Skip to main content
Vraag

De opname van BBC speelt versneld af.


Wanner ik Match of the day opneem kan ik kijken als ik de opname van het begin af laat spelen. Wanneer ik vooruit spoel loopt de opname plots 10 of 20x sneller. 

19 reacties

Martin
  • 33513 reacties
  • 9 april 2023

  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 9 april 2023

Ja. Het is een V7 decoder en die moet regelmatig herstart worden, soms doet hij het automatisch. Raar is dat het enkel bij BBC gebeurt. Als je ven vooruit wil spoelen en je wil dan kijken gaat het beeld en de toon in overdrive. Of het aan de decoder ligt is niet helemaal zeker omdat de opnames in de Proximus cloud worden geplaatst (of op hun  servers). Toch bedankt. Ik zal het Dinsdag eens proberen bij de technische dienst van Proximus;


  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 16 april 2023

Ik heb hetzelfde probleem. Heb je ondertussen al een oplossing gevonden? 


  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 16 april 2023

Idem hier, Match of the Day speelt versneld af en is onkijkbaar. 


  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 17 april 2023

Ongelooflijk, een half uur geleden (09.46 uur vandaag 17 April 23) kreeg ik de reacties pas binnen. Vooraleer naar Proximus te bellen heb ik nog eens naar de opname van Zaterdag 15 April en Zondag 16 April gekeken en wonder boven wonder: alles was terug ok. Dus naar de oude opname van 9 April gaan kijken en jawel, ze speelt plots weer normaal af. Zou Proximus dan toch meelezen en actie ondernemen? Nog even checken, doorspoelen terugspoelen en alles blijft werken. Ik begrijp er niks meer van.


Martin
  • 33513 reacties
  • 17 april 2023

IK denk dat dit toch de bedoeling is dat Proximus naar een oplossing zoekt van zodra zij via verschillende wegen dergelijke klachten binnenkrijgen om naar een oplossing te zoeken.


  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 24 april 2023

Ik heb hetzelfde probleem met alle afleveringen match of the day (2) in april. Raar:  het stukje nieuws en het stukje programma na motd spelen normaal…


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2139 reacties
  • 25 april 2023

@Ben Bensson 

er zijn nog problemen met opnames op BBC.

Dit wordt momenteel door de experts onderzocht.

 

Geert


  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 3 mei 2023

Bij mij slaat Match of the Day ook tilt. Ik heb het probleem sinds de installatie van fiber en de vervanging naar een V7. Heb nu een nieuwe V7 ontvangen en het probleem blijft bestaan. Wanneer je naar Match of the Day kijkt vanaf het programma ervoor, lijkt alles normaal. Maar eens je op de terugspoel- of doorspoelknop drukt, speelt MOTD af aan een snelheid van x10 of x20. 

Ik heb ook al voorgehad dat halfweg MOTD de klank uitviel. Heel raar om te kijken naar een voetbalmatch zonder commentaar en klank.

En ik heb ook voorgehad de opname supertraag begint. Dat was dan bij het nieuws voor de MOTD. En wanneer ik toen op de doorspoelknop drukte tot voorbij het nieuws, was de afspeeltijd normaal.

Ik belde hiervoor met de technische dienst en daar vallen ze uit de lucht. Ze deden een heropstart van mijn modem, maar dat hielp niet. Gisteren stuurden ze me een nieuwe V7, maar ook die reageert identiek. 

Wat nu? Weer bellen naar de klantendienst? Please technici van Proximus, los dit probleem op!

Of stuur me een V4, V5 of V6, bij die decoders waren er geen problemen!


  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 3 mei 2023
JPBRUGGE schreef:

Bij mij slaat Match of the Day ook tilt. Ik heb het probleem sinds de installatie van fiber en de vervanging naar een V7. Heb nu een nieuwe V7 ontvangen en het probleem blijft bestaan. Wanneer je naar Match of the Day kijkt vanaf het programma ervoor, lijkt alles normaal. Maar eens je op de terugspoel- of doorspoelknop drukt, speelt MOTD af aan een snelheid van x10 of x20. 

Ik heb ook al voorgehad dat halfweg MOTD de klank uitviel. Heel raar om te kijken naar een voetbalmatch zonder commentaar en klank.

