Lijn snelheid (modem sync snelheid) Versus Internet abonnement snelheid

  • 30 December 2011
  • 159 reacties
  • 6104 Bekeken


Toon eerste bericht

159 reacties

mijn lijn is toch al meer dan 50 jaar oud dus denk dat hij nooit anders aangesloten is geweest dan de rop 5 straten verder, dat was op dat moment de enigste in de buurt tesamen met het telefoonkotje 3 straten verder(dit is intussen verwijderd) denk dat men dan heel wat lijnen heeft overgebracht naar de eerste rop. Vraag mij af als men belt naar prxm en vraagt op welke rop men aangesloten staat of zij dat dan kunnen zien.:?

Wel, mijn lijn is waarschijnlijk nog ouder ! .. maar op zich schijnt dat in sommige gevallen kompleet niets uit te maken voor de kwaliteit van de verbinding. 't Is heel vreemd maar de meetwaarden liegen er hier niet om. Ik ben, tot echt bewijs van het tegendeel, nog steeds overtuigd dat de aansluiting op een andere ROP nog wel iets gecompliceerder is dan enkel 2 dradjes hersteken ... ?
Dat kunnen ze zeker maar ze moeten dit wel aan de bevoegde dienst vragen.
mijn lijn is toch al meer dan 50 jaar oud dus denk dat hij nooit anders aangesloten is geweest dan de rop 5 straten verder, dat was op dat moment de enigste in de buurt tesamen met het telefoonkotje 3 straten verder(dit is intussen verwijderd) denk dat men dan heel wat lijnen heeft overgebracht naar de eerste rop. Vraag mij af als men belt naar prxm en vraagt op welke rop men aangesloten staat of zij dat dan kunnen zien.:?
Als de verspreidings kabel waar je nu op aangesloten bent door de ander kvd + rop ook passeert, moet het wel mogelijk zijn natuurlijk, maar of dat zo uitgevoerd werd weet ik natuurlijk ook niet ;-))
Ik vraag mij af of dit "te velde" allemaal zo simpel is al het er mogelijk uitziet. Als mijn aansluiting gebeurd is op een ROP die hier 550m vandaan staat. Is dat dan een kabel uit één stuk die 550m lang is ? Hoe zouden ze mij dan moeten aansluiten op de ROP hier langs de deur zonder de stoep open te gooien en een kabel van 50m te leggen van mijn aansluiting naar de nieuwe ROP ? Zelfs als er al een multi-draads kabel ligt dan moeten ze nog de stoep open gooien. (Ik weet zeker dat mijn verbinding de eerste 5-8 meter in de straat GEEN mult-kabel is want mijn telefoonkabeltje ligt gewoon onder de stoep boven op een gasbuis 😉 )
denk dat ik al altijd op de rop aangesloten ben van nu, de rop hier om de hoek is later bijgezet na bouw sociale woonwijk. Ga morgen eens bellen en vragen of mijn lijn niet op die rop kan aangesloten worden ga dan van zone 3 naar zone1 of 2:$
was de andere niet volzet en hebben ze je daarom op de nieuwe aangesloten, dat gebeurt wel af en toe eens.
Maar ja wat er ook mag van wezen, we kunnen blijven fantaseren en theorieën verkopen, als Prox niet ingrijpt dan ben je er vet mee ;-)
Natuurlijk is ook niet altijd de dichtste rop van je huis de dichtste in kabellengte.
beide rops staan hier al zolang ik weet, deze waar ik op ben aangesloten is zo'n jaar of tien geleden vernieuwd bij de heraanleg van de straat. Het meest logische is dat men aansluit in de rop het dichtsbij maar ja bij prxm verstaat men geen logica. :?
Reputatie 4
Badge +1
inderdaad cogwil,
het betreft slechts een !!beperkt percentage die genieten van een extra VDSL2 upgrade dankzij de performantere check op adres ipv check op bestaand lijnnummer.
Ja maar dan moeten ze deze klanten die te ver zitten waar Vectoring bijna geen effect heeft, eerst dichter bij de rop krijgen, maw rops bijzetten en dat kost wel tijd en geld.

.. en een hoop papierwerk want zelfs PX kan niet zomaar effe de stoepen open gooien zonder al de nodige toelatingen van de "authoriteiten" (gemeente etc ...)
Dichtsbijzijde rop staat op 200 stappen van mijn deur( =ongeveer 150m) de rop waar ik waarschijnlijk op ben aangesloten staat 5 straten verder. Logica is bij prxm soms ver te zoeken i.p.v aan te sluiten in dichtsbij zijnde rop neen gaat men vijf straten verder. Wat vectoring betreft dit grapje kan nog 8 jaar duren tegen dan heb ik al lang prxm buitengekieperd.:@

