Netfix



18/08/15 Netflix wordt duurder ▬►http://forum.proximus.be/comment/171942" target="_blank


Netflix via V4 decoder ! (15/04/15 ook op de V3 decoder)


Omdat mensen mij blijven aanspreken via mail of mij op andere fora en andere sociale media die vraag stellen ,

en waar ik hen ook uitgelegd heb dat het tegenwoordig geen probleem is om die te laten ruilen voor een V5

en dat ze erbij moeten vermelden dat ze Neflix willen kunnen bekijken via hun decoder.

Daarbij leg ik ze ook uit als ze dan toch uitzonderlijk geen V5 moesten vast krijgen (door mss juist op de verkeerde persoon te vallen of welke redden dan ook) dat ze dan ook nog de oude goocheltruc uit de bus kunnen halen (*)

Ondertussen heb ik ook al van velen van hen een antwoord teruggekregen dat het inderdaad ook gelukt is zonder probleem om de v4 door een v5 te ruilen via de technische helpdesk (0800 22 800 7/7 tot 22u) en zelf de nieuwe aan huis gebracht werd of opgestuurd werd via Kiala, volgens zij zelf verkozen en dat ze de goocheltruc totaal niet hebben moeten toepassen .

(goocheltruc bij manier van spreken natuurlijk , omdat iemand dat zo ooit genoemd heeft lange tijd geleden op een ander forum 😉


Maar wat ik wel wil nog duidelijk maken is dat ik nog overal op het internet vaststel, dat als de mensen de vraag stellen van wanneer dat netflix op hun V4 decoder gaat mogelijk worden, dat Proximus nog altijd het antwoord geeft dat ze er nog geen definitieve datum kunnen erop plakken en dus de schijn geven dat dit wel nog gaat op de V4 komen.

Of dit al dan niet kan omdat de V4 verouderd is dat laat ik in het midden, want niet vergeten dat het lukt en goed werkt met een onnozele HDMI stickje dat je op je TV plugt, enfin dat wordt dan weer een gans andere discussie !


(*) Voor de forumlezers die het nog niet moesten weten wat die zogezegde goocheltruc is 😉 kunnen altijd de uitleg terugvinden

(en veel meer andere problemen en zaken die hier al gedurende jaren op het forum besproken werden )

hier ▬► http://bgctv.skynetblogs.be/#Truc-om-je-Belgacom-decoder-voor-de-recentste-om-te-ruilen" rel="nofollow.


Verder wens ik aan allen nog een zeer prettige en aangename zonnige zondag,


groetjes,


Elsa.


Edit1: Naar verluid zou Nefix op de V4 gepland zijn voor eind April 2015!


Edit2: (25/03/2015)

Netflix op de V4 mogelijk zie ▬► decoder software versies

via Blauwe knop v/d afstandsbediening / Netlix,



Netflix opstarten via:

'Menu' knop v/d afstandsbediening { / Op Aanvraag / Films / Netflix}

of

'On Demand' knop v/d afstandsbediening { / Films / Netflix}


Edit3: (28/03/2015)


via Proximus decoder @ 720p


3Mbps SD abonnement


5Mbps voor HD abonnement


25Mbps voor UHD abonnement


Aanbevolen snelheid van internetverbinding


Hieronder zie je de aanbevolen downloadsnelheid per stream voor het afspelen van films en tv-series via Netflix.


  • 0,5 megabit per seconde - Vereiste snelheid van breedbandverbinding
  • 1,5 megabit per seconde - Aanbevolen snelheid van breedbandverbinding
  • 3,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor SD-kwaliteit
  • 5,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor HD-kwaliteit
  • 25 megabit per seconde - Aanbevolen voor Ultra HD-kwaliteit

HD-videokwaliteit


Films en tv-series die we in HD beschikbaar hebben, worden afgespeeld in 720p of beter via een internetverbinding die snel genoeg is. Als je Netflix in HD wilt bekijken, moet je beschikken over een HD-https://www.netflix.com/changeplan" target="_blank. Stel de beeldkwaliteit in op Hoog (High) in https://account.netflix.com/VideoQuality" target="_blank (Playback Settings) voor je account.


Bandbreedteverbruik van Netflix


Video's van hogere kwaliteit gebruiken meer bandbreedte dan video's van lagere kwaliteit. Als je serviceprovider een bandbreedte- of datalimiet heeft ingesteld voor je internetservice, kun je https://help.netflix.com/nl/node/87" target="_blank door de instellingen voor videokwaliteit te wijzigen in Laag (Low) of Gemiddeld (Medium). Je verbruikt dan minder data.


