Netfix



18/08/15 Netflix wordt duurder ▬►http://forum.proximus.be/comment/171942" target="_blank


Netflix via V4 decoder ! (15/04/15 ook op de V3 decoder)


Omdat mensen mij blijven aanspreken via mail of mij op andere fora en andere sociale media die vraag stellen ,

en waar ik hen ook uitgelegd heb dat het tegenwoordig geen probleem is om die te laten ruilen voor een V5

en dat ze erbij moeten vermelden dat ze Neflix willen kunnen bekijken via hun decoder.

Daarbij leg ik ze ook uit als ze dan toch uitzonderlijk geen V5 moesten vast krijgen (door mss juist op de verkeerde persoon te vallen of welke redden dan ook) dat ze dan ook nog de oude goocheltruc uit de bus kunnen halen (*)

Ondertussen heb ik ook al van velen van hen een antwoord teruggekregen dat het inderdaad ook gelukt is zonder probleem om de v4 door een v5 te ruilen via de technische helpdesk (0800 22 800 7/7 tot 22u) en zelf de nieuwe aan huis gebracht werd of opgestuurd werd via Kiala, volgens zij zelf verkozen en dat ze de goocheltruc totaal niet hebben moeten toepassen .

(goocheltruc bij manier van spreken natuurlijk , omdat iemand dat zo ooit genoemd heeft lange tijd geleden op een ander forum 😉


Maar wat ik wel wil nog duidelijk maken is dat ik nog overal op het internet vaststel, dat als de mensen de vraag stellen van wanneer dat netflix op hun V4 decoder gaat mogelijk worden, dat Proximus nog altijd het antwoord geeft dat ze er nog geen definitieve datum kunnen erop plakken en dus de schijn geven dat dit wel nog gaat op de V4 komen.

Of dit al dan niet kan omdat de V4 verouderd is dat laat ik in het midden, want niet vergeten dat het lukt en goed werkt met een onnozele HDMI stickje dat je op je TV plugt, enfin dat wordt dan weer een gans andere discussie !


(*) Voor de forumlezers die het nog niet moesten weten wat die zogezegde goocheltruc is 😉 kunnen altijd de uitleg terugvinden

(en veel meer andere problemen en zaken die hier al gedurende jaren op het forum besproken werden )

hier ▬► http://bgctv.skynetblogs.be/#Truc-om-je-Belgacom-decoder-voor-de-recentste-om-te-ruilen" rel="nofollow.


Verder wens ik aan allen nog een zeer prettige en aangename zonnige zondag,


groetjes,


Elsa.


Edit1: Naar verluid zou Nefix op de V4 gepland zijn voor eind April 2015!


Edit2: (25/03/2015)

Netflix op de V4 mogelijk zie ▬► decoder software versies

via Blauwe knop v/d afstandsbediening / Netlix,



Netflix opstarten via:

'Menu' knop v/d afstandsbediening { / Op Aanvraag / Films / Netflix}

of

'On Demand' knop v/d afstandsbediening { / Films / Netflix}


Edit3: (28/03/2015)


via Proximus decoder @ 720p


3Mbps SD abonnement


5Mbps voor HD abonnement


25Mbps voor UHD abonnement


Aanbevolen snelheid van internetverbinding


Hieronder zie je de aanbevolen downloadsnelheid per stream voor het afspelen van films en tv-series via Netflix.


  • 0,5 megabit per seconde - Vereiste snelheid van breedbandverbinding
  • 1,5 megabit per seconde - Aanbevolen snelheid van breedbandverbinding
  • 3,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor SD-kwaliteit
  • 5,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor HD-kwaliteit
  • 25 megabit per seconde - Aanbevolen voor Ultra HD-kwaliteit

HD-videokwaliteit


Films en tv-series die we in HD beschikbaar hebben, worden afgespeeld in 720p of beter via een internetverbinding die snel genoeg is. Als je Netflix in HD wilt bekijken, moet je beschikken over een HD-https://www.netflix.com/changeplan" target="_blank. Stel de beeldkwaliteit in op Hoog (High) in https://account.netflix.com/VideoQuality" target="_blank (Playback Settings) voor je account.


Bandbreedteverbruik van Netflix


Video's van hogere kwaliteit gebruiken meer bandbreedte dan video's van lagere kwaliteit. Als je serviceprovider een bandbreedte- of datalimiet heeft ingesteld voor je internetservice, kun je https://help.netflix.com/nl/node/87" target="_blank door de instellingen voor videokwaliteit te wijzigen in Laag (Low) of Gemiddeld (Medium). Je verbruikt dan minder data.


Verbruik (gemiddeld): http://forum.proximus.be/comment/167038" target="_blank


  • SD: 0,7 GB per uur)
  • tot 3 GB per uur voor HD,
  • 7 GB per uur voor Ultra HD






Edit 4: 15/04/2015

✔ nu ook op de V3 en V3b decoder (forum.post)



✔ Bij de V3 en V3b , blauwe knop v/d afstandsbediening dan netflix kiezen, dan kan het zijn dat je de melding krijgt

met het voorstel om uw v3 (v3b) decoder om te ruilen, als je dan akkoord gaat, kan je al vier werkdagen later

je nieuwe v5 decoder, in een Kiala punt naar keuze, gaan afhalen, waar tegelijkertijd je oude decoder met zijn voedingsadapter inlevert.

