Een telefoon met een dect basisstation sluit je aan als een gewone analoge telefoon door het dect basis station aan te sluiten op de groen TF poorten (Voip instellingen moeten natuurlijk ook in orde zijn op je Internet box. )
@Martin Dus als ik die Gigaset N300 IP N300 A IP aan sluit aan Internet Box , dan moet ik toch op web site kunnen https://www.gigaset-config.com/? Dat luk ook niet.
Nee niet gelukt en ik heb dit gekocht via Bol.com zoals via forum dat je Twist 40 HD kon combineren met Gigaset maar welk type en in de interface bbox+ nergens te vinden . Die bbox4+ is dat een die nu Fiber Ultra 10gb ondersteund?
Dus je geraakt wel in de interface van de bbox4+ (die ultra fiber 10Gbps nderteunt), als ik het goed begrijp, maar je vindt niks van instellingen over SIP voor je IP telefoon dan.
Ik heb natuurlijk zelf geen Internet box + om dit zelf op te zoeken , maar om je een vb te geven van een bbox3V+ daar zien de SIP instellingen er als volgt uit → VOIP account telefoonlijn | Proximus Forum
Om de Gigaset aan te sluiten zijn er in feite 3 stappen
Je moet de Gigaset IP aansluiten op een gele ethernetpoort van de Internet Box, dan kan je met de PC de instellingen openen van de Gigaset.
Je moet van Proximus jouw SIP gegevens krijgen. Geen idee of je deze via “My Proximus” terug kan vinden, eventueel wel via een berichtje hier. Geef zoveel mogelijk jouw gegevens op je profiel (klantnummer, telefoonnummer), zodat de Proximus medewerker deze info kan opzoeken.
last but not least, telefonie staat nu ingesteld op jouw Internet Box. Dit account moet verwijderd worden uit jouw Internet Box. Geen idee of je dat zelf via “My Proximus” kan doen, ofwel moet laten doen door een Proximus medewerker (eventueel via de Forum medewerker hier).
Jouw telefoon kan niet gelijktijdig aangemeld staan op de Gigaset als op de Internet Box.
Ok bedankt Philippe_d voor de bijkomende verduidelijking. Ondertussen heeft Jeroen_056 al wat bijkomende info gekregen ivm met de instellingen op zijn gigaset
Intussen heb ik mijn SIP-wachtwoord gekregen en is de SIP-verbinding toegevoegd aan mijn basisstation (Gigaset IP BASE) Echter, de status van de SIP-verbinding is nog steeds "Niet geregistreerd" (intussen toch al een tijdje..., dus wachten helpt niet; basisstation is trouwens ook al eens herstart). Er schort dus nog iets. Is de volgende info correct?
Authentication name + user name: HGW_NUMMER (HGW_NUMMER@ims.belgacom.be geeft fouten) (met NUMMER mijn vast landlijnnr. 09xxxxxxx) Nummer: 09xxxxxxx (of moet dit +329xxxxxxx of 9xxxxxxx zijn???) ICE SUPPORT: nee “directe media”: nee domain: ims.belgacom.be proxy server: ims.belgacom.be proxy server port: 5060 registration server: ims.belgacom.be registration server port: 5060 registration refresh timer: 180 outgoing proxy mode: never
Is het belangrijk dat mijn vaste lijn nu VOIP i.p.v. analoog (Proximus heeft dit veranderd)? Moet dit terug analoog worden? (Ik heb 2 e-mails ontvangen waarin vermeld staat dat deze producten zijn toegevoegd: “Phone Line (IP)” (en “Phone Line” verwijderd) en “Restriction Premium service VoIP (090)”)
@Jeroen_056 , via een al bestaande Franstalige Proximus forum post. Ik heb daar gevraagd me het SIP-paswoord privé te bezorgen en dat kreeg ik dan ook.
Helaas is het niet gelukt, maar zoals je kan zien is het wel aangemeld (Registered), dus ik weet het niet meer. Ook hier kan je zien op de foto dat ik een Internet Box+ heb. Ik hoop dat het opgelost wordt.
Waar haalde je proxyserverims.belgacom.be? Die resolvet bij mij zelfs niet…
Als ik mijn logging (t.t.z. network packets analyseren) bekijk, zie ik dat er stukjes data verstuurd worden naar ims.belgacom.be, maar ik zie er geen lijn in. Eenmaal kreeg ik wel een REGISTER attempt, maar die gaf een 404 (not found) terug van de server…
Er zou mogelijk veel veranderen vanaf 01/11/2024 ten laatste. AFAIK zou Proximus zich dan moeten openstellen op o.a. dit vlak, dus ik hoop dat men dan effectief support kan bieden. Echter, dat is nog een hele tijd en ik zit hier nu met al mijn gerief :-( Ik zou toch moeten kunnen proberen om de registration in orde te krijgen.
Er werd me wel gezegd dat het technisch nog niet kan werken met Internet Box (HGW4) (en dus mogelijk ook Internet Box+), maar dat dit wel dit jaar nog zou veranderen. Dus misschien werkt het tot een zeker punt wel, maar wordt het uiteindelijk nog gewoon geblokkeerd (bvb. block voor alle source IP’s komende van een HGW4(+)?).
We hebben eigenlijk nood aan een expert van Proximus die de zaak écht kent en hier nu eens goed duidelijkheid over verschept.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.