Verbruik (gemiddeld): http://forum.proximus.be/comment/167038" target="_blank


  • SD: 0,7 GB per uur)
  • tot 3 GB per uur voor HD,
  • 7 GB per uur voor Ultra HD






Edit 4: 15/04/2015

✔ nu ook op de V3 en V3b decoder (forum.post)



✔ Bij de V3 en V3b , blauwe knop v/d afstandsbediening dan netflix kiezen, dan kan het zijn dat je de melding krijgt

met het voorstel om uw v3 (v3b) decoder om te ruilen, als je dan akkoord gaat, kan je al vier werkdagen later

je nieuwe v5 decoder, in een Kiala punt naar keuze, gaan afhalen, waar tegelijkertijd je oude decoder met zijn voedingsadapter inlevert.

Proximus stuurt vooraf een sms om te laten weten wanneer je deze v5 decoder bij Kiala kunt afhalen.

Je moet bellen naar een nummer dat in de instructies staat om je oude decoder te deactiveren

en word je nieuwe geactiveerd



Edit 4: 28/08/2015

Dolby 5.1 op Netflix via Proximus decoder werd uitgesteld,

vanwege technische problemen en licenties.

Edit 5: 31/08/2015

http://www.hln.be/hln/nl/14/Nina/article/detail/2440561/2015/08/31/Deze-5-Netflix-hacks-kende-je-waarschijnlijk-nog-niet.dhtml" target="_blank


125 reacties

Reputatie 2
Badge
het omruilen is enkel voor huur-decoders (volgens 'onze medewerker' die ik gisteren aan de lijn had).


Maar in April zou Netflix toch op V4 komen (geen idee waarom ze dan toch V4 met V5 ruilen als het toch op de V4 komt:-)


Inderdaad alleen huurdecoders, maar als je veel technische problemen hebt met de v4 ook.


en inderdaad einde april, zie 'topic start' onder Edit1


Dan is er nog de uitleg dat ze via contractuele verplichting met netflix zouden verplicht zijn een decoder te geven als je neflix wilt bekijken met een decoder en aangezien dit voorlopig alleen met een v5 kan, zouden ze dus een v5 moet geven in ruil voor de V4.
Proximus heeft altijd blijven beweren dat het ook op de V4 zou komen maar eerst op de V5 en de V5 mini, alleen konden ze niet de juiste datum geven wanneer dit juist ging gebeuren.
Allee, dan oefen ik nog even geduld. Zo kunnen wij onze opnames behouden en zijn deze goed werkende toestellen in mijn geval niet voor de vuilnisbak.
zelf met een chromecast hdmi dongle die je op je tv HDMI ingang steekt kan je ook evengoed Netflix zien ondertussen en kost iets van rond de 30 €, of inderdaad gewoon nog wat afwachten als je het echt via de decoder wilt of als je nog een tv hebt zonder HDMI ingang !-)
Reputatie 7
Badge +1
Op een Smart-TV is meestal ook een Netflix app. voorzien.
Na een software update vorige nacht op mijn V4 decoder is het nu mogelijk om netflix te bekijken via de decoder, de bediening is veel trager en omslachtiger dan via een chromecast dongle
Dat is heel goed nieuws, toch wat betreft dat netflix al mogelijk is op de v4


welke software versie heb je dan op je V4 ?
SW leon batch2 2 15 2 3 14 , update heb ik aangevraagd via de blauwe toets op de afstandbediening en netflix aan te klikken.
Bedankt voor de info John.
Reputatie 6
Badge +1
Heb ook die software gekregen deze week, maar had geen idee dat je de Netflix update moet installeren via de blauwe knop. Ik ga het pas installeren als ik terug uit vakantie ben. Kan nu toch al Netflix kijken via Apple tv.
Reputatie 7
Badge +1
Heeft die (weer) nieuwe softwareversie dan ook nog andere bugs gefixed?? Ik zal ze deze nacht laten installeren om te zien. (zou automatisch gebeuren via de blauwe knop)? Benieuwd!
Dus Sinjoor, de nieuwe software zal volgens mij geen andere bugs oplossen, maar 'k zal het aan u overlaten om dit grondig uit te testen ja
Reputatie 7
Badge +1
Niks testen dus! nà de procedure met de blauwe knop, sta ik deze morgen nog steeds op charles 2_2.14.0.100...dus mislukt! Ik doe voor de goede orde eens een 'herstart' (géén FacR natuurlijk!). En hij staat nu al zeker 10 minuten op 'start software'....dus is er toch iets gaande? Wél het welkomsscherm van Proximus...En ja hoor! Nu staat leon batch2 2_15.2.3.14 er op, en staat ook Netflix in het op aanvraag menu...wél taat ook die ene (gewiste) nPVR-opname er nog in, maar geen enkele andere, al zijn er sedertdien al veel gewist, Netflix dus inderdaad opgelost! Ik kan dat dan weer niet uiittesten, want ik heb geen zin om erop te abonneren. Er zullen er hier al genoeg zijn zeker?
En nu zal de omruiling van de V4 huurdecoder naar V5 waarschijnlijk niet zo goed meer lukken, of je gaat een andere uitleg moeten geven dan dat je Netflix wilt via uw decoder frons
Sinjoor,


