Skip to main content


18/08/15 Netflix wordt duurder ▬►http://forum.proximus.be/comment/171942" target="_blank





Netflix via V4 decoder ! (15/04/15 ook op de V3 decoder)





Omdat mensen mij blijven aanspreken via mail of mij op andere fora en andere sociale media die vraag stellen ,



en waar ik hen ook uitgelegd heb dat het tegenwoordig geen probleem is om die te laten ruilen voor een V5



en dat ze erbij moeten vermelden dat ze Neflix willen kunnen bekijken via hun decoder.



Daarbij leg ik ze ook uit als ze dan toch uitzonderlijk geen V5 moesten vast krijgen (door mss juist op de verkeerde persoon te vallen of welke redden dan ook) dat ze dan ook nog de oude goocheltruc uit de bus kunnen halen (*)



Ondertussen heb ik ook al van velen van hen een antwoord teruggekregen dat het inderdaad ook gelukt is zonder probleem om de v4 door een v5 te ruilen via de technische helpdesk (0800 22 800 7/7 tot 22u) en zelf de nieuwe aan huis gebracht werd of opgestuurd werd via Kiala, volgens zij zelf verkozen en dat ze de goocheltruc totaal niet hebben moeten toepassen .



(goocheltruc bij manier van spreken natuurlijk , omdat iemand dat zo ooit genoemd heeft lange tijd geleden op een ander forum 😉





Maar wat ik wel wil nog duidelijk maken is dat ik nog overal op het internet vaststel, dat als de mensen de vraag stellen van wanneer dat netflix op hun V4 decoder gaat mogelijk worden, dat Proximus nog altijd het antwoord geeft dat ze er nog geen definitieve datum kunnen erop plakken en dus de schijn geven dat dit wel nog gaat op de V4 komen.



Of dit al dan niet kan omdat de V4 verouderd is dat laat ik in het midden, want niet vergeten dat het lukt en goed werkt met een onnozele HDMI stickje dat je op je TV plugt, enfin dat wordt dan weer een gans andere discussie !





(*) Voor de forumlezers die het nog niet moesten weten wat die zogezegde goocheltruc is 😉 kunnen altijd de uitleg terugvinden



(en veel meer andere problemen en zaken die hier al gedurende jaren op het forum besproken werden )



hier ▬► http://bgctv.skynetblogs.be/#Truc-om-je-Belgacom-decoder-voor-de-recentste-om-te-ruilen" rel="nofollow.





Verder wens ik aan allen nog een zeer prettige en aangename zonnige zondag,





groetjes,





Elsa.





Edit1: Naar verluid zou Nefix op de V4 gepland zijn voor eind April 2015!





Edit2: (25/03/2015)



Netflix op de V4 mogelijk zie ▬► decoder software versies



via Blauwe knop v/d afstandsbediening / Netlix,







Netflix opstarten via:



'Menu' knop v/d afstandsbediening { / Op Aanvraag / Films / Netflix}



of



'On Demand' knop v/d afstandsbediening { / Films / Netflix}





Edit3: (28/03/2015)





via Proximus decoder @ 720p





3Mbps SD abonnement





5Mbps voor HD abonnement





25Mbps voor UHD abonnement





Aanbevolen snelheid van internetverbinding





Hieronder zie je de aanbevolen downloadsnelheid per stream voor het afspelen van films en tv-series via Netflix.






  • 0,5 megabit per seconde - Vereiste snelheid van breedbandverbinding
  • 1,5 megabit per seconde - Aanbevolen snelheid van breedbandverbinding
  • 3,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor SD-kwaliteit
  • 5,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor HD-kwaliteit
  • 25 megabit per seconde - Aanbevolen voor Ultra HD-kwaliteit



HD-videokwaliteit





Films en tv-series die we in HD beschikbaar hebben, worden afgespeeld in 720p of beter via een internetverbinding die snel genoeg is. Als je Netflix in HD wilt bekijken, moet je beschikken over een HD-https://www.netflix.com/changeplan" target="_blank. Stel de beeldkwaliteit in op Hoog (High) in https://account.netflix.com/VideoQuality" target="_blank (Playback Settings) voor je account.





Bandbreedteverbruik van Netflix





Video's van hogere kwaliteit gebruiken meer bandbreedte dan video's van lagere kwaliteit. Als je serviceprovider een bandbreedte- of datalimiet heeft ingesteld voor je internetservice, kun je https://help.netflix.com/nl/node/87" target="_blank door de instellingen voor videokwaliteit te wijzigen in Laag (Low) of Gemiddeld (Medium). Je verbruikt dan minder data.





