Beantwoord

Decoder V5 mini factory reset


Reputatie 5
Badge +1
  • Motivator
  • 684 reacties
Kan er iemand helpen met het antwoord waarom mijn decoder V5 mini geen factory reset wil/kan doen.
De actuele software versie die er op staat is NTE_6.32.1.80
Volgende werkwijze gevolgd :
- knopje achteraan op O gezet ( dus stroom af )
- reset knopje ingedrukt, met duidelijk geluidje dat knopje werkte en gedurende meer dan 15 sec ingedrukt gehouden
- dan knopje achteraan op I gezet ( stroom terug op )

Wat er dan wel gebeurd is dat hij WAKE UP geeft en dan HELLO en de software terug opstart en connectie maakt en beeld geeft, dit proces duurt slechts vrij korte tijd.
Software versie blijft dezelfde, dus heeft geen factory reset gedaan ...

Heb dit proces nogmaals herhaald, maar geen factory reset ...

Wat kan hiervan de oorzaak zijn of wat dient er te gebeuren ?

Ro
icon

Beste antwoord door sabineb 28 June 2017, 13:01

Bekijk origineel

28 reacties

je moet schakelaar uit zetten > reset knopje indrukken en bliven drukken terwijl je de schakelaar op aan zet en nu ongeveer 20 seconden blijven drukken dan start de reset procedure.
zie ook http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetV5c
Reputatie 7
Badge +6
Dag Ro,
Zie ook onze video in dat verband:
Reputatie 5
Badge +1
Martin, dit is juist wat ik gedaan heb, en de tweede maal zeker langer dan 20 seconden ingedrukt gehouden.
Hij doet gewoon een wake up en dan verder een gewone opstart, geen factory reset ....
Ter info, als basis heb ik naar het filmpje bij Proximus gekeken,hoe je de factory reset doet van een V5 mini.
Exact hetzelfde gedaan .... geen twijfel mogelijk.

Ro
als je de reset knop indrukt wanneer komt er dan een melding op je scherm als het vroeger is dan ongeveer 16 seconden is het een reboot en als het pas na een 16 tal seconden is, is het een reset, dit duurt ook veel langer dan een reboot die niet zo lang duurt.
Reputatie 5
Badge +1
Martin er komt niets op het scherm. Tot ik de reset knop loslaat. En dan reboot het systeem geen factory reset.
Nogmaals filmpje Proximus goed bekeken en exact uitgevoerd wat voorgeschreven wordt.
Nóg advies of wat te doen?

Ro
Reputatie 5
Badge +1
Dag Wim, wat nu?

Ro
Reputatie 7
Badge +6
Dag Wim, wat nu?
Ro

Mijn technische collega's hier op het forum zullen u vandaag wel verder helpen.
Reputatie 5
Badge +1
Dank je wel Wim.
Ik wacht wel af.

Ro
Reputatie 6
Badge +4
Hi Ro,

De SW Version NTE_6.32.1.80 momenteel aanwezig op je decoder is de 'default' versie ,

een factory reset is dus zinloos, want is de recenste versie mogelijk op je decoder

De NTE 1.3 is in pilot momenteel en nog niet beschikbaar in je regio

Mvg sabine
ja maar zijn probleem is dat hij geen factory reset meer kan uitvoeren op zijn v5c
Reputatie 5
Badge +1
Martin, in een van je berichten op een andere vraag van iemand gaf je toch ook een andere versie op de v5 mini. Ben nu niet thuis, zal ze later weergeven ter info, die je weergaf.
En inderdaad Martin, probleem is dat ik geen factory reset kan doen, dus als dat nodig zou zijn... Werkt het niet. Bijgevolg wil ik dat het probleem opgelost wordt en niet doorgeschoven wordt. Vraag blijft open naar oplossing.
Ro



Vtazg
Reputatie 5
Badge +1
Sabine de vraag naar oplossing zoals hier boven aangegeven is naar jou gesteld,voor alle duidelijkheid.
Ro
Reputatie 6
Badge +4
Dag Ro,

Er zijn verschillende versies volgens type decoder ..

dus een upgrade zit er niet voor je in.

