Gisteren met een 'factory reset' (Power+Menu+OK) de nieuwe software binnengehaald op mijn oude SA V3 decoder. Ik weet dat het binnenhalen zelf gelukt is, want ik krijg bij het (her)starten van de decoder heel even het nieuwe welkomstscherm "Bienvenue-Welkom" te zien. Maar daarna...niks: alle lampjes doven, het tv-scherm wordt (licht)blauw en blijft zo. Een half uur, een uur, twee uur. Niks... In totaal 3 keer naar de technische dienst gebeld. Met alle respect voor die mensen, maar "hebt u al eens geprobeerd om de ethernetkabel naar de decoder in een andere poort van de BBOX2 te steken?", seriously? Uiteindelijk kwamen ze daar tot de conclusie dat de decoder de geest gegeven had omdat hij 'de nieuwe update niet goed ontvangen had' en ik een nieuwe decoder nodig had.Tja, zo ver was ik ook al.
Geen probleem, ware het niet dat ik mijn decoder gekocht heb en dat hij niet meer in garantie is. Eigenlijk moet ik nu dus kosten maken omdat Belgacom mijn decoder om zeep geholpen heeft door hun nieuwe software. Omdat ik niet direct 200 euro wou uitgeven voor een nieuw exemplaar (ja, ik weet dat ze oude modellen aanbieden voor 99 euro), ben ik naar het Belgacom Center Gent-Kouter gegaan om daar een decoder te huren. Ik heb er niet aan gedacht om de doos ter plekke open te maken, maar groot was mijn verbazing toen ik thuis ontdekte dat ze me daar een prehistorisch model gegeven hebben, nl. exact hetzelfde als wat ik meer dan 3 jaar geleden gekocht heb: een oude SA V3! Ik betaal evenveel huurgeld als iedereen, maar ik krijg een tweedehands exemplaar met minderwaardige hardware en een harde schijf die maar half zo groot is!
Binnenkort verhuis ik, en hoewel ik al jaren klant ben bij Belgacom voor telefonie, internet en TV, overweeg ik sterk om heel het boeltje op te zeggen en op het nieuwe adres mijn geluk elders te beproeven. Ik zal de jongedame in het Belgacom Center Gent-Kouter met plezier haar oude brol teruggeven, dan kan ze er een ander mee opzadelen.
Op de kapotte decoder staat nog een opname van 'Komen Eten' van eergisteren. Ik heb die gisteren dan maar 'on demand' bekeken. En hoewel ik volgens een recente mail van Belgacom recht heb op één gratis uitzending op aanvraag (een 'cadeau' omdat ik de TV-on-PC enquête ingevuld heb), durf ik wedden dat ik die 3 euro toch op mijn factuur zal zien verschijnen.
EDIT 21/3/2011: om het overzicht te bewaren, zet ik hieronder alle links samen naar berichten van mensen die exact hetzelfde probleem hebben. (enkel links naar externe fora, er zijn ook twee mensen die het probleem gemeld hebben in de reacties op deze thread)
http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?p=1066769#1066769
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=56&t=29271
http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?p=1067528#1067528
http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?p=1067605#1067605
http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?p=1067635#1067635
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=56&t=29286#p374231
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=56&t=29286#p374232
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.