Skip to main content
Op dit forum en op andere forums lees je dat Proximus enkel in de toekomst nog de mini aanbied als decoder. Wat inhoud dat al de nieuwe klanten enkel de mogelijkheid hebben om 1 programma online op te slaan en niet op de harde schijf. Oudere klanten bv met V5, V4, enz... die kunnen opnemen op harde schijf kunnen 2 programma's opslaan eentje op schijf en eentje online. Beide klanten betalen evenveel en hebben niet dezelfde mogelijkheden is dat geen discriminatie bij een nieuwe klant?





Lees dat Proximus via software update al de oudere decoders met harde schijf die functie zal uitslakelen om op te nemen op harde schijf zodat het zal komen zoals bij de nieuwe klanten 1 opname online.





Het kom er op neer dat binnenkort wij nog 1 programma gaan kunnen opnemen in plaats van 2 opnames. Wat ik al paar maanden hier op het forum zegt dat Proximus een verborgen agenda geeft met de zenders omdat 2/3 van de klanten opnemen om de reclame te kunnen door te spoelen.





Graag had ik van Proximus hier een antwoord met wat ik lees en zonder veel blabla op mijn één vraag. Wat is de toekomst 1 of 2 opnames voor de klanten

Uiteindelijk kan alleen Proximus de geruchtenmolen stoppen niet? de rest is speculatie. Misschien is dit wel een pure marketingstrategie? Zo blijven erover praten toch?


Sinjoor,





Eindelijk iemand die de nagel op de kop slaat, velen denken dat zelf iets negatieve reclame slecht is, maar niks is minder waar het maakt de mensen nieuwsgierig. Tenzij het honderd procent bewezen is dat het geld weggesmeten, maar dit bewijs je inderdaad niet door geruchten, je moet officiële bewijzen hebben en die zijn er nog niet dat het toekomstig systeem totaal op niks gaat trekken.





Wat ik ook regelmatig vaststel ,en dit op het ander bekend forum, dat er daar ook specialisten zitten om echt altijd maar negatieve en afbrekende berichten te posten, die toch niet zwart op wit te bewijzen zijn, en zelf door de moderatoren aangemaand worden daarmee te stoppen en het nog niet kunnen laten, ik vraag me dan ook af wat die daar hopen mee te bereiken, of willen die dan op die manier ook reclame maken! Maar nu ben ik te ver aan het afdwalen en wil uw mooie zonnig zondag niet verbrodden knipoog


Lees hier veel meningen en kom er op neer het klopt wat jullie zeggen. zoals sinjoor en Elsa en Vincent en andere mensen het zeggen. Persoonlijk heb ik op het forum al paar berichten geplaats de meeste negatief maar heb ook positieve berichten geplaats, eerlijk is eerlijk.





Proximus is onduidelijk in hun berichtgeving dat is een feit en volgens mij is dat een strategie van hun. Als je eens goed hun toekomstplannen bekijk is het de bedoeling dat alles online komt en niets meer op de harde schijf. Maar een firma die gelijk welke dienst verkoop en die oneerlijk is tegenover hun klanten vroeg of laat kom de bal toch aan het rollen. Ik snap voor 100% dat iedere firma winst wil maken maar niet ten koste van hun klanten. Even één stom voorbeeld geven maken reclame op tv enz.. dat je nu tv replay hebt 36 uur terug en volledig gratis maar ze vertellen er niet bij dat je niet kan voor uitspoelen tenzij je ervoor betaalt bijna 5 euro. en heb nog voorbeelden. Ik noem dat misleidende reclame. En kan zo nog verder gaan met voorbeelden.





Ik kom nog van een tijdperk van voor de computers en heb geen bal verstand van computers. wil gewoon kunnen surfen en met de tv opnemen wat ik wil meer niet, simpel.




wil gewoon kunnen surfen en met de tv opnemen wat ik wil meer niet, simpel







Volgens mij zie je het toch te negatief, opnemen ga je wel nog kunnen, alleen is de vraag hoelang zal de opname bewaard blijven, nu is het voorlopig 60 dagen.





Maar terug het zelfde liedje zekerheid zal je toch maar hebben eens het allemaal bekend is en vast staat, dus de enige goeie raad is, geduld en nog eens geduld ;-)


@sinjoor kan jij niet genieten van terugkijk tv.bij telenet?Want anders weet je ook dat je die programma's niet hoefd op te nemen en dat deze keurig voor 7 dagen per programma die dus daarvoor in aanmerking komen.Per map ge groepeerd worden.Daarom zei ik ook al eerder dat dit in feite bij telenet ook nog te beperkt is;En toch zeker naar 2-3 weken moet uitgebreid worden.Dus,als proximus zoiets zou doen,een uitbreiding naar een 2 tal weken.En dan kan je wel geen 2 programa's tezelfdertijd opnemen maar er komen wel veel meer mogelijkheden.Het hangt er natuurlijk van af welke programa's je operator aanbied onderterugkijk tv;Maar dus normaal vallen langspeelfilms daar niet onder.Maar alles anders wel zoals soaps en muziek ,variëte,nieuws,etz.


