Vraag

Gigaset Config en internet box+


Reputatie 2
Badge

Heeft er iemand ervaring mee met Gigaset en internet box +


18 reacties

Zal het zelfde zijn als bij een internet box volgens mij

Telefoon aansluiten (proximus.be)

Een telefoon met een dect basisstation sluit je aan als een gewone analoge telefoon door het dect basis station aan te sluiten op de groen TF poorten (Voip instellingen moeten natuurlijk ook in orde zijn op je Internet box. )

Reputatie 2
Badge

 @Martin  Dus als ik die Gigaset N300 IP N300 A IP aan sluit aan Internet Box , dan moet ik toch op web site kunnen https://www.gigaset-config.com/? Dat luk ook niet.

 

dus je sluit je IP telefoon aan op een gele internet poort van de bbox4 

kan je in de bbox4 instellingen (via myproximus) de IP telefoon in de lijst met aangesloten toestellen terugvinden

Reputatie 7
Badge +4

Gigaset N300 IP / N300A IP

p.12 cfr info Martin

&

uiteraard dient u daarnaast van Proximus (ims.belgacom.be, login “xyz...” en paswoord “abc...”) of een andere SIP provider accountinfo te bekomen 

p.127 en verder & p.153 en verder

Reputatie 2
Badge

Het gaat om dit toestel, Dus ik heb RJ45 aan Internet BOX+, en waar kan ik IP phone instellingen vinden?

 

geraak je  via http://proximus.be/myinternet in de interface van de bbox4+

Reputatie 2
Badge

Nee niet gelukt en ik heb dit gekocht via Bol.com zoals via forum  dat je Twist 40 HD  kon combineren  met Gigaset maar welk type en in de interface bbox+ nergens te vinden .  Die bbox4+ is dat een die nu  Fiber Ultra 10gb ondersteund? 

Dus je geraakt wel in de interface van de bbox4+ (die ultra fiber 10Gbps nderteunt), als ik het goed begrijp,  maar je vindt niks van instellingen over SIP voor je IP telefoon dan. 

Reputatie 2
Badge

@Martin Nee inderdaad, ik vind niks in terug voor instelling SIP en IP instelling. 

 

Ik heb natuurlijk zelf geen  Internet box + om dit zelf op te zoeken , maar om je een vb te geven van een bbox3V+ daar zien de SIP instellingen er als volgt uit → VOIP account  telefoonlijn | Proximus Forum

Reputatie 2
Badge

Ik heb hier een afbeelding van de Gigaset N300 IP 

 

Maar je geraakt niet in zijn interface om de SIP instellingen in te voeren of wel?
Heb je alle Sip instellingen van PX gekregen?

Reputatie 6
Badge +2

@Jeroen_056 

Om de Gigaset aan te sluiten zijn er in feite 3 stappen

  1. Je moet de Gigaset IP aansluiten op een gele ethernetpoort van de Internet Box, dan kan je met de PC de instellingen openen van de Gigaset.
  2. Je moet van Proximus jouw SIP gegevens krijgen. Geen idee of je deze via “My Proximus” terug kan vinden, eventueel wel via een berichtje hier. Geef zoveel mogelijk jouw gegevens op je profiel (klantnummer, telefoonnummer), zodat de Proximus medewerker deze info kan opzoeken.
  3. last but not least, telefonie staat nu ingesteld op jouw Internet Box. Dit account moet verwijderd worden uit jouw Internet Box. Geen idee of je dat zelf via “My Proximus” kan doen, ofwel moet laten doen door een Proximus medewerker (eventueel via de Forum medewerker hier).

Jouw telefoon kan niet gelijktijdig aangemeld staan op de Gigaset als op de Internet Box.

Als ik het goed begrijp geraakt Jeroen niet via zijn pc aan de instellingen van de gigaset 

en vindt hij ook de Sip instelmenu niet van internet box + 

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed dat de betrokkene best wacht op een Proximus moderator die pas vanaf dinsdag terug aanwezig zijn op dit publieke forum 

vb.

How do I set up a Gigaset N300IP/N510IP phone? | Yay FAQ

de rood omlijnde gegevens dienen van Proximus te komen 

 

Ref.

Configurer un téléphone IP avec b-box 3V | Proximus Forum

Reputatie 2
Badge

Hallo allemaal.

 

Ik wacht wel tot morgen op Proximus moderator. Kan ik die bereiken morgen op dit forum?

Groetjes

Reputatie 6
Badge +2

Als ik het goed begrijp geraakt Jeroen niet via zijn pc aan de instellingen van de gigaset 

en vindt hij ook de Sip instelmenu niet van internet box + 

 

  • Hij geraakt wèl in de instellinegn van de Gigaset (zijn screenhot hierboven is de Gigaset instel menu).
  • SIP instelmenu in de InternetBox is er niet, je kan alleen via My proximus op je modeminstellingen (beperkt).

Vandaar mijn advies hierboven:

  1. Proximus moet zijn SIP login geven.
  2. Proximus moet de telefonie op zijn InternetBox deactiveren.

 

Ik wacht wel tot morgen op Proximus moderator. Kan ik die bereiken morgen op dit forum?

Ja ..

Maar zorg ervoor dat je in uw profiel de nodige info geeft, zodat de Proximus medewerker u kan identificeren.

Ok bedankt Philippe_d voor de bijkomende verduidelijking.
Ondertussen heeft Jeroen_056 al wat bijkomende info gekregen ivm met de instellingen op zijn gigaset 

→ voip-account-wachtwoord-telefoonlijn- post721050

Reageer