Lijn snelheid (modem sync snelheid) Versus Internet abonnement snelheid

  • 30 December 2011
  • 159 reacties
  • 6104 Bekeken


Toon eerste bericht

159 reacties

Badge +4
Als hij maar 16,5Mbps kan krijgen, dan zal dat door de afstand zijn die dus te ver is van een ROP (lees zone 3 of 4)
Netwerk kaart heeft daarmee niks te maken, die mag op 100 of op 1000 staan (tenzij die nu slechts op 10 Mbps staat= niet goed).... dat is gewoon de verbindings snelheid tussen uw pc en modem, maar als er op uw modem maar 16,5 toekomt .....
Reputatie 2
Badge
kan je dan niet meer uitleg krijgen waarom je lijn maar 16,5 mbps aankan.
Er zit hier een toch technieker op het forum die af en toe opduikt, die moet toch aan dergelijke informatie kunnen geraken.
Levi, Technieker bij Proximus
heb reeds verschillende malen technische dienst geraadpleegd krijg steeds als antwoord dat mijn lijn maar 16,5Mbps aankan. Heb reeds geprobeerd vanaf de bgc-intro met een netwerkkabel naar mijn computer , snelheid blijft hetzelfde. U zegt om mijn netwerkkaart eens op 100 mbps te zetten ? hoe doe je dat?
heb je met een andere pc of laptop ook zo'n lage snelheid, netwerkkaart eens op 100 mbps zetten om te proberen of het dan ook zo laag blijft
Technische dienst raadplegen en de reden vragen waarom je met netwerkkabel zo laag zit.
30/6---(afstand
allemaal goed en wel wat hier staat maar ik haal daar nog de helft niet van 16,5 Mbps , ik betaal heel veel lucht maar bij telenet is het niet beter
Inderdaad Sinjoor het VDSL2-Profiel 12/1 bestaat nog niet zo lang
mvg
Reputatie 7
Badge +1
Goed dat je dat nog eens duidelijk uitlegt Ricy, want sommige mensen schijnen wonderen te verwachten van de theoretische cijfers. Met ADSL heeft het geen zin een duurder internetabonnement te nemen. 15Mbps is nu zelfs met Start haalbaar, maar nooit met ADSL natuurlijk, en zoals hierboven uitgelegd, zelfs niet met het laagste VDSL2-profiel van 12/1, dat vroeger zelfs niet eens bestond geloof ik.

Reageer