Betalen voor snelheid die we niet krijgen

  • 11 November 2010
  • 28 reacties
  • 3243 Bekeken

Beste

Onze internetverbinding is: fa437735

Al sinds 2002 zijn wij klant bij Belgacom. Recentelijk heb ik de snelheid van onze verbinding getest en kwam ik uit op 0,93 Mb/sec. Dit is véél lager dan de beloofde 25 Mb/sec!! We betalen dus al 8jaar een prijs van 61,80 € voor een snelheid die echt wel om te janken is.

Met deze gegevens ben ik naar de dichtsbijzijnde winkel van Belgacom gelopen in de hoop dat zij hier iets aan zouden kunnen doen. Wij wilden tevens overschakelen naar een lichter abonnement, omdat de huidige snelheid en het volume te veel zijn voor 1 gebruiker. De medewerker van Belgacom zei tot mijn grote verbazing dat we nog een extra kost van 50 € moesten betalen, indien we wilden overstappen op de nieuwe technologie (VDSL 2 geloof ik).

Dit vond ik erg misplaatst, wij betalen al jaren veel te veel, en nu zouden we nog extra moeten betalen, voor een abonnement die we al heel de tijd zouden moeten hebben!!!


Ik zou graag hebben dat Belgacom hier iets aan doet!

Vriendelijke groet

28 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Overschakelen op VDSL2 kan idd mits activatiekost van 50 euro. Hiervoor krijg je ook een nieuwe modem, de BBOX2 die noodzakelijk is voor VDSL2.
Hoe kan het dan dat we al 8 jaar teveel betalen voor een beloofde snelheid die we niet krijgen?
Reputatie 2
Badge +1
Er is geen 'beloofde' snelheid. Geen enkele provider garandeert een snelheid voor zijn commerciele internetabonnementen.
Ok, geen 'beloofde' snelheid, een richtsnelheid, maar 25 Mb/s tegenover 0,93 Mb/s is toch wat aan de lage kant, me dunkt
normaal staat in het contract dat belgacom een minimumsnelheid garandeerd van 1Mbit indien je hieronder zit komt belgacom hun contract niet na hierdoor hebben ze dus eigenlijk contractbreuk begaan, moest jij niet betalen ze zouden heel snel van hun oren maken.

ik zit met hetzelfde probleem, ik ben al zeker 7-8jaar internetklant, en al meer dan 15jaar telefonie klant bij belgacom, ik zit thuis met een internet intense abonnement waarvoor ik 56€ per maand betaal, ik heb al jaren een max snelheid van 4,6 Mbps terwijl ze eerst van adsl naar adsl2+ gegaan zijn (dus 12Mbps), nu met VDSL2 de beloofde 30Mbps. ik pak naast al deze snelheidsverhogingen naast.

ik heb dus gezegd tegen de klantendienst ondanks ik maar 1/6 van mijn snelheid krijg, dan zal ik ook maar 1/6 van mijn maandelijks factuur betalen hé. dit mocht niet van hun omdat ze een minimum snelheid garanderen van 1Mbps en daar val ik boven.

veel reclame van belgacom, maar weinig vooruitgang! Moesten Bedriegacom en Telenet niet de enige providers zijn, we hadden al lang supersnel internet voor ong 30€ / maand zoals onze hollandse vrienden!

ik ga hier eens werk van maken en eventueel naar de pers gaan of aanklagen, maar dan moeten wij als klanten mekaar steunen!

dat dienen hacker van de vorige keer vlug nog eens wat logins online smijt, dan gebeurt ineens veel hé ;)
@ Skills -> je hebt mijn stem!
Reputatie 2
Badge +1
Skills... misschien tijd om eens DRINGEND je abonnement om te zetten naar een comfort!

En als het ergens anders beter is... DOEN! Ow ja, er zijn er wel degelijk nog andere dan BGC en Telenet!

BTW: zeker mijn postings over mijn ervaringen met buitenlandse providers eens lezen...
@Mansho omzetten is niet aan de klant e, de vooropgestelde abonnementen moeten leverbaar zijn vind ik, wat is het nut van een product aan te bieden, indien het technisch niet mogelijk is.

en dan nog over het technisch aspect, in september is een technieker hier geweest voor mijn lijn uit te testen, en bekijken of het mogelijk was voor VDSL2. mijn lijn zat een fout in dat is ondertussen opgelost en alle kabels voor VDSL liggen klaar, het enige wat in de ROP in moet is een kaart die wss alles van het internetverkeer regelt. De ROP enz is allemaal al aanwezig.

de technieker zei het zelf is normaal een werkje van hoogstens een uurke wrm doen ze dit dan niet??? zolang als de klanten maar betalen.

andere isp nemen in belgië zou stom zijn hé, want ze zijn allemaal reseller van belgacom of telenet, dus krijg je zoiezo een lagere snelheid. en ze werken ook met de lijnen die belgacom of telenet installeert.
Reputatie 2
Badge +1
Het is technisch mogelijk, maar idd (nog) niet voor iedereen (ow ja... identiek als in het buitenland, waar het procentueel gezien nog ERGER is!)