Proximus stuurt vooraf een sms om te laten weten wanneer je deze v5 decoder bij Kiala kunt afhalen.

Je moet bellen naar een nummer dat in de instructies staat om je oude decoder te deactiveren

en word je nieuwe geactiveerd



Edit 4: 28/08/2015

Dolby 5.1 op Netflix via Proximus decoder werd uitgesteld,

vanwege technische problemen en licenties.

Edit 5: 31/08/2015

http://www.hln.be/hln/nl/14/Nina/article/detail/2440561/2015/08/31/Deze-5-Netflix-hacks-kende-je-waarschijnlijk-nog-niet.dhtml" target="_blank


125 reacties

http://www.hln.be/hln/nl/924/Showbizz/article/detail/2440599/2015/08/31/Netflix-verliest-grote-filmaanbieder-van-onder-andere-The-Hunger-Games.dhtml" target="_blank
Ik heb me vandaag voor de vierde maal nog maar eens klant gemaakt bij netflix,omdat ik na een gratis maand normaal normaal opzegde.Nu zag ik deze morgen tot mijn verbazing dat een gewezen klant deze gratis maand niet meer krijgt.Dus kan ik dit beter teug opzeggen en opgeven onder een ander email.Want ik heb ook al vernomen dat de kwaliteit van de films gedaald is,en ik zeg het nogmaals.Wie bij telenet is of een Smart heeft moet dit zeker niet hebben.Het was hem enkel ook maar te doen om die gratis maand,die men dan aan iedereen moet geven vind ik.Want iedereen kan die zelfde truck als ik doen.
✔ In Topic Start Edit4 bijgevoegd
Reputatie 6
Badge +1
Volumeverandering is op beide TV's zal dus met de update te maken hebben. Maar, is niet echt een probleem.
Nee Elsa want hij heeft er al een tweede gestuurd en ik antwoord daar niet op.Aan zo iemand maak ik geen woorden aan vuil.Zo iemand kan me gestolen worden.Ik vraag mij af wat er in die post door mij verkeert is gezegd door mij,wat meneer axs niet goedkeurt.Die is nu nog 3 keer erger dan Patrick.Of hebben de medewerkers een familielid hier op dat forum gezet?besluiteloos


Het zou eens beter zijn dat die medewerkers ook eens wat meer comentaar van andere klanten horen waaronder die van jou.Dat lezen ze nooit denk ik.Die medewerkerkers zijn zoals paarden met oogkleppen op.Zoals op een paardenrace.Ik heb ook niet gereageerd, zeker doe ik dat niet meer op het forum,want Patrick is daar nu verdwenen.Maar waarom begint die axs zich telkens te moeien.Is dit een moderator geworden van proximus?
Pas maar goed op, je zou je wel serieus kunnen vergissen in wie mails stuurt, ik denk eerder aan iemand anders, maar inderdaad je weet maar nooit!


en zeker niet aantrekken en nog beter natuurlijk zou zijn om niet te reageren op aanvallen, al is dit wel niet gemakkelijk en willen ze juist dat je uit je krammen schiet om dit dan te kunnen misbruiken, allemaal niet goed voor je gezondheid, profiteer van het goede weer, is veel gezonder ;-)
Jij mag van mij blijven;Op jou hebben ze geen pik.Dat is ook omdat ik hier mijn mond durf open doen,en dan zit daar zo iemand op dat forum (axs)die zich als moderator begint op te stellen.In plaats van de medewerkers.Die hoeft geen mails naar de medewerkers te sturen dat ik steeds onzinnige antwoorden geef op treads,of wat dan ook wat die heeft wijs gemaakt.Want het ging over de profeet als het er nog staat,en cram woont nu wel degelijk in Merksem.Dat mag je hem vragen.Dat weet die zot niet.Dat zie ik hier in mijn glazen bol want ik ben namelijk een medium en mijn moeder ook.Mijn moeder had die gave vroeger al,ik heb het slechts na mijn operatie ontdekt,ik kan niet kaartleggen.Althans ik heb het nog niet geprobeerd,maar hou mij wel met andere zaken bezig.Zo zou ik mij graag meer willen specialliceren in voodoo en het oculte.Maar dit is hier in België verboden.
Neen ik heb totaal geen problemen, of ze moeten nog komen, maar liefst niet want anders moet ik misschien ook nog weg gaan van bij Proximus ;-)
Elsa heb jij sinds die laatste software ook zoveel problemen met je decoder?Niet dat het me nu nog iets intereseert want ik ben hier toch weg,wat denkt die axs nu.Maar mijn beeld van mijn tv hapert en valt uit sinds die nieuwe er op staat.
Toen de v5 uitgekomen is was er al een duidelijk verschil in geluidsniveau tussen de V4 en de V5