Zo werkt het helaas niet ... Er staat een ROP op nog geen 50m van mijn voordeur .. maar toch ben ik aangesloten op een punt bijna 550m verder. De uitleg is poepsimpel. Toen "mijn huis" destijds aangesloten werd stond die laatste ROP er nog helemaal niet. Men denkt toch niet dat men nu even vlug mijn leiding zal gaan "herleggen" ? ik zie het zo snel niet gebeuren !
Ja maar dan moeten ze deze klanten die te ver zitten waar Vectoring bijna geen effect heeft, eerst dichter bij de rop krijgen, maw rops bijzetten en dat kost wel tijd en geld.
Badge +4
Wat vectoring betreft dit grapje kan nog 8 jaar duren tegen dan heb ik al lang prxm buitengekieperd.:@
Vectoring is gewoon een upgrade in de ROP, nieuw software platform en nieuwe lijnkaarten die ze moeten insteken... niets anders.(men hoeft daarvoor niet te graven voor kabels in de grond, als dit is wat je denkt... waar haal je die 8 jaar????)
Want normaal moesten alle Rops al geupgrade zijn tegen eind 2015, nu is dat wat uitgelopen naar eind 2016, dan zou heel belgie vectoring moeten hebben!
beste cogwil,
ook eens testen als "nieuwe klant" omdat dit soms een beter resultaat geeft dan als bestaande klant.
Destemeer omdat u !!vermoedt dat u nog aangesloten bent op een ROP verderop.
Dit is in elk geval één van de !!beperkte cases waarbij de check een verschillend resultaat geeft als u nog niet gemigreed werd naar de extra ROP in uw buurt.


heb getest als nieuwe klant snelheid blijft hetzelfde
Dichtsbijzijde rop staat op 200 stappen van mijn deur( =ongeveer 150m) de rop waar ik waarschijnlijk op ben aangesloten staat 5 straten verder. Logica is bij prxm soms ver te zoeken i.p.v aan te sluiten in dichtsbij zijnde rop neen gaat men vijf straten verder. Wat vectoring betreft dit grapje kan nog 8 jaar duren tegen dan heb ik al lang prxm buitengekieperd.:@
En als die database klopt want ik ontdek er nog altijd fouten in !
Bij een collega in zijn wijk net het zelfde geval die zit ook op een rop verderop als zijn overbuur, omdat deze rop volzet is.
NB: Dat op adres een beter resultaat kan geven staat hier ook aangeduid -> http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid
daar staat ook "Samenvatting mogelijke testen":
Reputatie 4
Badge +1
beste cogwil,
ook eens testen als "nieuwe klant" omdat dit soms een beter resultaat geeft dan als bestaande klant.
Destemeer omdat u !!vermoedt dat u nog aangesloten bent op een ROP verderop.
Dit is in elk geval één van de !!beperkte cases waarbij de check een verschillend resultaat geeft als u nog niet gemigreed werd naar de extra ROP in uw buurt.
Allee we zijn het weer roerend eens dat bij proximus hoop doet leven ;-))
Ze zullen wel het netwerk verbeteren want ze moeten de concurrent ook een beetje proberen te volgen met zijn grote netwerf ;-)
In die huizen aan de overkant rechtover sardonis dan veronderstel ik 😉
Badge +4
Maar daarom nog niet voor Vplus !
Nja dat zeg ik ook niet 😉 gewoon dat het er toch wat rooskleuriger uitziet dat men 1 miljard gaat investeren, waarmee het netwerk beter zal worden .... ik verwacht weinig mirakels van PX :-)

---------
@cogwil khad dat ook gelezen van huizen aan de andere kant.
Als er vectoring komt kan je nog hopen op een verdubbeling van uw snelheid op +700m. (rond de 30 Mbps a 60) als je binnen de marge valt van zone 3 met goeie waarden.
klik hier
als Proximus 1 miljard wil investeren in hun netwerk dan is dat een goede zaak maar zoals Elsa zegt zal het daarom nog niet voor Vplus zijn, men moet eerst hun oude rommel die in de grond steekt vernieuwen vooraleer men Vplus kan doorsturen en dat zal nog wel een tijdje op zich laten wachten en heel wat meer kosten dan een miljard.

vind hier juist een intressante mededeling op een ander forum, nu blijkt waarom mijn snelheid zo laag is ik ben hoogst waarschijnlijk aangesloten op een ROP die twee straten verder staat i.p.v. aan te sluiten in de dichtse rop
tussen de 700 en 1000m: 16.5Mbps profiel
als Proximus 1 miljard wil investeren in hun netwerk dan is dat een goede zaak maar zoals Elsa zegt zal het daarom nog niet voor Vplus zijn, men moet eerst hun oude rommel die in de grond steekt vernieuwen vooraleer men Vplus kan doorsturen en dat zal nog wel een tijdje op zich laten wachten en heel wat meer kosten dan een miljard.
Maar daarom nog niet voor Vplus !
Badge +4
hier bij ons in Belgie zal dat nog wel een tijdje duren, zoiets kost geld:$ en hoe minder men moet uitgeven hoe liever
Proximus heeft al gezegd in een ander topic dat ze 1 miljard zullen investeren dit jaar in hun netwerk, dus er zit toch wel verbetering aan te komen dan 😉
intussen zit testaankoop ook al achter hun vodden omdat de klant niet krijgt waarvoor hij betaalt en zo blijft men maar bezig, en de klant hij blijft betalen want veel alternatieven hebt ge niet.:@
hier bij ons in Belgie zal dat nog wel een tijdje duren, zoiets kost geld:$ en hoe minder men moet uitgeven hoe liever

Reageer