Lijn snelheid (modem sync snelheid) Versus Internet abonnement snelheid

  • 30 December 2011
  • 159 reacties
  • 6107 Bekeken


Toon eerste bericht

159 reacties

Dat doen de forumleden al van als het forum bestaat ik heb hier en op vele andere forums zo dikwijls al moeten lezen, waarom moeten wij evenveel betalen voor onze adsl snelheid als deze met vdsl snelheid en na al die jaren is nog niks veranderd en hun klantenaantal is al die jaren maar gestegen dus ik denk dat je best dan alle dagen om het uur een mail stuurt naar de klantendienst om ook op dit gebied resultaat te bereiken 😉
Ja dat het niet eerlijk daar zal het inderdaad iedereen, waaronder ik, het volmondig met je eens zijn.
prxm gaat er nog altijd van uit dat mensen die niet krijgen waarvoor ze betalen binnenskamers eens vloeken en het zo laten, wel ik niet ik betaal voor een deftige internet snelheid en wens die dan ook te krijgen en al moet ik elke week een mail sturen naar de klantendienst dan zij het zo en wat het pb betreft dat heb ik niet nodig ik heb niet voor niets cursusen computer en netwerken gevolgd met resultaat trouwens
Geen kwestie van allemaal in orde te komen, gewoon afgaan op de testen die gedaan geweest zijn is dit dus duidelijk gebleken dat die speedtesten voor velen niet klopten en ik heb op dat moment ook testen gedaan en het resultaat heb ik ook gepost ik haalde op TA speedtest 120 Mbps dus ik heb zeker waar voor mijn geld hé.
En ik heb het parochieblad biet bovengehaald ik steun altijd op werkelijke praktische ervaringen en niet op theorie resultaten waar er van alles kan bewezen worden zoals in uw pb ;-)))).
de goden behoeden mij voor mensen, vaagweg "met kennis van zaken" ... blijkt bij navraag dat die hun "kennis" uit het parochieblad halen ... te veel koks maken de soep zuur en de pastoor preekt enkel maar voor zijn eigen kapel .. vatget ?

ziet ge .. ik deel de mening niet van "het zal allemaal wel in orde komen, wacht maar af" .. als ik er al de geledingen van de sociale media moet voor geloven zijn er begot verrekte veel voor wie het helemaal niet in orde komt maar die toch de volle pot betalen ... ik vind dat soort "vergoelijkende" attitude daarover bijzonder vreemd . Alsof het over het Leger des Heils gaat ipv over een firma die beursgenoteerd, lekker winst maakt ...
Wat was ook weer de uitslag van de bevraging door test-aankoop ? 50% van de klanten betaalt voor wat ze niet krijgen ?
Wat 50% ook niet klopte , en dat heb ik niet uitgevonden maar wel door mensen die kennis hebben van zaken, of je het nu gelooft of niet doet trouwens niet ter zake, ik geef het maar mee als informatie en dit werd trouwens hier en op andere forum al grondig besproken.
ik denk dat er veel meer dan 50% is die betaalt voor iets dat ze niet krijgen heb dat tegen de klantendienst van prxm ook al gezegd dat wij heel veel lucht betalen.:@
trouwens ik denk dat die tabel zelfs niet meer actueel is want het max profiel is ondertussen 100/20 maar dat is muggenziften, maar die snelheid haal ik wel en zonder muggen te moeten ziften :-)
Maar die andere tabel die ik hier al een paar keer gepost heb is wel actueel en vervangt deze edpnet.
volgens vele meldingen en de massale uitslagen van het lijnprofiel die er gepubliceerd word klopt die heel zeker op natuurlijk zoals altijd een kleine uitzondering na
dat zal aan uw theorie van brakke lijnen liggen dan ;-))


weet ge ... ik zou wel eens een onafhankelijke survey willen zien van al wie in zone 1 zit en die op een "oude" lijn is aangesloten om te zien wie er allemaal een max profiel haalt en dan hetzelfde voor zone 2 ... ik zou er mijn adem maar niet op inhouden als ik u was ..
Wat was ook weer de uitslag van de bevraging door test-aankoop ? 50% van de klanten betaalt voor wat ze niet krijgen ?

