50% verlies met opnames in de toekomt

  • 27 August 2015
  • 91 reacties
  • 880 Bekeken


Toon eerste bericht

91 reacties

wij betalen allemaal mee voor de reclame, en hier is het tenminste 100% duidelijk frons
Extra vraag aan de medewerkers waarom moet een klant 5 euro meer betalen maandelijks om te kunnen voor uitspoelen bij tv replay. Iedereen weet op het forum dat ieder bericht gelezen wordt door jullie ben nieuwsgierig als jullie hier een deftig antwoord gaan geven of geen antwoord :-))))))
Klopt Elsa heb ik ook gelezen en gevonden. maar ik vind het niet normaal dat een klant 5 euro moet betalen maandelijks om reclame te kunnen doorspoelen. Maar ik weet het wij zijn een klein zandkorreltje op het strand en staan machteloos wat zeer frustrerend is.
Reputatie 7
Badge +6
Zo'n reclame op TV duurt een aantal seconden, dus toch normaal dat ze alleen het positieve tonen. Dat is niet enkel voor Proximus, maar voor iedereen. Er zullen altijd asterixen en kleine lettertjes zijn. Proximus is hier wel duidelijk,vind ik. Wat me wel verbaast, is dat Elma zegt geen pack te kunnen krijgen. Hoe komt dat, als ik vragen mag.

Er zijn tegenwoordig packs in alle mogelijke combinaties.

Staat wel op hun site vermeld onder ander hier bv


Het programma begint.




  • Met TV Replay zijn terugkeren en pause mogelijk.
  • Met TV Replay+ zijn terugkeren, doorspoelen en pause mogelijk..
    [/list]




    TV Replay is een functie van Proximus TV waarmee u in uw tv-gids 36 uur terug in de tijd kunt gaan om programma's te bekijken die al zijn uitgezonden. Er zijn 2 formules beschikbaar:


    • TV Replay: 36 uur terug in de tijd
    • TV Replay +: 36 uur terug in de tijd + de mogelijkheid om vooruit te spoelen in het bekeken programma
      [/list]
      Opgelet: TV Replay en TV Replay+ zijn niet beschikbaar voor Scarlet klanten.
Ik noem dat misleidende reclame veel blabla met tv replay op tv en in de geschreven pers. Voor al onze klanten gratis 36 uur terugspoelen; Maar ze zeggen er niet bij dat je moet betalen om te kunnen voor uitspoelen 🙂.
Reputatie 7
Badge +3
Bij Proximus is TV replay alleen gratis als je een pack hebt, anders betaal je daarvoor. Ik kan geen pack krijgen, dus geen gratis TV replay.
Reputatie 6
Badge +2
Ik zal eens het verschil uitleggen tussen TV Replay van Proximus en Terugkijk TV van Telenet.


Bij Proximus is TV replay inbegrepen in het basisaanbod maar men kan niet vooruitspoelen, bij TV replay+ kan men wel vooruitspoelen maar men moet dan € 5/maand betalen en men kan maar 36 uur in de tijd teruggaan.


Bij Telenet is Terugkijk TV inbegrepen in Play die € 10/maand kost of in Play More die € 24,95/maand kost en hier kan men wel vooruitspoelen behalve bij de MEDIALAAN zenders (VTM, 2 BE, JIM, VTMKzoom en Vitaya) en hier kan men 7 dagen teruggaan in de tijd, dus wie enkel het basisaanbod heeft, heeft dus geen Terugkijk TV, men is dus om Play of Play More te nemen tot tegenstelling van Proximus, hier is men niet verplicht om een TV boeket te nemen.
Reputatie 7
Badge +1
Ken, dat is Play bij Telenet en dat kost 10€. Bij Prpximus is het gratis of 5€ voor TV replay+ (doorspoelen mogelijk). Telenet 7 dagen, Proximus 36 uur (wat ik persoonlijk graag op minstens 48 uur zou hebben).
terugkijk tv is niet betalend hé Elsa.Ik bedoel dat dit een goede vervanging hier zou zijn dat ze ook zo iets in die aard zouden doen.Dat is enkel een investering die proximus moet doen en als ze slim zijn verlengen ze dit naar 14 dagen.Er hoefd maar 1 iemand te zien wat ik bedoel op telenet en ze weten waarover ik het heb.Er zal toch iemand van hen telenet hebben of toch familie van die medewerkers?Wat jij daar zegd van dat opnemen dat gaat niet denk ik bij terugkijk tv,en je kan ook geen programma achteraf dan zien omdat het gratis is;Ik denk dat je iets verkeerd voor hebt.Terugkijk tv,word op een 70% van de programa's een krul weer gegeven.Daar mee wil men zeggen dat men op dit programma die terugkijk tv kan gebruiken.Je kan dus de ganse week dit programma of nieuwsprogramma of documentaire,kwisprogramma terug opvragen als er zo een krul achter staat.Soms wel onoverzichtelijk als er tekens staan zoals opnamens of programma's die automatisch moeten overspringen.Daarom wel spijtig dat die mogelijkheid niet meer bestaat dat je suggesties kan doorgeven.Daarom zal ik dus vroeger ook al 55 keer van het forum gegooid zijn omdat ik dit deed.Maar ja Elma zegd dat het forum of forums nog geen 6 jaar bestaan en je weet wat zij zegd is de wet sinds deze week want het word toch verwijdert als we anders iets schrijven.
Op Stievie FREE kan je tot zes dagen terug in de tijd, maar voor elk programma wordt er een reclameblok getoond, en reclame kan in tegenstelling tot de betalende versie niet worden doorgespoeld.

