bbox2 omruilen voor bbox3?



Toon eerste bericht

98 reacties

Ja maar daar zit het hem juist en daarom dat ik juist gezegd heb kan er van meespreken, toen hebben ze mij gezegd dat ik zou moeten betalen voor de technieker tussenkomst omdat mijn ntp/ntf doos verder stond in de living, en niet in de garage waar de px lijn binnen komt, dan heb ik daar rechtstreeks mijn modem op aangesloten en was het probleem nog juist het zelfde en heb ik kunnen bewijzen dat het bij Proximus zat !!!!
Enfin ik deel altijd mijn ervaring mee, maar ieder doet wat hij niet laten kan natuurlijk ;-))
T_Sheen,
Laat ons in ieder geval een weten hoe het verder afloopt of hoe het opgelost geraakt is
succes,
Elsa
Reputatie 7
Badge +4
Het is blijkbaar nog slechter nu. De enige oplossing is een technieker langs te sturen. Indien je me enkele data/uren geeft kan ik iemand voor je inplannen.
Reputatie 2
Badge
Marvellous:( En dat alles gewoon omdat ik heb aangedurfd mijn Bbox te vervangen'
Ik stuur je een PM
Reputatie 7
Badge +4
Dit probleem zal al langer bestaan hebben; waarom ons systeem het echter pas na de omruiling van de bbox heeft opgemerkt is me ook niet duidelijk. In elk geval zal je internet sneller en stabieler zijn eens dit is opgelost.
Ik begrijp dit ook niet goed, gewoon de bbox2 vervangen door bbox3 waarvan de S/N waarden zelf beter zijn !!
Ter info : Ik heb het als volgt gedaan de bbox direct op de twee draadjes die van proximus binnen komen de bbox aangesloten dus was er niks meer van de binnen bekabeling verbonden, enfin ik geef het je maar mee, het voordeel met de bbox2 was dat je direct de lijnwaarden kon aflezen zonder tussenkomst van iemand van Px en je zo op je gemak kon zelf zoveel mogelijk de fout opsporen aan welke kant ze zat, aan de kant van prox of aan de kant van je binnen installatie.
Reputatie 2
Badge
Alvast bedankt Wim. Volgende week weten we meer🆒
Ik hoop het voor u ;-)
Nog een prettig weekend verder.
groetjes, Elsa
Reputatie 2
Badge
Beste ,
Om de komst van de technieker volgende week beter voorbereid te zijn, heb ik de telefoon bedrading van de garage (-1) tot mijn bureau (+1) nog eens zelf herbekeken. Om een lang verhaal kort te maken: Vertakkingen & gepruts.
In plaats van één nieuwe kabel te plaatsen (veel werk) denk ik erover na om een powerline met wifi te zetten.
Denk hier aan de volgende twee modellen:
Devolo Starterkit
http://www.vandenborre.be/powerline-adapter/devolo-dlan500wifi-1-2rj45-9255
Proximus PLC Starterkit + WiFi:
http://www.proximus.be/dam/cdn/sites/iportal/images/products/adapters/Wi-Fi-extender-CPL-adapter-and-ethernet-adapter.png