Verbruik (gemiddeld): http://forum.proximus.be/comment/167038" target="_blank






  • SD: 0,7 GB per uur)
  • tot 3 GB per uur voor HD,
  • 7 GB per uur voor Ultra HD













Edit 4: 15/04/2015



✔️ nu ook op de V3 en V3b decoder (forum.post)







✔️ Bij de V3 en V3b , blauwe knop v/d afstandsbediening dan netflix kiezen, dan kan het zijn dat je de melding krijgt



met het voorstel om uw v3 (v3b) decoder om te ruilen, als je dan akkoord gaat, kan je al vier werkdagen later



je nieuwe v5 decoder, in een Kiala punt naar keuze, gaan afhalen, waar tegelijkertijd je oude decoder met zijn voedingsadapter inlevert.



Proximus stuurt vooraf een sms om te laten weten wanneer je deze v5 decoder bij Kiala kunt afhalen.



Je moet bellen naar een nummer dat in de instructies staat om je oude decoder te deactiveren



en word je nieuwe geactiveerd







Edit 4: 28/08/2015



Dolby 5.1 op Netflix via Proximus decoder werd uitgesteld,



vanwege technische problemen en licenties.



Edit 5: 31/08/2015



http://www.hln.be/hln/nl/14/Nina/article/detail/2440561/2015/08/31/Deze-5-Netflix-hacks-kende-je-waarschijnlijk-nog-niet.dhtml" target="_blank



Volgens mij is dat geen probleem. Alleen moeten ze nog fysiek gewisseld worden en op ieders lijn geregistreerd worden, wat gewoon opstarten betekent. De oude decoders dan wél van de lijn laten halen (voor zover je er nog een hebt natuurlijk).





Soms iemand geïnteresseerd in een chromecast? Heb er een aantal weken een gekocht, maar die werkte niet op mijn oude TV. Op mijn nieuwe Smart TV wél, maar daar heb ik hem niet op nodig, want daar kan ik met Samsung screen mirroring werken.Die ligt nu toch maar in de schuif. Via privébericht te communiceren graag.


Sinjoor,





'k heb al veel plezier gehad aan mijn chromecastje aangezien ik nog een domme TV heb ;-)





Samsung screen mirroring hoe werkt dit juist, of anders moet ik eens googelen, maar dikwijls is een uitleg van iemand die er ervaring mee heeft veel interessanter.





Edit: of mag ik dat zien als bij manier van spreken een ingebouwde chromcast dongle


Sinjoor, heb je ook een Apple TV , want ik weet dat jij ook graag zo 't één en 't ander uittest.







Apple TV





Vanaf € 99.










Elsa, die functie screen mirroring zit zowel in mijn Samsung tablet (S4), in mijn samsung smartphone (S4 mini) en in mijn smart TV van Samsung. Ik kan dus die alle 2 met mijn TV verbinden. Dit zal dus specifiek voor Samsung toestellen van de nieuwere generatie zijn. Wat wel voor alle merken Smart TV's zal kunnen is bv. YouTube casten van tablet of smartphone naar TV via de YouTube app. Als je die app. op je TV opent, krijg je de optie met een specifieke code waarmee je dan je TV op een website van YouTube kunt registreren, waardoor je in de YouTube app. op tablet of smartphone een optie voor casten naar TV kunt kiezen. Het geluid/beeld op je tablet/smartphone wordt dan automatisch uitgeschakeld. Het is ook allemaal nieuw voor mij, maar ik leer nog alle dagen bij...nooit te oud om te leren niet?brutaal





En neen, ik heb geen Apple TV. Ik zit bij Android (Google) en Microsoft. Heb een zekere 'aversie' voor I-dinges, al heb ik al wel eens een Iphone voor een kennis geconfigureerd, uiteindelijk is het allemaal zo ongeveer hetzelfde niet?


Ja maar je weet ook wat ze nog zeggen hé Sinjoor, hoe ouder hoe zotter duivel





Bedankt voor je uitleg in ieder geval.






Elsa even iets anders.Die Ricy is dat die waar je alle informatie van belgacom kan vinden?Je begrijpt me wel denk ik.Want deze week was er een rRicy die hier op het forum was en ik heb daar een privé bericht naar gestuurd,maar nooit iets van gehoord.


ik heb er niet op gelet dat er deze week een rRicy op forum geweest is , het is al jaren geleden dat ik die hier op het forum iets van hem gehoord heb.



Ik veronderstel dat hij dan ook als Ricy en niet als rRicy op het forum zou komen moest het hem geweest zijn.






Nee ze zijn ook allemaal niet zoals ik.smiley


Elsa, ik heb een Apple TV en ik gebruik die voor Netflix, You Tube en iTunes.


