Beantwoord

STORINGEN

  • 19 December 2021
  • 31 reacties
  • 282 Bekeken

Hallo.

Na alles te hebben vervangen en bekabeld te hebben op aanvraag van de vele techniekers die hier reeds geweest zijn moeten we helaas vaststellen dat de dagelijkse storingen nog steeds aanwezig zijn.

Met een student in huis die meer en meer online les krijgt  is dit een groot probleem geworden.

Dit probleem sleept nu al jaren aan en wordt nu een te groot probleem. Daar er in de nabije toekomst waarschijnlijk toch geen oplossing  zal komen denken we dat het beter is om geen klant meer te blijven bij proximus. 

Toch wil ik alle techniekers die hier geweest zijn bedanken.

Mvg.LDS.

 

icon

Beste antwoord door Michael V 20 December 2021, 14:47

Bekijk origineel

31 reacties

Hopla.

Geen wifi meer.

Voor de zoveelste keer.

Mensen kunnen hier nu niet meer online betalen. 😔😔😔😔

 

 

Ok, maar de voorstudie zal er toch wel eerst aan vooraf gaan, zoals het trouwens vroeger toch altijd eerst gebeurde, en daarmee bedoel ik dan meer i.v.m. ontvangstmogelijkheden en bezetting van de lokale mobiele antenne.
Maar uiteraard zal het al dan niet actief zijn van de 4G modem door een proximus medewerker moeten onderzocht worden. Maar dan vraag ik mij af of je het niet op één of andere manier dan zou kunnen vaststellen op je 4G modem (buiten de methode met de speedtest)  

Reputatie 7
Badge +4

@Martin 

de installatie gebeurt (reeds enige tijd) niet meer systematisch door een Proximus technieker 

vrij recent nog op Fr-forum installatie door klant maar xdsl&4G oplossing niet actief kant Proximus…

wat er hier aan de hand is kan evenwel enkel een Proximus medewerker nagegaan worden

Indien u effectief slechts 4 Mbps down haalt lijkt het er mijns inziens inderdaad op dat of de dekking 4G in uw omgeving onvoldoende is of de xdsl&4G oplossing mogelijks niet actief is op uw aansluiting

Dan vind ik het ook raar dat er door de Prox bevoegde dienst toch deze oplossing geïnstalleerd werd en dat de technieker dan ook dit niet zou vastgesteld hebben!

Reputatie 7
Badge +4

@Elke80 

De “Tessares oplossing” xdsl&4G bestaat uit een Sagem 4G modem verbonden met de Sagem Bbox3(v+): gele LAN poort van de 4G modem verbonden met de rode WAN poort van de Bbox waarbij de WAN LED op de Bbox continu blauw oplicht

 

In afwachting van een reactie van/controle door  een Proximus medewerker (moderator)

Zet de Bbox en de 4G modem uit

Herstart de Bbox en wacht tot de LEDs internet en DSL continu blauw zijn

Herstart de 4G modem en wacht tot de LEDS 4G en LAN op de 4G modem continu blauw zijn en de WAN LED op de Bbox continu blauw is 

De LED signaalsterkte op de 4G modem kunnen variëren tussen 1 en 3 streepjes in functie van de voorhanden dekking (en bezetting van de antenne), rood = geen 4G boost/ondersteuning)

 

Voer indiennodig bovenstaande procedure opnieuw uit na eerst een hard resest van de Bbox en de 4G modem (via reset knoppen op Bbox en 4G modem)

 

Indien u effectief slechts 4 Mbps down haalt lijkt het er mijns inziens inderdaad op dat of de dekking 4G in uw omgeving onvoldoende is of de xdsl&4G oplossing mogelijks niet actief is op uw aansluiting

 

 

Dan zal er via uw 4G modem op het mobiel netwerk niet veel binnenkomen Het is precies of het komt alleen van je ADSL verbinding.

Is er al een technieker geweest om dit eens na te trekken wat de oorzaak zou kunnen zijn.

NB: De reden dat ik voorstelde om de snelheidstest te doen → Speed Test by Measurement Lab  is om dat sommige speedtesten zoals speedtest.net en die van Proximus zelf een vertekend beeld kunnen geven.

@Martin nee hoor 4Mbps is hier de maximum snelheid voor 1 apparaat of meerdere apparaten.

was gewoon om een idee te hebben hoeveel je haalt aan snelheid, ik veronderstelde dat je zo toch 30Mbps zou halen?

@Martin dat is het nu net het is hier altijd of en niet en of werken of online voor school of PlayStation of Xbox of tablet of gsm en dus nooit en en heel traag ook bij het werken wat steeds via de kabel gebeurd rechtstreeks in de bbox

welke snelheid haal je dan wel als je laptop/Pc  aangesloten is met een utp netwerkkabel aan je bbox direct, als je deze snelheidstest doet → Speed Test by Measurement Lab

eigenlijk moet je die test uitvoeren als er geen andere apparaten verbinding maken met je bbox of het nu via wifi is of rechtstreeks met een utp kabel aan de bbox.

Ja die modem is wel aangesloten op mijn bbox dus ook niet het gewenste resultaat @LucDesoete 

@M_016 een 4Gmodem heb ik al dat andere Tessares? En xdls dat ken ik niet. 

“Tessares” Dat is een een 4G modem die samen met een Adsl/Vdsl lijn kan samenwerken  de 4Gmodem wordt aan de Wan poort van je bbox aangesloten om zo een combineerde hogere snelheid te kunnen bereiken dus de ene weg is via mobiel netwerk met 4g modem en de andere weg is via XDSL (X= A of V of kortweg DSL) met bbox

 

Ja dat is dan moeilijk he.