De betalende versie van Stievie daarentegen biedt ook de mogelijkheid om op te nemen, om later dan 6 dagen nog steeds te bekijken.
@sinjoor kan jij niet genieten van terugkijk tv.bij telenet?Want anders weet je ook dat je die programma's niet hoefd op te nemen en dat deze keurig voor 7 dagen per programma die dus daarvoor in aanmerking komen.Per map ge groepeerd worden.Daarom zei ik ook al eerder dat dit in feite bij telenet ook nog te beperkt is;En toch zeker naar 2-3 weken moet uitgebreid worden.Dus,als proximus zoiets zou doen,een uitbreiding naar een 2 tal weken.En dan kan je wel geen 2 programa's tezelfdertijd opnemen maar er komen wel veel meer mogelijkheden.Het hangt er natuurlijk van af welke programa's je operator aanbied onderterugkijk tv;Maar dus normaal vallen langspeelfilms daar niet onder.Maar alles anders wel zoals soaps en muziek ,variëte,nieuws,etz.

wil gewoon kunnen surfen en met de tv opnemen wat ik wil meer niet, simpel



Volgens mij zie je het toch te negatief, opnemen ga je wel nog kunnen, alleen is de vraag hoelang zal de opname bewaard blijven, nu is het voorlopig 60 dagen.


Maar terug het zelfde liedje zekerheid zal je toch maar hebben eens het allemaal bekend is en vast staat, dus de enige goeie raad is, geduld en nog eens geduld ;-)
Lees hier veel meningen en kom er op neer het klopt wat jullie zeggen. zoals sinjoor en Elsa en Vincent en andere mensen het zeggen. Persoonlijk heb ik op het forum al paar berichten geplaats de meeste negatief maar heb ook positieve berichten geplaats, eerlijk is eerlijk.


Proximus is onduidelijk in hun berichtgeving dat is een feit en volgens mij is dat een strategie van hun. Als je eens goed hun toekomstplannen bekijk is het de bedoeling dat alles online komt en niets meer op de harde schijf. Maar een firma die gelijk welke dienst verkoop en die oneerlijk is tegenover hun klanten vroeg of laat kom de bal toch aan het rollen. Ik snap voor 100% dat iedere firma winst wil maken maar niet ten koste van hun klanten. Even één stom voorbeeld geven maken reclame op tv enz.. dat je nu tv replay hebt 36 uur terug en volledig gratis maar ze vertellen er niet bij dat je niet kan voor uitspoelen tenzij je ervoor betaalt bijna 5 euro. en heb nog voorbeelden. Ik noem dat misleidende reclame. En kan zo nog verder gaan met voorbeelden.


Ik kom nog van een tijdperk van voor de computers en heb geen bal verstand van computers. wil gewoon kunnen surfen en met de tv opnemen wat ik wil meer niet, simpel.
Sinjoor,


Eindelijk iemand die de nagel op de kop slaat, velen denken dat zelf iets negatieve reclame slecht is, maar niks is minder waar het maakt de mensen nieuwsgierig. Tenzij het honderd procent bewezen is dat het geld weggesmeten, maar dit bewijs je inderdaad niet door geruchten, je moet officiële bewijzen hebben en die zijn er nog niet dat het toekomstig systeem totaal op niks gaat trekken.


Wat ik ook regelmatig vaststel ,en dit op het ander bekend forum, dat er daar ook specialisten zitten om echt altijd maar negatieve en afbrekende berichten te posten, die toch niet zwart op wit te bewijzen zijn, en zelf door de moderatoren aangemaand worden daarmee te stoppen en het nog niet kunnen laten, ik vraag me dan ook af wat die daar hopen mee te bereiken, of willen die dan op die manier ook reclame maken! Maar nu ben ik te ver aan het afdwalen en wil uw mooie zonnig zondag niet verbrodden knipoog
Reputatie 7
Badge +1
Uiteindelijk kan alleen Proximus de geruchtenmolen stoppen niet? de rest is speculatie. Misschien is dit wel een pure marketingstrategie? Zo blijven erover praten toch?
Reputatie 4
Het zal niks uitmaken of je in de top 3 staat of niet, ze kennen het probleem al lang genoeg en krijgen hieromtrent nog veel meer klachten binnen, langs verscheidene wegen, namellijk telefonisch en via de socilae wegen facebook en twitter.


