Skip to main content

Overstap naar eSIM wordt gemakkelijker dankzij 2 nieuwigheden

  • 12 september 2025
  • 5 reacties
  • 175 Bekeken

Martin

Proximus maakt de overstap naar eSIM gemakkelijker dankzij twee nieuwigheden (12/09/25

Twee nieuwe toepassingen voor een optimale gebruikservaring

Nieuwe klanten kiezen vandaag al makkelijk voor eSIM: meer dan 6 op de 10 activaties betreft nieuwe mobiele nummers. Bestaande klanten schakelen vooral over wanneer ze een nieuwe smartphone aanschaffen. De verwachting is dus dat de opkomst van 'eSIM only'-toestellen de interesse verder zal aanwakkeren. Om die overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen, lanceert Proximus twee belangrijke nieuwigheden:

  • Quick Transfer: van de ene telefoon naar de andere

Het overzetten van een nummer (op een fysieke simkaart of eSIM) naar een nieuw toestel kan voortaan in enkele klikken. Proximus ondersteunt de nieuwe functie voor verschillende merken: de optie is beschikbaar op iPhone (vanaf de iOS 26-update in september), Google Pixel 9 en 10, en tegen het einde van het jaar ook op bijna alle Samsung-toestellen. Voorlopig is deze optie beperkt tot overdrachten tussen toestellen met hetzelfde besturingssysteem.

  • Zelfactivatie via de Proximus+ app

Om een bestaande simkaart of eSIM om te zetten naar een ander toestel, was tot voor kort een bezoek aan een Proximus Shop vereist. Voortaan kan dit proces ook volledig digitaal worden doorlopen, mét beveiligde identificatie via itsme, waardoor de klant volledig autonoom en op eigen ritme de switch kan maken. Dit kan bovendien ook voor toestellen met een verschillend besturingssysteem.

  • Omzetten op je toestel naar eSIM

Dit is mogelijk zonder er een bezoek aan een Proximus Shop vereist is.
Ga hiervoor naar Instellingen / mobiele netwerken waar de optie aanwezig is, zonder het scannen van een QR-code.

Voetnoot:
Dankzij deze innovatie helpen we onze klanten om op een gemakkelijke manier gebruik te maken van deze nieuwe technologie.
En uiteraard kunnen klanten nog altijd terecht in één van onze Proximus Shops om hun eSIM te activeren.
Proximus vereenvoudigt gebruik van eSIM met twee nieuwe functies - TechPulse
Bestaande links @12/09/25 op PX Site: 
→ Bestel nu je eSIM - Alles over deze volledig digitale SIM-kaart | Proximus 
→ Hulp nodig om je eSIM te activeren?
→ Je eSIM activeren en gebruiken | Proximus
    → Hoe zet je je SIM of eSIM over naar een ander toestel | Quick Transfer of ander methode
 

5 reacties

  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 13 september 2025

Helaas is de verandering van SIM naar ESIM niet zichtbaar in de applicatie of op de website.


Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4490 reacties
  • 13 september 2025

Het overzetten van een nummer (op een fysieke simkaart of eSIM) naar een nieuw toestel kan voortaan in enkele klikken

???

Het overzetten van een nummer op een fysieke simkaart naar een nieuw toestel kon/kan toch altijd zonder meer (mits het gepaste formaat voorhanden is/was), nee?

Ik doe dit sinds jaar en dag tussen smartphones/mobiele routers X, Y, ….

Nieuw zou dus enkel betrekking kunnen hebben op SIM - naar e-SIM toch?

 


Martin
  • Auteur
  • 34569 reacties
  • 13 september 2025

Moet je het niet zo lezen:

Het overzetten van een nummer (op een fysieke simkaart of eSIM) naar een nieuw toestel met enkel e-sim bv. kan voortaan in enkele klikken. ?

 

NB: Want als je het volledig artikel leest begint het eigenlijk met:

Nu voor het eerst een smartphone zónder fysieke sim-kaart op de Belgische markt verschijnt, anticipeert Proximus op deze transitie door twee nieuwe functies te implementeren die de omschakeling naar eSIM zo zorgeloos mogelijk moeten laten verlopen voor de klant.


Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4490 reacties
  • 13 september 2025

Vermoedelijk is onderstaande aanpassing “correct”

Transferring a number whether on a physical SIM card or an eSIM to an e-sim on a new device can now be done in just a few clicks

=

De betrokken Nl/Fr/E teksten op de Proximus website zijn voor verbetering vatbaar


Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • 179 reacties
  • 20 september 2025

Beste proximus; heb nieuwste iPhone max 17 en ik heb miserie en er zijn nog veel mensen die het voor hebben, wou naar esim gaan, nu kan ik niets meer doen. Ben 100% onbereikbaar. Kan niks meer doen.
En heb online gekeken en kan het nier oplossen ook. 

Ik heb ook orange simkaart, daar helemaal plat ook, nikske meer. 
Er is 1 dernet naar orange shop geweest, die hebben alles geprobeert ook, niets lukte. Zucht.

Ik zit dus mee 2 verschillende providers en met beide onbereikbaar.
Ben nu aant proberen via de iPhone te doen, ik krijg al een melding, duimen maar.
Update; Terug werkend gekregen, denk simkaartje is die terug werkt, kga alvast niet opnieuw proberen naar die esim te gaan, no way. Nu nog orange bekijken.


Reageer