.. voor Cogwil ... reken er maar niet te sterk op dat PX uw aansluiting zal verleggen naar een andere ROP tenzij het "technisch" noodzakelijk is. het zou een onhoudbaar precedent scheppen ... 😃
.. andermaal .. deze tabel zijn theoretische waarden waarschijnlijk gebaseerd op een lijn met minimale "verlies"factoren dat zegt helemaal niets. trouwens ik denk dat die tabel zelfs niet meer actueel is want het max profiel is ondertussen 100/20 maar dat is muggenziften.
Of PX u aangesloten heeft op een krakkemikkige lijn dat kunt u niet echt weten en, andermaal, dat betekent totaal niets.. . Volgens mijn "subjectieve" parameters is mijn lijn prehistorisch aangezien ze al zeker méér dan 50 jaar aangeloten is "op hetzelfde punt" (in mijn ogen dan toch want ik heb ze hier nog nooit een stoep zien opbreken daarvoor). technisch gezien is mijn lijn vrijwel pico-bello ... sja ga daar maar aan staan he
Akkord dit is de zuiver technische kant van het verhaal .. dat men daardoor echter niet krijgt waar men voor betaalt dat is het serieuze pijnpunt !

mijn lijn lag al in de woning voor 1975 jaar waarin ik mijn woning heb aangekocht, intussen is hier al een nieuwe wijk bijgekomen en een nieuwe rop geplaatst alles wat op die nieuwe rop staat aangesloten haalt snelheden van 90Mbps en alles die op die krakkemikkige lijn staat aangesloten moet tevreden zijn met 16,5Mbps. Weet maar al te goed op welke rop ik ben geschakeld technicus heeft het gekontroleerd, daardoor weet ik zo goed hoever de afstand van de rop tot mijn intro is.
trouwens ik denk dat die tabel zelfs niet meer actueel is want het max profiel is ondertussen 100/20 maar dat is muggenziften, maar die snelheid haal ik wel en zonder muggen te moeten ziften :-)
Maar die andere tabel die ik hier al een paar keer gepost heb is wel actueel en vervangt deze edpnet.
volgens vele meldingen en de massale uitslagen van het lijnprofiel die er gepubliceerd word klopt die heel zeker op natuurlijk zoals altijd een kleine uitzondering na
dat zal aan uw theorie van brakke lijnen liggen dan ;-))
.. andermaal .. deze tabel zijn theoretische waarden waarschijnlijk gebaseerd op een lijn met minimale "verlies"factoren dat zegt helemaal niets. trouwens ik denk dat die tabel zelfs niet meer actueel is want het max profiel is ondertussen 100/20 maar dat is muggenziften.
Of PX u aangesloten heeft op een krakkemikkige lijn dat kunt u niet echt weten en, andermaal, dat betekent totaal niets.. . Volgens mijn "subjectieve" parameters is mijn lijn prehistorisch aangezien ze al zeker méér dan 50 jaar aangeloten is "op hetzelfde punt" (in mijn ogen dan toch want ik heb ze hier nog nooit een stoep zien opbreken daarvoor). technisch gezien is mijn lijn vrijwel pico-bello ... sja ga daar maar aan staan he
Akkord dit is de zuiver technische kant van het verhaal .. dat men daardoor echter niet krijgt waar men voor betaalt dat is het serieuze pijnpunt !
hier nog iets gevonden wat de bewering van prxm een beetje tegenspreekt