Maar om te antwoorden op je vraag: restore

Ik zie effectief vele boots

Jun 27 15:48:43

Jun 27 15:51:20

Jun 27 16:14:53

Jun 27 16:25:40

Jun 27 17:02:51

Jun 27 17:06:17

Jun 27 17:13:08

Jun 27 18:29:39

maar geen enkele waarop een restore startte, gewone boots dus, geen download start

Je volgt de correcte procedure daarvoor?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqs_dcd_reset/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html


We ondervinden totaal geen problemen van dien aard in ieder geval en zie geen technisch probleem op jouw decoder waarom dit niet zou lukken?


mvg sabine
@ Ro
surf eens naar deze link voor een overzicht van de soft versies.
Reputatie 5
Badge +1
Sabine,

1. Ik krijg de indruk dat U twijfelt aan mijn technische capaciteiten, wat dit probleem betreft ...
2. De reboots gisteren hebben allemaal te maken met het feit dat de factory reset niet lukte en we steeds terug probeerden.
3. En inderdaad ik heb het filmpje goed bekeken gisteren voor ik startte en heb het proberen de factory reset te doen volgens de letter gevolgd.
4. Daarnet nog twee maal geprobeerd met volgende stappen :
4.1. Stroom decoder afgezet en 1 min zelfs gewacht.
4.2. Reset knop ingedrukt gehouden en stroom decoder terug opgezet, knop reset gedurende 45 seconden toch ingehouden en dan losgelaten .
4.3. Op scherm krijg je geen info, alle lampjes decoder lichten even op, dan begint hij met WAKE UP en verder met HELLO en zo verder . Dus gewoon een REBOOT.
5. Dus geen factory reset kunnen gebeuren.
6.Ik neem van U aan de geladen software de laatste versie is, maar door de info van Martin had ik ( voor ik dit wist ) de indruk dat dit niet was, vandaar het proberen met de factory reset de nieuwe software binnen te halen .
7. Nu we dit weten, weten we nu ook zeker dat deze decoder geen factory reset doet, wat een probleem geeft voor het moment dat er wel een factory reset dient te gebeuren.
8. Waaruit leidt U af, dat er geen technische probleem zou zijn ? Wat is dan wel het probleem voor dit niet uitvoeren van de factory reset, als we de procedure correct volgen om dit uit te voeren ?

De vraag blijft open en , sorry, een probleem dient opgelost te worden .

Ro
Reputatie 5
Badge +1
Sabine, nog blijkomende info.
Via de link die Martin weergeeft , zou de laatste versie voor de V5 mini de volgende zijn :
Dec(V5-Mini) SW-versie: NTE-miniv5_6.32.3.38 ( 01 juli 2017)
Versie die er bij mij opstaat is : NTE-6.32.1.80

Is deze info van de laatste versie juist ? Toch volgens jullie technische pagina .

Ro
Dat is maar zo als deze al in je regio beschikbaar is want de versie die ik heb is ook nog altijd 1.80 en nog niet 1.82 zelf al doe ik een reset dan nog zal ik die niet binnen krijgen aangezien die in de regio nog niet beschikbaar is.
wat de NTE-6.32.1.80 betreft die is pas voorzien om uitgerold (in regio's te worden op 1 juli zoals aangegeven
Reputatie 5
Badge +1
Martin,

bedankt voor de reactie.
Met de versie van de software heb ik no zo geen probleem .Als Sabine stelt dat ik de laatste versie heb die in mijn regio van toepassing is, dan is dat zo . Geen discussie.
Maar dat de decoder geen factory reset doet, ondanks de juiste toepassing van hoe het dient te gebeuren , daar heb ik wel een probleem mee, nu ik dat ervaren heb.
Software probleem ? Hardware probleem ?
Het zal in ieder geval moeten opgelost worden .

