aanbevolen en geinstalleerd voor proximus TV... Heb het gevoel dat sedertdien de snelheid van onze Wifi drastich naar beneden is gegaan.. op verschillende speedtesten is gebleken dat ik soms minder dan 10 Mbps haal...



Soms heb ik het gevoel dat ik beter bij telenet was gebleven...



Iemand hetzelfde voor of eventueel een oplossing?



Bedankt!



Groeten,

Anthony
verlies je ook internet connectie als je uw pc/laptop verbindt met een utp kabel rechtstreeks aan de bbox?

Heb je dat ook voor op andere toestellen verbonden met wifi.

Of is het via de wifi bridge dat wifi verbinding maakt.

De internetsnelheid die je minimum zou moeten kunnen halen kan je hier opvragen

http://proximus.be/internetsnelheid
Het wifi signaal kan wel goed zijn maar het kan soms nog beter door een ander kanaal te kiezen waardoor je minder storing hebt van naburige huizen.
Beste Martin en Redsfan, bedankt voor jullie reactie.



Ik verlies geen internetconnectie indien aangesloten met een kabel. ( Powerline adapor die in Lan poort zit van de BBOX en dan ook ergens anders in een PC.

Het zijn op dat moment alles toestellen die verbonden zijn op die Wifi die geen connectie meer hebben met internet.. ( voor zover dat ik alles heb kunnen nagaan 🙂 )

Wifi bridge is enkel gebruikt voor de TV (kan je die wifi bridge ook voor iets anders gebruiken?)

Heb even gekeken naar die link voor internetsnelheid die je moet halen, maar is even buiten gebruik ..



@Redsfan

Ik heb ook al veranderd van kanaal wat niet echt veel hielp..
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html



> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html
Bedankt, ik had die zaken al eens gelezen.

Kanaal wisselen heeft niet geholpen en dan de tips om netwerk te verbeteren ook we.

Het enigste wat ik daaraan zondig is de aanwezigheid van 4 camera's in huis die connectie hebben over de wifi.

Maar of dit dan het wifi signaal zou platleggen zou straf zijn denk ik...
die test van de snelheid op http://proximus.be/internetsnelheid zal waarschijnlijk niet lukken omdat ze vandaag onderhoud aan de servers doen, later deze avond nog eens proberen.

je kan ook op de wifi bridge een pc of laptop aansluiten enz...
ik heb ook eens op http://proximus.be/internetsnelheid geprobeerd maar er worden geen snelheden gegeven.

Nu denk ik eraan dat een paar dagen geleden er nog zijn die op deze test geen resultaat kregen, hopelijk is het geen algemene fout en is het te wijten aan het werken aan hun servers dit weekend!
ok 🙂

Je kan dus dan ook een extra router aansluiten op die wifibridge in bridge mode om dan eventueel te kijken als ik daar wifi verlies ?

Wifi uitschakelen op de BBOX en zelf een router installeren zal niet gaan zeker? Ik verlies dan waarschijnlijk hotspot functionaliteit ergens anders en dan moet ik de decoder ook bedraad aangesloten zien te krijgen..
wifi bridge kan ook gebruikt worden als repeater

voor alle verder uitleg en details zie

http://bgctv.skynetblogs.be/#WiFi-Bridge-Repeater

waar ook de link staat naar de user manual waar alles in detail uitgelegd wordt.

de link naar deze manual > klik hier
ok 🙂

Je kan dus dan ook een extra router aansluiten op die wifibridge in bridge mode om dan eventueel te kijken als ik daar wifi verlies ?

Wifi uitschakelen op de BBOX en zelf een router installeren zal niet gaan zeker? Ik verlies dan waarschijnlijk hotspot functionaliteit ergens anders en dan moet ik de decoder ook bedraad aangesloten zien te krijgen..




De wifi bridge werkt op de 5GHz wifi van de bbox3 dus deze kan je niet uitzetten wel de 2.4 GHz op je bbox3 kan je uitzetten.

Als je bv op de wifi bridge een switch aansluit kan je op deze switch meerder toestellen aansluiten, bv decoder, laptop, pc enz...
dat is het proberen waard

bedankt :-)

Maar is het niet zo dat de decoder over die bridge al een groot gedeelte van uw bandbreedte afneemt..?

De installateur beweerde van niet ... maar ik denk van wel...
Dat klopt wat de installateur beweert als je bv weet dat er voor een HD programma te bekijken dat dit 6,5 Mbit/s in beslag neemt.

Natuurlijk als je speedtest doet via http://speedtest.net en je modem lijnsnelheid is bv 20 Mbps en je bent op je decoder een HD programma aan het bekijken dan is het normaal dat je maar ongeveer 10 Mbps als speedtest zal aflezen.

