Beantwoord

Analoge telefoon met fiber aansluiting.


Reputatie 1

Nu fiber ( glasvezel) toch hier en daar op komt te duiken zullen er ook wat nadelen van boven komen.

Ik heb nog een oude  telefoon van Disney die een animatie geeft als deze een inkomend gesprek ontvangt dit toestel heeft na 4 batterijen ook een analoge lijn nodig.

Jammer genoeg is bij fiber de analoge lijn niet meer mogelijk  ( dit volgens de klanten dienst ) het enige ik voorgesteld dat ik krijg is een voip telefoon van proximus of een Dect van proximus aan te schaffen maar ik wil dit niet ik wil wil mijn oude analoge telefoon terug zien werken .

Plan B was een Voip naar analoge converter maar hier weet de klanten dienst geen raad mee dus blijf ik achter zonder antwoord.

 

graag hulp bij mogelijke oplossing voor een analoge lijn voor een fiberklant.

 

mvg Jason 

 

icon

Beste antwoord door M_016 22 June 2021, 18:20

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

20 reacties

@JasonV Je kan het via je bbox3v+ 

→ De aansluiting van je telefoontoestellen en vaste lijn controleren | Proximus
→ b-box 3V+ Manual | Proximus

Reputatie 7
Badge +4

 

Tenzij vergissing mijnentwege is het perfect mogelijk een gewone analoge telefoon (dus ook uw huidige Disney) op de groene poorten van uw Bbox3v+ aan te sluiten (de rest analoog naar voip conversie van uw lijn is interne keuken van Proximus)

het hoeft geen Dect te zijn zoals het voorbeeld in de figuur

de telefoon dient wel geregistreerd te zijn in uw Bbox (192.168.1.1 als user met uw user password vermeld op de Bbox)

inderdaad zoals uitgelegd in het filmpje zie bovenstaande link die ik reeds gepost had 

 

Reputatie 1

 

Tenzij vergissing mijnentwege is het perfect mogelijk een gewone analoge telefoon (dus ook uw huidige Disney) op de groene poorten van uw Bbox3v+ aan te sluiten (de rest analoog naar voip conversie van uw lijn is interne keuken van Proximus)

het hoeft geen Dect te zijn zoals het voorbeeld in de figuur

de telefoon dient wel geregistreerd te zijn in uw Bbox (192.168.1.1 als user met uw user password vermeld op de Bbox)

Bedankt alvast voor de hulp .

 

Als ik mijn toestel verbind aan deze poort dan heb in wel een kiestoon maar deze valt weg vanaf ik een telefoonnummer in toets 😥.

 

Al ik me aanmeld via het ip adres dan staan de 2 poorten wel actief voor analoge lijn 

 

 

best afwachten tot iemand van het proximus forumteam hier morgen de draad opneemt om te zien of voip actief staat voor u.

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten, zodat zij morgen hiermee direct aan de slag kunnen.

Reputatie 7
Badge +4

Vreemd ,vermits de parameters/settings blijkbaar voorhanden zijn

In afwachting van een reactie van een Proximus-medewerker indien mogelijk een uitgaande test met een ander eigen analoog toestel (of van een buur/vriend/familielid) uitvoeren en misschien best ook eens een oproep  naar uw nummer doen vanaf een andere vaste lijn of gsm

 

@JasonV die telefoon werkt die wel met toontjes (DTF), toch niet met pulsen anders zou je nog een omvormer nodig hebben van pulsen naar toontjes.

staat die voip niet “off” in je bbox ? zet die eens op “ON”

Reputatie 7
Badge +4

@JasonV De VOIP-knop moet wel degelijk op OFF blijven staan. Ik heb voor de zekerheid je gegevens nog eens naar je modem opgestuurd en een kleine aanpassing gedaan aan de configuratie van je lijn. Op je modem zo het lichtje van Phone1 moeten branden. Dit begint te knipperen als je een oproep doet. 

Als dit toestel niet werkt kan je best eens testen met een ander toestel om te zien of dat wel werkt. 

@HadewychT wanneer moet die voip knop dan wel op ON komen te staan, want wordt dit analoge signaal niet omgezet naar voip via de bbox?

Reputatie 1

@HadewychT 

Ik heb telefoon nog eens geprobeerd maar deze geeft enkel een kiestoon zodra ik een nummer in toets dan krijg ik bezet toon te horen.

 

hier onder alvast een foto van mijn toestel.

 

de recall knop heb in al op 100ms en 300ms geprobeerd maar blijft de zelfde uitkomst.

 

 

Dat heb ik hier nochtans vroeger ook van iemand anders gelezen van die bezettoon vanaf het moment dat men een nummer begint in te voeren, maar ik  weet niet meer wat dan de oplossing was die aangeboden werd!
Ik dacht nochtans dat het ook iets te maken had met voip dat niet actief stond bij Proximus , enfin we zullen zien wat de Prox forummedewerkers verder kunnen doen.

