Vraag

BBOX 3 Wifi verbinding

  • 10 September 2017
  • 37 reacties
  • 4541 Bekeken

Beste,
Ik ben nog maar een tweetal maanden klant bij proximus en ik heb sedert begin redelijk wat problemen met de Wifi van de BBOX3 zelf..

-> Wifi signaal is goed maar opeens ( zowel op de 2.4 GHz als de GHz) is er geen internetconnectie mogelijk op beide Wifi netwerk. Je ben wel veerbonden met de BBOX wifi maar geen internetconnectiviteit. Enkel herstart van de BBox brengt weer Wifi met internetconnectiviteit.
Dit gebeurd bijna dagelijks.... En we zijn lichte gebruikers...

-> Installateur heeft ook Wifi Bridge aanbevolen en geinstalleerd voor proximus TV... Heb het gevoel dat sedertdien de snelheid van onze Wifi drastich naar beneden is gegaan.. op verschillende speedtesten is gebleken dat ik soms minder dan 10 Mbps haal...

Soms heb ik het gevoel dat ik beter bij telenet was gebleven...

Iemand hetzelfde voor of eventueel een oplossing?

Bedankt!

Groeten,
Anthony

37 reacties

Privébericht sturen (klik hier)
Reputatie 6
Badge +4
Hi Anthony..kan je me eens telefoonnummer of klantennummer doorsturen in PB om dit nader te kunnen bekijken. Mvg sabine
heb je dit ook op de 5GHz wifi band
is je decoder verbonden met een utp netwerkkabel aan de bbox3 want die draadloze oplossingen zoals PLC en wifi-bridge geven niet altijd een goed resultaat.
tips om uw wifi te verbeteren
Hier net hetzelfde probleem ... ik ben overgestapt voor studio 100 voor mijn dochter maar heb niets anders dan problemen met wifi en tv beeld hapert ... zit met de handen in het haar ?
Beste,
Ik ben nog maar een tweetal maanden klant bij proximus en ik heb sedert begin redelijk wat problemen met de Wifi van de BBOX3 zelf..

-> Wifi signaal is goed maar opeens ( zowel op de 2.4 GHz als de GHz) is er geen internetconnectie mogelijk op beide Wifi netwerk. Je ben wel veerbonden met de BBOX wifi maar geen internetconnectiviteit. Enkel herstart van de BBox brengt weer Wifi met internetconnectiviteit.
Dit gebeurd bijna dagelijks.... En we zijn lichte gebruikers...

-> Installateur heeft ook Wifi Bridge aanbevolen en geinstalleerd voor proximus TV... Heb het gevoel dat sedertdien de snelheid van onze Wifi drastich naar beneden is gegaan.. op verschillende speedtesten is gebleken dat ik soms minder dan 10 Mbps haal...

Soms heb ik het gevoel dat ik beter bij telenet was gebleven...

Iemand hetzelfde voor of eventueel een oplossing?

Bedankt!

Groeten,
Anthony
als je decoder verbonden met een wifi bridge op een plaats staat waar de wifi ontvangst laag is heb je bij deze wifi bridge er alle belang bij om die in repeater stand te zetten, toch als je draagbare wifi toestellen hebt die wifi-5.0 ondersteunen.
http://bgctv.skynetblogs.be/#WiFi-Bridge-Repeater
handleiding wif-bridge
Reputatie 6
Badge +1
kan je die wifi bridge ook voor iets anders gebruiken?
Hier vind je ook de originele manual van de wifi bridge.
Tenzij het belegd is met goud 😄
Reputatie 7
Badge +4
Info:

https://support.apple.com/nl-be/HT201542

hout bv. isslechts een laag opstakel
Maar aangezien TS zegt: 'connectie hebben over wifi' dus ga ik er toch vanuit dat het wifi camera's zijn die bedoeld worden.
Maar niettegenstaande dat kunnen er zeker net gevoede apparaten zijn (inclusief camera's enz...) die de wifi band storen dus zou ik zeggen zet even apparaten dan één voor één uit gewoon om zeker te zijn.
Zo heeft mijn vader eens problemen gehad met wifi van de bbox die achteraan de TV stond en gewoon door die bbox verder te plaatsen was het al in orde, zo ook heb ik bij een vriend van mij kunnen zelf vaststellen dat er een microgolf was die zijn wifi stoorde en nochtans zijn er die beweren dat dit niet kan!
Maar of dit hier iets met het probleem te maken heeft met TS dat is nog af te wachten natuurlijk, cut-and-try ;-)
NB: toch nog even ter verduidelijking, waarom er beweerd wordt waarom dit niet kan is dat een microgolf normaal zeer goed moet afgeschermd zijn en maar heel weinig HF naar buiten toe mag uitstralen.
Reputatie 7
Badge +4
Voorgesteld wordt om indien mogelijk met (gratis) Wifi-tools zoals Heatmapper (uitgebreid) of Wifi analyzer (eenvoudiger) een beeld te bekomen van welke signaalsterkte op welke locatie

https://www.gratissoftware.nu/gratis-wifi-signaalsterkte-meten-software.php
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer
https://www.ekahau.com/products/heatmapper/overview/

Indien er met Telenet vroeger geen probleem was en nu bij Proximus wel, dient te worden nagegaan wat er is veranderd:
plaats modem?
lagere max. haalbare snelheid (bij gebruik utp kabel)?
...