een tijd geleden als de nieuwe software op de V5 gekomen was met netflix ondersteuning, heb ik ook eerst met een reboot geprobeerd van de decoder, maar dan had ik een zwart beeld voor Neflix, dan heb ik toch alleen maar kunnen oplossen met een Factory reset.




Sinjoor,


Nu zal je ook kunnen ontdekken of full routed mode nog problemen veroorzaakt voor nPVR en VOD


en als dit zo is, zou je zelf een Bbox 3 kunnen bekomen, ipv de bbox2.
Reputatie 7
Badge +1
Elsa, ik stel nu inderdaad vast dan mijn b-box2 nu in 'full routed' staat, waar ik die altijd in 'bridged mode' had laten staan (heeft nog altijd 70/10 en 10dB DTM). Heeft dat een bedoeling? en zou het kwaad kunnen om die terug in 'bridged mode' te zetten? Ook stonden een deel van mijn zenders in de TV-gids helemaal door mekaar; zeker een 20-tal minuten tijd nodig gehad om die terug te ordenen...


Of nPVR, VOD (wat eigenlijk toch hetzelfde is?) problemen geven, zal ik nog moeten ondervinden. Sedert charles 2_2.14.0.100 niet meer alleszins, maar nu met nieuwe Leonversie moet ik het nog afwachten....
Sinjoor, Netflix via de decoder gebeurt via het internetsignaal maar aangezien je decoder op de bbox2 aangesloten is op een TV poort waar geen internet signaal aanwezig is in bridged mode, moet je deze dus in full routed mode zetten zodat op je TV poort ook het internetsignaal aanwezig is, anders heb je geen Netfix.


Dus moest je Netflix toch niet gebruiken via je decoder dan kan je bij eventuele problemen met de full routed mode (niet zeker dat je er zal hebben) dan kan je nog altijd de bbox2 terug in bridged moede terug zetten.
Reputatie 7
Badge +1
OK Elsa, bedankt voor de duidelijke uitleg!ja
Reputatie 2
Badge
Ik had die 'Netflix blauwe knop' procedure al eens gedaan maar de dag nadien was er niets te zien van Netflix. Heb het nu nog eens geprobeerd, afwachten of er nu wel Netflix zal zijn morgen.
Ja de ondersteunende software moet er natuurlijk eerst voor klaar staan, maar 't zal nu wel lukken, en ook na een reboot zou het al lukken, al was er bij mijn v5 wel een FacR voor nodig !



Maar dat is Proximus hé ;-)


Nb:

ik had zelf wel eerst mijn bbox2 in full routed mode gezet, al is dat niet echt van doen aangezien dit anders door Prox automatisch gebeurt,

maar had ik gedaan zodat er weeral iets minder zou kunnen verkeerd lopen !)
Reputatie 2
Badge
yep nu heb ik Netflix op V4 decoder.


Het ziet er uit zoals op mijn SmartTV alleen veel trager en heel veel trager dan AppleTV.


De Netflix optie zit ook wat diep in het menu, zou beter in het top menu zitten.


Voor Proximus klanten die geen smartTV, appleTV of chromecast hebben is dit wel een hele verbetering. Proximus maakt van hun gewone TV een Smart TV:-)
Een paar knopjes drukken inderdaad , maar zo erg is het nu ook weer niet,

ze hadden mss beter de <blauwe knop> => Netflix daarvoor gebruikt ipv


On Demand => Films => Netflix
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad, goede suggestie misschien! blauwe knop leidt naar Netflix. Niet iedereen koopt natuurlijk een Smart TV, al zijn er nu al in democratische prijsklasse.

Reageer