Heeft er iemand ervaring mee met Gigaset en internet box +
Bedankt,
Is er een Proximus moderator/medewerker die de account voor mijn vaste telefoon van mijn Internet Box (HGW4) kan halen, zodat mijn Gigaset IP BASE base station via SIP zich kan registreren bij ims.belgacom.be?
Alvast bedankt!
Ik vermoed dat 1/11/224 (vrije modemkeuze) aan bovenstaande weinig of niets zal kunnen veranderen
Mogelijks biedt het 3e in het bericht van philippe_d vermelde punt een oplossing voor het probleem “registratie” (VoIP niet langer actief op Bbox/interfnetbox zelf, dus niet meer via een groene RJ11 poort)
last but not least, telefonie staat nu ingesteld op jouw Internet Box. Dit account moet verwijderd worden uit jouw Internet Box. Geen idee of je dat zelf via “My Proximus” kan doen, ofwel moet laten doen door een Proximus medewerker (eventueel via de Forum medewerker hier).
Jouw telefoon kan niet gelijktijdig aangemeld staan op de Gigaset als op de Internet Box.
&
Bv info voor VoIP via AVM Fritz!box
Fyi
Netgear Orbi mesh vs Fritz mesh - Userbase
Ik vermoed dat de betrokken auteur (“bartman”) een werkende Siemens (Gigaset) telefoon - met een VoIP Dect base - heeft die aangesloten is op een Proximus internetbox (via een gele RJ45 poort)
Hallo
Waar haalde je proxyserverims.belgacom.be? Die resolvet bij mij zelfs niet…
Als ik mijn logging (t.t.z. network packets analyseren) bekijk, zie ik dat er stukjes data verstuurd worden naar ims.belgacom.be, maar ik zie er geen lijn in. Eenmaal kreeg ik wel een REGISTER attempt, maar die gaf een 404 (not found) terug van de server…
Er zou mogelijk veel veranderen vanaf 01/11/2024 ten laatste. AFAIK zou Proximus zich dan moeten openstellen op o.a. dit vlak, dus ik hoop dat men dan effectief support kan bieden. Echter, dat is nog een hele tijd en ik zit hier nu met al mijn gerief Ik zou toch moeten kunnen proberen om de registration in orde te krijgen.
Er werd me wel gezegd dat het technisch nog niet kan werken met Internet Box (HGW4) (en dus mogelijk ook Internet Box+), maar dat dit wel dit jaar nog zou veranderen. Dus misschien werkt het tot een zeker punt wel, maar wordt het uiteindelijk nog gewoon geblokkeerd (bvb. block voor alle source IP’s komende van een HGW4(+)?).
We hebben eigenlijk nood aan een expert van Proximus die de zaak écht kent en hier nu eens goed duidelijkheid over verschept.
Proximus, iemand?
Helaas is het niet gelukt, maar zoals je kan zien is het wel aangemeld (Registered), dus ik weet het niet meer. Ook hier kan je zien op de foto dat ik een Internet Box+ heb. Ik hoop dat het opgelost wordt.
GroetenJeroen Goetschalckx.
Heb je ook een Internet Box (HGW4)?
Grtjs!
Ik heb een Gigaset N300 A ip, en het is inderdaad HGW_091234567 (HGW_NUMMER@ims.belgacom.be zijn. Bedankt en een fijne dag. nog
Heeft u ook Gigaset-apparaten? Zo ja, welke?
Hoe heb je die aangevraagd? want ik in het verleden ook gedaan zonder resultaat.
Groeten Jeroen Goetschalckx
Hallo,
Intussen heb ik mijn SIP-wachtwoord gekregen en is de SIP-verbinding toegevoegd aan mijn basisstation (Gigaset IP BASE) Echter, de status van de SIP-verbinding is nog steeds "Niet geregistreerd" (intussen toch al een tijdje..., dus wachten helpt niet; basisstation is trouwens ook al eens herstart). Er schort dus nog iets. Is de volgende info correct?
Authentication name + user name: HGW_NUMMER (HGW_NUMMER@ims.belgacom.be geeft fouten) (met NUMMER mijn vast landlijnnr. 09xxxxxxx)
Nummer: 09xxxxxxx (of moet dit +329xxxxxxx of 9xxxxxxx zijn???)
ICE SUPPORT: nee
“directe media”: nee
domain: ims.belgacom.be
proxy server: ims.belgacom.be
proxy server port: 5060
registration server: ims.belgacom.be
registration server port: 5060
registration refresh timer: 180
outgoing proxy mode: never
Is het belangrijk dat mijn vaste lijn nu VOIP i.p.v. analoog (Proximus heeft dit veranderd)? Moet dit terug analoog worden?
