50% verlies met opnames in de toekomt

  • 27 August 2015
  • 91 reacties
  • 880 Bekeken


Toon eerste bericht

91 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Zolang een product/dienst niet officieel aangekondigd of gelaunched is ga je idd geen antwoorden krijgen via de officiele kanalen, hoeveel je ook aandringt. Dit heeft vele redenen (marketing / technisch / commercieel) waaronder prijszetting, concurentiele, product readiness etc.... Dit is niet enkel en alleen bij Proximus maar bij zowat elk bedrijf. Aan geruchten en halve waarheden heeft men namelijk niks. Idem voor de vragen hoe het staat met bepaalde bugfixes en een officiele lijst van de gekende problemen. Dit is een bewuste strategie, die vanuit het standpunt van Proximus begrijpbaar is.






Maar als je veel opneemt normaal heeft die 36 uur nog geen nut.Je moet dan een systheem zoals bij telenet hebben,en zalfs dat is nog niet perfect.Want 7 dagen is in feite te kort. Zeker als je het rustig wil bekijken.Nu ben je dat verplicht binnen die 7 dagen want die programma's verdwijnen;En goed op letten,als er dan snacht nog eens vier herhalingen zijn worden die allemaal weer ge geven.Bij telenet dan toch.Dus moet je ook nog eens goed zoeken welke datum heb ik nu gezien of welke uitzending van die soap als het er al bij staat.Wat bij proximus meestal niet het geval was want dit weet ik van toen ik er nog was.Of het moet fel verbetert zijn.
@patrick,


Ik begrijp niet goed waarom je veronderstelt dat de medewerkers hier dan wel een antwoord kunnen geven als ze geen kunnen geven op de helpdesk dat zijn toch dezelfde medewerkers die de zelfde regels opgelegd worden.

Maar volledig akkoord met u, ik vraag ook niet liever dat ze zo vlug mogelijk klaarheid zouden scheppen!


Klopt met tv replay kan je 36 uur in de tijd teruggaan met sommige programma's Sinjoor maar je kan de reclame niet doorspoelen of je moet bijna 5 euro maandelijks betalen.om dit te kunnen. Ik neem juist op om die reclameblokken te kunnen voor uitspoelen.


Heb gisteren 3 keer naar helpdesk gebeld met mijn vraag en heb 3 verschillende antwoorden gehad. Die mensen hebben geen flauw idee wat ze allemaal zitten te lullen betreffende opnames niemand die het weet daar .


Als je hier op het forum gelijk welke topic opstart heb je dezelfde dag al een berichtje van een medewerker stuur ons een privé berichtje op en met deze topic blijf het muisstil bij Proximus. Dus nogmaals de vraag aan Proximus


Kunnen wij een antwoord krijgen en eerlijk antwoord en geen antwoord met nietszeggende blabla


N.B. Nu moet een mens betalen om geen reclame meer te zien bij tv replay, waar gaan wij naar toe




Reputatie 7
Badge +3
Ik koester in ieder geval mijn V5 decoder, zodat hij nog lang mee kan gaan. Ik kijk veel tv en programmeer ook veel series. Ik krijg ook regelmatig conflicten. Die los ik op via conflicten, nooit via de spontane melding, anders weet ik niet over welke dag het gaat.
Inderdaad Sinjoor de mensen hebben geen geduld meer frons
Ze kunnen evengoed doen wat trlrnrt doet en dan hoef je veel minder op te nemen.Terug kijk tv.Tot 7 dagen in de tijd kan je dan terug zien naar hartelust soaps nieuws en andere programma's.
Dit staat o.a ook uitgelegd hier ►pvr versus npvr
Omdat dit dan gelijk gesteld wordt aan een doodgewone opname en dan wordt de ene opgenomen op harde schijf als PVR en de tweede op de server van Proximus als nPVR.


In de toekomst ga je volgens Proximus de serie opnames ook op de server kunnen doen en dan zal je die problemen niet meer hebben met samenvallende serie opnames.
Reputatie 2
Badge
Wanneer 2 serie opnames gelijk vallen dien je een keuze te maken dewelke je wil behouden.

Als je dit verandert in een dagelijkse/weekelijkse opname dan mag het samenvallen.