Wat die ROP bij jou betreft, misschien is de rest van de backbone nog niet voorzien, waardoor het nutteloos is die ROP al verder te gaan uitrusten? Misschien daarvoor toch je licht eens opsteken bij BGC technische dienst?
Iemand ervaring met Telenet of andere providers, want begin dat ook allemaal grondig beu te worden. (-betalen voor iets wat we niet krijgen )

Mijn contract loopt af in maart 2011 dus het ideale moment...
Is overal hetzelfde niemand kan snelheid garanderen is afhandelijk van technologien en de plaats waar je woont meestal je betaalt voor een abonnement dat limiet voorziet geen snelheid die ga je nergens gegarandeerd krijgen degene die u dat belove zijn een bende leugenaars.
Reputatie 2
Badge +1
@Kaiser73: je betaalt echt wel voor wat je krijgt... als je je abonnement er naar aanpast!

Geen enkele provider garandeert een snelheid op abonnementen voor particulieren.

En speciaal voor jou een GRATIS tip: lees je algemene voorwaarden eens.
Badge
Belgacom stamt nog uit de tijd dat het enige vervoer paard en kar is , nog 8 maanden mijn gal spuwen en dan flikkeren we heel die nest hier buiten.Tong uitsteken
Ik zou zeggen: wil je minder betalen, schakel gerust over op een Internet Start (3 Mbit / 400 Kbps / 15GB / € 18,90) of een Internet Comfort-abonnement (12 Mbit / 1,5 Mbit / 50 GB / € 32,50).

Nu moet ik wel zeggen: de reactie van degenen die nog steeds op een "gewone" ADSL-verbinding zitten aan 4,6 Mbit verbaast me toch ietwat.

Vergeet niet dat je abonnementsprijs niet bijzonder veel verschilt van in de tijd dat Belgacom nog geen VDSL of VDSL2 aanbood. Nu introduceert Belgacom een nieuwe technologie, wat logischerwijze niet overal tezelfdertijd kan gebeuren, en plots is datzelfde abonnementsgeld een probleem.

Het zou mooi zijn moesten mensen eens geduld kunnen opbrengen, het is niet zo evident als het lijkt om overal VDSL2 aan te bieden. Je kan toch moeilijk verwachten dat er van vandaag op morgen in héél België VDSL2 beschikbaar zal zijn? Absurd dat er dan nog mensen hier durven beweren dat Belgacom beter iedereen over dezelfde kam zou scheren en ook diegenen mét VDSL2 cappen op 4,6 Mbit zodat zogenaamd niemand zich benadeeld of bevoordeeld voelt.

Het valt mij echt op dat mensen steeds ongeduldiger worden - van zodra er iets nieuws verschijnt moéten ze dat hebben, en wel liever nu meteen dan morgen. Maar techniciens en materieel kosten ook handenvol geld, vergeet dat niet. Uiteraard is het mogelijk om in absolute recordtijden lijnen te installeren, upgraden en repareren, en continu techniekers stand-by te hebben staan voor iedereen... maar uiteindelijk zou niemand het appreciëren om die kosten terug te zien in hun abonnementsprijs.

Ben je momenteel nog niet aansluitbaar op VDSL2 en wil je wel een hogere snelheid zonder daarop te moeten wachten, dan is de enige mogelijkheid overstappen op Telenet. Maar ook zij hebben hun sterke en zwakke punten natuurlijk, en de kans dat je ook daar je gading niet gaat vinden na verloop van tijd is groot.
Reputatie 2
Badge +1
DavidM: dank om te verwoorden wat ik van sommige postings hier vind 😉 Much appreciated!

@Sardonis: ga aub ergens anders 8 maanden je gal spuwen, scheelt hier heel wat vuiligheid...... met dank!
Badge
Pfff Mansho , de waarheid mag nog steeds gezegd worden .

Belgacom is stukken te duur en zeker nu dat ik te weten ben gekomen dat ze ook nog eens maandelijks 10€ in mijn zakken zitten door mij een Favorite-abo te laten betalen terwijl ik nog niet eens de volledige snelheid haal van de comfort.

Bedriegerij van de bovenste plank is dat , dan hoort ge de klantendienst wel niet : Mijnheer , wij hebben uw verbruik van de voorbije maanden eens geanaliseerd en blablablablabla en als ge dat doet en dat blablablabla pakt dan blablablabla hangt ge weer voor een jaar aan ons vast blablablabla BAHBAHBAHRoepen
Sardonis,

Jou reactie is vrij typisch...
Ik hoop ergens wel dat je overschakelt naar telenet; en daarna komt janken omdat je facturen nog hoger zijn en je snelheid nog lager is...