Wat is je beoordeling, is die zijn 99 € waard?


Dat is zeker zijn geld waard.smiley


waar heb jij de uwe gekocht als ik zo nieuwsgierig mag zijn


Elsa,









Die €99 is het zeker waard, werkt perfect! HD kwaliteit (als het in HD is uiteraard) Niet enkel Netflix, maar ook : YouTube, Dailymotion, Vimeo, Flickr, ABCNews, duizenden radiostations, en nog veel meer.


Is overal dezelfde prijs €99, ik heb het in Mediamarkt gekocht.


Bedankt voor de info, het was mij blijkbaar ook al opgevallen dat overal die 99€ terug kwam..





't ziet er inderdaad wel interessant uit, 'k zal me dat ook eens moeten aanschaffen.


Elsa,





Ik heb online een Apple TV gekocht bij Conrad Electronic SE voor 95€



Gratis verzending vanaf € 25,- bij SOFORT-betaling, 30 dagen bedenktijd, Gratis retourneren, 2 jaar garantie.





M.v.g.





Vincent


Bedankt, dat is weeral 161,36 BF minder knipoog


In de Apple Store nu aan 79 Euro



Apple TV



Entertainment ten top.











  • [/list]







    Met Apple TV heb je op je HD-tv toegang tot het beste 1080p HD-materiaal, zoals de nieuwste blockbusters, populaire tv-programma’s, livewedstrijden en je muziek, foto’s en video’s. En via AirPlay is het zelfs mogelijk om het materiaal van je iOS-apparaat of Mac op je tv te bekijken. Voor Apple TV is een HDMI-kabel vereist (afzonderlijk verkrijgbaar).





Bedankt, maar te laat, ik ging dit hier juist posten dat de bestelling geplaats was bij coolblue voor 79€ (voor mijn schoonbroer, was eigenlijk voor hem dat ik op zoek was)





Ik was er al googelen achter gekomen.





Elsa








Nu kom ik er eens tussen Patrick hier heb je niets op tegen dat deze berichten over Apple tv gepost worden.Als ik een bericht post over incredimail schrijf jij in koeien van letters dat dit een forum is van proximus.Waarom zet je dit dan hier niet?Dit lijkt me dus duidelijk dat jij gewoon iets tegen mij hebt,en als die medewerkers het nu nog niet willen zien dan weet ik het nog niet.Al weet ik al lang dat er maar één zich belachelijk maakt.En er zit nu nog maar één ding op voor mij is naar het bestuur van proximus te mailen want hier gebeurt juist niets als er tegen jullie iets wordt gezegd.Ik zou ook niet weten waarom dit privé moet want dit is juist het zelfde.het is precies of ze is maar één die hier alles voor het zeggen heeft op dat forum en dat is die Patrick.


Ik vind het erg dat een forum tot zo ver is kunnen komen.Durft er is één iemand zijn mond open doen,omdat die medewerkers te laf zijn om initatief te nemen iemand hier op zien plaats te zetten..Wat vroeger op dit forum onder andere leiding wel het geval was.Ik vraag mij af hebben zij allen een bril op met donkere glazen die afgebrand zijn,waardoor zij niet kunnen kijken?Want het lijkt er op of die zijn gewoon door een persoon in een soort van hypnose gebracht.Ik ben hier meer dan 10 jaar aanwezig,en voor je het leest hebben ze het toch weer verwijdert want daar zijn ze zeer goed in als je de waarheid schrijft.Maar ik ga het veranderen we gaan een eigen site maken denk ik en dan kunnen ze niets meer verwijderen.


Topic start aangepast onder 'Edit1'


Ik hoop dat Belgacom eerlijk is en toch weldra die app op de markt brengt. Want hier is er zoëne die zelfs zo'n onnozel hdmi-stickske (zoals ze dat hier noemen) niet in zijn TV kan steken wegens enkel scart...





Heb vroeger blijkbaar een zeer goede tv gekocht.





Zelf ben ik een beetje tegen verspilling en zal die toestellen niet onmiddellijk omruilen.


Als het klopt dat Proximus contractueel overeen gekomen is met Netflix dat ze verplicht zijn van een decoder te voorzien met netflix mogelijkheid dan zou Proximus uw v4 moeten omruilen voor een V5





eens een privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ➽ Onze medewerkers



en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'





vragen om je v4 te mogen omruilen voor een V5 aangezien je netflix wilt op je decoder


http://www.proximustv.be/nl/nieuws/artikel/1511561/win-dankzij-netflix-een-reis-naar-la-voor-de-avant-premiere-van-marvel-s-daredevil" target="_blank


Reageer