Beantwoord

tv opnemen en later willen zien

  • 22 December 2015
  • 47 reacties
  • 889 Bekeken

Reputatie 2
Badge
  • Motivator
  • 156 reacties
Ik stel nog steeds vast dat, nog altijd!!!! Het probleem nog steeds bestaat, dat je programma's die je opgenomen hebt. Op de server van Proximus! Nog steeds, niet altijd willen afspelen. Heb gisteren een programma opgenomen en als ik het start, springt het onmiddellijk af. Heb al van alles gedaan. Ook de stroom stekker eruit getrokken 30 minuten gewacht en dan terug laten installeren...En het werkt niet. Weet dat dit probleem al enorm lang bestaat en nog steeds niet is opgelost. Heb een Email gezonden op 22/10/2015. en heb een automatisch antwoord gekregen, dat is alles... De communicatie is bar slecht! EN HET PROBLEEM IS ER NOG ALTIJD!!!! Je betaald voor op te kunnen nemen! En het werkt niet altijd!!!! schande...
icon

Beste antwoord door ThomasP 22 December 2015, 11:19

Bekijk origineel

47 reacties

Het is een probleem dat nog heel veel klanten ondervinden en gekend is door Proximus, dus zit er niet veel anders op te hopen dat Proximus deze problemen binnenkort kan oplossen.
Reputatie 2
Badge
Het is een probleem dat nog heel veel klanten ondervinden en gekend is door Proximus, dus zit er niet veel anders op te hopen dat Proximus deze problemen binnenkort kan oplossen. Ja dat weet ik al heel lang, maar ik vind dat ze toch het fatsoen moeten hebben om te antwoorden op mijn Email, uit beleefdheid! 2 maanden en nog steeds niet geantwoord. Het probleem is al zo lang, bijna een jaar. Maar ze vinden het blijkbaar niet belangrijk, al betaal ik elke maand er voor! Dan moeten ze de mensen maar hun geld terug geven of de kans geven om het toch te zien!
Schiet op de pianist ;-)) ik wou alleen maar duidelijk maken dat er veel mensen op een oplossing aan het wachten zijn en dat inderdaad veel mensen niet altijd een antwoord krijgen staat ook vast, mss omdat ze het vervelend vinden om altijd te moeten zeggen we doen ons best om dit op te lossen, onze engineering is er mee bezig en als je dat natuurlijk na maanden miserie moet antwoorden kan ik mij inbeelden dat dit ook niet altijd in goed aarde valt, maar een klein antwoord is inderdaad mss nog altijd beter dan geen, zelf al kunnen ze het niet op korte termijn oplossen zoals het al duidelijk gebleken is.
Reputatie 2
Badge
Schiet op de pianist ;-)) ik wou alleen maar duidelijk maken dat er veel mensen op een oplossing aan het wachten zijn en dat inderdaad veel mensen niet altijd een antwoord krijgen staat ook vast, mss omdat ze het vervelend vinden om altijd te moeten zeggen we doen ons best om dit op te lossen, onze engineering is er mee bezig en als je dat natuurlijk na maanden miserie moet antwoorden kan ik mij inbeelden dat dit ook niet altijd in goed aarde valt, maar een klein antwoord is inderdaad mss nog altijd beter dan geen, zelf al kunnen ze het niet op korte termijn oplossen zoals het al duidelijk gebleken is. Bedankt voor je info en uw antwoord. U antwoord mij tenminste. En ja een klein antwoord vind ik al prima, maar zo... Overstappen naar een ander provider wil ik zeker vermijden! Daar is het ook niet, roze geur en manen schijn. Weet dat, omdat ik veel mensen help met hun PC en die hebben ook heel slechte ervaringen met de hulpdeck.... Nogmaals bedankt en prettige dag nog.:)
Inderdaad je weet het pas als je het in huis gehaald hebt 😉
om die reden ben ik jaren terug overgestapt van TN naar PX
Voor u ook nog een prettige dag verder
groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +6
Dag cel,

We zijn op de hoogte dat opnames bij ons op de server niet altijd willen afspelen. Onze ingenieurs zijn bezig met een oplossing hiervoor.
Vaak is het herstarten van de decoder voldoende om dit te verhelpen.

Als je merkt dat er toch bepaalde opnames niet willen afspelen, zelfs na een herstart van de decoder, kan je het volgende proberen:

- Eerst decoder & modem zonder spanning zetten
- Dan de modem rebooten en zeker 10 min wachten
- Dan de decoder rebooten

Mvg
Thomas
Reputatie 2
Badge
Dag cel,

We zijn op de hoogte dat opnames bij ons op de server niet altijd willen afspelen. Onze ingenieurs zijn bezig met een oplossing hiervoor.
Vaak is het herstarten van de decoder voldoende om dit te verhelpen.