(Ik heb 2 e-mails ontvangen waarin vermeld staat dat deze producten zijn toegevoegd: “Phone Line (IP)” (en “Phone Line” verwijderd) en “Restriction Premium service VoIP (090)”)
Ik heb een Internet Box (HGW4).
Bedankt!
Ok bedankt Philippe_d voor de bijkomende verduidelijking.
Ondertussen heeft Jeroen_056 al wat bijkomende info gekregen ivm met de instellingen op zijn gigaset
→ voip-account-wachtwoord-telefoonlijn- post721050
Als ik het goed begrijp geraakt Jeroen niet via zijn pc aan de instellingen van de gigaset
en vindt hij ook de Sip instelmenu niet van internet box +
- Hij geraakt wèl in de instellinegn van de Gigaset (zijn screenhot hierboven is de Gigaset instel menu).
- SIP instelmenu in de InternetBox is er niet, je kan alleen via My proximus op je modeminstellingen (beperkt).
Vandaar mijn advies hierboven:
- Proximus moet zijn SIP login geven.
- Proximus moet de telefonie op zijn InternetBox deactiveren.
Ik wacht wel tot morgen op Proximus moderator. Kan ik die bereiken morgen op dit forum?
Ja ..
Maar zorg ervoor dat je in uw profiel de nodige info geeft, zodat de Proximus medewerker u kan identificeren.
Hallo allemaal.
Ik wacht wel tot morgen op Proximus moderator. Kan ik die bereiken morgen op dit forum?
Groetjes
Ik vermoed dat de betrokkene best wacht op een Proximus moderator die pas vanaf dinsdag terug aanwezig zijn op dit publieke forum
vb.
How do I set up a Gigaset N300IP/N510IP phone? | Yay FAQ
de rood omlijnde gegevens dienen van Proximus te komen
Ref.
Configurer un téléphone IP avec b-box 3V | Proximus Forum
Als ik het goed begrijp geraakt Jeroen niet via zijn pc aan de instellingen van de gigaset
en vindt hij ook de Sip instelmenu niet van internet box +
Om de Gigaset aan te sluiten zijn er in feite 3 stappen
- Je moet de Gigaset IP aansluiten op een gele ethernetpoort van de Internet Box, dan kan je met de PC de instellingen openen van de Gigaset.
- Je moet van Proximus jouw SIP gegevens krijgen. Geen idee of je deze via “My Proximus” terug kan vinden, eventueel wel via een berichtje hier. Geef zoveel mogelijk jouw gegevens op je profiel (klantnummer, telefoonnummer), zodat de Proximus medewerker deze info kan opzoeken.
- last but not least, telefonie staat nu ingesteld op jouw Internet Box. Dit account moet verwijderd worden uit jouw Internet Box. Geen idee of je dat zelf via “My Proximus” kan doen, ofwel moet laten doen door een Proximus medewerker (eventueel via de Forum medewerker hier).
Jouw telefoon kan niet gelijktijdig aangemeld staan op de Gigaset als op de Internet Box.
Maar je geraakt niet in zijn interface om de SIP instellingen in te voeren of wel?
Heb je alle Sip instellingen van PX gekregen?
Ik heb hier een afbeelding van de Gigaset N300 IP
Ik heb natuurlijk zelf geen Internet box + om dit zelf op te zoeken , maar om je een vb te geven van een bbox3V+ daar zien de SIP instellingen er als volgt uit → VOIP account telefoonlijn | Proximus Forum
Dus je geraakt wel in de interface van de bbox4+ (die ultra fiber 10Gbps nderteunt), als ik het goed begrijp, maar je vindt niks van instellingen over SIP voor je IP telefoon dan.
Nee niet gelukt en ik heb dit gekocht via Bol.com zoals via forum dat je Twist 40 HD kon combineren met Gigaset maar welk type en in de interface bbox+ nergens te vinden . Die bbox4+ is dat een die nu Fiber Ultra 10gb ondersteund?
geraak je via http://proximus.be/myinternet in de interface van de bbox4+
Het gaat om dit toestel, Dus ik heb RJ45 aan Internet BOX+, en waar kan ik IP phone instellingen vinden?
p.12 cfr info Martin
&
uiteraard dient u daarnaast van Proximus (ims.belgacom.be, login “xyz...” en paswoord “abc...”) of een andere SIP provider accountinfo te bekomen
p.127 en verder & p.153 en verder
dus je sluit je IP telefoon aan op een gele internet poort van de bbox4
kan je in de bbox4 instellingen (via myproximus) de IP telefoon in de lijst met aangesloten toestellen terugvinden
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.