Skip to main content

Betalen voor snelheid die we niet krijgen


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

28 reacties

  • Practitioner
  • 133 reacties
  • 6 januari 2011
Belgacom zou veel van die "miserie" kunnen uit de wereld helpen door mensen wanneer ze een abo nemen beter te informeren en eventueel aan de hand van de toekomstige klant zijn profiel een abo voor te stellen, zoals ik reeds in een andere topic heb aangehaald.

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 130 reacties
  • 6 januari 2011
Belgacom zou veel van die "miserie" kunnen uit de wereld helpen door mensen wanneer ze een abo nemen beter te informeren en eventueel aan de hand van de toekomstige klant zijn profiel een abo voor te stellen, zoals ik reeds in een andere topic heb aangehaald.

Volledig mee akkoord. Bv. werken met bedenktijd tot blijkt hoe de realiteit is, en dan eventueel downgraden naar realiteit. Het heeft toch geen zin de klanten voor iets te laten betalen dat ze niet kunnen krijgen. Ze kunnen altijd het altijd nog terug aanbieden als de capaciteit wél kan gehaald worden





  • Practitioner
  • 43 reacties
  • 8 januari 2011
@ sinjoor71:

ik heb vorig jaar, tijdens één van mijn vele telefoons met de helpdesk, het verschil tussen bits en bytes zelfs moeten uitleggen aan de medewerker van Belgacom!! Ongelooflijk. En die vriendelijke meneer wilde me zelfs niet geloven. Ik heb toen maar afgelegd en opnieuw een half uur in de wachtrij gestaan. Het was nutteloos om de discussie met zo een incompetent persoon verder te zetten.

Bij de omschakeling van de abo's naar de nieuwe zijn er veel klanten die vroeger een ADSL GO hadden (zoals wij) en toen na de omschakeling beschikten over een Favorite maar nog steeds op de ADSL-verbinding zitten. Terwijl deze verbinding eigenlijk zou moeten vallen onder de Comfort. (zelfs deze is nog overkill: 12Mbps t.o.v. de max. 9Mbps van ADSL).
Nu is het de vraag hoeveel klanten weten dat ze eigenlijk dienen over te schakelen naar een goedkoper abo. In dit geval vind ik persoonlijk dat Belgacom nooit een Favorite zou moeten aanbieden maar onmiddellijk omschakelen op een Comfort (eventueel met een gratis optie op 100GB downloadlimiet ter compensatie van het lange wachten op de VDSL-aansluiting als deze er ûberhaubt ooit komt (wat bij ons dus niet het geval is))

Ik vraag me af wat er zou gebeuren als dit probleem eens publiekelijk wordt aangekaart op bv. Volt. Ik vermoed alleen dat Belgacom niet de moeite neemt om daar aan het debat deel te nemen, net als bij het probleem van de lange wachttijden. Toen was de CEO van Telenet er wel, maar Belgacom weigerde om commentaar te geven over deze materie en was niet komen opdagen. En dat voor een bedrijf dat voor een groot deel in handen is van de "Belgische overheid" (niet dat dat veel wilt zeggen in deze tijden Tong uitsteken)