En ik heb ook voorgehad de opname supertraag begint. Dat was dan bij het nieuws voor de MOTD. En wanneer ik toen op de doorspoelknop drukte tot voorbij het nieuws, was de afspeeltijd normaal.

Ik belde hiervoor met de technische dienst en daar vallen ze uit de lucht. Ze deden een heropstart van mijn modem, maar dat hielp niet. Gisteren stuurden ze me een nieuwe V7, maar ook die reageert identiek. 

Wat nu? Weer bellen naar de klantendienst? Please technici van Proximus, los dit probleem op!

Of stuur me een V4, V5 of V6, bij die decoders waren er geen problemen!

Ik wil hier nog aan toevoegen: het probleem stelt zich sedert de installatie van fiber: sedert 16 maart 2023. Of sedert de dag erna toen ik mijn V7 kreeg. 


Martin
  • 33513 reacties
  • 3 mei 2023

In afwachting van een reactie van een PX medewerker:

Het zal wel iets met je V7 decoder te maken hebben, maar ter bijkomende info geef ik je mee dat de V4 en V5 decoder niet meer zal opgestuurd worden ter vervanging van decoders wel eventueel kan een V5compact of V6 decoder als ruil dienen, maar dat moet ik aan de PX moderatoren overlaten.

eventueel eens je decoder stroomloos zetten en dan de bbox 10sec stroomloos zetten, als die volledig opgestart is dan pas je decoder terug onder spanning zetten.


  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 3 mei 2023
Albert_028 schreef:

Wanner ik Match of the day opneem kan ik kijken als ik de opname van het begin af laat spelen. Wanneer ik vooruit spoel loopt de opname plots 10 of 20x sneller. 

Is het bij jou nog steeds zo dat de opname zo snel gaat wanneer je vooruitspoelt?

 


  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 3 mei 2023
Martin schreef:

In afwachting van een reactie van een PX medewerker:

Het zal wel iets met je V7 decoder te maken hebben, maar ter bijkomende info geef ik je mee dat de V4 en V5 decoder niet meer zal opgestuurd worden ter vervanging van decoders wel eventueel kan een V5compact of V6 decoder als ruil dienen, maar dat moet ik aan de PX moderatoren overlaten.

eventueel eens je decoder stroomloos zetten en dan de bbox 10sec stroomloos zetten, als die volledig opgestart is dan pas je decoder terug onder spanning zetten.

Decoder en bbox, ik denk dat dat hetzelfde is. Dus dat zal het niet doen. 


Martin
  • 33513 reacties
  • 3 mei 2023

Louter ter bijkomende info:
decoder = TV box 
bbox = Internet box
ONT= Fibermodem
Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

 


  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 7 mei 2023

Hi,

 

Hier bij mij hetzelfde probleem sinds het in gebruik nemen van de V7 decoder (geen fiber). Mijn vader heeft een  V5 decoder en daar is alles normaal. Ik heb net de technische dienst gebeld en daar zeggen ze als het bij 1 zender is, het wel aan de zender zal liggen. Het kan niet bij hen zijn…

De laatste maanden heel veel problemen … 

 

Vandaag zelfs match of de day (op normale snelheid) gepauzeerd en lap bij verder kijken ook high-speed.


  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 9 mei 2023

Ik heb ook steeds hetzelfde probleem. Blij te zien dat ik niet alleen ben. Begin (nieuws) speelt normaal af. Zodra je doorspoelt of pauzeert, speelt MOTd aan dubbele snelheid af. Helemaal terugspeolen en van begin herbekijken is enige oplossing

 


Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • 653 reacties
  • 10 mei 2023

@allemaal Ik heb de vraag neergelegd bij onze tv experten voor het probleem en de oplossing.


  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 22 mei 2023

Probleem is sinds een week opgelost bij mij. Ik kan terug doorspoelen, stoppen,… als tevoren. Nu 2 zaterdagen en zondagen gekeken via opname en alles terug normaal. Dit forum werkt beter, dan bellen naar de technische dienst ;-)


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3452 reacties
  • 22 mei 2023

Als jullie nog problemen zouden ondervinden kan volgende instelling verbetering brengen in afwachting van de definitieve oplossing : 

Aanpassen van de geavanceerde geluidsinstellingen naar 'Automatisch: door apparaat gerapporteerde indelingen gebruiken' .