Hier is alles indertijd voorzien dus dat is geen probleem.

Jammer voor jou dat er geen andere oplossing is.

Gr.

@M_016 een 4Gmodem heb ik al dat andere Tessares? En xdls dat ken ik niet. Wifibooster ook aanwezig.

 

Het probleem is de verouderde lijn en

@LucDesoete ik heb ook al beroep gedaan om over te stappen maar zij willen mij enkel aansluiten op 1 punt waardoor ik een kabel van ongeveer 50 meter moet trekken door asfalt en blauwe steen in Chape om mijn woning te bereiken als ze me op een ander punt aansluiten 10 meter en door de losse grond lijkt me beter maar nee want dat punt ligt in een andere straat en dat kunnen ze niet. (Ik woon op een hoek van een kruispunt)

Hallo.

Jammer dit te horen.

Misschien is dit hier ook zo ivm.de kabel.Als het nat weer is hebben we het meeste problemen .

En inderdaad ze lachen het weg.Net zoals bij jou zijn er hier al verschillende techniekers geweest en na een kwartier terug weg.Ze nemen betaalde adapters mee en zetten boosters en we hebben inmiddels alles bekabeld. 

Ook in de zaak hier soms onmogelijk online betalingen uit te voeren........

Gevolg dat we nu meer betalen en niks opgelost.Hier zijn we nu in de straat met verschillende mensen die problemen hebben en hebben inmiddels een concurrerend bedrijf gecontacteerd. Deze komen na nieuwjaar hier alles eens bekijken en gaan we samen waarschijnlijk de overstap maken. 

Dit na 30jaar klant.

Toch een gezond eindejaar.

Reputatie 7
Badge +4

@Elke80 

= u bevindt zich in een zgn witte/grijze zone 

De lijst van de sectoren, met de NIS-code, de naam van de sector, de gemeente en het gewest | BIPT

witte zone: geen operator biedt een minimum internetsnelheid van 30 Mbps

grijze zone: 1 operator biedt een dergelijke minimumsnelheid

&

eventueel kan een medewerker van Proximus (moderator) nagaan of u in aanmerking komt voor de “Tessares” xdsl&4G oplossing (indien de 4G dekking ok is op uw locatie en de antennebezetting dit toelaat)

het is evenwel geen oplossing voor TV (TV enkel via xdsl geen 4G ondersteuning)

Hybrid access solution - Tessares

 

Ik lees hier veel problemen.

ik ben ook gedupeerd, ik ben aangesloten op een kast met een oude ADSL-LIJN uit 2000 de kast is niet voorzien van een ROB. Vele techniekers gepasseerd klant sinds ik hier ben komen wonen in 2009 en allemaal zeggen ze. Ik kan niks doen ik heb maximaal 4Mbps download het meest frustrerende is dat je nergens terecht kunt want ze sturen altijd iemand die niet bevoegd is voor mijn probleem op te lossen en zo denken ze ervan af te komen. Ik kan zelfs geen ProximusTV hebben en ben genoodzaakt via de schotel te kijken

Reputatie 4
Badge +1

@LucDesoete De dienst waar ik dit naartoe heb gestuurd belt u 3maal op. 

Buren zijn overgestapt naar..…

Testkebel van proximus ligt nog voor onze deur.

Ze hebben het nog geprobeerd bij proximus maar ze zijn toch overgestapt.

De kast met aansluitingen proximus  staat trouwens maar 10 meter van ons huis.

Daar mijn vrouw thuis zelfstandig is en zo soms geen betaling kan ontvangen door weer eens geen internet staan we een beetje voor schut.

Vroeger hadden we gewoon distributie en alles is voorzien in alle kamers.

Hadden toen nooit problemen. 

Bij Proximus daarentegen problemen vanaf dag één. 

Er zijn hier in het verleden al veel interventies geweest zelfs van speciale eenheden.

Altijd alles vernieuwd en steeds meer betaald en nog nooit iets veranderd. 

Heb filmpje gemaakt van de storingen op tv en telefoon. 

 

 

dan kan @Michael V mss ze nog eens vragen om je nog eens terug te bellen.

Ze hebben waarschijnlijk gebeld maar was te laat.

Dat kan zeker dat bij regenval er waterinfiltraties is in bv de distributie kabel waar je op afgetakt wordt met je introlijn en dit kan dan ook kloppen als je zegt dat er buren ook last van hebben. 

Eerlijk gezegd hebben we het meeste last als nat weer is maar als ik dat meldt aan één van jullie medewerkers dan lachen ze mij uit.

Nu ga ik je ook zeggen dat alle toestellen vernieuwd zijn en dat we eerlijk gezegd niet constant bij de modum staan te kijken wat wel en niet werkt. 

Alle toestellen zijn gehuurd bij proximus en ik denk dat het niet aan mij is om daar veel zelf aan te komen want daarvoor betalen we huurgeld.

Als ik morgen een elektrische fiets huur en ik moet er zelf aan werken om er mee te kunnen rijden dan ben ik waarschijnlijk verkeerd bezig denk ik.

 

Reputatie 4
Badge +1

@LucDesoete We hebben de lijn nagekeken en zien hier geen storingen op. Ik ga uw dossier doorgeven naar de juiste dienst voor opvolging.

Reageer