Vraag

Yealink voip op internetbox

  • 21 January 2024
  • 10 reacties
  • 160 Bekeken

Sinds kort heb ik een internetbox.  Volgens de handleiding is een ip telefoon heel makkelijk in te stellen.... Aansluiten 30 min. Wachten en klaar.…

 

Niet dus.  Ik zou graag mijn yealink dect telefoon configureren. 

 

Bedankt

 

 


10 reacties

Ter info: De PX moderatoren komen morgen terug langs.

Heb je de bbox4 ook al eens herstart

Of bedoelen zij dat dit voor hun IP telefoon het geval is ?

 

Reputatie 7
Badge +3

@Thomas  Dit zou nochtans moeten lukken?

Helaas... Betreft een yealink dect met basisstation w60b.

 

Heeft iemand hiervoor een oplossing?  Het betreft een yealink W60B

Reputatie 6
Badge +2

Je kan toch niet verwachten dat jouw eigen IP telefoon “plug-and-play” is.

Tenzij het een Proximus telefoon is, die ze automatisch kunnen provisioneren (TR-069)

Er moeten volgens mij dus 2 zaken gebeuren:

  1. de telefonie op uw modem (internet box) moet gedeactiveerd worden. Nu heb je telefoon via de internet box
  2. je moet van Proximus de inloggevevens krijgen om jouw SIP telefoon te laten registreren op de Proximus IMS server
Reputatie 7
Badge +4

Ter info in afwachting van een reactie van een Proximus moderator op dit publieke forum

Ik ga ervaan uit dat u reeds naar VoIP overgeschakeld was (via Bbox3v+)

Proximus SIP VoIP settings | Proximus Forum

De enige info die ik u kan geven is deze (maar zonder verdere ondersteuning) : 

  • In het veld « Telephone No » moet u het VoIP-nr invullen volgens het formaat : +3233214567
  • In het veld « Username » moet u de username invullen volgens het formaat : HGW_033214567@ims.belgacom.be
  • In het veld « Password » moet u het paswoord invullen
  • In het veld « Domain » vult u in ims.belgacom.be
  • In het veld « Outbound Proxy Server » vult u in ims.belgacom.be
  • De velden « Transport » en « Outbound Proxy Port » laat u gewoon zoals ze zijn

&

Demande informations connexion VOIP | Proximus Forum

 

 

Ondertussen al dagen aan het proberen om mijn user en paswoord te verkrijgen bij Proximus maar helaas zonder succes!

 

Bij de klantendienst horen ze het in Keulen donderen.  Is helaas een veel voorkomend probleem de laatste tijd bij de klantendienst dat er mensen zitten zonder kennis van zaken.

Antwoord via de chat: Ik heb hiervoor even verder navraag gedaan, wij kunnen geen voip login en paswoorden doorgeven.

 

Na een halve dag bellen en chatten uiteindelijk een paswoord gekregen, alles ingesteld maar als ik probeer te bellen kom er “verboden” op het scherm, iemand raad?

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Thomas 

Ik vrees dat het Dect toestel niet compatibel is met de software van de internetbox.

 

Geert

Reageer