Beantwoord

STORINGEN

  • 19 December 2021
  • 31 reacties
  • 380 Bekeken

Hallo.

Na alles te hebben vervangen en bekabeld te hebben op aanvraag van de vele techniekers die hier reeds geweest zijn moeten we helaas vaststellen dat de dagelijkse storingen nog steeds aanwezig zijn.

Met een student in huis die meer en meer online les krijgt  is dit een groot probleem geworden.

Dit probleem sleept nu al jaren aan en wordt nu een te groot probleem. Daar er in de nabije toekomst waarschijnlijk toch geen oplossing  zal komen denken we dat het beter is om geen klant meer te blijven bij proximus. 

Toch wil ik alle techniekers die hier geweest zijn bedanken.

Mvg.LDS.

 

icon

Beste antwoord door Michael V 20 December 2021, 14:47

Bekijk origineel

31 reacties

Ter info: Morgen komen de Proximus forummedewerkers terug langs hier en kunnen ze altijd aan de bevoegde dienst navragen of er een oplossing in de maak is of mogelijk is voor je problemen.

Luc,

misschien helpt dit en valt het te proberen.

Zorg dat géén enkele computer verbonden is via ethernet (kabel), maar gebruik hem via WiFi !

Heb gelijkaardige “spookproblemen” gehad doordat Pc verbonden was via intern netwerk met BBox en telkens de screensaver of energiestand van pc ingeschakeld werd gingen “ de poppen aan het dansen”. (Beeld bevriezen, beeld bestaande uit allemaal blokjes ……

test het zo eens.

sukses

Ga het zeker proberen. 

Hebben eerder dat probleem met de tv.

Stilstaand beeld en blokjes zoals je zegt.

Alvast bedankt voor de info. 

Mvg.luc

hoe is je decoder verbonden aan de bbox mss via een draadloze oplossing en niet via UTP kabel rechtstreeks aan de bbox?

Alles is op aanvraag van de technieker die hier laatst geweest is bekabeld. 

Het al de 5de technieker die hier langs komt.

Zie echt geen beterschap en gisteren zeker 10 keer zonder internet .

Blijkbaar niemand bij proximus die er iets kan aan doen .

Hebben toch voor alle zekerheid eens contact gehad met een concurrent van jullie en die komen na nieuwjaar eens kijken wat we nodig hebben. 

Vindt het na 30jaar jammer dat we proximus zullen moeten verlaten maar er zit blijkbaar niks anders op.

Heb eindelijk al die jaren te veel betaald en voor wat ?

Storingen. 

100keer de modum heropstarten,bekabeling enz..…

Weet het nu echt niet meer.

Misschien nog even dit meegeven. 

Blijkbaar zijn er veel in onze straat met storingen.

Mvg.luc

 

De proximus forummedewerkers kunnen ook van afstand kijken of er eventueel ook fouten zitten op je lijn, die de oorzaak zouden kunnen zijn.

Want als er via bekabelde verbinding ook soms geen internet is kan het alleen maar van de bbox komen of verderop richting Proximus.

De bbox zal wel al vervangen geweest zijn veronderstel ik toch.

Je DSL controle lampje op je bbox blijft toch continu oplichten als het probleem zich voordoet?

Reputatie 5
Badge +2

@LucDesoete We hebben de lijn nagekeken en zien hier geen storingen op. Ik ga uw dossier doorgeven naar de juiste dienst voor opvolging.

Eerlijk gezegd hebben we het meeste last als nat weer is maar als ik dat meldt aan één van jullie medewerkers dan lachen ze mij uit.

Nu ga ik je ook zeggen dat alle toestellen vernieuwd zijn en dat we eerlijk gezegd niet constant bij de modum staan te kijken wat wel en niet werkt. 

Alle toestellen zijn gehuurd bij proximus en ik denk dat het niet aan mij is om daar veel zelf aan te komen want daarvoor betalen we huurgeld.

Als ik morgen een elektrische fiets huur en ik moet er zelf aan werken om er mee te kunnen rijden dan ben ik waarschijnlijk verkeerd bezig denk ik.

 

Dat kan zeker dat bij regenval er waterinfiltraties is in bv de distributie kabel waar je op afgetakt wordt met je introlijn en dit kan dan ook kloppen als je zegt dat er buren ook last van hebben. 

Ze hebben waarschijnlijk gebeld maar was te laat.

dan kan @Michael V mss ze nog eens vragen om je nog eens terug te bellen.

Buren zijn overgestapt naar..…

Testkebel van proximus ligt nog voor onze deur.

Ze hebben het nog geprobeerd bij proximus maar ze zijn toch overgestapt.

De kast met aansluitingen proximus  staat trouwens maar 10 meter van ons huis.

Daar mijn vrouw thuis zelfstandig is en zo soms geen betaling kan ontvangen door weer eens geen internet staan we een beetje voor schut.

Vroeger hadden we gewoon distributie en alles is voorzien in alle kamers.

Hadden toen nooit problemen. 

Bij Proximus daarentegen problemen vanaf dag één. 

Er zijn hier in het verleden al veel interventies geweest zelfs van speciale eenheden.

Altijd alles vernieuwd en steeds meer betaald en nog nooit iets veranderd. 

