18/08/15 Netflix wordt duurder ▬►http://forum.proximus.be/comment/171942" target="_blank
Netflix via V4 decoder ! (15/04/15 ook op de V3 decoder)
Omdat mensen mij blijven aanspreken via mail of mij op andere fora en andere sociale media die vraag stellen ,
en waar ik hen ook uitgelegd heb dat het tegenwoordig geen probleem is om die te laten ruilen voor een V5
en dat ze erbij moeten vermelden dat ze Neflix willen kunnen bekijken via hun decoder.
Daarbij leg ik ze ook uit als ze dan toch uitzonderlijk geen V5 moesten vast krijgen (door mss juist op de verkeerde persoon te vallen of welke redden dan ook) dat ze dan ook nog de oude goocheltruc uit de bus kunnen halen (*)
Ondertussen heb ik ook al van velen van hen een antwoord teruggekregen dat het inderdaad ook gelukt is zonder probleem om de v4 door een v5 te ruilen via de technische helpdesk (0800 22 800 7/7 tot 22u) en zelf de nieuwe aan huis gebracht werd of opgestuurd werd via Kiala, volgens zij zelf verkozen en dat ze de goocheltruc totaal niet hebben moeten toepassen .
(goocheltruc bij manier van spreken natuurlijk , omdat iemand dat zo ooit genoemd heeft lange tijd geleden op een ander forum 😉
Maar wat ik wel wil nog duidelijk maken is dat ik nog overal op het internet vaststel, dat als de mensen de vraag stellen van wanneer dat netflix op hun V4 decoder gaat mogelijk worden, dat Proximus nog altijd het antwoord geeft dat ze er nog geen definitieve datum kunnen erop plakken en dus de schijn geven dat dit wel nog gaat op de V4 komen.
Of dit al dan niet kan omdat de V4 verouderd is dat laat ik in het midden, want niet vergeten dat het lukt en goed werkt met een onnozele HDMI stickje dat je op je TV plugt, enfin dat wordt dan weer een gans andere discussie !
(*) Voor de forumlezers die het nog niet moesten weten wat die zogezegde goocheltruc is 😉 kunnen altijd de uitleg terugvinden
(en veel meer andere problemen en zaken die hier al gedurende jaren op het forum besproken werden )
hier ▬► http://bgctv.skynetblogs.be/#Truc-om-je-Belgacom-decoder-voor-de-recentste-om-te-ruilen" rel="nofollow.
Verder wens ik aan allen nog een zeer prettige en aangename zonnige zondag,
groetjes,
Elsa.
Edit1: Naar verluid zou Nefix op de V4 gepland zijn voor eind April 2015!
Edit2: (25/03/2015)
Netflix op de V4 mogelijk zie ▬► decoder software versies
via Blauwe knop v/d afstandsbediening / Netlix,
Netflix opstarten via:
'Menu' knop v/d afstandsbediening { / Op Aanvraag / Films / Netflix}
of
'On Demand' knop v/d afstandsbediening { / Films / Netflix}
Edit3: (28/03/2015)
via Proximus decoder @ 720p
3Mbps SD abonnement
5Mbps voor HD abonnement
25Mbps voor UHD abonnement
Aanbevolen snelheid van internetverbinding
Hieronder zie je de aanbevolen downloadsnelheid per stream voor het afspelen van films en tv-series via Netflix.
- 0,5 megabit per seconde - Vereiste snelheid van breedbandverbinding
- 1,5 megabit per seconde - Aanbevolen snelheid van breedbandverbinding
- 3,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor SD-kwaliteit
- 5,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor HD-kwaliteit
- 25 megabit per seconde - Aanbevolen voor Ultra HD-kwaliteit
HD-videokwaliteit
Films en tv-series die we in HD beschikbaar hebben, worden afgespeeld in 720p of beter via een internetverbinding die snel genoeg is. Als je Netflix in HD wilt bekijken, moet je beschikken over een HD-https://www.netflix.com/changeplan" target="_blank. Stel de beeldkwaliteit in op Hoog (High) in https://account.netflix.com/VideoQuality" target="_blank (Playback Settings) voor je account.
Bandbreedteverbruik van Netflix
Video's van hogere kwaliteit gebruiken meer bandbreedte dan video's van lagere kwaliteit. Als je serviceprovider een bandbreedte- of datalimiet heeft ingesteld voor je internetservice, kun je https://help.netflix.com/nl/node/87" target="_blank door de instellingen voor videokwaliteit te wijzigen in Laag (Low) of Gemiddeld (Medium). Je verbruikt dan minder data.
Verbruik (gemiddeld): http://forum.proximus.be/comment/167038" target="_blank
- SD: 0,7 GB per uur)
- tot 3 GB per uur voor HD,
- 7 GB per uur voor Ultra HD
Edit 4: 15/04/2015
nu ook op de V3 en V3b decoder (forum.post)
Bij de V3 en V3b , blauwe knop v/d afstandsbediening dan netflix kiezen, dan kan het zijn dat je de melding krijgt
met het voorstel om uw v3 (v3b) decoder om te ruilen, als je dan akkoord gaat, kan je al vier werkdagen later
je nieuwe v5 decoder, in een Kiala punt naar keuze, gaan afhalen, waar tegelijkertijd je oude decoder met zijn voedingsadapter inlevert.
Proximus stuurt vooraf een sms om te laten weten wanneer je deze v5 decoder bij Kiala kunt afhalen.
Je moet bellen naar een nummer dat in de instructies staat om je oude decoder te deactiveren
en word je nieuwe geactiveerd
Edit 4: 28/08/2015
Dolby 5.1 op Netflix via Proximus decoder werd uitgesteld,
vanwege technische problemen en licenties.
Edit 5: 31/08/2015
http://www.hln.be/hln/nl/14/Nina/article/detail/2440561/2015/08/31/Deze-5-Netflix-hacks-kende-je-waarschijnlijk-nog-niet.dhtml" target="_blank