Wat ik nu wel vaststel op de v5m is dat het geluid per stap veel minder verandert in volume sedert de laatste softw. update, al kan dit moeilijk aan de decoder te wijten zijn en zou dit iets met de TV te maken moeten hebben, dus 't zal louter toeval zijn!
Reputatie 3
Badge +1
Hallo, ik ben wel niet op Netflix geabonneerd, maar ik heb eveneens ondervonden dat sinds de laatste update op zowel V4 als V5, het inderdaad zo is dat het geluid van de tv luider moet staan (op 22) om hetzelfde volume aan geluid te hebben als voor de software update (op 16). Het verschilt van post tot post merk ik op.
Reputatie 6
Badge +1
Het werkt perfect. Toch nog even dit sinds de update moet ik het geluid van de tv wel een stuk harder zetten. Vroeger zo tussen de 10 en 15, nu tussen 30 en 40, geen probleem, want het gaat tot 100. Als ik naar Netflix kijk op de decoder is tussen 10 en 15 voldoende. Zijn er nog die dit hebben?
Reputatie 7
Badge +1
Het was dus niet einde april maar einde maart ongeveer...de eerst keer dat ze sneller zijn dan hun schaduw?cool


Ik moest toen wél nog een reboot doen (die ongeveer zolang duurde als een FacR) om het te implementeren
wwilliamm,


Ok bedankt voor de feedback.

Er zijn toch nog dingen die perfect werken bij Proximus ;-)
Reputatie 6
Badge +1
Elsa, het werkt allemaal perfekt!
Ok ik zal al ja
Reputatie 6
Badge +1
Ik laat morgen zeker iets weten.
Dat zal wel lukken, want bij de meesten lukt dat och die update, soms moet er nog gereboot worden en in het slechtste geval factory gereset worden maar dat is zeker niet altijd vandoen.
Reputatie 6
Badge +1
Ik ben benieuwd net de update aangevraagd via de blauwe toets, heb dus twee V4 decoders en een Bbox2. Vannacht wordt dus alles geinstalleerd, ik hoop dat morgen alles nog normaal werkt. Want ik lees er hier niet veel over.
Reputatie 7
Badge +1
Elsa, ik heb juist een nieuwe mer de laatste nieuwe snufjes...(bediening met spraak, met handbeweging enz.) dus ik ben voorbereid....cool


Bovendien kost een extra afstandsbediening met Netflix toets een schijntje van een nieuwe TV, en de software aanpassen is ook een makkie....duivel
Ik neem voorlopig toch noch geen netflix terug omdat die films bij telenet veel beter zijn,en je daar ook een ruimere keuze hebt en het veel goodkoper is voor wat je krijgt.maar het zou altijd voor later een aanvulling kunnen zijn omdat ik al heb gezien dat je niet dezelfde films er in terug vind.
En staat er al een Netflix toets op je afstandsbediening van je Samsung TV, anders is het tijd om een nieuwe te kopen zodat je weer in bent duivel
Reputatie 7
Badge +1
Op de Samsung Smart TV's staat een Netflix app. dus geen browser nodig. Ik heb het niet écht nodig, maar zeg nooit nooit...
Als je films en tv-series wilt kijken op de pc of Mac:


  1. Open een webbrowser en ga naar www.netflix.com
  2. Meld je aan bij je Netflix-account.
  3. Selecteer een titel die je wilt afspelen

Als je Microsoft Silverlight nog niet hebt geïnstalleerd, wordt je gevraagd om deze gratis invoegtoepassing voor de webbrowser te downloaden en installeren. Volg de instructies om aan de slag te gaan.


Je kunt onze HTML5-player of Silverlight gebruiken om films en series van Netflix te kijken op een pc met Windows XP of hoger en op Mac-computers met een Intel-processor waarop OS X Tiger (v10.4.11) of hoger wordt uitgevoerd. De onderstaande lijst bevat alle vereisten voor HTML5, Silverlight 4 en Silverlight 5.


HTML5 Ondersteunde browsers:


  • Internet Explorer 11+ in Windows 8.1+
  • Safari in OSX 10.10+ (Yosemite) [list]
  • Ondersteund op alle modellen uit 2012 en later en op bepaalde modellen uit 2011

  • Google Chrome versie 37+ op Windows XP Service Pack 2+ en Mac OSX 10.6+ (Snow Leopard)
    [/list]
    Oplossing: stream in HD als je internetverbinding 5 megabits per seconde of meer ondersteunt.


    • Google Chrome tot 720p
    • Internet Explorer tot 1080p
    • Safari up tot 1080p

    Verbruik (gemiddeld):


    • SD: 0,7 GB per uur)
    • tot 3 GB per uur voor HD,
    • 7 GB per uur voor Ultra HD

  • Het speelt geen rol bij welke provider je internet hebt om Netflix via Internet te kunnen gebruiken.

    Reageer