En nee ik vind dit uiteraard zeker niet normaal, mijn vorig bericht was juist om aan te tonen aan de voorafgaande berichtgeefster, die hier en in andere posten het precies heel normaal vindt en al de problemen voorbij zijn door de decoder regelmatig af te zetten, uit al haar antwoorden denk ik echt dat ze bij Proximus werkt!

In ieder geval mijn apparatuur van Telenet werkt veel stabieler en daar is Proximus nog altijd niet in geslaagd om dit te evenaren.

Je hoort mij ook niet zeggen dat er nooit problemen zijn met de apparatuur van Telenet, maar zeker niet in deze mate!
blijf regelmatig hier een woordje plaatsen om in de top 3 te blijven. en Vincent vind je het normaal dat je als klant dagelijks als eerste werk je decoder van stroom moet halen om je opgenomen programma's te zien, ik niet. En als Proximus mij niet gelooft stuur maar een technieker en die zal het wel zien.dat het geen fabel is. God zij dank is nu bij van stroom halen de lijst van opgenomen programma's van 2 weken terug niet meer zichtbaar.
Reputatie 4
Niet nodig toch, dat is juist de tijd die je nodig hebt om de decoder even stroomloos te zetten zodat de nPVR opname normaal afspeeltverlicht
Reputatie 7
Badge +3
En als we niet meer kunnen doorspoelen, is het probleem van doorspoelen op nPVR ook opgelost. verdrietig
Inderdaad voor mij zal het alleen maar een verbetering zijn maar ik hoop dat de veranderen ook nog zullen meevallen voor de anderen ook natuurlijk want zo egoïstisch wil ik nu ook weer niet redeneren knipoog

met allicht een impact op het klantenbestand



Daar ben ik nog meer benieuwd in of dit echt veel impact zal hebben, een Belg kennende !!

Toen er in de geschiedenis ook tumult was omtrent veranderingen, veel problemen met decoders, opnames enz enz...

en er ook veel gedreigd hebben we stappen het op..... ik ben het kotsbeu.....

toen heb ik iedere keer vastgesteld dat hun kwartaalcijfers daarna niet gedaald, maar zelf lichtjes gestegen waren,

dat weerspiegeld ook de realiteit hoe een Belg bestaat en dat weten zij (spijtig) ook en ik bedoel niet Proximus alleen.


Maar hopelijk zal het ook niet nodig zijn en vallen de veranderingen mss al bij al nog mee en kunnen we het allemaal vlug vergeten en er van genieten!
Reputatie 7
Badge +1
Een massa opnemen waarvan je er ooit maar een deel van bekijkt zal nooit de bedoeling van het systeem worden denk ik. nPVR verlengd naar 60 dagen is voor mij ruim voldoende. Als ik het binnen die termijn niet heb bekeken zal het wel niet zo interessant geweest zijn zeker? En TV replay mag voor mij minstens 48 uur worden, zodat het 2 volle dagen bestrijkt. Voor meer moet je dan maar nPVR gebruiken. Dat kan je nogal simpel online programmeren vanop smartphone, tablet of laptop/PC. PVR gebruik ik nog enkel voor sommige series of dagelijkse programma's, omdat je er dan geen omkijken meer naar hebt. Programma's die ik echt wil behouden kopiëer ik naar een DVD-recorder en dan soms na bewerking op een DVD-schijf. Kopiëren kan zowel van PVR als van nPVR, zolang ze dat nog toelaten tenminste; Maar iedereen doet maar wat hij of zij niet laten kan natuurlijjk.


Ik ben toch benieuwd wat er uiteindelijk uit de bus zal komen. Dat zal dan toch een serieuze persconferentie worden denk ik! Want het zal mogelijk een echte breuklijn worden met het verleden als we alles moeten geloven, met allicht een impact op het klantenbestand.
En daarom zeg ik ook, dat er wel zo iets moet komen als bij telenet;Helemaal geen probleem met opnemen.Je hoeft het zelfs niet meer voor sommige programma's..Enkel een uitbreiding naar 3 weken zou beter zijn.
Natuurlijk is het ook heel begrijpelijk dat men dit wil weten, want zee zeggen a maar naar b mag je dan niet vragen, dus dan zo ik wachten met a te zeggen tot ik ook kan b zeggen, dat is inderdaad te simpel en niet commercieel geredeneerd.

Mensen willen gewoon weten waar ze staan als Proximus zegt in de toekomst alleen nog v5-mini dan zou je voor minder afvragen ja en dan wat dan met onze opnames enz.... Net het zelfde met de aankondiging dat series zullen mogelijk worden in nPVR .... dus lokken ze wel de mensen uit hun kooi !! en zorgen ze zelf dat er geruchten en halve waarheden rondgebazuind worden, zeken nu we in het tijdperk leven van de sociale netwerken waar alles zich verspreid als een laaiend vuur !


Dat ze geen antwoord zullen geven heb ik hier ook al met handen en voeten willen duidelijk maken, maar ik begrijp ook dat er hierdoor mensen gefrustreerd geraken !

Reageer