Lijn snelheid (modem sync snelheid) Versus Internet abonnement snelheid

  • 30 December 2011
  • 159 reacties
  • 6104 Bekeken


Toon eerste bericht

159 reacties

Hallo Redsfan,
heb de test gedaan zoals gij aangegeven heb met dit resultaat:
Piekuren tussen 19 u en 23 u :

Max: 27,7 Mbps download - 3,8 Mbps upload

Min.: 15,2 Mbps download - 2,0 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :

Max: 27,7 Mbps download - 3,8 Mbps upload

Min.: 15,2 Mbps download - 2,0 Mbps upload
ik heb dus blijkbaar de minimumsnelheid????????
Wie bevestigt er u dat ge effectief op die ROP aangesloten zit die moet daarom niet op een rop aangesloten zijn en de weeral de PX snelheidstest geeft daar ook uitsluitsel over of je nu op een rop of niet zit die snelheid die PX snelheid aangeeft moet kloppen en die is hoger dan wat hij krijgt.
NB: om verwarring te vermeiden als ik het heb over PX snelheidstest spreek ik wel over de PX internetsnelheidstest wel te verstaan
Cogwil, kan ook eens via MyProximus de status van zijn lijn en analyse van op zijn lijn eens opvragen daar kan wel aangeduid worden als er fouten gedetecteerd worden op zijn lijn zelf tot aan decoder, zo heb ik vroeger kunnen vaststellen dat er iets met mijn decoder schilde..
men kan op een "slechte" lijn geen goede testresultaten geven, ik denk dat je het een beetje verkeerd op hebt die Proximus snelheidstest houdt zeker geen rekening met alle fouten !!! dit zijn metingen die in een database gestopt worden en eventueel rekening houden met al dan niet vectoring enz en zeker niet als je op repair valt bv om maar iets op te noemen.
Ik hem de afstand tot de rop gemeten staat hier bij mij om de hoek is inderdaad minder dan 400 meter.
heb deze middag nog eens een speedtest gedaan met dit resultaat
:::.. ..


Wie bevestigt er u dat ge effectief op die ROP aangesloten zit ?

Ik heb hier een ROP staan op 50m van mijn deur en toch zit ik in zone 2 .... gewoon omdat destijds mijn lijn aangesloten werd op de dichstbij zijnde ROP ( 550m?) want die aan mijn deur stond er toen nog niet ..
Zoals RedsFan zegt zou je iets van een 50/6 profiel moeten krijgen en met een goede lijn en vectoring en DLM actief een 100/10 of zelfs 100/20 profiel..
Ik betwijfel dus uw cijfermateriaal over de afstand en de kwaliteit van uw lijn ...
Hebt ge een Sagem modem ?? loop dan de Sagem bbox tools eens en post de waarden hier ...
Wat ik dan ook niet begrijp is dat de test van Proximus dan eigenlijk tegenspreekt wat zij zelf beweren dat een hogere snelheid niet mogelijk is, dan is hun test toch ook niet ok!

men kan op een "slechte" lijn geen goede testresultaten geven. Als de gebruiker zijn lijn heeft zitten "bricoleren" dan ziet men bij metingen de nodige "anomalieën" maar zonder een (betalende!) inspectie ter plaatse valt daar verder niets uit af te leiden.
Volgens wat ik een paar keer meegemaakt heb is dat de support tot in de bbox kan "kijken", waarschijnlijk met een paar tussenstops, maar uit de lijnparameters leiden ze af wat de max snelheid is voor geheel die bestaande lijn (zie bvb ook sagem bbox tool).
Als de klant daar een krakkemikkig stuk tussen breit, vanaf het punt van binnenkomst, (en ik zeg niet dat dit in dit geval ook zo is maar aan de uitleg te lezen ...?) sja .. daar kan men PX toch moeilijk voor op aankijken ? .. en mogelijk is zijn lijn ook gewoon niet goed genoeg ? stond er ergens hoe ver de vrager van de ROP zit ?
Wat ik dan ook niet begrijp is dat de test van Proximus dan eigenlijk tegenspreekt wat zij zelf beweren dat een hogere snelheid niet mogelijk is, dan is hun test toch ook niet ok!
Reputatie 2
Badge
Heeft hij al in een vroegere topic opgegeven en hij zou inderdaad meer moeten halen dan wat zijn speedtest geeft.
Dus om zijn installatie uit te sluiten zou hij de test eens moeten kunnen doen zoals reeds werd vermeld.
Want van Proximus uit krijgt hijn blijkbaar weinig hulp zoals ik ook al in een vorige topic van hem gelezen heb.
Badge +4
Moest cogwil eerst eens zeggen wat de snelheids meter aangeeft op zijn adres, dan zouden we al heeeeeeel wat wijzer zijn

