Hallo
Hier thuis zijn we overgestapt op een pakket van belgacom door het aanbod met digitale tv.
Hiervoor hadden we nog een abonnement bij scarlet, een dochterbedrijf van belgacom als ik me niet vergis.
We hebben gewoon het standaard abonnement neem ik aan, tot 12Mbit.
Ik weet ook wel dat het niet altijd mogelijk is met adsl de maximale snelheid te halen door de afstand van de centrale tot je huis, hier is die dan ook niet helemaal optimaal.
Echter haalden we hiervoor met scarlet nog wel een goede 900KB/s (7Mbit dus ongeveer), nu ligt dit nog maar rond de 500KB/s(amper 4Mbit) als ik hier draadloos wat probeer te downloaden.
Rechtstreeks aan de router aangeschakeld, kwam ik dan toch nog 5.2Mbit uit, maar dat ligt alsnog lager dan wat er voordien mogelijk was.
De b-box geeft intern deze snelheden aan, maar weet al uit ervaring/van horen zeggen dat de snelheden in werkelijkheid ook wat lager liggen: upstream = 511 kbps, downlstream = 6011 kbps.
De download komt dus overeen met amper 6Mbit, ligt dus wel lager dan wat er volgens mij geleverd zou moeten worden.
Dit is ook nog de gebruikersnaam: fc973170
Hopelijk wordt dit verholpen.
Alvast bedankt.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.