Zoals in de door Martin hierboven vermelde links opgesomd kan bv. uitwijken van 2.4 -> 5, gebruik van Wifi-repeaters en/of PLC-Wifi combinaties eventueel soulaas brengen (maar eerst dient het probleem al dan niet in samenwerking met Proximus in kaart te worden gebracht)
Reputatie 2
Badge

Het enigste wat ik daaraan zondig is de aanwezigheid van 4 camera's in huis die connectie hebben over de wifi.
Maar of dit dan het wifi signaal zou platleggen zou straf zijn denk ik...

O, jawel, er zijn genoeg gevallen bekend van draadloze camera's (let wel, geen WiFi camera's) die het WiFi signaal platleggen.
Een WiFi camera (IP camera) respecteert het WiFi protocol, en laat andere WiFi gebruikers de kans om ook te zenden; een draadloze camera gebruikt gewoon dezelfde frequenties in de 2,4GHz band, maar zend een volledig verschillend signaal, en gedraagt zich als stoorzender. Ik zou in ieder geval eens proberen met de cameras uitgeschakeld
De B-box staat geplaatst in houten kast.
Reputatie 7
Badge +4
Is dit een zware stalen of houten kast ? Daar het mogelijk is dat deze kast het wifi signaal verzwakt.

Tip 1

Plaats uw modem op de juiste plek



Zorg dat uw modem (b-box 3 of b-box 2) vrij staat, niet in een kast! Plaats hem zo mogelijk in het midden van uw huis met de lampjes naar voren en idealiter op één meter hoogte. Hebt u een b-box 3? Plaats die dan verticaal.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble_surftrouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html
Ja alles staat bij elkaar de B-box staat in een kast waar de huisbaas het heeft toegelaten maar de mensen van Proximus vonden dat prima en de WiFi brigde staat er eigenlijk practici naast
Ik denk dat er een goede week geleden iemand is langsgekomen voor een nazicht
Reputatie 7
Badge +4
Zoals martin vraagt heb je dit ook als je naast de modem staat of is het in bepaalde kamers? Als je via kabel verbindt van het dan ook weg of niet? Ik kan alleen de installatie technicus terug vinden van 5/7 maar niets van de Happy house technicus. Ik kan wel nog eens een happy house langs sturen om verder te kijken wat de mogelijke storing op je wifi netwerk kan veroorzaken.
ook als je dicht bij de bbox staat (via wifi)?
ook als je de laptop met utp kabel verbind met de bbox?
Ja we hebben dit probleem op 2laptop en iPhone
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb je lijn nagekeken en zie alvast geen storing. Dit wil zeggen dat het signaal goed toekomt tot op je modem. Heb je al eens de test gedaan op een toestel die rechtstreeks met de modem verbonden is aan de hand van een netwerkkabel ? Heb je dit op meerdere toestellen? Heb je de tips om je wifi te verbeteren al eens volledig overlopen ?
Heb ookal een happy bezoek aangevraagd
Toen hebben ze van B-box verandert
Tot de volgende dag liep alles goed
Daarna weer niet meer
Heb ookal geprobeerd van kanaal te wijzigen
Maar daarna ga niets meer
Ik weet niet meer wat ik nog kan doen 😢
Reputatie 7
Badge +4
Gournaya en Stephanie, zouden jullie je klantnummer of vaste lijnnummer via privé bericht kunnen doorsturen naar het Proximus team? Dan kijken we de lijnen eens na.

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Groeten,

Kim
maar je wifi bridge staat die in stand repeater ? en gebruik je dan deze repeater om je toestellen te verbinden op 5GHz wifi want op 2.4 GHz kan je geen verbinding maken met deze WB repeater.
Het je ook problemen met de decoder die aan die wifi bridge hangt ?
bbox zijn wifi kanaal eens veranderen om te zien of je dan beterschap hebt je kan eens proberen op kanaal 1 of 5 of 11.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html

Als je het echt niet in orde krijgt kan je zoals ik reeds hierboven de link gepost heb, een happy house aanvragen om even je installatie te laten nakijken.
Ik heb al aan WiFi bridge
Maar waarom ging bij Telenet alles goed
Maar nu bij Proximus niet ik ben bij Proximus gegaan omdat het aanbod veel interessant was
je zegt mijn wifi gaat niet overal, zoiets is ook niet altijd mogelijk als wifi door obstakels doorgeen moet zoals muren, plafond, gewapend beton enz...
Je kan zoveel mogelijk proberen om de 5Ghz wifi band te gebruiken als je toestellen dit ondersteunen omdat die band veel minder bezet/gestoord wordt dan de 2.4 wifi band die dikwijls verstoord wordt doo naburige wifi signalen. Het nadeel bij 5 GHz band is dan weer dat het signaal minder ver draagt en veel vlugger afzwakt in functie van afstand en materialen die het moet doorkruisen.
Je zou ook nog eventueel één van de wifi bridges als repeater kunnen gebruiken.

> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html

> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html


Moest het echt niet in orde komen zou je een bezoek van een happy house technieker kunnen aanvragen:
http://proximus.be/happyhouse
Hallo
Wel ik heb juist het zelfde probleem en ik begin het stilaan beu te worden
Heb 2decoders met 1wifi bridge
Maar mijn WiFi
Is slecht
Zelf super slecht en vooral mijn WiFi gaat ook niet overal pfff

Reageer