Reputatie 7
Badge +4

Cfr overige berichten van @HadewychT & @Martin en mijzelf

Ik vrees dat indien de actie van @HadewychT niet geholpen heeft uw Disney-toestel enkel impulsen (pulskiezen) en geen DTMF ondersteunt en derhalve inderdaad niet meer bruikbaar is via de Bbox tenzij met behulp van instructies in de handleiding eventueel een omschakeling van het toestel naar DTMF (toonkiezen) mogelijk zou zijn 

Kiesschijf - Wikipedia

→ enkel een test met een ander analoog toestel kan 100% duidelijkheid brengen

Reputatie 1

Cfr overige berichten van @HadewychT & @Martin en mijzelf

Ik vrees dat indien de actie van @HadewychT niet geholpen heeft uw Disney-toestel enkel impulsen (pulskiezen) en geen DTMF ondersteunt en derhalve inderdaad niet meer bruikbaar is via de Bbox tenzij met behulp van instructies in de handleiding eventueel een omschakeling van het toestel naar DTMF (toonkiezen) mogelijk zou zijn 

Kiesschijf - Wikipedia

→ enkel een test met een ander analoog toestel kan 100% duidelijkheid brengen


@M_016 

Ik heb helaas geen ander toestel in bezit om dit te testen.

Ik zie echter wel onderaan het toestel dat het op DTMF werkt.

 

Reputatie 7
Badge +4

Inderdaad dit kan dus niet het probleem zijn, blijft over

Op je modem zo het lichtje van Phone1 moeten branden. Dit begint te knipperen als je een oproep doet. 

→ een probleem of met de lijn of met het toestel (defect) of met het aansluitkabel (toestel - Bbox)

Brandt de blauwe LED phone 1 - 2 op de Bbox continu?

De lampjes op je b-box 3V+ modem nakijken - YouTube

Reputatie 1

Inderdaad dit kan dus niet het probleem zijn, blijft over

Op je modem zo het lichtje van Phone1 moeten branden. Dit begint te knipperen als je een oproep doet. 

→ een probleem of met de lijn of met het toestel (defect) of met het aansluitkabel (toestel - Bbox)

Brandt de blauwe LED phone 1 - 2 op de Bbox continu?

De lampjes op je b-box 3V+ modem nakijken - YouTube


het lichtje knippert inderdaad wanner de lijn een kiestoon geeft.

mijn model is als volgt verbonden.

fiber van straat -> Proximus fiber modem → cat6a  → Bboxv3+  modem →  telefoon kabel naar Disney telefoon.

 

ps.

Ik zal staks eens mijn toestel gaan testen bij mijn grootvader die heeft nog een oude ADSL lijn binnen 🤞🏻.

 

Reputatie 1

Inderdaad dit kan dus niet het probleem zijn, blijft over

Op je modem zo het lichtje van Phone1 moeten branden. Dit begint te knipperen als je een oproep doet. 

→ een probleem of met de lijn of met het toestel (defect) of met het aansluitkabel (toestel - Bbox)

Brandt de blauwe LED phone 1 - 2 op de Bbox continu?

De lampjes op je b-box 3V+ modem nakijken - YouTube


het lichtje knippert inderdaad wanner de lijn een kiestoon geeft.

mijn model is als volgt verbonden.

fiber van straat -> Proximus fiber modem → cat6a  → Bboxv3+  modem →  telefoon kabel naar Disney telefoon.

 

ps.

Ik zal staks eens mijn toestel gaan testen bij mijn grootvader die heeft nog een oude ADSL lijn binnen 🤞🏻.

 

 

 

@M_016 

De telefoon werkt perfect bij mijn grootvader . 
 

nu hopen dat proximus met de oplossing komt 🙏🏻 @HadewychT 

 

Het ligt niet aan je toestel zoals ik reeds gezegd heb zijn er nog die dit hier gemeld hebben dat ze dit probleem voorkrijgen, alleen weet ik niet hoe het dan opgelost werd door Proximus.

En trouwens mijn pa heeft dit jaren terug geprobeerd en het werkte ook niet, maar hij heeft dit alleen geprobeerd om uit te vissen of het werkte maar wou trouwens dit ook niet gebruiken omdat hij liever een vaste lijn gebruikt voor zijn analoge telefoontoestel, want als er problemen met met je bbox of VDSL lijn zijn kun je ook niet meer bellen met je vast toestel als die via de bbox aangesloten is. 

Reputatie 1

Vandaag nog even naar de klanten dienst gebeld van proximus om nog eens te vragen om voor mijn vaste lijn te willen kijken.

De persoon die mij geholpen heeft kon mij niet direct verder helpen en heeft voor mij een technische interventie aanvraagt deze komt nog vandaag langs vertelde de persoon mij . 

Eindelijk mijn telefoon zou hopelijk vandaag in orde komen 

En ja hoor zat ik lekker wat op internet te surfen ging plotseling mijn vaste telefoon af :astonished: .
het was de technieker van proximus die mij opbelde om te zeggen dat alles in orde is 

:relaxed:

 

Wat er net gebeurd is dat weet ik niet maar de technische dienst van proximus kan dit duidelijk wel oplossen :thumbsup_tone1:

Dat was ik bijna 100% zeker dat het aan de kant van Proximus moest gebeuren en einde goed alles goed zou ik zeggen :relaxed:

Reputatie 7
Badge +4

@JasonV Ik ben blij te horen dat het opgelost is. Veel plezier ermee :relaxed:

Het was een optie die ik ook zelf had kunnen aanpassen, maar waar ik over had gekeken, mijn excuses. Daar zal ik dus een volgende keer beter op letten.