Beantwoord

tv opnemen en later willen zien

  • 22 December 2015
  • 47 reacties
  • 889 Bekeken

Reputatie 2
Badge
  • Motivator
  • 156 reacties
Ik stel nog steeds vast dat, nog altijd!!!! Het probleem nog steeds bestaat, dat je programma's die je opgenomen hebt. Op de server van Proximus! Nog steeds, niet altijd willen afspelen. Heb gisteren een programma opgenomen en als ik het start, springt het onmiddellijk af. Heb al van alles gedaan. Ook de stroom stekker eruit getrokken 30 minuten gewacht en dan terug laten installeren...En het werkt niet. Weet dat dit probleem al enorm lang bestaat en nog steeds niet is opgelost. Heb een Email gezonden op 22/10/2015. en heb een automatisch antwoord gekregen, dat is alles... De communicatie is bar slecht! EN HET PROBLEEM IS ER NOG ALTIJD!!!! Je betaald voor op te kunnen nemen! En het werkt niet altijd!!!! schande...
icon

Beste antwoord door ThomasP 22 December 2015, 11:19

Bekijk origineel

47 reacties

Als je een v3 of v3b decoder hebt inderdaad, alleen blijven er tegenstrijdige berichten komen van Proximus en Proximus centers, of ook zeker de aangekochte decoders onder deze omruilactie vallen.
Al was dat blijkbaar eerst duidelijk dat in sommige berichten stond "alle decoders van de oude generatie" maar achteraf bleek dit niet zo duidelijk meer te zijn !!!!
Reputatie 7
Badge +1
En ik had 2 opnames van de BBC: ik had er één bekeken en wiste die en de andere was ook foetsie.:?:?:?
Rebooten bracht ze niet terug.
Eén van de grote voordelen van Proximus zou zijn dat je toch veel programma's o.a. tegelijk kan opnemen, maar als je ze niet kan bekijken, is dat voordeel ook .... foetsie.:@

Ja marleen, ik heb dat ook al voorgehad (zelfs 5 afleveringen van een serie) In een privébericht zegden "onze medewerkers" dat die opnames op de server in mijn lijnprofiel nog wel terug te vinden waren, maar die werden blijkbaar niet meer gelinkt aan mijn decoder. Het gebeurt tegenwoordig bijna dagelijks bij mij, dat geplande opnames tijdens de opname wel een rood cirkeltje vertonen in de TV gids (bewijs van opname) maar dat ze niet van de planninglijst naar de opnamelijst verplaatst worden, want daar is niks te vinden. Ik vermoed dat die ook allemaal op de server nog staan. De standaardprocedures van dubbele reboot modem/decoder en zelfs een FacR helpen geen zier. Ik meld het elke dag in detail wat er verdwijnt, en het wordt aan de ingenieurs doorgegeven..Ik wacht nog steeds, maar verwacht nu met de speciale feestweken niet veel vooruitgang...
Ja Sinjoor, Wachten op de beloofde bugfix van volgend jaar zal het enigste zijn wat er op zit, maar als dan alle bugs eruit zullen zijn blijft natuurlijk maar de grote vraag!
En die bugfix van Q1 2016 dat die maar vlug komt zodat we het hier ooit nog eens over iets anders kunnen hebben dan alleen maar over mislukte opnames !!
Het is een probleem dat nog heel veel klanten ondervinden en gekend is door Proximus, dus zit er niet veel anders op te hopen dat Proximus deze problemen binnenkort kan oplossen.
Schiet op de pianist ;-)) ik wou alleen maar duidelijk maken dat er veel mensen op een oplossing aan het wachten zijn en dat inderdaad veel mensen niet altijd een antwoord krijgen staat ook vast, mss omdat ze het vervelend vinden om altijd te moeten zeggen we doen ons best om dit op te lossen, onze engineering is er mee bezig en als je dat natuurlijk na maanden miserie moet antwoorden kan ik mij inbeelden dat dit ook niet altijd in goed aarde valt, maar een klein antwoord is inderdaad mss nog altijd beter dan geen, zelf al kunnen ze het niet op korte termijn oplossen zoals het al duidelijk gebleken is.
Inderdaad je weet het pas als je het in huis gehaald hebt 😉
om die reden ben ik jaren terug overgestapt van TN naar PX
Voor u ook nog een prettige dag verder
groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +6
cel,

Als de reeds vermelde acties geen oplossing geven, kan je de desbetreffende opnames (naam, zender, datum & uur) + telefoonnummer of klantennummer doorsturen naar https://nl.forum.proximus.be/members/proximus-team-51679.
Dan kijk ik dit even voor je na.