Ik vermoed dat deze twee oplossingen qua prestaties evenaardig zijn ?
Indien ja, heeft de technieker de Proximus starterkit bij of koop ik die op voorhand ?
Hoe je het ook draait of keert en alle mogelijke theorieën erbij sleurt met zo'n oplossingen ben je nooit zeker het is pas als je na voldoende lange tijd er gebruik van maakt dat je pas zeker bent dat het goed werkt. Je kunt het best vergelijken als je bij een chirurg gaat voor een operatie dan zeggen ze allemaal dat zo'n operatie routine werk is en niet echt niet veel inhoud en dat is ook in veel gevallen zo, gelukkig maar, maar als je bij de andere categorie terecht komt waar er onverwachte complicaties opduiken dan is het natuurlijk een ander verhaal, en dat is bij devolo's net het zelfde.
Nu dit gezegd zijnde aangezien je probleem blijft als je de modem direct aangesloten hebt daar waar proximus met zijn lijn binnenkomt dan moet je ook uw bekabeling niet verdenken volgens mij?
Reputatie 2
Badge
Niet echt een antwoord op mijn vraag - but trust me - de binnen bedrading trekt echt op niets en is volgens mij sinds de jaren 70 niet meer herbekeken.
Vergeet ook niet dat ik op termijn een snellere verbinding wil hebben dan 30/10.
Wil gewoon nu zeker zijn dat de bottleneck niet bij mij ligt, ook al kost mij dat nu 100€ of meer.
Daar kan je ook niet echt goed op antwoorden (zelf al is het iemand van Px die daar moet op antwoorden) op je vraag want normaal heeft de technieker van alles mee in zijn camionet maar deze die bij kwam had die normaal ook mee maar toevallig nu niet want had juist er geplaatst op zijn vorig bezoek , ken je dat !!
Zelfde met de vraag of je devolo's zo werkte het goed als er bij mij dan uiteindelijk geïnstalleerd werden, en zelf maanden aan een stuk tot de miserie begon en heb het echt nooit goed gekregen, uit miserie heb ik ze dan maar buiten gegooid en telefonie kabel getrokken van de garage tot in de living en daar mijn aftakdoos (met vdsl splitter) geplaatst en sedert dien geen problemen meer gehad.
Dat je een snelle verbinding wilt hebben 30/10 , dan zou je die ook moeten hebben als je de modem aansluit beneden en dat was bij jou toch het geval niet dus is het ook niet op het eerste zicht te wijten aan je binnen bekabeling.
Trouwens je haalde een hogere snelheid met je bbox2 ook over de zelfde bekabeling, die nu ineens wel slecht zou zijn‼
Moest het allemaal zo simpel zijn dat je van op afstand de vinger op de wonde kunt leggen dan zouden de mensen van proximus je ook niet moeten voorstellen om toch maar best een technieker langs te sturen.
Reputatie 2
Badge
SNELLER dan 30/10 op termijn;-)
Bekijk maar even deze 2 foto's. Eerste foto toont hoe de telefonie binnenkomt.
De tweede een van de vele pruts-kruisingen. De een-kabel oplossing zoals jij ze voorstelt heeft natuurlijk ook zijn voordelen. Hoe minder electronica ertussen, hoe minder er kan mis gaan. Sure.
ja inderdaad in veel oude gebouwen ziet er zo uit.
Ik heb ooit de test gedaan door eerst van uit de intro (VDSL NTP-/TF2007) in de garage van daaruit met 25m telefoniekabel (2x2paar) naar de bbox2 in de living te gaan en dan een tweede opstelling door de NTP-/TF2007) met die zelfde telefoniekabel naar de living te brengen om daar dan direct de bbox2 aan te sluiten en ik kreeg juist de zelfde lijn karakteristieken afgelezen uit mijn bbox2, dan heb maar besloten van de intro in de living te laten staan.
En tot nu toe is dit altijd goed gebleven zit nu ondertussen met een bbox3 op 100/20Mbps dus die 25 meter bijkomende kabel heeft zeker geen roet in 't eten gestrooid en ik ben blij dat ik van mijn devolo's af ben ook op die manier.
Enfin ik deel je alleen maar mijn avonturen mee of je er nu veel aan hebt laat ik aan u over 😉
SNELLER dan 30/10 op termijn;-)
Bekijk maar even deze 2 foto's. Eerste foto toont hoe de telefonie binnenkomt.
De tweede een van de vele pruts-kruisingen. De een-kabel oplossing zoals jij ze voorstelt heeft natuurlijk ook zijn voordelen. Hoe minder electronica ertussen, hoe minder er kan mis gaan. Sure.