Vergeet niet dat je bij belgacom nog steeds geen kabel betaald (als je over een degelijk pakket beschikt) en je ook niet afhangt van gebruikers in de straat. Door de techniek van telenet zul je gevoelig lagere snelheden behalen als anderen in je buurt internet gebruiken...

Badge
Wat versta je onder een degelijk pakket ? Met wat we nu hier in huis hebben kunnen we eventueel de kabel opzeggen maar dan moeten we er wel rekening mee houden dat we niet over een deftig TT kunnen beschikken , geen ondertiteling onder de vlaamse programma's hebben en de derde TV kunnen we ook afsluiten.

Dat het bij Telenet ook niet allemaal beter zal zijn beseffen we maar al te goed , hier in den Belgique kan je nu enkel en alleen maar kiezen tussen de cholera en de pest , die dan ook nog handen vol met geld kosten .

Reputatie 2
Badge +1
Verhuis dan naar het buitenland als het daar beter is.

Ow ja... erna wel je ervaringen daar hier komen posten, zoals ik reeds gedaan heb Afgesloten

De waarheid mag idd wel gezegd worden, maar gelieve dan geen halve waarheden te posten. 3 TV's zijn wel mogelijk indien je het juiste profiel hebt. Is idd (nog) niet voor iedereen maar dat is 1 van de kenmerken van xDSL techniek.
Badge
Zot , verhuizen naar het buitenland omwille van zoiets banaals als internet en TV zou wel heel drastisch zijn.

En drie TV's gaat zeker ja , als je maar genoeg geld uitgeeft (nog een extra decoder en draadloos systeem) en bereidt bent om nog maar eens wat te liggen kappen voor extra kabels te trekken.

En inderdaad niet voor iedereen , hoelang bestaat BTV al en nog niet heel Vlaanderen kan daarover beschikken .

Opmerking verwijderd door moderator.

Gelieve niemand te beledigen. Dit is in strijd met de gebruiksregels van de Belgacom Community.

Reputatie 2
Badge +1
Het is daar volgens jou toch alleen maar beter. Indien niet... stop dan aub met hier zo te bashen. Is voor niks nodig en wat meer is... het helpt je geen stap vooruit!
Ik zou toch graag even willen reageren op het bericht van DavidM:

zou jij het leuk vinden om met een Lada rond te rijden, maar voor een Mercedes te betalen?

Ik ben van mening dat Belgacom niet eens een Intense-abo mag toepassen voor mensen die geen VDSL kunnen krijgen maar maximum een Comfort (met aangepaste datalimieten). Hoeveel mensen zijn er zo niet die een intense betalen maar op ADSL zitten? Neem nu onze overburen. Zij zitten met de gedachte dat ze al jaren HD aan het kijken zijn. Ze hebben een Intense-abo, tot ik hen zei dat wij hier nog de komende 2 jaar (minstens!) op ADSL blijven zitten. Al die tijd hebben zij dus voor een technologie betaald die niet eens beschikbaar is. En dit zijn geen bejaarde mensen maar vroege veertigers.

Hoeveel klanten licht Belgacom op deze manier op?
Badge
Oops en toen werd het stil , heel stil ... Afgesloten
Ter verduidelijking:

Men zegt niet dat de maximumsnelheid 25mb/s is maar men zegt dat de maximumsnelheid 25 mbps is. Dit is een groot verschil want 25mbps komt overeen met 3,125 Mb/s.

Let dus op met wat je meet! Meet je snelheid eens op http://speedtest.telenet.be/ (ja de concurrentie heeft een snelheidsmeter Tong uitsteken) en kijk hoeveel je haalt.

Wat je ook kan doen is kijken hoeveel snelheid je modem haalt. Ga naar http://192.168.1.1/ en kijk naar "Downstream line rate", dit is wat je maximaal kan halen!

grts
Reputatie 7
Badge +1
Zijn er écht nog altijd mensen die megabite met megabit verwarren ? Mb is inderdaad 1/8e van Mbit; 25 Mbps is dus 3.125 Mb/s of 187,5 Mb per minuut of 11250 Mb/uur en da's toch bijna 11 Gb. Bovendien is dat allemaal theorie want de downloadsnelheid hangt ook nog eens grotendeels af van de site waarvan je downloadt, het moment van de dag, en van het feit of je BGTV opstaat met één of 2 SD-stream, of 1 of 2 HD-streams, of een combinatie hiervan. 2 HD-stream (kijken + opnemen of 2 TV's) halen al vlug zo'n 16 Mbps wég in mijn ervaring. Zelfs met een linerate van 30064 kbps (ideaal geval) hou je theoretisch maar 14 Mbps over, maar meestal is het minder dan 10 Mbps.

Momenteel staat mijn decoder af (standby) en ik haal met speedtest 17.01/3.01 down/up, maazr soms ook 25.5/3.25. kan binnen 5 minuten al anders zijn.

Reageer