Op Stievie FREE kan je tot zes dagen terug in de tijd, maar voor elk programma wordt er een reclameblok getoond, en reclame kan in tegenstelling tot de betalende versie niet worden doorgespoeld.



De betalende versie van Stievie daarentegen biedt ook de mogelijkheid om op te nemen, om later dan 6 dagen nog steeds te bekijken.


terugkijk tv is niet betalend hé Elsa.Ik bedoel dat dit een goede vervanging hier zou zijn dat ze ook zo iets in die aard zouden doen.Dat is enkel een investering die proximus moet doen en als ze slim zijn verlengen ze dit naar 14 dagen.Er hoefd maar 1 iemand te zien wat ik bedoel op telenet en ze weten waarover ik het heb.Er zal toch iemand van hen telenet hebben of toch familie van die medewerkers?Wat jij daar zegd van dat opnemen dat gaat niet denk ik bij terugkijk tv,en je kan ook geen programma achteraf dan zien omdat het gratis is;Ik denk dat je iets verkeerd voor hebt.Terugkijk tv,word op een 70% van de programa's een krul weer gegeven.Daar mee wil men zeggen dat men op dit programma die terugkijk tv kan gebruiken.Je kan dus de ganse week dit programma of nieuwsprogramma of documentaire,kwisprogramma terug opvragen als er zo een krul achter staat.Soms wel onoverzichtelijk als er tekens staan zoals opnamens of programma's die automatisch moeten overspringen.Daarom wel spijtig dat die mogelijkheid niet meer bestaat dat je suggesties kan doorgeven.Daarom zal ik dus vroeger ook al 55 keer van het forum gegooid zijn omdat ik dit deed.Maar ja Elma zegd dat het forum of forums nog geen 6 jaar bestaan en je weet wat zij zegd is de wet sinds deze week want het word toch verwijdert als we anders iets schrijven.


Ken, dat is Play bij Telenet en dat kost 10€. Bij Prpximus is het gratis of 5€ voor TV replay+ (doorspoelen mogelijk). Telenet 7 dagen, Proximus 36 uur (wat ik persoonlijk graag op minstens 48 uur zou hebben).


Ik zal eens het verschil uitleggen tussen TV Replay van Proximus en Terugkijk TV van Telenet.





Bij Proximus is TV replay inbegrepen in het basisaanbod maar men kan niet vooruitspoelen, bij TV replay+ kan men wel vooruitspoelen maar men moet dan € 5/maand betalen en men kan maar 36 uur in de tijd teruggaan.





Bij Telenet is Terugkijk TV inbegrepen in Play die € 10/maand kost of in Play More die € 24,95/maand kost en hier kan men wel vooruitspoelen behalve bij de MEDIALAAN zenders (VTM, 2 BE, JIM, VTMKzoom en Vitaya) en hier kan men 7 dagen teruggaan in de tijd, dus wie enkel het basisaanbod heeft, heeft dus geen Terugkijk TV, men is dus om Play of Play More te nemen tot tegenstelling van Proximus, hier is men niet verplicht om een TV boeket te nemen.


Bij Proximus is TV replay alleen gratis als je een pack hebt, anders betaal je daarvoor. Ik kan geen pack krijgen, dus geen gratis TV replay.


Ik noem dat misleidende reclame veel blabla met tv replay op tv en in de geschreven pers. Voor al onze klanten gratis 36 uur terugspoelen; Maar ze zeggen er niet bij dat je moet betalen om te kunnen voor uitspoelen 🙂.


Staat wel op hun site vermeld onder ander hier bv





Het programma begint.









  • Met TV Replay zijn terugkeren en pause mogelijk.

  • Met TV Replay+ zijn terugkeren, doorspoelen en pause mogelijk..

    [/list]









    TV Replay is een functie van Proximus TV waarmee u in uw tv-gids 36 uur terug in de tijd kunt gaan om programma's te bekijken die al zijn uitgezonden. Er zijn 2 formules beschikbaar:





    • TV Replay: 36 uur terug in de tijd

    • TV Replay +: 36 uur terug in de tijd + de mogelijkheid om vooruit te spoelen in het bekeken programma

      [/list]

      Opgelet: TV Replay en TV Replay+ zijn niet beschikbaar voor Scarlet klanten.
Zo'n reclame op TV duurt een aantal seconden, dus toch normaal dat ze alleen het positieve tonen. Dat is niet enkel voor Proximus, maar voor iedereen. Er zullen altijd asterixen en kleine lettertjes zijn. Proximus is hier wel duidelijk,vind ik. Wat me wel verbaast, is dat Elma zegt geen pack te kunnen krijgen. Hoe komt dat, als ik vragen mag.



Er zijn tegenwoordig packs in alle mogelijke combinaties.




Klopt Elsa heb ik ook gelezen en gevonden. maar ik vind het niet normaal dat een klant 5 euro moet betalen maandelijks om reclame te kunnen doorspoelen. Maar ik weet het wij zijn een klein zandkorreltje op het strand en staan machteloos wat zeer frustrerend is.


