Heeft er iemand ervaring mee met Gigaset en internet box +
Ik vermoed dat 1/11/224 (vrije modemkeuze) aan bovenstaande weinig of niets zal kunnen veranderen
Mogelijks biedt het 3e in het bericht van philippe_d vermelde punt een oplossing voor het probleem “registratie” (VoIP niet langer actief op Bbox/interfnetbox zelf, dus niet meer via een groene RJ11 poort)
last but not least, telefonie staat nu ingesteld op jouw Internet Box. Dit account moet verwijderd worden uit jouw Internet Box. Geen idee of je dat zelf via “My Proximus” kan doen, ofwel moet laten doen door een Proximus medewerker (eventueel via de Forum medewerker hier).
Jouw telefoon kan niet gelijktijdig aangemeld staan op de Gigaset als op de Internet Box.
&
Bv info voor VoIP via AVM Fritz!box
Fyi
Netgear Orbi mesh vs Fritz mesh - Userbase
Ik vermoed dat de betrokken auteur (“bartman”) een werkende Siemens (Gigaset) telefoon - met een VoIP Dect base - heeft die aangesloten is op een Proximus internetbox (via een gele RJ45 poort)
Bedankt,
Is er een Proximus moderator/medewerker die de account voor mijn vaste telefoon van mijn Internet Box (HGW4) kan halen, zodat mijn Gigaset IP BASE base station via SIP zich kan registreren bij ims.belgacom.be?
Alvast bedankt!
Mijn eigen VOIP-apparaat is echter aangesloten op een gele poort (LAN1) en moet in feite het geregistreerde VOIP-toestel worden. Heb jij hiervoor iets aangevraagd? Of heb je een manier gevonden om dit zelf te doen?
Volgens mij kan het via automatische configuratie, maar ook al ondersteunt mijn VOIP-toestel (Gigaset IP BASE) dat, Proximus beweert dat ze zo’n auto config voor dat type niet aanbieden en dat ik het via manuele configuratie moet doen. Dit werkt echter vooralsnog niet: ik maak een SIP-verbinding aan, maar ik ben niet zeker of ik eerst nog iets anders moet doen of laten doen om de VOIP-registratie “over te nemen van de Internet Box”? Of gebeurt dat als onderdeel van de werking van die manuele SIP-verbinding? En zal die SIP-verbinding dit altijd kunnen doen of moet Proximus dit ergens toelaten?
Bedankt voor je hulp!
Hallo,
Ik heb inderdaad geregistreerd gekregen, maar helaas het werk niet en ik heb het opgegeven.
MVG.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.