het is niet mijn schuld dat prxm mijn lijn heeft aangesloten op een oude krakkemikkige loop, ik betaal evenveel als mijn buren dus verwacht ik van prxm ook dezelfde snelheid hoe zij dat oplossen is hun probleem en niet het mijne. Denk dat ik mijn klacht ga doorsturen naar de ombudsman want bij prxm haalt ge toch nooit enig resultaat.
De overspraak zou dan wel grotendeels moeten wegvallen door vectoring of je moet op een hele dikke verspreidingsbundel zitten want daar werkt zelf vectoring niet zoals het zou moeten.
Of de buren zijn signaal.
Maar ja we kunnen natuurlijk blijven theorieën verkopen het moet praktisch nog oplosbaar zijn en ik zie Px direct nog niet een ganse loop vervangen ;-)
Voila we hebben weer onze tour gedaan.
Zoals Elsa zegt .. de afstand is 1 factor maar de lijndemping en overspraak is een andere veel belangrijkere factor want die bepaalt de verliezen EN de storingen op de lijn .. in 't schoon vlaams: als we beiden in zone 2 zitten (400-700m afstand) maar gij zit op 410m met een kompleet brakke lijn en ik zit op 650 meter met een zo goed als storingsvrije lijn dan is het ongeveer zeker dat ik een 85/15 profiel kan uit de brand slepen terwijl gij al happy gaat moeten zijn als ge een 30/4 kunt "vast houden" ... en als uw "stoorprofielen" daarbij nog wisselend zijn ttz eens hoog en dan weer laag en terug of onstabiel dat valt ge helemaal uit de boot zeker als de mogelijkheid bestaat dat ge de "buren" op de lijn stoort met uw signaal ...
zonet geprobeerd om een lijntest te doen ging niet kreeg enkel de melding dat er een technisch probleem is met hun systeem en of ik later opnieuw wil proberen
Ja inderdaad daar hebben we tenslotte geen vat op en moeten we wel geloven wat ze ons vertellen !
zal voor prxm altijd wel iets zijn waarmee men de klanten probeert te beduvelen, feit is dat hun bekabeling op sommige plaatsen totaal verouderd is waardoor er meer verlies is en andere niet
Het is ook niet meer zozeer de afstand die nu een rol speelt in de beslissing onder welk profiel je valt zoals het vroeger een en functie was :
"lengte EN verzwakking" is het nu "vezwakking" wat voor sommigen in het voordeel kan uitdraaien doordat ze in een hoger profiel komen.
in afstand scheelt dit bij mij maar 50 meter , ene ROP staat op 200 meter en andere staat op 250meter de loop van de ene ROP stopt op 5 huizen van mijn deur is oude bekabeling en andere ROP loopt vanaf daar verder is nieuwe bekabeling. Zowel ik als mijn buren betalen evenveel voor ons internet maar de ene heeft 16,5Mbps download en de andere heeft 90Mbps en bellen naar prxm heeft geen enkel effect kan evengooed buiten tegen de muur staan praten.
aangezien wij niet van Prox zijn kunnen wij hier blijven over fantaseren natuurlijk, de enigen die het kunnen weten zitten bij Proximus en als er iets aan te doen valt zal het ook zij zijn die het zullen moeten doen, ja veel meer zit er niet op.
Reputatie 1
Dit is wel heel raar dan. Volgens PX zit ik op 563m vd rop en op 16.5 profiel, wat binnen de twee weken door de dlm verhoogd zou moeten worden naar 30 Mb. Jij zit op dezelfde afstand en haalt 85/15, tja....
eerlijk gezegd begrijp ik dit niet de ene rop die waar ik op ben aangeloten staat 250m van mijn deur en de andere staat op 200m dat dit zo'n verschil kan geven

Waar die ROP staat dat zegt niets .. de kwestie is waar uw kabel overal naartoe gaat voor hij bij de ROP toekomt. Zoals al gezegd .. hier staat een ROP op 50 m van mijn voordeur maar ik ben "historisch" gezien aangesloten op een ROP "550m" verder maar ik zeg niets .. ik heb een 85/15 profiel in zone 2, dus ik kus mijn handjes .. en ik zwijg ... meestal ..
Ja de enigen die het ook kunnen weten zijn de specialisten bij Px die zich daar specifiek mee bezig houden, je moet ze wel eerst bij hun collier kunnen pakken :-))
weet het ook niet maar dit zijn toch heel grote verschillen, technieker had het deze morgen ook over afstand tot de ROP en tot de centrale
Ja ik heb op dit gebied geluk met mijn 100/20 Mbps :)

Ik weet niet of het bij u deze reden is maar de kopersectie van alle lussen is ook niet dezelfde bijvoorbeeld of je kabel volgt nog een ander weg want het is niet omdat jee rop op 100m ziet staan dat je ook op koperlengte op 100m zit.

Reageer