Netfix



Toon eerste bericht

125 reacties

ik heb ook nog geen smart tv gekocht, wel zo'n google cast HDMI dongle, die ik eigenlijk nu ook niet veel meer gebruik, eens ik weet hoe het werkt en wat het allemaal kan is het plezier er van af voor mij ;-))
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb nu ook Netflix op mijn V4 decoder en tot tegenstelling van sommigen werkt die Netflix probleemloos op mijn decoder maar als ik Netflix inschakel blijft hij wel wat lang op het woordje Netflix staan maar eens opgestart werkt hij goed en de HD resolutie beschouw ik als goed.


Toch ga ik Netflix verder op mijn Apple TV kijken want de HD resolutie is toch iets beter dan op de decoder, op mijn Apple TV is het alsof ik naar een blu-ray disc kijk wat niet het geval is als ik Netflix kijk via mijn V4 decoder.
Dan moet je ook een aangepast abonnement hebben dacht ik, of speelt dit geen rol welk abo je neemt om de max resolutie er te kunnen uithalen, of is dit gewoon zelf in te stellen.
FYI: Er komt trouwens een nieuwe 'Apple TV' uit.
Reputatie 6
Badge +2
Ja Elsa, je moet natuurlijk kiezen voor een abonnement van € 8,99/maand om in HD te kunnen kijken als je echter kiest om slechts € 7,99/maand te betalen dan kan je natuurlijk maar in SD kijken, als je in 4K wil kijken dan moet je geloof ik € 11,99/maand betalen maar dat is maar zinvol als je over een 4K TV beschikt en dan nog want momenteel zijn nog niet te veel films in 4K beschikbaar.


En natuurlijk kan men nog altijd van abonnementsformule veranderen
Dat wel, maar eigenlijk vroeg ik mij af of je met je 'apple TV' kijkt bv, in welke resolutie is dat dan, is dat altijd in de max resolutie of moet je dit ergens zelf kiezen met je apple tv of ergens anders.

Via de decoder zal dit waarschijnlijk 720p of 1080i zijn !?
Reputatie 2
Badge
via AppleTV is het 1080
Reputatie 6
Badge +2
1080p om precies te zijn, hetzelfde als van een blu-ray speler, met de Proximus decoder zal men mogen blij zijn met 1080i.
de resolutie zegt niet alles over de beeldkwaliteit bv als netflix met een beeldresolutie 1080p streamt aan 5Mbps dan is de beeldkwaliteit zeker niet beter dan over de Proximus decoder.


De vraag is over welk beeldkwaliteitsprofiel Proximus en Netflix overeengekomen zijn, want 1080p is voor iedereen beschikbaar.


voor blu-ray kwaliteit zou men moeten streamen aan 45 Mbps !!!!
Reputatie 7
Badge +3
Bij Netflix is de beeld kwaliteit beter via direct stream het zij via Apple TV , Cromecast dongle enz . daar is een maximum streaming geen probleem (daar je rechtstreeks via internet zonder via decoder kijkt) terwijl dit via de decoder is afgeblokt op een maximum van 3.5 Mbps.


Dit werd me bevestigd door de technische dienst van proximus .


Patrick
Dan geven ze daar toch verschillende antwoorden bij de technische dienst, maar ja dat is al lang geen nieuws ;-)


Dat zou trouwens maar SD kwaliteit zijn, maar als je maar zo'n abonnement hebt bij netflix, is dat wel normaal natuurlijk.


Trouwens zou Netflix daarmee akkoord gaan !?
Badge
Wil even degene bedanken. Die het mij mogelijk maakt om er iets van te leren.


bgctv.skynetblogs Weet helaas geen voornaam. Bedankt !!!


Door de uitleg kan ik bijna Netflix gaan kijken,jajajasmiley




Groet Frwi
Badge
Hallo,


Heeft er al iemand gebruik gemaakt van de maand gratis ? Moet je dit zelf opzeggen stel het niet bevalt?