Om een gedacht te hebben van je modem lijnsnelheid zou je een speedtest moeten doen terwijl je bv met pc of laptop rechtstreeks verbonden bent met een utp kabel aan je bbox modem en terwijl je decoder af staat.

En dit kan je dan weer vergelijken met wat je krijgt als waarde op http://proximus.be/internetsnelheid , als het terug werkt natuurlijk 😉
Hallo

Wel ik heb juist het zelfde probleem en ik begin het stilaan beu te worden

Heb 2decoders met 1wifi bridge

Maar mijn WiFi

Is slecht

Zelf super slecht en vooral mijn WiFi gaat ook niet overal pfff
je zegt mijn wifi gaat niet overal, zoiets is ook niet altijd mogelijk als wifi door obstakels doorgeen moet zoals muren, plafond, gewapend beton enz...

Je kan zoveel mogelijk proberen om de 5Ghz wifi band te gebruiken als je toestellen dit ondersteunen omdat die band veel minder bezet/gestoord wordt dan de 2.4 wifi band die dikwijls verstoord wordt doo naburige wifi signalen. Het nadeel bij 5 GHz band is dan weer dat het signaal minder ver draagt en veel vlugger afzwakt in functie van afstand en materialen die het moet doorkruisen.

Je zou ook nog eventueel één van de wifi bridges als repeater kunnen gebruiken.



> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html



> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html




Moest het echt niet in orde komen zou je een bezoek van een happy house technieker kunnen aanvragen:

http://proximus.be/happyhouse
Ik heb al aan WiFi bridge

Maar waarom ging bij Telenet alles goed

Maar nu bij Proximus niet ik ben bij Proximus gegaan omdat het aanbod veel interessant was
maar je wifi bridge staat die in stand repeater ? en gebruik je dan deze repeater om je toestellen te verbinden op 5GHz wifi want op 2.4 GHz kan je geen verbinding maken met deze WB repeater.

Het je ook problemen met de decoder die aan die wifi bridge hangt ?

bbox zijn wifi kanaal eens veranderen om te zien of je dan beterschap hebt je kan eens proberen op kanaal 1 of 5 of 11.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html



Als je het echt niet in orde krijgt kan je zoals ik reeds hierboven de link gepost heb, een happy house aanvragen om even je installatie te laten nakijken.
Gournaya en Stephanie, zouden jullie je klantnummer of vaste lijnnummer via privé bericht kunnen doorsturen naar het Proximus team? Dan kijken we de lijnen eens na.



https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679



Groeten,



Kim
Heb ookal een happy bezoek aangevraagd

Toen hebben ze van B-box verandert

Tot de volgende dag liep alles goed

Daarna weer niet meer

Heb ookal geprobeerd van kanaal te wijzigen

Maar daarna ga niets meer

Ik weet niet meer wat ik nog kan doen 😢
Ik heb je lijn nagekeken en zie alvast geen storing. Dit wil zeggen dat het signaal goed toekomt tot op je modem. Heb je al eens de test gedaan op een toestel die rechtstreeks met de modem verbonden is aan de hand van een netwerkkabel ? Heb je dit op meerdere toestellen? Heb je de tips om je wifi te verbeteren al eens volledig overlopen ?
Ja we hebben dit probleem op 2laptop en iPhone
ook als je dicht bij de bbox staat (via wifi)?

ook als je de laptop met utp kabel verbind met de bbox?
Zoals martin vraagt heb je dit ook als je naast de modem staat of is het in bepaalde kamers? Als je via kabel verbindt van het dan ook weg of niet? Ik kan alleen de installatie technicus terug vinden van 5/7 maar niets van de Happy house technicus. Ik kan wel nog eens een happy house langs sturen om verder te kijken wat de mogelijke storing op je wifi netwerk kan veroorzaken.
Ja alles staat bij elkaar de B-box staat in een kast waar de huisbaas het heeft toegelaten maar de mensen van Proximus vonden dat prima en de WiFi brigde staat er eigenlijk practici naast

Ik denk dat er een goede week geleden iemand is langsgekomen voor een nazicht
Is dit een zware stalen of houten kast ? Daar het mogelijk is dat deze kast het wifi signaal verzwakt.

Tip 1

Plaats uw modem op de juiste plek





Zorg dat uw modem (b-box 3 of b-box 2) vrij staat, niet in een kast! Plaats hem zo mogelijk in het midden van uw huis met de lampjes naar voren en idealiter op één meter hoogte. Hebt u een b-box 3? Plaats die dan verticaal.



https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble_surftrouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html
De B-box staat geplaatst in houten kast.

Reageer