Ro
bijkomende opmerking:
Dat is wel geen technische pagina van proximus maar van een chinese vrijwilleger 🙂
Reputatie 7
Badge +6
Hey Ro, vreemde situatie. Enigste verklaring die ik kan bedenken is dat de reset knop defect is. Nog niet meegemaakt maar voor alles een eerste keer? Wat me wel opviel in je uitleg is dat je de resetknop zeer lang inhoudt. Dit kan er voor zorgen dat boot process niet doorloopt. Krijg je de melding op TV te zien 'software update'? Deze melding komt steeds tevoorschijn tijdens booten, ongeacht welke softwareversie. Hier controleert hij namelijk enkel de software versie waarna hij, indien beschikbaar, deze gaat downloaden. Dit moet je bijvoorbeeld ook te zien krijgen bij een 'gewone' reboot. Bij een fact reset dien je de reset knop los te laten bij dit scherm. Dan zou deze normaal gezien doorlopen.

Nu ik heb hoe dan ook even een aanpassing gedaan. Kan je nog eens proberen een fact reset te doen rekeninghoudend met de gegeven info? Houd ons op de hoogte!
Reputatie 5
Badge +1
ThomasP ,

heb net nog eens geprobeerd om de factory reset te doen. Tijdens de procedure gebeurt er niets op het scherm, het blijft zwart, vandaar dat ik de reset knop zo lang mogelijk ingedrukt hield . Maar dan ging het systeem gewoon met een wake up en verder reboot, zonder software aanpassing .

OM 18.45 u nogmaals geprobeerd en na loslaten reset knop in de procedure, kwam er op het scherm : DECODER UPDATE en volgde de update . Zie foto van het scherm . Inderdaad het systeem had softwareversie NTE_6.32.1.80 en heeft nu NTE_6.32.1.82 . Dus is er effectief een update gebeurd .

Maar heeft dit maken wat jou interventie , vermits je sprak over " even een aanpassing gedaan" ?
En is een DECODER UPDATE hetzelfde als een FACTORY RESET ? Volgens mij niet .

In ieder geval er is een nieuwe software versie opgeladen ( wel of niet dank zij jou interventie ), maar dat neemt niet weg , dat ik mijn twijfels heb over de reset knop en de mogelijke factory resets voor de toekomst .

Ro
Reputatie 5
Badge +1

Reputatie 7
Badge +6
Ro, klopt. Ik had de nieuwe software gepushed om te controleren of alles nog ok werkte op de decoder. De factory reset doet hij dan inderdaad precies niet. Normaal gezien is het zo'n 10-15 sec getimed vooraleer je de reset knop dient los te laten na het starten vd decoder. Vreemd dat dit niet werkt.

Nu, ik zou zeggen, zolang alles ok werkt, is er geen probleem. 😉 Een fact reset is een actie die een laatste hulpmiddel is. De meeste problemen zijn met een gewone reboot/herstart dmv de stroomschakelaar ook opgelost, dus geen nood!
Reputatie 7
Badge +6
Om nog even terug te komen op de software versies. Zoals Martin aanhaalde, de nieuwe versie NTE_6.32.1.82 is inderdaad nog in piloot en dus nog niet voor iedereen beschikbaar. Deze wordt in piloot in eerste fase uitgerold in specifieke regio's met beperkt aantal klanten. Zodra er een 'go' is wordt deze verder uitgerold en beschikbaar gesteld voor iedereen. Alle decoders worden dan per 'wave' geüpdatet. Momenteel is de standaardsoftware nog steeds NTE-miniv5_6.32.1.80.
Reputatie 5
Badge +1
ThomasP,

Bedankt voor je info .
1. De versie ie ik nu binnen gekregen heb is dus een pilot versie : NTE_6.32.1.82.
2. Versie die door jou interventie binnengekomen is en niet door toedoen van een actie zelf op mijn decoder.
3. Duidelijk is dan toch dat de reset knop niet werkt . Kan je begrijpen dat we er op staan dat deze functie wel zou werken? Hoe kan zoiets ogelost worden ?


Groeten

Ro

Reageer