Als je merkt dat er toch bepaalde opnames niet willen afspelen, zelfs na een herstart van de decoder, kan je het volgende proberen:

- Eerst decoder & modem zonder spanning zetten
- Dan de modem rebooten en zeker 10 min wachten
- Dan de decoder rebooten

Mvg
Thomas


Heb dat allemaal gedaan! Maar totaal geen oplossing... En heb ik in het verleden ook telkens geprobeerd, maar noppes.... Heb ergens gehoord dat iedereen een andere digicorder zal krijgen, voor Juli? Misschien dan pas echt opgelost?
Toch bedankt voor je info.
Als je een v3 of v3b decoder hebt inderdaad, alleen blijven er tegenstrijdige berichten komen van Proximus en Proximus centers, of ook zeker de aangekochte decoders onder deze omruilactie vallen.
Al was dat blijkbaar eerst duidelijk dat in sommige berichten stond "alle decoders van de oude generatie" maar achteraf bleek dit niet zo duidelijk meer te zijn !!!!
Reputatie 7
Badge +6
cel,

Als de reeds vermelde acties geen oplossing geven, kan je de desbetreffende opnames (naam, zender, datum & uur) + telefoonnummer of klantennummer doorsturen naar https://nl.forum.proximus.be/members/proximus-team-51679.
Dan kijk ik dit even voor je na.

Mvg
Thomas
Cel laat eens weten of PX het op één of andere manier in orde gekregen heeft.
Reputatie 7
Badge +1
Zoals ik andere topics al "in den treure" gezegd heb, is dit probleem bij de V4 met nieuwe interface en zogoed als dagelijks fenomeen....Gisteren kwam "Rijker dan je denkt" zelfs niet in de opnamelijst, alhoewel het in de TV-gids met een rood cirkeltje stond (bewijs dat het aan het iopnemen is?). Niet meer terug te halen. Zelfs een FacR hielp niet. 'Koppen XL" startte maar ciel na 2 seconden uit. Van "'The Team"' stond enkel de aflevering van gisteren met 60 dagen, maar de 5 vorige (als serie gepland) waren foetsie. Dit is écht geen doen meer!
Ook de door Thomas voorgestelde procedure (reboot modem en daarna reboot decoder) help niet...
Reputatie 5
Badge +1
Beste Cel,

ik betaal €63,95/maand voor internet en basic TV. De snelste connectie die Proximus mij kan aanbieden laat het mij toe 1 tv aan te sluiten, maar niet in HD. Opnemen en kijken tegelijk gaat niet, naar tv kijken en op internet surfen tegelijk gaat niet, mijn maximale downloadsnelheid bedraagt ca. 5Mbps.
Toch betaal ik wellicht evenveel als jou. Dus hoewel ik het voor jou ook zeer vervelend vind dat dat opnemen soms niet werkt maar in vergelijking met de problemen met Proximus die wij kennen in onze buurt is dit werkelijk bijzaak. Wellicht heb jij ook een alternatief (Telenet) dat ik overigens ten stelligste kan aanbevelen, wij spijtig genoeg niet.
Reputatie 2
Badge
cel,

Als de reeds vermelde acties geen oplossing geven, kan je de desbetreffende opnames (naam, zender, datum & uur) + telefoonnummer of klantennummer doorsturen naar https://nl.forum.proximus.be/members/proximus-team-51679.
Dan kijk ik dit even voor je na.

Mvg
Thomas
al bedankt....
Reputatie 2
Badge
Cel laat eens weten of PX het op één of andere manier in orde gekregen heeft. Ik zal je het laten weten....🆒
Reputatie 2
Badge
Beste Cel,

ik betaal €63,95/maand voor internet en basic TV. De snelste connectie die Proximus mij kan aanbieden laat het mij toe 1 tv aan te sluiten, maar niet in HD. Opnemen en kijken tegelijk gaat niet, naar tv kijken en op internet surfen tegelijk gaat niet, mijn maximale downloadsnelheid bedraagt ca. 5Mbps.
Toch betaal ik wellicht evenveel als jou. Dus hoewel ik het voor jou ook zeer vervelend vind dat dat opnemen soms niet werkt maar in vergelijking met de problemen met Proximus die wij kennen in onze buurt is dit werkelijk bijzaak. Wellicht heb jij ook een alternatief (Telenet) dat ik overigens ten stelligste kan aanbevelen, wij spijtig genoeg niet.


Beste Tim, ik heb het duurste abonnement 95,73 € Internet, TV,één gsm en huistelefoon inbegrepen. Mijn maximum download snelheid is 70 Mbps, die ik altijd haal continue! Dus top. Een gebuur heeft het duurste Telenet en haalt soms 65 Mbps, maar meestal maar 15 Mbps. En Telenet heeft ook veel problemen dus een alternatief is het niet echt. Indien je zo een slechte verbinding hebt raad ik u aan TV vlaanderen eens te bekijken...
Cel je zegt: Telenet en haalt soms 65 Mbps, maar meestal maar 15 Mbps

Maar is hun grote netwerkverbetering wel al gebeurd bij u, want dat was toch de reden dat ze zoveel geld uitgetrokken hebben om deze knooppunt problemen op te lossen.
Reputatie 7
Badge +1
Cel je zegt: Telenet en haalt soms 65 Mbps, maar meestal maar 15 Mbps

Maar is hun grote netwerkverbetering wel al gebeurd bij u, want dat was toch de reden dat ze zoveel geld uitgetrokken hebben om deze knooppunt problemen op te lossen.

