Beantwoord

STORINGEN

  • 19 December 2021
  • 31 reacties
  • 380 Bekeken


Toon eerste bericht

31 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Elke80 

De “Tessares oplossing” xdsl&4G bestaat uit een Sagem 4G modem verbonden met de Sagem Bbox3(v+): gele LAN poort van de 4G modem verbonden met de rode WAN poort van de Bbox waarbij de WAN LED op de Bbox continu blauw oplicht

 

In afwachting van een reactie van/controle door  een Proximus medewerker (moderator)

Zet de Bbox en de 4G modem uit

Herstart de Bbox en wacht tot de LEDs internet en DSL continu blauw zijn

Herstart de 4G modem en wacht tot de LEDS 4G en LAN op de 4G modem continu blauw zijn en de WAN LED op de Bbox continu blauw is 

De LED signaalsterkte op de 4G modem kunnen variëren tussen 1 en 3 streepjes in functie van de voorhanden dekking (en bezetting van de antenne), rood = geen 4G boost/ondersteuning)

 

Voer indiennodig bovenstaande procedure opnieuw uit na eerst een hard resest van de Bbox en de 4G modem (via reset knoppen op Bbox en 4G modem)

 

Indien u effectief slechts 4 Mbps down haalt lijkt het er mijns inziens inderdaad op dat of de dekking 4G in uw omgeving onvoldoende is of de xdsl&4G oplossing mogelijks niet actief is op uw aansluiting

 

 

Indien u effectief slechts 4 Mbps down haalt lijkt het er mijns inziens inderdaad op dat of de dekking 4G in uw omgeving onvoldoende is of de xdsl&4G oplossing mogelijks niet actief is op uw aansluiting

Dan vind ik het ook raar dat er door de Prox bevoegde dienst toch deze oplossing geïnstalleerd werd en dat de technieker dan ook dit niet zou vastgesteld hebben!

Reputatie 7
Badge +4

@Martin 

de installatie gebeurt (reeds enige tijd) niet meer systematisch door een Proximus technieker 

vrij recent nog op Fr-forum installatie door klant maar xdsl&4G oplossing niet actief kant Proximus…

wat er hier aan de hand is kan evenwel enkel een Proximus medewerker nagegaan worden

Ok, maar de voorstudie zal er toch wel eerst aan vooraf gaan, zoals het trouwens vroeger toch altijd eerst gebeurde, en daarmee bedoel ik dan meer i.v.m. ontvangstmogelijkheden en bezetting van de lokale mobiele antenne.
Maar uiteraard zal het al dan niet actief zijn van de 4G modem door een proximus medewerker moeten onderzocht worden. Maar dan vraag ik mij af of je het niet op één of andere manier dan zou kunnen vaststellen op je 4G modem (buiten de methode met de speedtest)  

 

Hopla.

Geen wifi meer.

Voor de zoveelste keer.

Mensen kunnen hier nu niet meer online betalen. 😔😔😔😔

 

Reageer