Lijn snelheid (modem sync snelheid) Versus Internet abonnement snelheid

  • 30 December 2011
  • 159 reacties
  • 6102 Bekeken

  • Practitioner
  • 2518 reacties

http://nl.community.belgacom.be/posts/c55eb352d4" style="text-decoration:none;color:black; Je hebt enerzijds de lijnsnelheid modem sync snelheid

en anderzijds met de niet te verwarren maximum snelheden die bij een bepaald Internet abonnement hoort.

Deze 2 hebben met elkaar totaal niets te maken.



1) De lijnsnelheden die je modem krijgt, zijn enkel en alleen afhankelijk van

de gebruikte technologie ADSL of VDSL

en dus afhankelijk van de afstand tot de ROP en de verzwakking van de lijn.

Bij VDSL2 zal je dus, afhankelijk van deze lijnwaarden één van volgende profielen krijgen:

  • 30/6---(afstand <400m, verzwakking <0.4dB)
  • 20/2---(afstand 400-700m, verzwakking 0.4-0.7dB)
  • 16.5/2-(afstand 700-1000m, verzwakking 0.7-1.0dB)
  • 12/1---(afstand 1000-1400m, verzwakking 1-1.4dB)
Buiten deze profielen zijn er ook nog repair profielen (bij problemen op de lijn).

Dus deze snelheden zijn onafhankelijk van welk Internet abonnement je ook hebt

en enkel afhankelijk van de voorwaarden waaraan je lijn voldoet.



2) Dan heb je nog de Internet abonnementen, zoals:

  • Vanaf: (16/4/12) (1/10/12)
  • start----15/1,5 Mbps 30/1,5 Mbps 30/2,5 Mbps
  • Comfort--15/2,5 Mbps 30/2,5 Mbps 30/3,0 Mbps
  • Favorite-25/3,5 Mbps 30/3,5 Mbps 30/4,0 Mbps
  • Intense--30/4,5 Mbps 30/4,5 Mbps 30/5,0 Mbps
Je werkelijke snelheid die je kan krijgen, zal dus altijd

bepaald worden door je lijnsnelheid (modem sync snelheid

maar gecapt door je abonnement.



Deze cap word door de ISP in kwestie zelf geplaatst aan de hand van je login/paswoord combinatie op de BAS.



Dus eender welk Inernet abonnement je ook neemt nooit kan de snelheid hoger zijn dan je lijnsnelheid (modem sync snelheid)

Je kan de sync snelheid niet beïnvloeden door een ander Internet abonnement te nemen !

NB: Ook niet vergeten van de kleine letters te lezen:

De opgegeven snelheden hangen af van de afstand tussen het aansluitpunt en de

telefooncentrale, van de computerinstallatie en van de binnenbekabeling.

Om deze snelheden te bereiken heeft de klant een VDSL-aansluiting nodig

(activeringskosten: gratis indien beschikbaar bij de klant - informeer u bij uw verkoper).

De gecommuniceerde snelheden op het 3G-netwerk hangen af van de kwaliteit van het 3G-bereik;

deze kwaliteit is afhankelijk van de nabijheid van een antenne,

obstakels tussen het toestel en de antenne, de kwaliteit van het toestel.






159 reacties

vandaag faktuur van prxm in de bus gekregen, hiervoor kan men wel een snelle dienst leveren maar om de internet snelheid op een deftig niveau te krijgen dat is wat anders begin het stilletjes aan beu te geraken.
Reputatie 6
Badge +4
Zoals al eerder vermeld bent u momenteel aangesloten op een lijn met een max capaciteit van 30Mb, vectoring nog niet mogelijk momenteel, kan u hieromtrent geen exacte data geven.

mvg sabine
Ja juist daarom dat je geen verschil gaat merken want wordt toch gekapt op 4/6/8 Mbps i.f.v. abbo dus of je nu 50 of 100 Mbps haal als modem synchronisatiesnelheid maakt niks uit.
een beetje snelheid is toch wel aangenamer, moet elke maand nogal wat bestanden uploaden en daarvoor is dit toch wel handig ook bij het streamen van bv het nieuws of iets dergelijks gaat dat toch wel beter.
Inderdaad ik persoonlijk was al hel tevreden met mijn 30 Mbps, toen nog geen DLM of vectoring in dienst was.
Maar ja, iedereen moet dit tenslotte voor zich uitmaken, of hij dit echt allemaal nodig heeft en er veel meer baat bij heeft.
Die snelheid-fetisj vind ik altijd leuk om te lezen. De strijd tussen TN en Proximus heeft daar jaren om gedraaid, en nog vaak, terwijl er 101 factoren zijn die uw surfsnelheid beïnvloeden. Maar ja, mensen vinden rapper en sneller nu eenmaal beter (maar de meesten hebben die hoge bandbreedtes niet eens nodig).
Met de speedtest wel ;-)
En of je deze snelheden wel nodig hebt dat is een andere vraag natuurlijk maar je kan met een Ferrari ook hoge snelheden halen,
best op een piste waar de politie je niet kan flitsen 😉
Klopt in zone 2 , volgens PX zit ik op 462m gemeten tot op de Bbox.
Het zal nipt worden vermoed ik voor de 100 Mbps, in ieder geval moet de 85 er wel inzitten.