Ik heb alleen maar dig. TV van Telenet. Dus weet ik niet wat voor kabelcapaciteit ik heb.
Reputatie 2
Badge
Cel je zegt: Telenet en haalt soms 65 Mbps, maar meestal maar 15 Mbps

Maar is hun grote netwerkverbetering wel al gebeurd bij u, want dat was toch de reden dat ze zoveel geld uitgetrokken hebben om deze knooppunt problemen op te lossen.
Dat weet ik niet!
Reputatie 2
Badge
Voorlopig nog geen nieuws over mijn probleem. Morgen verder afwachten! groetjes Marcel
Reputatie 2
Badge
Nogmaals kan ik deze niet zien! Start op een paar seconden en stopt dan!
THE MYSTERIES OF LAURA - TV: Vijf - maandag 28/12/2015 - 21.30 uur
En ook, De Team kan ik ook niet zien....
En van het Proximus Team, heb ik totaal niets meer gehoord! Vind dat Providers, niet Alleen Proximus heel onbeleefd zijn. En klant onvriendelijk. Spijtig dat er buiten de twee grote, geen echte goed alternatieven zijn. Die zijn nog slechter. Hier in België betalen we veel voor een slechte service! BV: Telenet is ook niet wat je denkt. Ik help heel veel mensen met hun PC en zo kom je veel te weten. Mensen in de straat hadden 14 dagen geen TV bij Telenet. Zolang heeft het geduurd voordat het gemaakt werd, geen sorry briefje of iets... Vriend van me kon geen Emails meer ontvangen. Ik daarheen, belde naar Telenet, met het probleem. Kreeg daar een antwoord, problemen met een server en heel veel paswoorden kwijt... Ze hebben iedereen een Email gezonden met het nieuwe paswoord??? Zijn die nu zo dom!!! Ik heb al heel rare dingen meegemaakt, met ze. Zolang je geen probleem hebt, zijn ze allemaal goed, maar als je er één hebt! Dan begint de miserie.....
Denk dat iedere klant hoop dat met de update in 2016 het in orde komt. Ik ben blij heb gratis maand tv+ gekregen als compensatie .

PX moet leren om eerlijk toe te geven O.K deze update is mislukt op deze punten deze punten zijn wel opgelost maar deze niet. Oneerlijkheid vreet zich vroeger of later.

Fout lig in dat jullie veel te vroeg de updates uitbrengen zonder het te testen. Het was veel beter geweest dat jullie gezegd hadden mensen 1 /2016 nieuwe look bij PX, iedereen zat dan te wachten naar de nieuwe look, nu 😞 stopt iedereen in 2015 met frustratie.
zie ook : hier
Reputatie 2
Badge
zie ook : hier Elsa, Toch de klantenservice is beneden alle pijl! Ooit een probleem gehad bij Proximus! E- service, kon bij een vriendin niet binnen geraken. 6 weken heb ik elke dag een 2 uur bezig geweest. met telefoneren en uitproberen! Vanaf dag 3 had ik al een oplossing in gedachte die ik voorstelde, nu na al die weken en tot ik een persoon aan de lijn kreeg, die uiteindelijk mijn voorstel wou doen lukte het vanzelf. Het was een heel simpel oplossing. Is het niet erg dat een klant zelf de oplossing moet geven? Deze toestanden krijg je met de hulpdesken uit te geven aan bedrijven. expertise is er dan niet meer.
Je moet inderdaad dikwijls zelf de oplossing geven dat weet ik, die mensne doen ook maar het eerste lijnsonderhoud , maar het is dan ook belangrijk dat je er op staat om het tweede lijnsonderhoud aan de lijn te krijgen of dat je vraagt ze te raadplegen omdat de oplossing uitblijft, of dat ze het moeten doorgeven aan het escalatieteam in moeilijke gevallen waar het niet direct op te lossen valt, en dit zou in feite moeten automatisch gebeuren wat zeker niet altijd het geval is.
Maar eerlijkheid gebied mij dat de helpdesk al mijn problemen opgelost heeft tot hiertoe uitgnomen natuurlijk bugs waar je maar dikwijls tijdelijk iets kunt aan doen maar tenslotte altijd terug komen, mss ook omdat ik ook blijf aandringen en nu wel al een klein beetje op de hoogte ben van hun systeem 😉
Reputatie 2
Badge
Met de tweede lijnonderhoud, had ik al op dag 2 contact. En de volgende weken. Maar de simpele oplossing die ik later gaf. Wilden ze eerst niet toepassen. Ik zeg altijd, je leert de winkel, garage enz.. kennen, wanneer je problemen hebt. Tot dan zijn ze allemaal goed. Hoor nog dat er veel mensen zijn die hetzelfde probleem hebben. We kunnen alleen maar hopen dat het goed komt.

Reageer