bbox2 omruilen voor bbox3?



Toon eerste bericht

98 reacties

Ja ik heb uit alle veiligheid daar de klemtoon niet zelf daar juist durven leggen, want de meesten denken van hun eigen dat ze O zo slim zijn of de slimste van allemaal zijn. 😉
Best dat we af en toe nog eens (mogen) kunnen lachen, want het is allemaal zo vlug voorbij hier op ons bolleke.
Reputatie 6
Badge +2
Ja ik heb uit alle veiligheid daar de klemtoon niet zelf daar juist durven leggen, want de meesten denken van hun eigen dat ze O zo slim zijn of de slimste van allemaal zijn. 😉
Best dat we af en toe nog eens (mogen) kunnen lachen, want het is allemaal zo vlug voorbij hier op ons bolleke.


Degenen die denken dat ze slim zijn zijn in werkelijkheid oliedom. 🆒
Daar denk ik inderdaad net juist het zelfde over, maar juist om die reden ga je zo'n mensen daarvan niet kunnen overtuigen!
Reputatie 6
Badge +2
Daar denk ik inderdaad net juist het zelfde over, maar juist om die reden ga je zo'n mensen daarvan niet kunnen overtuigen!

Omdat het eenmaal koppige steenezels zijn.
Reputatie 1
amen;)
Ja ik heb uit alle veiligheid daar de klemtoon niet zelf daar juist durven leggen, want de meesten denken van hun eigen dat ze O zo slim zijn of de slimste van allemaal zijn. 😉
Best dat we af en toe nog eens (mogen) kunnen lachen, want het is allemaal zo vlug voorbij hier op ons bolleke.


Degenen die denken dat ze slim zijn zijn in werkelijkheid oliedom. 🆒


Ja .. dit forum steekt er met kop en schouders bovenuit !!! 🆒 .. als het maar niet technisch wordt is het allemaal in orde, voor een discussieforum over digitale multimediatoestanden is dat idd een fors argument ! LMAO !
Het belangrijkste is dat het toch in orde is zoals je zegt :lol:
Als we maar optimistisch blijven dat is al heel veel 😉
Badge
Krijg je enkel een nieuwe bbox als je oude kapot is? of krijg je dit ook om sneller te kunnen surfen als trouwe klant ?
In theorie we en is ook wat de medewerkers moeten zeggen ;-))
, maar kijk wat hierboven staat
-> https://nl.forum.proximus.be/internet-installatie-configuratie-10/bbox2-omruilen-voor-bbox3-34242?postid=544231
Dus stuur ook een privébericht met de vraag om te ruilen.
Reputatie 2
Badge
Ben nieuw hier maar wees gerust, geen 'Total Beginner'. Ik heb het Abonnement "Internet Maxi".
Tegen mijn principes in "If it's not broken, don't fix it" heb ik gisteren toch de stap gezet om mijn BBOX2 door een BBOX3 te vervangen. Gelukkig kon ik de nieuwe 'regelen' zonder kosten via mijn werkgever.
Waarom ? Om eventueel betere of stabielere Internet verbindingen te hebben.
Groot was vandaag mijn frustratie toen ik via Speedtest opmerkte, dat ik door de switch blijkbaar naar een lager profiel ben teruggevallen. Van 30/10 naar 16.5/2. !!!
Een telefoon naar de helpdesk bracht geen oplossing - had blijkbaar een beginner aan de lijn - "U staat op een repair profile ...er zijn misschien werken in uw buurt - gewoon wachten, bla bla..."
Dat doe ik dus niet !
Zit al een hele dag te surfen tot dat ik hier ergens heb gelezen dat een TBF-Call naar Belgacom 0800-22424 soelaas kan brengen .
En zie daar, sinds een half uur staat alles weer netjes op 30/10, Duimen dat het zo blijft ?!?
Via Speedtest.net haal ik effectief, via kabel 27/7, hetzelfde als voorheen met mijn BBOX2

Mijn vraag aan de community hier:
Op basis van de volgende gegevens, kan het nog beter dan dit of niet ?

code:

B-Box 3 Sagem Tool v0.12.1
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate: 30.063 kbps
Upstream current bit rate: 10.064 kbps

Downstream max bit rate: 80.544 kbps
Upstream max bit rate: 19.149 kbps

Downstream attenuation: 16,1 dB

Downstream noise margin: 23,3 dB
Upstream noise margin: 11,9 dB

Vectoring down: no
Vectoring up: no
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: unknown