Dat verschil zal je niet merken. Bovendien zijn het theoretische snelheden.
Inderdaad de meesten komen in zone II op 85 en 't zijn maar uitzonderingen die op 100 komen te staan.
Badge +4
Klopt in zone 2 , volgens PX zit ik op 462m gemeten tot op de Bbox.
Het zal nipt worden vermoed ik voor de 100 Mbps, in ieder geval moet de 85 er wel inzitten.
je zit blijkbaar in VDSL zone II dan, 'k vraag mij af of de DLM er zal in slagen om je op 100 Mbps krijgen.
Badge +4
Sinds enkele dagen nu ook verandering op de site voor mijn adres, nu nog wachten op de activatie ervan :)

Je internetabonnement Internet Maxi
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 95,6 Mbps download - 7,5 Mbps upload
Min.: 45,3 Mbps download - 1,8 Mbps upload.

Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 95,6 Mbps download - 7,5 Mbps upload
Min.: 45,3 Mbps download - 1,8 Mbps upload.
Je downloadvolume is onbeperkt, ook in een Pack.
loopt nog zeker door tot 2017 voor alle rop's zullen uitgerust zijn en inderdaad ze zijn er volop mee bezig dat is niet gelogen 🙂
Dag Blijkbaar is het bericht van mijn collega Sabine niet doorgelopen.

Dag Willy,

Ik begrijp uw ongenoegen,

maar zoals je kan lezen in het contract van internet

http://www.proximus.be/nl/id_cr_intdetail/particulieren/producten/r-orphans/internet-abonnementen.html

2&3 De opgegeven snelheden hangen af van de afstand tussen het aansluitpunt en de telefooncentrale, van de computerinstallatie en van de binnenbekabeling. Om deze snelheiden te bereiken heeft de klant een VDSL-aansluiting nodig. De gecommuniceerde snelheden op het 3G-netwerk hangen af van de kwaliteit van het 3G-bereik; deze kwaliteit is afhankelijk van de nabijheid van een antenne, obstakels tussen het toestel en de antenne, de kwaliteit van het toestel.

Kortom,

de snelheden zijn afhankelijk van de infrastructuur tussen router centrale en die bij u thuis

in uw geval betekent dit

basisprofiel van 16,5

met DLM kan die max tot 30MB gaan..

nu de DLM geforceerd op uw lijn:

op dit moment tot op de router

Actual Net data Rate30056.0

mvg sabine

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team

net speedtest gedaan haal nu inderdaad voor download 30,55 Mbps - upload van 3,02Mbps en een latency van 30ms is al dubbel zo snel als dat het was nu maar hopen dat dit zo blijft. Is nog altijd niet de snelheid die mijn burr vijf woningen verder haalt 90Mbps afstand tot de ROP is hetzelfde op 50 meter na binnenbekabeling is identiek pc idem enig verschil buur staat angekoppeld op een ROP met nieuwe bekabeling en ik zit op een oud systeem


Weet er al iemand hoever prxm staat met het implementeren van hun vectoring , hoor daar niets meer van en bij navraag in de prxm-shop krijgt men als antwoord zijn er mee bezig.:?
ik wacht nu al zo lang om een beter internetsnelheid heb sinds vorige week eindelijk na lang aandringen 30Mbps dus nog een beetje wachten tot vectoring word ingeschakeld zal ook nog wel lukken:$
Badge +4
Ik vrees dat het hier ook nog een lange tijd zal duren voor er vectoring komt .
Zelf al staat je ROP al uitgerust met nieuwe braodcom vdsl vectoring kaarten, dan nog kan het zeker een maand en meer duren vooraleer al de aangesloten lijnen op vectoring actief staan, dus geduld blijft nog altijd een mooie deugd 😉
Reputatie 1
voor zover ik weet nog niet en heb er ook geen flauw idee van van wanneer dit wel het geval zal zijn, lopen bij prxm een beetje achter met de implementatie daarvan:?
Ik zit in dezelfde situatie als jij, ik ben ook aan het wachten wanneer Px vectoring activeert.
ze zullen wel nog gans het jaar bezig zijn tegen alles op vectoring staat, maar beter laat dan nooit 😉
voor zover ik weet nog niet en heb er ook geen flauw idee van van wanneer dit wel het geval zal zijn, lopen bij prxm een beetje achter met de implementatie daarvan:?
Reputatie 1
Is vectoring al actief bij jou? Dit zou je snelheid nog kunnen opkrikken tot 60/5.
Dag Blijkbaar is het bericht van mijn collega Sabine niet doorgelopen.

