Skip to main content

Goedendag, Ik ben van plan mij een Grandstream WP822 IP phone aan te schaffen. Zou een forum medewerker mij de nodige gegevens kunnen bezorgen alsjeblieft? Ik vind er zelf niks van terug op MyProximus.

 

Alvast bedankt.

Kan een moderator mij de nodige gegevens bezorgen aub?


@dre47 Zie privébericht


@HadewychT 

@dre47 

 

Hallo,

Ik heb ook een Grandstream WP822 IP phone aangeschaft,  maar krijg hem niet aan de praat alhoewl ik denk de juiste gegevens voor

- account name

- SIP server

- SIP user ID

- SIP auth ID en

- SIP auth password

ingegeven te hebben.

 

ik hoor wel de lijntoon, maar kan niet bellen ( foutmelding "(403) verboden"). Kan me iemand hiermee verder helpen, aub?

Bedankt.

Bodo.


VLAN20 gebruiken?


Bedankt, @philippe_d.

Ik denk niet dat dit het probleem is omdat ik een Internet Box heb. Volgens een van Uw eerdere berichten hieromtrent zou dit niet de oorzaak kunnen zijn:

"PS. Met de nieuwe “Internet Box” (HGW4) wordt de “single vlan” configuratie ingeladen. Dan zal alles (Internet, VoIP en TV) over VLAN 20 gaan (zonder PPPoE)."

Of bedoel je dat ik dit op het Grandstream-toestel zou moeten ingeven?

 


Ik denk dat @philippe_d  eerder aan een bbox3 dacht want met een Internet box (bbox4) loopt alles al via VLAN20, maar we zullen zijn deskundig antwoord afwachten voor alle zekerheid.


Ik denk dat @philippe_d  eerder aan een bbox3 dacht want met een Internet box (bbox4) loopt alles al via VLAN20, maar we zullen zijn deskundig antwoord afwachten voor alle zekerheid.

 

Ik dacht inderdaad op een b-box3 - of een eigen router (vb FritzBox) waarop je VLAN20 moet instellen voor VoIP. Op een single VLAN is dat dus niet nodig, gezien alles reeds via VLAN20 verloopt.

 

Ik denk niet dat dit het probleem is omdat ik een Internet Box heb.

 

Waarschijnlijk is jouw “vaste lijn” (VoIP) nu geactiveerd op jouw Internet Box?

Dan kan je deze natuurlijk niet nog eens activeren op jouw Grandstream. Je zal dus eerst de VoIP op de InternetBox moeten deactiveren, denk ik (geen idee of je dat met de modeminstellingen via My Proximus kan doen?

 


 

@philippe_d schreef:

Je zal dus eerst de VoIP op de InternetBox moeten deactiveren, denk ik (geen idee of je dat met de modeminstellingen via My Proximus kan doen?

Dit gaat jammer genoeg (nog) niet.

Misschien kan mij een moderator de nodige gegevens bezorgen? Tot hu toe heb ik die ofwel van andere forumberichten afgeleid of (zoals het tamelijk ingewikkelde password) telefonisch van een Proximus-medewerker doorgegeven gekregen - wat natuurlijk fouten kan veroorzaken…

Bedankt!


Ik heb eveneens mijn SIP-wachtwoord nodig of ik kan niet verder. Kan iemand me dit bezorgen of vertellen hoe ik eraan geraak? Privébericht hier kan, me telefonisch opbellen, mail, whatever. Zelf Proximus Support contacteren faalt volledig: na vele, vele uren en massa’s support medewerkers heb ik nog niemand tegengekomen die zelfs nog maar enigszins notie heeft van dit onderwerp :-(

Alvast bedankt!

 


cfr

Proximus SIP VoIP settings | Proximus Forum


Hallo,

 

Intussen heb ik mijn SIP-wachtwoord gekregen en is de SIP-verbinding toegevoegd aan mijn basisstation (Gigaset IP BASE) Echter, de status van de SIP-verbinding is nog steeds "Niet geregistreerd" (intussen toch al een tijdje..., dus wachten helpt niet; basisstation is trouwens ook al es herstart). Er schort dus nog iets. Is de volgende info correct?

Authentication name + user name: HGW_NUMMER (HGW_NUMMER@ims.belgacom.be geeft fouten) (met NUMMER mijn vast landlijnnr. 09xxxxxxx)
Nummer: 09xxxxxxx (of moet dit +329xxxxxxx of 9xxxxxxx zijn???)
ICE SUPPORT: nee
“directe media”: nee
domain: ims.belgacom.be
proxy server: ims.belgacom.be
proxy server port: 5060
registration server: ims.belgacom.be
registration server port: 5060
registration refresh timer: 180
outgoing proxy mode: never
 
Is het belangrijk dat mijn vaste lijn nu VOIP i.p.v. analoog (Proximus heeft dit veranderd)? Moet dit terug analoog worden?
(Ik heb 2 e-mails ontvangen waarin vermeld staat dat deze producten zijn toegevoegd: “Phone Line (IP)” (en “Phone Line” verwijderd) en “Restriction Premium service VoIP (090)”)

Ik heb een Internet Box (HGW4).

Bedankt!


Hallo,

Is er een Proximus moderator/medewerker die de account voor mijn vaste telefoon van mijn Internet Box (HGW4) kan halen, zodat mijn Gigaset IP BASE base station via SIP zich kan registreren bij ims.belgacom.be?

Alvast bedankt!

 



 

  

Aan de PX-moderatoren

Dit oude topic wordt naar boven gehaald door @Padre Pedro.
Hij heeft recentelijk een topic gestart omtrent dezelfde problematiek.

 


Reageer