DSL standard: VDSL2
DSL profile: 17a
Estimated distance: 422 m

Proximus profile name: 30/10
Proximus DLM profile: no
Proximus repair profile: no


PROXIMUS LINE TEST:
Max.: 63,7 Mbps download - 7,4 Mbps upload

Min.: 28,1 Mbps download - 5,5 Mbps upload

Bedankt.
Reputatie 2
Badge
Blijkbaar heb ik dus te vroeg gejuicht - Ik zit sinds deze morgen weer op 16.5/2...
En wat nu ?
je zit in VDSL zone 1 en aangezien er blijkbaar nog geen vectoring actief is en je uw bbox2 vervangen hebt door een bbox3 zou je direct op een basis profiel 30/10 moetn komen te staan en na verloop van tijd kan de DLM je proberen te verhogen in stappen en dit tot max 70/10.
Dus je zit blijkbaar wel duidelijk met een probleem 16,5/2 of dit nu echt een repair profiel is durf ik moeilijk zeggen lijkt mij niet echt een repair profiel te zijn maar eerder dat je in zone 3 terecht komt, door één of andere reden ???
Heb je niks veranderd aan je installatie
Reputatie 2
Badge
Behalve het vervangen van de BBOX2 naar BBOX3 is er niets veranderd.
Reputatie 7
Badge +4
Beste,

bij bepaalde manipulaties op je internet wordt onze DLM (hetgeen in staat voor automatische verhoging van bandbreedte) terug gereset, met als gevolg dat je lijn opnieuw in observatie wordt genomen en eens voldoende stabiel geacht, wordt je bandbreedte opnieuw verhoogd. Gewoon even geduld hebben dus. Onze excuses voor het ongemak.

MVG,

Wim
Wim VL,
hij heeft wel dit als waarde gekregen uit de
PROXIMUS LINE TEST:
Max.: 63,7 Mbps download - 7,4 Mbps upload
Min.: 28,1 Mbps download - 5,5 Mbps upload

Maar als hij echt in zone3 zou zitten dan klopt het wel wat je zegt.
Reputatie 7
Badge +4
Thomas,

indien ik je vaste lijn nummer via privé kan krijgen kijk ik het na.

MVG,

Wim
Reputatie 2
Badge
Thomas,

indien ik je vaste lijn nummer via privé kan krijgen kijk ik het na.

MVG,

Wim

Ok, will do
Reputatie 7
Badge +4
Thomas,

je zit blijkbaar toch met een stub (aftakking, vermoedelijk op binnenkablage). Kan je de bbox eens rechtstreeks op de splitter/ntp (grijs blokje in het grijs vierkantje waar telefoonkabel de woning binnen komt) aansluiten?

MVG,

Wim
Reputatie 2
Badge
Bbox3 zit nu rechtstreeks aan de splitter. Dit is wel op de 2de verdieping.
Of moet ik aansluiten op de doos in benedenverdieping ?
Het best is daar direct waar je Proximus telefoonlijn binnenkomt want anders zit je binnen bekabeling er nog altijd tussen.
Als ik het goed begrijp komt je prox lijn op de beneden verdieping binnen en is deze rechtstreeks doorverbonden aan je binnen bekabeling naar 2de verdiep en staat daar je VDSL splitter aansluitdoos.
Reputatie 7
Badge +4
Indien mogelijk de bbox aansluiten op het contactpunt met splitter waar proximus de woonst binnen komt.

http://www.dsl-cable.net/site/images/dsl/bgc/ntp2007-tf2007.jpg
Ja Wim maar als die doos verderop staat bv 2de verdiep, dan zit er nog altijd binnen installatie (aftakpunten) of binnen bekabeling tussen die ook voor de miserie kunnen zorgen. Dus als hij zijn modem direct op de twee draadjes van proximus kan aansluiten ben je zeker dat het dan aan de kant van PX zit als het slecht vblijft en anders zal er twijfel blijven bestaan ( kan ervan meespreken 😉
Reputatie 7
Badge +4
Dat weet ik elsa, heb nog als technieker gewerkt dus zelf genoeg mee gemaakt 😉 . Het feit is echter, als de fout zich voor de ntp afspeelt moet er hoe dan ook een technicus langs komen om het probleem op te lossen. Indien de fout na de ntp is kan de bbox misschien permanent op de ntp aangesloten worden.
Reputatie 2
Badge
Ok, BBox zit nu aan de splitter op benedenverdieping. En nu ?
Reputatie 7
Badge +4
Ok, ik doe even een meting, gelieve nergens aan te komen.

Reageer