Mvg
Thomas
Cel laat eens weten of PX het op één of andere manier in orde gekregen heeft.
Reputatie 7
Badge +1
Zoals ik andere topics al "in den treure" gezegd heb, is dit probleem bij de V4 met nieuwe interface en zogoed als dagelijks fenomeen....Gisteren kwam "Rijker dan je denkt" zelfs niet in de opnamelijst, alhoewel het in de TV-gids met een rood cirkeltje stond (bewijs dat het aan het iopnemen is?). Niet meer terug te halen. Zelfs een FacR hielp niet. 'Koppen XL" startte maar ciel na 2 seconden uit. Van "'The Team"' stond enkel de aflevering van gisteren met 60 dagen, maar de 5 vorige (als serie gepland) waren foetsie. Dit is écht geen doen meer!
Ook de door Thomas voorgestelde procedure (reboot modem en daarna reboot decoder) help niet...
Denk dat iedere klant hoop dat met de update in 2016 het in orde komt. Ik ben blij heb gratis maand tv+ gekregen als compensatie .

PX moet leren om eerlijk toe te geven O.K deze update is mislukt op deze punten deze punten zijn wel opgelost maar deze niet. Oneerlijkheid vreet zich vroeger of later.

Fout lig in dat jullie veel te vroeg de updates uitbrengen zonder het te testen. Het was veel beter geweest dat jullie gezegd hadden mensen 1 /2016 nieuwe look bij PX, iedereen zat dan te wachten naar de nieuwe look, nu 😞 stopt iedereen in 2015 met frustratie.
Benieuwd wat hun volgende bugfix allemaal gaat oplossen!
Reputatie 5
Badge +2
ik kan the team ook niet bekijken, hij slaat direkt af, zelfs na heropstarten, ik gisteren dan vlug gekeken via tv replay want het blijft natuurlijk maar 36 uur staan, en het zou spijtig zijn als de laatste aflevering mist.
Gisteren had ik herstart en dan bleef gans de avond het bericht staan even geduld, uw tv is aan het herstarten. Ik kan niet meer herstarten want er was iets aan het opnemen
Het was nochtans als een dag of 14 zonder problemen, niet moeten herstarten
Hopelijk blijven de problemen uit nu
Reputatie 7
Badge +6
En ik had 2 opnames van de BBC: ik had er één bekeken en wiste die en de andere was ook foetsie.:?:?:?
Rebooten bracht ze niet terug.
Eén van de grote voordelen van Proximus zou zijn dat je toch veel programma's o.a. tegelijk kan opnemen, maar als je ze niet kan bekijken, is dat voordeel ook .... foetsie.:@
Toeval of niet, maar ik kon ook The Team niet zien. 5 " kijken en dan springt hij eruit.
Reputatie 6
Badge +2
Tegenwoordig worden klanten behandeld als testers. Zie zoals bij Windows.10 ook. Als ze dat ook met auto's zo zouden doen. Zouden er niet veel mensen zijn die de eerste jaren een nieuw model zouden kopen. Maar eerst een paar jaar afwachten.

Testers, zeg maar proefkonijnen. 🆒
Sinjoor, het is hier meer de afleveringen van "The BugFixTeam" 😃
Badge
zie ook : hier Elsa, Toch de klantenservice is beneden alle pijl! Ooit een probleem gehad bij Proximus! E- service, kon bij een vriendin niet binnen geraken. 6 weken heb ik elke dag een 2 uur bezig geweest. met telefoneren en uitproberen! Vanaf dag 3 had ik al een oplossing in gedachte die ik voorstelde, nu na al die weken en tot ik een persoon aan de lijn kreeg, die uiteindelijk mijn voorstel wou doen lukte het vanzelf. Het was een heel simpel oplossing. Is het niet erg dat een klant zelf de oplossing moet geven? Deze toestanden krijg je met de hulpdesken uit te geven aan bedrijven. expertise is er dan niet meer. Cel via een brief kan ook wel eens helpen. Wij hadden ook problemen en met de telefoon niet netjes geholpen. En brief gestuurd als klacht. En ben netjes benaderd en heb ook een korting gekregen.Succes
Reputatie 5
Badge +4
Beste wensen voor het nieuwe jaar...

En nu heb ik weer een nieuw probleem dat ik nog niet had! Ongeveer hetzelfde als het oude probleem. Kan de aflevering van, De ridder van 5 januari niet helemaal zien. Stop op ongeveer 51 minuten vanaf het begin van opnamen!
Ik hoor ook dat de meeste mensen een nieuwe digirecorder krijgen dit jaar, maar ik hoor ook dat ik uit de boot val met de mijne, V4 Cisco. Dus zal ik met problemen blijven zitten?