http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html
Reputatie 2
Badge
Zo is dat Elsa, zogezegd was de reden dat ik op repair stond te wijten aan verkeerde aansluiting/bekabeling in huis en zouden ze een technieker moeten sturen, mits betaling uiteraard, wanrt als het probleem zich voordoet na de intro is het op rekeing van de klant was de uitleg.
Dan heb ik de bbox/modem direct op het paar aangesloten dat van Proximus binnen kwam.
Terug gebeld naar technische dienst en gezegd dat ik de installatie nagekeken had, en terug kreeg ik het zelfde antwoord je staat nog op repair, we zullen dan best een techcnieker laten langskomen, waarop ik het uitlegde wat ik gedaan had en hem vroeg hoe hij dit kom uitleggen waarom ik nog op repair stond, daarop heeft hij gezegd we zullen het doorspelen aan de technisch specialisten, achteraf is een technieker tot bij mij geweest en gezegd dat hij de fout gevonden had en iets veranderd had in de rop.
Waarom denk je anders dat ik zeg dat het een goed idee is van RFG en wat ik ook gedaan heb juist om zo'n zaken uit te vissen en heb kunnen bewijzen toen dat het niet bij mij lag maar bij hen, en dan is hij ook honderd procent zeker dat het niet aan zijn installatie in huis ligt.
Techniekers gebruiken zelf soms utp kabel.
Zoals je zelf zegt .. die 15m zal het echt wel uitmaken als hij brakke "kabel" gebruikt met een hoge demping .. en/of overspraak, da's voldoende om zijn lijnwaarden kompleet naar de knoppen te helpen .. als men de gans opzet niet kan "verplaatsen" naar het "kortste aansluitpunt" voor testen dan zal men nooit kunnen achterhalen of het probleem bij zijn installatie ligt dan wel bij PX.
Hij zegt zelf dat hij gewone telefoonkabel gebruikt ... De "blauwe" Bcom kabel gebruiken zou dan nog het minste van de problemen zijn .. Ik heb geen idee of Cat6 kabel bestaat met rj telefoonpluggen
Niet noodzakelijk (aansluitdoos/VDSL filter) staat bij mij ook 15 m (klassieke telefoniekabel met 2x2 getwiste paren) verder en heeft niet belet dat ik 100/20 haal 😉, daarom heeft RFG hem een zeer goed voorstel gedaan om dit uit te sluiten, wat ik in de tijd ook gedaan heb, toen Proximus (toen nog Belgacom), mij aangesloten heeft en ik ook een te lage snelheid had, heb ik net het zelfde gedaan direct de modem aangesloten aan de binnenkomende Proximus draden om zo te kunnen bewijzen waar het probleem zat.
NB: die 15 m zal het zeker niet uitmaken.
en trouwens nog dit het is zelf zo als je de kabel wilt verlengen en het een tamelijk lang stuk is dat je zeker geen voordeel haalt met hiervoor utp kabel te gebruiken zelf al is het ene van de beste kwaliteit cat6 bv., dan is de gewone telefoniekabel met getwiste draden nog beter (zeker geen platte telefoniekabel gebruiken waarde draden niet getwist zijn)
Badge +4
De modem Bbox wordt best met een zo kort mogelijk (bijgeleverd kabeltje) aangesloten op de intro die binnenkomt in huis of garage.
Van Bbox naar computer met een UTP kabel
Ziet er idd naar uit dat het een wirwar is van teveel en te lange kabels : /
In de "praatbarak" stelt Cogwil
Mijn bgc-intro is doorgeschakeld met een gewone telefoonkabel ( zwart met rj45 stekkers op) mijn snelheid die ik volgens de proximus techniekers haal 16,5 Mbps is de maximumsnelheid die mijn lijn aankan maar de reden hiervoor word mij niet verteld. Kan het zijn bgc-intro is een 5 polige stekker , is doorgeschakeld naar het bureel boven daar staat een zespolige aansluitdoos en daarop de splitter van hieruit een netwerkkabel naar de computer, dat dit niet de juiste manier is van aansluiten?


Ik denk dat zijn opstelling mogelijk niet optimaal is. Normaal moet de 6-polige VDSL schakeldoos zo dicht mogelijk bij de telefoonlijn ingang staan .. ja toch ?
't is echter niet helemaal duidelijk want vanuit de splitter gaat men niet naar de computer maar naar de bbox-3 ??? :?
Badge +4
Kabels uit trekken heeft totaal geen zin .... alles mag blijven, maar we draaien hier weer rondjes zonder iets wijzer te worden.