Dag Willy,

Ik begrijp uw ongenoegen,

maar zoals je kan lezen in het contract van internet

http://www.proximus.be/nl/id_cr_intdetail/particulieren/producten/r-orphans/internet-abonnementen.html

2&3 De opgegeven snelheden hangen af van de afstand tussen het aansluitpunt en de telefooncentrale, van de computerinstallatie en van de binnenbekabeling. Om deze snelheiden te bereiken heeft de klant een VDSL-aansluiting nodig. De gecommuniceerde snelheden op het 3G-netwerk hangen af van de kwaliteit van het 3G-bereik; deze kwaliteit is afhankelijk van de nabijheid van een antenne, obstakels tussen het toestel en de antenne, de kwaliteit van het toestel.

Kortom,

de snelheden zijn afhankelijk van de infrastructuur tussen router centrale en die bij u thuis

in uw geval betekent dit

basisprofiel van 16,5

met DLM kan die max tot 30MB gaan..

nu de DLM geforceerd op uw lijn:

op dit moment tot op de router

Actual Net data Rate30056.0

mvg sabine

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team

net speedtest gedaan haal nu inderdaad voor download 30,55 Mbps - upload van 3,02Mbps en een latency van 30ms is al dubbel zo snel als dat het was nu maar hopen dat dit zo blijft. Is nog altijd niet de snelheid die mijn burr vijf woningen verder haalt 90Mbps afstand tot de ROP is hetzelfde op 50 meter na binnenbekabeling is identiek pc idem enig verschil buur staat angekoppeld op een ROP met nieuwe bekabeling en ik zit op een oud systeem
Reputatie 7
Badge +4
Dag Blijkbaar is het bericht van mijn collega Sabine niet doorgelopen.

Dag Willy,

Ik begrijp uw ongenoegen,

maar zoals je kan lezen in het contract van internet

http://www.proximus.be/nl/id_cr_intdetail/particulieren/producten/r-orphans/internet-abonnementen.html

2&3 De opgegeven snelheden hangen af van de afstand tussen het aansluitpunt en de telefooncentrale, van de computerinstallatie en van de binnenbekabeling. Om deze snelheiden te bereiken heeft de klant een VDSL-aansluiting nodig. De gecommuniceerde snelheden op het 3G-netwerk hangen af van de kwaliteit van het 3G-bereik; deze kwaliteit is afhankelijk van de nabijheid van een antenne, obstakels tussen het toestel en de antenne, de kwaliteit van het toestel.

Kortom,

de snelheden zijn afhankelijk van de infrastructuur tussen router centrale en die bij u thuis

in uw geval betekent dit

basisprofiel van 16,5

met DLM kan die max tot 30MB gaan..

nu de DLM geforceerd op uw lijn:

op dit moment tot op de router

Actual Net data Rate30056.0

mvg sabine

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team
nogmaals mail gestuurd naar prxm-klantendienst om uitleg te krijgen over mijn snelheid en geloof het of niet ik had geen ander antwoord verwacht" uw lijn kan maximaal 16,5Mbps aan" bij snelheidstest met hun eigen speedmeter krijg ik voor max. 27,5Mbps zowel op piekmomenten als in dal weten blijkbaar zelf niet wat ze vertellen:@
bellen naar de klantendienst haalt ook niks uit want iedere keer dat ge belt krijgt ge iemand anders aan de lijn en kunt ge opnieuw uw verhaal vertellen men scheept u dan af met de melding dat ze het persoonlijk gaan opvolgen en u een tweetal dagen later gaan terugbellen om te zien hoe het is maar je hoort ze niet meer. Ik denk waarlijk dat 95% van al wat op de klantendienst werkt nederlanders zijn want iedere keer als ik belde had ik er zo een vast

Reageer