Cel,

Ik heb dit, zoals reeds besproken met jou, doorgestuurd naar onze engineering maar ik wacht nog steeds op een antwoord

Mvg,
Andy
Het proximus Team
Reputatie 2
Badge
Het is een probleem dat nog heel veel klanten ondervinden en gekend is door Proximus, dus zit er niet veel anders op te hopen dat Proximus deze problemen binnenkort kan oplossen. Ja dat weet ik al heel lang, maar ik vind dat ze toch het fatsoen moeten hebben om te antwoorden op mijn Email, uit beleefdheid! 2 maanden en nog steeds niet geantwoord. Het probleem is al zo lang, bijna een jaar. Maar ze vinden het blijkbaar niet belangrijk, al betaal ik elke maand er voor! Dan moeten ze de mensen maar hun geld terug geven of de kans geven om het toch te zien!
Reputatie 2
Badge
Schiet op de pianist ;-)) ik wou alleen maar duidelijk maken dat er veel mensen op een oplossing aan het wachten zijn en dat inderdaad veel mensen niet altijd een antwoord krijgen staat ook vast, mss omdat ze het vervelend vinden om altijd te moeten zeggen we doen ons best om dit op te lossen, onze engineering is er mee bezig en als je dat natuurlijk na maanden miserie moet antwoorden kan ik mij inbeelden dat dit ook niet altijd in goed aarde valt, maar een klein antwoord is inderdaad mss nog altijd beter dan geen, zelf al kunnen ze het niet op korte termijn oplossen zoals het al duidelijk gebleken is. Bedankt voor je info en uw antwoord. U antwoord mij tenminste. En ja een klein antwoord vind ik al prima, maar zo... Overstappen naar een ander provider wil ik zeker vermijden! Daar is het ook niet, roze geur en manen schijn. Weet dat, omdat ik veel mensen help met hun PC en die hebben ook heel slechte ervaringen met de hulpdeck.... Nogmaals bedankt en prettige dag nog.:)
Reputatie 7
Badge +6
Dag cel,

We zijn op de hoogte dat opnames bij ons op de server niet altijd willen afspelen. Onze ingenieurs zijn bezig met een oplossing hiervoor.
Vaak is het herstarten van de decoder voldoende om dit te verhelpen.

Als je merkt dat er toch bepaalde opnames niet willen afspelen, zelfs na een herstart van de decoder, kan je het volgende proberen:

- Eerst decoder & modem zonder spanning zetten
- Dan de modem rebooten en zeker 10 min wachten
- Dan de decoder rebooten

Mvg
Thomas
Reputatie 2
Badge
Dag cel,

We zijn op de hoogte dat opnames bij ons op de server niet altijd willen afspelen. Onze ingenieurs zijn bezig met een oplossing hiervoor.
Vaak is het herstarten van de decoder voldoende om dit te verhelpen.

Als je merkt dat er toch bepaalde opnames niet willen afspelen, zelfs na een herstart van de decoder, kan je het volgende proberen:

- Eerst decoder & modem zonder spanning zetten
- Dan de modem rebooten en zeker 10 min wachten
- Dan de decoder rebooten

Mvg
Thomas


Heb dat allemaal gedaan! Maar totaal geen oplossing... En heb ik in het verleden ook telkens geprobeerd, maar noppes.... Heb ergens gehoord dat iedereen een andere digicorder zal krijgen, voor Juli? Misschien dan pas echt opgelost?
Toch bedankt voor je info.
Reputatie 5
Badge +1
Beste Cel,

ik betaal €63,95/maand voor internet en basic TV. De snelste connectie die Proximus mij kan aanbieden laat het mij toe 1 tv aan te sluiten, maar niet in HD. Opnemen en kijken tegelijk gaat niet, naar tv kijken en op internet surfen tegelijk gaat niet, mijn maximale downloadsnelheid bedraagt ca. 5Mbps.
Toch betaal ik wellicht evenveel als jou. Dus hoewel ik het voor jou ook zeer vervelend vind dat dat opnemen soms niet werkt maar in vergelijking met de problemen met Proximus die wij kennen in onze buurt is dit werkelijk bijzaak. Wellicht heb jij ook een alternatief (Telenet) dat ik overigens ten stelligste kan aanbevelen, wij spijtig genoeg niet.
Reputatie 2
Badge
cel,

Als de reeds vermelde acties geen oplossing geven, kan je de desbetreffende opnames (naam, zender, datum & uur) + telefoonnummer of klantennummer doorsturen naar https://nl.forum.proximus.be/members/proximus-team-51679.
Dan kijk ik dit even voor je na.

Mvg
Thomas
al bedankt....

Reageer