Altijd best van dit te doen zelf al zou je het niet moeten om alle discussies achteraf te vermijden.
@Patrick mag ik eens vragen hoe jij aan al die informatie komt.Ben jij ineens medewerker geworden of heb jij ze een pak geld gegeven om ze de mond te snoeren zodat die ambras hier stopt.Want telkens dat jij hier op berichten antwoord,zeg jij dit werd me bevistigd door de technische dienst van proximus.Ik denk dat ze je daar nu ook al wel kennen .En jij stuurt ons altijd een standaard brief met die lullige tekst.
Ja Elsa je moet ook weten wie je moet geloven?smiley
Ik check dat door mensen te contacteren die testen kunnen doen voor mij, dus komen de leugens vlug boven water.
begint het spelleke hier weer van teksten te verwijderen.Dat doen jullie ook maar enkel precies wat niet mag gelezen worden,ik hoop dat diegene waarvoor het bestemd was dan toch maar gelezen heeft,en dat anderen het ook hebben zien staan anders mogen ze het zeggen dan plaats ik het terug.Want het kan altijd zijn dat de plaatsing niet gelukt is.
Ik heb hier al eens tot 2 maal gratis gekeken omdat de films bij telenet veel beter zijn heb ik na dertig dagen op gezegd,en dit later voor de lol terug genomen waar ik dit weer voor 30 dagen gratis kon nemen met mijn zelfde account naam.
Reputatie 7
Badge +6
hallo,


Wij zijn hier uiteindelijk ook gaan Netflixen ( zeg nooit nooit dus in mijn geval .-) ). Onze V5 en/of de modem ( nog een b-box2 ) waren nog niet helemaal geconfigureerd zoals het moest, maar dat kwam 's nachts in orde en nu loopt het hele Netflix gebeuren als een trein, zonder haperingen, echt prima. Goed voor de klein gasten tijdens de paasvakantie.


Het is wel een beetje omslachtig om op Netflix te geraken, maar dat is een kwestie van gewoonte zeker. Ik heb gelezen dat Netflix 'zijn' toets nu ook zou willen installeren op Europese afstandsbedieningen.


Proximus lanceert ook opnieuw het aanbod voor 6 maanden gratis Netflix voor nieuwe Maxi Packs en upgrades, voor de liefhebbers. Heb je dat eigenlijk nodig voor Netflix?


Prettige Paasdagen iedereen !




Toch nog iemand die hier eens een tevreden reactie post,en het zijn dan ook altijd dezelfde.Ook eigenaardig dat de klagers en zagers dan ook altijd de zelfde zijn;Alsof proximus vanbuiten weet aan welke klant met welke naam in welke straat en gemeente welk product moet afleveren.Heb nu net naar een film gaan zoeken die ze op netflix uitzenden of uitgezonden hebben;Deze triller wou ik met mijn moeder met de paasdagen zien Déja vu,maar kan ik op het eerste zicht bij telenet niet vinden,is ook al een film van de jaren 90 tig denk ik.
Die maxi heb je niet echt vandoen wel als je zes maan gratis wilt uittesten

Internet Comfort = Internet thuis en op de Wi-Fi Hotspots : onbeperkt
Reputatie 2
Badge
Ik heb de indruk dat Netflix HD beter is dan Proximus HD (al is het moeilijk te vergelijken als niet naar juist dezelfde film kijkt)


Dit geeft de Netflix help als bandbreedte:



5,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor https://help.netflix.com/nl/node/13844" style="box-sizing: border-box; background-color: transparent; color: rgb(66, 139, 202); text-decoration: none; font-family: Arial, sans-serif, 'Helvetica Neue'; font-size: 14px; line-height: 21px; en 25 megabit per seconde - Aanbevolen voor https://help.netflix.com/nl/node/13444" style="box-sizing: border-box; background-color: transparent; color: rgb(66, 139, 202); text-decoration: none; font-family: Arial, sans-serif, 'Helvetica Neue'; font-size: 14px; line-height: 21px;



zie TS:


via Proximus decoder @ 720p


3Mbps SD abonnement


5Mbps voor HD abonnement


25Mbps voor UHD abonnement
Elsa,hoe zat dat vroeger in feite.Niemand wist toen of je internet moest hebben.stel nu dat ik netflix wil nemen zonder box op mijn pc. vroeger ging dit omdat ik ook een internet verbinding had,maar dat zou dus willen zeggen dat alle klanten van alle andere operatoren een internet verbinding bij proximus moeten gaan nemen.En ze kunnen mij veel wijs maken.Maar om mij zot te krijgen zullen ze met meer moeten af komen dan met die fabels.

Reageer