Vind ik toch wel raar.
Geen nood wie er zal gelijk hebben zal zijn eigen wel uitwijzen in de toekomst, Proximus moet er toch binnenkort mee op de proppen komen op één of andere manier als ze dit echt van zin zijn, en de medewerkers kunnen daar ook niets aandoen als ze bepaalde regels opgelegd worden, indien ze het al moesten weten wat er zal veranderen en als ze het mogen bekend maken zouden ze dit ook wel doen, waarom niet trouwens!
Reputatie 7
Badge +1
Slechts één opname tegelijk? dat zijn toestand van 5 jaar geleden! Dat krijgen ze aan geen klant verkocht hoor. Proxmus is trouwens zelf de schuld van die geruchtenmolen. Door op hun site enkel nog de V5 mini aan te bieden, ook voor slecht één TV, hebben ze inderdaad de indruk gewekt dat nog enkel nPVR zou blijven bestaan. Gaan ze dan ook TV replay afschaffen? want daar kan je je dan voorlopig nog mee redden, zij het maar 36 uur en geen 60 dagen...best ook dat dan uitbreiden tot een week, zoals bij Telenet.
Dit was vroeger Sinjoor en nu nog mogelijk maar binnenkort niet meer gedaan met gelijktijdige opnames. En ik zal spijtig genoeg gelijk hebben op dit gebied.


En onze medewerkers blijven doodstil. betreffende het antwoord. Lastig is het toch niet om te antwoorden maar dit kunnen ze niet blijkbaar niet omdat ze hun verborgen agenda niet kunnen weergeven.


@ Sinjoor,

Het ergste is dat er veel te veel onofficiële berichten de ronde doen op het internet en op sociale media.


Als het officieel bericht is van Proximus zelf of ergens de krantenkoppen haalt dan zal het wel geen kwakkel meer zijn.

De geschiedenis heeft ook geleerd dat dergelijk nieuws (vernieuwingen) nog vlugger de krantenkoppen haalt omdat Procimus die aan hun gecommuniceerd heeft, dan dat Proximus die zelf publiceert op hun site of sociale netwerken.


Wat er ook heel dikwijls gebeurt op het internet, is dat er kwakkels de lucht ingestuurd worden in de hoop om zo vlugger aan de het nieuws of de aan de waarheid te komen, maar ik heb de indruk dat Proximus daar niet zo vlug inloopt lach
Reputatie 7
Badge +1
nPVR is wel onbeperkt hoor. Waar haal je het vandaag dat je met nPVR (netwerkopnames) maar één programma kunt opnemen? Het is juist het voordeel van Proximus dat je bijna onbeperkt ook samenvallende programma's kunt opnemen en die dan gedurende 60 dagen kunt bekijken. Trouwens, de hardeschijfopnames (PVR) kan je ook maar zolang bekijken als je een abonnement hebt met Proximus TV (en zolang de decoder niet stukgaat). Ook als je die decoder gekocht hebt. Zonder lijnverbinding zijn die decoders dode dingen, want het eerste wat er gebeurt als je die opzet is checken of er een verbinding is met het TV-netwerk. Je moet maar eens proberen de UTP (ethernet) kabel uit te trekken. Bij Telenet is dat trouwens net hetzelfde, alleen kan je daar 2 gelijklopende hardeschijfopnames doen en tegelijk nog naar een 3e live kijken (3 streams mogelijk). Nochtans biedt Telenet ook VOD en Play aan (Play is TV replay bij Proximus) wat ook rechtstreeks van de servers gestreamd wordt bij weergave. Proximus zal echter over een veel grotere servercapaciteit beschikken denk ik. Daarom is het niet nodig van 3 streams aan te bieden.
Die informatie zal wel niet kloppen van maar één nPVR opname.


Proximus ging hierover meer uitleg geven, en hopelijk zullen dan al die geruchten uit de wereld geholpen worden.


Ik lees daar ook veel over maar eigenlijk zijn dit geen echte officiële aankondigingen van Proximus zelf.


Het spijtige is altijd dat de medewerkers hier blijkbaar nog niks met zekerheid mogen over zeggen, hopelijk mag dat binnenkort wel.


Ik ben eveneens benieuwd wat het grote nieuws gaat worden, hopelijk valt het ook mee.

Reageer