Heb filmpje gemaakt van de storingen op tv en telefoon. 

 

 

Reputatie 5
Badge +2

@LucDesoete De dienst waar ik dit naartoe heb gestuurd belt u 3maal op. 

Ik lees hier veel problemen.

ik ben ook gedupeerd, ik ben aangesloten op een kast met een oude ADSL-LIJN uit 2000 de kast is niet voorzien van een ROB. Vele techniekers gepasseerd klant sinds ik hier ben komen wonen in 2009 en allemaal zeggen ze. Ik kan niks doen ik heb maximaal 4Mbps download het meest frustrerende is dat je nergens terecht kunt want ze sturen altijd iemand die niet bevoegd is voor mijn probleem op te lossen en zo denken ze ervan af te komen. Ik kan zelfs geen ProximusTV hebben en ben genoodzaakt via de schotel te kijken

Reputatie 7
Badge +4

@Elke80 

= u bevindt zich in een zgn witte/grijze zone 

De lijst van de sectoren, met de NIS-code, de naam van de sector, de gemeente en het gewest | BIPT

witte zone: geen operator biedt een minimum internetsnelheid van 30 Mbps

grijze zone: 1 operator biedt een dergelijke minimumsnelheid

&

eventueel kan een medewerker van Proximus (moderator) nagaan of u in aanmerking komt voor de “Tessares” xdsl&4G oplossing (indien de 4G dekking ok is op uw locatie en de antennebezetting dit toelaat)

het is evenwel geen oplossing voor TV (TV enkel via xdsl geen 4G ondersteuning)

Hybrid access solution - Tessares

 

Hallo.

Jammer dit te horen.

Misschien is dit hier ook zo ivm.de kabel.Als het nat weer is hebben we het meeste problemen .

En inderdaad ze lachen het weg.Net zoals bij jou zijn er hier al verschillende techniekers geweest en na een kwartier terug weg.Ze nemen betaalde adapters mee en zetten boosters en we hebben inmiddels alles bekabeld. 

Ook in de zaak hier soms onmogelijk online betalingen uit te voeren........

Gevolg dat we nu meer betalen en niks opgelost.Hier zijn we nu in de straat met verschillende mensen die problemen hebben en hebben inmiddels een concurrerend bedrijf gecontacteerd. Deze komen na nieuwjaar hier alles eens bekijken en gaan we samen waarschijnlijk de overstap maken. 

Dit na 30jaar klant.

Toch een gezond eindejaar.

@M_016 een 4Gmodem heb ik al dat andere Tessares? En xdls dat ken ik niet. Wifibooster ook aanwezig.

 

Het probleem is de verouderde lijn en

@LucDesoete ik heb ook al beroep gedaan om over te stappen maar zij willen mij enkel aansluiten op 1 punt waardoor ik een kabel van ongeveer 50 meter moet trekken door asfalt en blauwe steen in Chape om mijn woning te bereiken als ze me op een ander punt aansluiten 10 meter en door de losse grond lijkt me beter maar nee want dat punt ligt in een andere straat en dat kunnen ze niet. (Ik woon op een hoek van een kruispunt)

Ja dat is dan moeilijk he.

Hier is alles indertijd voorzien dus dat is geen probleem.

Jammer voor jou dat er geen andere oplossing is.

Gr.

@M_016 een 4Gmodem heb ik al dat andere Tessares? En xdls dat ken ik niet. 

“Tessares” Dat is een een 4G modem die samen met een Adsl/Vdsl lijn kan samenwerken  de 4Gmodem wordt aan de Wan poort van je bbox aangesloten om zo een combineerde hogere snelheid te kunnen bereiken dus de ene weg is via mobiel netwerk met 4g modem en de andere weg is via XDSL (X= A of V of kortweg DSL) met bbox

 

Ja die modem is wel aangesloten op mijn bbox dus ook niet het gewenste resultaat @LucDesoete 

welke snelheid haal je dan wel als je laptop/Pc  aangesloten is met een utp netwerkkabel aan je bbox direct, als je deze snelheidstest doet → Speed Test by Measurement Lab

eigenlijk moet je die test uitvoeren als er geen andere apparaten verbinding maken met je bbox of het nu via wifi is of rechtstreeks met een utp kabel aan de bbox.

@Martin dat is het nu net het is hier altijd of en niet en of werken of online voor school of PlayStation of Xbox of tablet of gsm en dus nooit en en heel traag ook bij het werken wat steeds via de kabel gebeurd rechtstreeks in de bbox

was gewoon om een idee te hebben hoeveel je haalt aan snelheid, ik veronderstelde dat je zo toch 30Mbps zou halen?

@Martin nee hoor 4Mbps is hier de maximum snelheid voor 1 apparaat of meerdere apparaten.

Dan zal er via uw 4G modem op het mobiel netwerk niet veel binnenkomen Het is precies of het komt alleen van je ADSL verbinding.

Is er al een technieker geweest om dit eens na te trekken wat de oorzaak zou kunnen zijn.

NB: De reden dat ik voorstelde om de snelheidstest te doen → Speed Test by Measurement Lab  is om dat sommige speedtesten zoals speedtest.net en die van Proximus zelf een vertekend beeld kunnen geven.

Reageer