Ik stel voor aan cogwil dat je even uw adres invoert via volgende link http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html

Daar kan je zien aan de hand van uw adres welke snelheid mogelijk is, kopieer resultaat hier van max en minimum
Reputatie 2
Badge
Cogwil, als je het ziet zitten maak de Poximus kabel los die binnenkomt (zodat er totaal niks anders meer ophangt, ook geen kabels meer die verder lope enz.) en sluit daar direct je B-box op aan, en bel 0800 22 424.
Doe daarna nog eens de speedtest.net om vast te stellen of je dan een hogere snelheid haalt.
Badge +4
Wss omdat je geen flashplayer gebruikt in uw browser dat die speedtest niet werkt.
heb geprobeerd op beide een speedtest te doen maar lukt niet, op edpnet lukt dit wel en krijg volgen resultaat "Max Upload 2 MbpsMax Download 16.5 Mbps"
heb intussen de snelheid van mijn netwerkkaart kunnen aanpassen naar 1000Mbps full duplex maar snelheid blijft hetzelfde
Badge +4
Waarom gebruik je deze speedtest ??? In engeland vind ik niet zo goeie, ik haal daar ook meer dan 10 minder dan op de belgische
De meesten gebruiken www.speedtest.net
en als server kan je kiezen tussen brussel, antwerpen, st-niklaas .....
of deze in nederland is ook niet slecht https://www.ziggo.nl/speedtest/
Ik hem de afstand tot de rop gemeten staat hier bij mij om de hoek is inderdaad minder dan 400 meter.
heb deze middag nog eens een speedtest gedaan met dit resultaat
:::.. Download Speed Test Result Details ..:::
Download Connection Speed:: 15608 Kbps or 15.6 Mbps
Download Speed Test Size:: 15 MB or 15360 kB or 15728640 bytes
Download Binary File Transfer Speed:: 1951 kB/s or 2 MB/s
Tested At:: http://TestMy.net Version 15
Validation:: http://testmy.net/db/DJ9b6PONL
TiP Measurement Summary:: Min 15.46 Mbps | Middle Avg 15.49 Mbps | Max 16.67 Mbps | 0% Variance
TiP Data Points:: 16.67 Mbps, 15.48 Mbps, 15.48 Mbps, 15.48 Mbps, 15.48 Mbps, 15.5 Mbps, 15.5 Mbps, 15.48 Mbps, 15.48 Mbps, 15.5 Mbps, 15.48 Mbps, 15.46 Mbps, 15.48 Mbps, 15.52 Mbps, 15.48 Mbps, 15.46 Mbps, 15.5 Mbps, 15.5 Mbps, 15.5 Mbps
Client Stats:: http://testmy.net/compID/836176212314
Test Time:: 2016-02-07 11:28:50 Local Time
Client Location:: BE http://testmy.net/country/be
Target:: London, GB http://uk4.testmy.net
Client Host:: Proximus Skynet http://testmy.net/hoststats/proximus_skynet
Compare:: Comparable to client avg, 25% slower than host avg, 52% slower than country avg, 2% faster than world index
1MB Download in 0.52 Seconds - 1GB Download in ~9 Minutes - 279X faster than 56K
This test of exactly 15360 kB took 8.074 seconds to complete
User Agent:: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:43.0) Gecko/20100101 Firefox/43.0 Cyberfox/43.0.4 [!]
Badge +4
Hallo RFG

wat ik bedoel met 30/6 is de snelheid die ik zou moeten halen rekening houdend met de afstand tot de rop, die is minder dan 400 meter. De snelheid die ik opgeef is mijn maximum lijnsnelheid die ik meet tot aan mijn modem. Ik heb een 10/100/1000 netwerkkaart in mijn pc maar hoe ik deze moet instellen daar heb ik geen flauw idee van. Heb de eigenschappen ervan gekontroleerd maar daar word ik niet wijze van.

Ik vraag me af waar je die 30/6 ook vandaan haalt, als je in zone 1 (tot 400m) zit dan is een start 60/4 Mbps en comfort 100/6, maxi 100/8
Reputatie 2
Badge
Dat is inderdaad heel iets anders, want wie heeft je de juiste afstand doorgegeven (is niet altijd simpel om die te weten te komen) en ten tweede is het criterium niet enkel en alleen meer de afstand maar ook de lijnverzwakking en dit kan in uw nadeel (wat mss het geval is bij u) maar ook in uw voordeel uitdraaien, dat je op meer dan 400 meter toch nog in zone 1 kunt vallen omdat de verzwakking nog goed genoeg is om in deze zone te vallen.
Hallo RFG

wat ik bedoel met 30/6 is de snelheid die ik zou moeten halen rekening houdend met de afstand tot de rop, die is minder dan 400 meter. De snelheid die ik opgeef is mijn maximum lijnsnelheid die ik meet tot aan mijn modem. Ik heb een 10/100/1000 netwerkkaart in mijn pc maar hoe ik deze moet instellen daar heb ik geen flauw idee van. Heb de eigenschappen ervan gekontroleerd maar daar word ik niet wijze van.
Reputatie 2
Badge
Cogwil spreekt toch over 30/6 in zijn bericht, dus veronderstel ik dat dit zijn snelheid is die op zijn modem toekomt dat hij bedoelt.
Hetgeen Eric insinueert kan nochtans, heb het zelf voorgehad vroeger met mijn PC, de netwerkkaart stond op automatisch en mijn snelheid was ook te laag volgens mijn modemsnelheid, toen ik deze instelde op 100 Mbps half-duplex , was mijn snelheid wel in orde.

Reageer