Zegt totaal niets ... ik heb een gelijkaardige prehistorische "aansluiting" enkel met nog méér stof en méér spinnewebben en ik heb een stabiel 85/15 profiel in zone 2 ... ik ga daar zeker niet liggen aan prutsen !
Net zoals bij mij trouwens en haal ook 100/20, wat draait laat het draaien zeggen ze dan maar bij TS draaide het echter niet meer zoals het moest ! Er is zeker geen enkele reden dat het met een bbox3 slechter zou moeten zijn, zeker niet aangezien zijn performante op VDSL beter is.
Reputatie 2
Badge
OK, Proximus (ex Belgacom) is zonet langs geweest. Een zekere Hugo - een zeer vriendelijke en competente technieker !
Hij bevestigd hetgeen Wim (en ik) al vermoedde. De BBOX3 is veel gevoeliger voor interne lijnstoringen dan de BBOX2.
De bedradingsdoos in de garage hopeloos verouderd en gecorrodeerd. Vervangen.
Kabelkruising in kruipzolder vervangen.
Aansluiting op 1de verdiep vervangen.
Splitter weg (overbodig omdat ik toch geen vaste lijn meer heb).
Dan nieuwe reset en test - Zit nu weer op30/10. Binnen een week of twee zou dit automatisch naar een hoger profiel gaan.
Hij zegt ook dat vectoring in mijn straat actief staat maar nog niet expliciet op mijn lijn. Hiervoor gaat hij morgen een mail doen naar zijn coach om dit te activeren (mag hij zelf niet doen). Vanaf dan kan het dus nog sneller.
Fingers crossed...:D
Mijn draadloos probleem (elke 15 minuten vielen we zonder internet) is EUREKA opgelost !!!

Ander merk van BBOX3.

We zijn u al meer dan 24u in orde !

Heeft wel bloed/zweet en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel wachtijd en 200 keer alles opnieuw uitleggengekost, maar : WE ZIJN ER HALLELUJAH

Er zijn 2 Bbox- 3's

1- Sagem
2- Technicolor

Bij ons is het signaal van de technicolr meer dan 2 keer zo sterk als de vorige 3 Sagem's.

http://wp.me/P47XiJ-6g
Ik heb de beide al eens in dienst gehad en heb toch geen verschil in ontvangst sterkte hoor, dan zal die wel defect geweest zijn !
Dan moeten het toch maar de laatste versies van de sagem bbox3 zijn dat er iets mee verkeerd loopt want de meesten (zie maar op het Userbase forum) willen juist een sagemcom (en ruilen de technicolor om met een sagemcom) omdat ze daar hun lijnkarakteristieken kunnen uitlezen met het sagem tool wat niet kan met Technicolor.
En nog niemand horen zeggen dat ze spijt hadden van door voor een sagemcom te kiezen !
Reputatie 7
Badge +1
Ik ben gisteren nog eens in mijn Px Center langsgeweest om een omruiling van mijn b-box2 door een b-box3 te vragen. Maar ik moest hiervoor naar de helpdesk bellen en een ticketnummer vragen. Heb ik vandaag gedaan; heb dat nummer ook gekregen, en ben vandaag terug langsgeweest, maar tevergeefs: ik moest mijn b-box2 tegelijk inleveren incl. stroomkabel. Zal iets voor maandag worden. Enfin we zien nog wel. Over welk type viel blijkbaar niet te onderhandelen. Afwachten dus...
Amai dat zijn daar precies moeilijke waar je naartoe geweest bent, maar dat je de bbox2 moet inleveren dat vragen ze wel altijd.
't zal een Technicolor zijn zeker dat ze je gaan meegeven.
Reputatie 7
Badge +1
Ik zal't weten te zeggen. is dat voor de instellingen dezelfde website als voor de b-box2?
Bedankt Sinjoor
en nog een gezellig weekend

Reageer