Extra vraag aan de medewerkers waarom moet een klant 5 euro meer betalen maandelijks om te kunnen voor uitspoelen bij tv replay. Iedereen weet op het forum dat ieder bericht gelezen wordt door jullie ben nieuwsgierig als jullie hier een deftig antwoord gaan geven of geen antwoord :-))))))


wij betalen allemaal mee voor de reclame, en hier is het tenminste 100% duidelijk frons


sorry Elsa als dit je mening is, snap dat reclame de bron van inkomsten zijn voor de zenders. En ieder bedrijf wil winst maken.En denk dat er geen enkel Belg rechtstreeks of onrechtstreek wil betalen voor reclame, ik toch zeker niet. Punt is je moet betalen om geen reclame meer te kunnen zien, simpel.





Ben al blij dat er in België een wet is dat er 20 min tussen reclameblokken moet zitten en niet zoals de Discovery channels bv om de 10 min


Dat is tenslotte wat ik bedoelde hoor!, dat we allemaal opdraaien voor de reclame en Proximus is tenslotte maar een tussenpersoon voor de zenders, die aan haar klanten moet doorrekenen om het tenslotte aan de zenders door te geven. Of ze nu die volle 5€ moeten doorgeven dat denk ik toch dat ze daar geen winst willen op maken want de TVR is wel gratis, wel gratis tussen aanhalingstekens, want iedereen weet dat gratis niet bestaat, maar je weet wel wat ik bedoel hoop ik ;-)


Die 5€ zijn natuurlijk onderhandeld met de zenders en gaan die richting uit. Het zinde de zenders al lang niet dat je reclame kon doorspoelen. Als ze het ook nog kunnen beletten in nPVR (ook in PVR? al zie ik niet hoe), tenzij tegen betaling, zullen ze volledig hun zin krijgen. De kijker klant wordt, zoals steeds, in de slachtofferrol geduwd en mag ophoesten. ontevreden





En een pack kan toch iedereen krijgen? Internet + TV is al voldoende toch? Bij Telenet is dat niet anders. Ik heb daar enkel dig. TV wat incl. het kabelabonnement 24,70€ kost. Ik kan wel niet online programmeren of de andere diensten van Yelo gebruiken(tenzij alles raadplegen), want daarvoor heb ik een Telenet internetabo nodig. Bovendien kost het nij Telenet het dubbele als je enkel de replay-functie nodig hebt.





Ik ben nu al zo gewend aan het comfort van TV replay+, dat ik niet meer zou willen missen. Je kunt probleemloos kijken naar een niet opgenomen programma waarvan je achteraf hoort dat het toch interessant was. Dit geldt natuurlijk niet voor de meeste filmen of door rechten beschermde programma's, maar dat is ook zo bij Telenet. Sommige programma's of filmen kan je dan wél tijdens de uitzending naar het begin terugspoelen, zolang het nog niet volledig uitgezonden is. Zie hierna:





'Omdat de zenders mogelijk niet alle rechten bezitten op bepaalde programma’s, kan het gebeuren dat u deze niet uitgesteld kan bekijken. U herkent zulke programma's aan het symbool [/i]Herbekijken is niet mogelijk, maar tijdens de uitzending zelf kunt u nog wel terugkeren naar het begin.'






Dit is inderdaad wat ik ook bedoelde Sinjoor,





dat de klant al lang de dupe is van de reclame en zeker niet enkel en alleen bij Pro⌘, alles wat we kopen daar zit een zeer groot percentage reclame in berekend , meer dan de meesten denken, en dat valt daar zo niet direct op als het voorbeeld van Proximus, met de zenders, die je duidelijk laten betalen om reclame te kunnen doorspoelen.


Ook de zogezegde PP (product placement), wat wil zeggen dat er welbepaalde merken van toestellen (ook bv. auto's) of producten worden in gebruikt, dus z.g. 'stille' suggestieve reclame.


Misschien moet de tittel van deze thread aangepast worden en ipv '50% verlies met opnames....' 50% verlies met reclame ...'lach


Ik heb nog de tijd gekend (en dat zegt te veel over mijn leeftijd) dat ze geen reclame mochten uitzenden en dat je dan tijdens de reclameblokken op Nederland bv. het testbeeld te zien kreeg met die nare fluittoon. Daar werd toen ook stevig over gedebatteerd.smiley


@ allen terugkijk tv zit in play en play-more waarvoor je dus 10 of 25€ betaald en bij palay-more heb je dan ook nog eens 2000 films,series documenteres en dergelijke voor 0€ in je abonnement.Veel beter dan die Netflix.En ook veel resentere films.Veel meer zenders en muziek,stingrag zenders 24 uur op 24 muziek zonder commentaar er tussen.Dan heb je die terugkijk tv waarover ik al sprak.Daar dacht ik dat je nu bij proximus helemaal niet kan vergelijken sinjoor.Als je play neemt heb je heel wat minder en ook geen 2000 films etc.


@Alexander bij vtm heb je daar dan geen terugkijk tv?


Reageer