Vraag

Even in het buitenland geweest en weer miserie met Proximus: kafka en incompetentie troef!

  • 25 May 2016
  • 0 reacties
  • 296 Bekeken

Sinds ik meer dan 2 jaar terug een smartphone-abonnement bij Proximus nam, heb ik bergen miserie wanneer ik even de grens oversteek en mijn GSM- of dataconnectie gebruik: eerst 2 maal een andere SIM moeten aanschaffen waarbij Proximus de contacten niet correct kon overzetten... en na 3 of 4 maal in het buitenland waarbij ik geen dataconnectie kreeg omdat er iets mis was met de bijhorende 'activatie' van de SIM (ik kreeg nooit een duidelijke uitleg van de klantendienst!) kon ik eindelijk ook surfen in het buitenland via Proximus.

Telkens stelde ik vooraf Daily Travel Pass in (via MyProximus, via SMS of door te bellen naar de "heilige" 080022800), maar achteraf kwamen er op mijn factuur allerlei andere, totaal onterechte bedragen m.b.t. verbruik, bovenop de (terechte) aanrekening van €2 per dag dat ik DTP gebruikte.
M.a.w. telkens tientallen €'s die me foutief werden aangerekend: voor daily travel surf comfort (DTSC), dat ik NOOIT heb aangevraagd, voor individuele SMS'en, voor individuele gesprekken, voor "extra MB's dataverbruik". D.w.z. dat ik mijn verbruik in feite 3 keer werd aangerekend: eens voor DTP (gevraagd) maar ook nog eens voor DTSC en nog eens per SMS/gesprek/MB... Al tientallen keren nam ik daarvoor contact op met de klantendienst en bezorgde ik bewijsmateriaal m.b.t. deze vergissing.

Telkens kreeg ik - nadat ik mijn beklag moest doen en er uren tijd mee verloor - die bedragen gecrediteerd, maar dan weer op een zodanig onduidelijke manier (hopen mails, bergen papier & eindeloze rubrieken en opsplitsingen in MyProximus) dat Proximus zichzelf constant tegenspreekt en er een "loterij" blijkt van te maken. Ze sturen dan nog diverse brieven (ook al verloopt mijn facturatie volledig elektronisch!) waarin ze telkens schrijven "Uit de analyse van uw factuur is gebleken dat de bedragen correct werden aangerekend. Doch hebben we beslist voor u een commerciële tegemoetkoming toe te staan. Blablabla... ". Is dat een standaard antwoord dat ze bij elke factuurbetwisting sturen? Ik heb de indruk dat ze mijn argumentatie gewoon niet lezen!

Nadat ik in april weer een rampzalig foute factuur moest betwisten - waarbij ik nog persoonlijk langsging in een Proximus Center en nog eens de hele uitleg moest doen - heeft Proximus eindelijk - na anderhalf jaar - ontdekt dat DTP niet zou kunnen voor mijn soort Pack maar heeft een bereidwillige medewerker in het Center op Gent Kouter die vergissing rechtgezet... en me op het hart gedrukt dat de facturen in het vervolg correct zouden zijn.
In april ben ik 2 dagen in het buitenland geweest, en in mijn factuur van 8/5 voor april werd er mij bij Verbruik weer €8,81 ten onrechte te veel aangerekend voor buitenlands gebruik van mijn GSM: net dezelfde vergissingen als de vorige keren!
Ik probeerde sinds 22/5 al diverse malen die bedragen te betwisten via MyProximus, maar zoals meestal krijg ik de ellendige melding "Momenteel kunt u geen betwisting indienen via het web.U kunt ons gratis bellen op 0800 22 800 (enkel tijdens de kantooruren).".

Omdat bellen naar 0800 22 800 neerkomt op weer een uur tijdverlies zonder oplossing, moet Proximus er maar eens voor zorgen dat MyProximus eindelijk naar behoren werkt, of dat je een betwisting via e-mail of web-formulier kan indienen! Via e-mail lukt al lang niet meer, in de webformulieren vindt ik ook mijn weg niet meer terug...
Omdat ik het kostbeu ben van te veel te moeten betalen, heb ik voor het vervallen van de factuur 'op 24/5) enkel het terechte bedrag (dus gevraagd bedrag - de betwiste €8,81) betaald. De 8,81 blijft openstaan als saldo, "te laat"... Betwisten online lukt niet en bovendien kan je in MyProximus niet het volle bedrag van een factuurrubriek betwisten.
Maw: niets dan miserie qua facturatie door en communicatie met Proximus! Belgacom & Proximus hebben er een zootje van gemaakt: een puinhoop qua soorten packs, totaal ondoorzichtige tariefformules en facturen die zodanig ingewikkeld zijn dat de medewerkers zelf er niets meer van snappen.
Maw: kafka en incompetentie tot de zesde macht... Ik vertik het nog langer tijd & geld te steken in de warboel van Proximus!

0 reacties

Geen reactie

Reageer