Hallo,
Ik ben opzoek naar een internet abonnement. Ik heb al thuis (bij mijn ouders) internet favorite maar zit op kot in gent en zoek daar nog een internet abonnement. Naast de 'naar mijn inzicht' redelijk dure vaste abonnement (met modem) heb ik gezien dat er mobile internet ook is, waarbij je via usb stick op internet kan.
Ik ben geinteresseerd in het mobile internet start. We hebben dus al internet favourite en omdat we al internet favorite hebben zou dit start abonnement aan 1,99/maand zijn (weliswaar +1 euro per dag als je op internet zit). Nu ik ben student en denk dat dit wel interessant is, ik heb het toch enkel nodig om email's/facebook e.d te checken (en zit toch maar 4dagen op kot in gent dus ik denk dat dit het goedkoopst zal uitkomen omdat ik dan toch december/januari/juli/augustus niet op kot ben en practisch geen internet nodig heb).
Ik heb al wat opgezocht en ik vermoed dat mijn laptop geen 3G netwerk in mijn laptop heeft dus zal een usb stick van vodafone nodig hebben (heb je dan nog steeds modem ook nodig?). Nu is mijn vraag hoe ik dit precies allemaal regel en hoe ik dit netwerk ofzo zou installeren in Gent (of vereist dit geen installatie?). Op de website van belgacom met info over dit abonnement stond er een link om te zien of ik al dan niet wel bereik zou hebben in de zone waar ik woon (maar deze link gaat helaas niet ...). Iemand een idee hoe ik er wel op geraak en hoe ik dit abonnement het best aanvraag/installeer ...
Andere vraag, is het eigenlijk mogelijk om van 2 verschillende locaties op 1 abonnement te kunnen surfen. Ik bedoel, zou ik het abonnement met het abonnement favorite dat ik thuis (Aalst) heb ook in gent kunnen gebruiken. (dit zou de aankoop van een 2e abonnement dus wel kunnen besparen) maar ik vroeg mij af of het mogelijk is?
Dus het komt eigenlijk op deze vragen neer:
1) internet mobile start, hoe installeren en hoe aan vodafone usb stick geraken + is modem nodig?
2) is dit mobiel internet veilig? vb als ik via stick op internet zit kan iemand die in de buurt surft meesurfen of gaat dit niet omdat ik enkel met stick ben verbonden of zijn er passwoord mogelijkheden?
3) vanop 2 verschillende locaties (Aalst en Gent) op 1 abonnement surfen?
4) ohja en is het dus mogelijk ergens te zien of de site beschikbaar is waar men kan zien of de zone waarin ik woon (Gent) over dit netwerk beschikt om mobile internet te kunnen gebruiken.
Alvast Bedankt
Maarten
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.