Skip to main content

Problemen met opnames/afspelen

• 22 februari 2014
  • 2 reacties
  • 808 Bekeken

Hallo,

Sinds kort heb ik problemen met het opnemen en afspelen van opnames.

Ik heb 2 decoders (1 V4 en 1 V3b), en heb onlangs de 2 van plaats gewisseld omdat de V3b te traag werd (in onze living), en heb de V4 in de living gezet en de V3b naar boven verhuisd (via devolo's). Sindsdien, ineens niet meer mogelijk om HD te kijken en HD op te nemen. Gisteren zelfs 1 opname gepland terwijl we niet thuis waren dus geen enkele decoder aan het spelen en toch de opname niet lokaal gedaan, en dus slechts 30 dagen beschikbaar...Ook als er een opname in HD bezig is en we proberen naar een HD programma te kijken krijgen we de waarschuwing dat de opname stopgezet wordt als we van kanaal veranderen...

Heb een automatisch lijntest gedaan en kreeg 30/6 profiel ervoor was het 50/6 dacht ik, normaal toch genoeg om 2x HD te kijken of 1 HD kijken en 1 HD opnemen niet?

Verder ook nog problemen om de opnames die 30 dagen beschikbaar zijn af te spelen. Lukt gewoon niet. Ik heb de router wel in Fully Routed mode gezet omdat ik op zolder TV+ Internet wou hebben en slechts 2 devolo's heb.

Kan iemand helpen ?

Hans

This topic has been closed for comments

2 reacties

• Auteur
  • Practitioner
  • 40 reacties
  • 25 februari 2014

Mogelijkheden Belgacom TV

1e tv

2e tv

3e tv

Kijken

Opnemen

Kijken

Opnemen

Kijken

Opnemen

3 tv's hd

hd

niet-hd

hd

hd

1 tv hd + 2 tv's niet-hd

hd

hd

niet-hd

niet-hd

niet-hd

2 tv's hd + 1 niet-hd

hd

niet-hd

hd

niet-hd

niet-hd

1 tv hd + 2 tv's niet-hd

hd

niet-hd

niet-hd

niet-hd

niet-hd

niet-hd

3 tv's niet-hd

niet-hd

niet-hd

niet-hd

niet-hd

niet-hd

niet-hd

Voor alle zekerheid, op mijn lijn kan ik 3 TV's aansuiten waarvan 3 in HD, dus bovenstaande tabel is voor mij geldig.

Hoe moet je die tabel lezen? Gelden deze als je alle 3 de TV's aanzet en op HD, of geldt dit ook als je 3 TV's met decoder hebt maar 2 ervan staan af?

De eerste lijn wil voor mij zeggen dat je op 3 tegelijk kunt HD kijken. Maar die lijn zegt ook dat je op de 1e TV niet meer in HD kunt opnemen, maar telt dit ook als tv2 en tv3 (en bijhorende decoders) afstaan ? EN wat als alle TV's afstaan, kun je dan nog steeds niet in HD opnemen op tv1?

Wil diezelfde 1e lijn ook zeggen dat je op tv2 nooit op de hardisk kunt opnemen?

Als ik hierop een antwoord heb begrijp ik misshien beter wat Kris bedoelt, of zelfs is het een uitleg voor wat Kris van problemen heeft.

Elsa
  • 156 reacties
  • 4 maart 2014

Met de bridged mode werkt TV opnnemen en afspelen, maar heb ik dus geen Internet op zolder want heb maar 1 paar devolo's (voor TV aansuiting)

Met de fully routed mode heb ik wel TV en Internet op zolder (zoals ik wil), maar dan werkt het afspelen van nPVR opnames niet meer wegens blijkbaar een technisch probleem van de BBOX2.

Dit is met de bbox3 nu opgelost