Vraag

geen digitale tv

  • 13 November 2021
  • 6 reacties
  • 325 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik heb al heel de dag problemen om digitale tv te zien . Ik heb de decoder en modem al verschillende keren aan en uit gezet . De WiFi werkt wel . Blijft foutmelding geven . Ik heb regelmatig problemen met de decoder . Kan toch niet normaal zijn . Wat zou er kunnen schelen ? 


6 reacties

reset dan eens je decoder 

Je decoder resetten | Proximus

Is je decoder rechtstreeks met de modem verbonden want als je met draadloze oplossingen werkt kan daar ook het probleem zitten.

als dat ook niet helpt zou ik toch uit alle zekerheid ook eens de bbox resetten

= 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

Reputatie 7
Badge +5

@nicolas7 Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het even voor je na.

@nicolas7 Kan je je gegevens toevoegen aan je 👉 forumprofiel? Dan kijk ik het even voor je na.

 

Reputatie 1

Wij hebben al een klein jaar problemen met de decoder V7. Met de vorige decoder V5 die nu bij de zoon op de kamer staat hebben we nooit problemen gehad. Al heel vaak contact opgenomen om onze problemen te melden. Het duurt soms een half uur !! voor wij TV kunnen kijken nadat we hem aangezet hebben. Scherm blijft op zwart staan en er komt een foutmelding, P130, P134,… zappen naar een andere zender brengt zelden iets op. Soms krijgen we toch beeld maar loopt het na enkele seconden al terug vast en krijgen we opnieuw een foutmelding. Kijken we Netflix en willen we daarna terug TV kijken is het al helemaal niet normaal. Dan moeten we weer enorm lang wachten vooraleer we eindelijk terug beeld en klank krijgen. Decoder en televisie moeten een aantal keer afgezet worden. Decoder wordt hier op sommige dagen minstens 3x heropgestart/gereset, ook adapters worden uitgetrokken en terug in het stopcontact gestoken zoals men ons al zovele keren heeft gezegd. Ook b-box wordt hier regelmatig gereset. We kennen ondertussen stappenplan al van buiten. Daar de problemen de laatste weken nog meer toenamen hebben we nogmaals contact opgenomen met de technische dienst. We hebben 2 weken geleden een nieuwe decoder opgestuurd gekregen. Wat een euforie! De eerste dag konden we zonder problemen TV kijken maar eens we de decoder en TV hadden uitgeschakeld en enkele uren later terug TV wilden kijken, opnieuw dezelfde problemen. Een week verder gesukkeld en weer hetzelfde zoals altijd, resetten, zappen, foutmeldingen, scherm vastlopen, minuten wachten voor we TV kunnen kijken,… zaterdag opnieuw contact opgenomen met de technische dienst. Een heel vriendelijke man aan de lijn die onze frustraties volledig begreep en zei dat er nog altijd heel wat problemen zijn met de V7 en dat ‘eenvoud’ vaak nog het beste is. Hij zei dat hij een ander model ging opsturen en alle problemen van de baan zouden zijn en we onmiddellijk TV zouden kunnen kijken. De dag erna was de nieuwe decoder er al. Wat blijkt? Het is opnieuw een V7, identiek aan het model dat we ervoor hadden. Weerom hetzelfde, na installatie grote tevredenheid bij iedereen hier in huis tot we de TV en decoder hebben uitgeschakeld. Van zodra we hem enige tijd later opnieuw aanzetten, herhalen zich alle problemen. Bijna elke dag zijn hier frustraties. We moeten als het ware de TV een half uur op voorhand aanzetten in de hoop het begin van het nieuws of een programma te kunnen zien. Ondertussen betalen we wel netjes elke maand onze rekening maar verliezen we heel wat minuten kijktijd!! Ik vraag mij af hoe dit uiteindelijk opgelost gaat geraken want anders zien wij ons toch genoodzaakt te informeren bij een andere provider en een overstap te doen. Al 26 jaar bij Belgacom/Proximus en nu met die decoder niets anders dan problemen!!!

ik heb reeds op een ander identiek bericht geantwoord die je ook gepost hebt 

zie → 

 

Reputatie 1

Dankjewel!

Reageer