Skip to main content
Vraag

problemen wifi sinds installatie fiber

  • 10 juli 2024
  • 7 reacties
  • 521 Bekeken

Sinds de installatie van Fiber op 5 juni valt de wifi verbinding meerdere keren per dag weg. Zowel op gsm, laptop, tv, ...Telkens ik bel of chat met een medewerker moet ik mijn verhaal opnieuw doen. Klachten worden afgesloten omdat zogezegd een oplossing gevonden is maar die is er niet. Al meerdere keren ging ik opgebeld worden door een technieker om een afspraak te maken maar ik wacht nog steeds.

Deze morgen van een medewerker het formulier voor happy house moeten invullen. Alweer gaan ze mij opbellen. Ik ben in blijde verwachting 🤔

Ik werk 3 dagen per week van thuis uit wat zorgt voor heel veel problemen.

Ondertussen heb ik ook de ombudsdienst ingeschakeld waar mijn klacht ontvankelijk is verklaard en Proximus 10 dagen heeft om te antwoorden. 

Hopelijk krijg ik nu een oplossing. Zoniet zie ik mij genoodzaakt van provider te veranderen.

 

Een heel ontevreden klant

 

7 reacties

Martin
  • 33479 reacties
  • 10 juli 2024

@Veronique.Baeyens 

FYI: verdere reacties van Proximus en de betrokken klant na een klacht bij de ombudsdienst lopen systematisch/altijd via de ombudsdienst (u > ombudsman >Proximus > ombudsman  > u > ombudsman > Proximus > u -…..)


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2125 reacties
  • 10 juli 2024

@Veronique.Baeyens Zoals @Martin al aan heeft gegeven zal alle verdere communicatie nu verlopen via de ombudsdienst. Helaas kunnen wij je via dit kanaal nu niet verder helpen.


Forum|alt.badge.img+2

@Veronique.Baeyens  ik zie dit probleem af en toe langskomen hier, ik heb een vermoeden, maar ben niet zeker dat de nieuwe bbbox dat gebruikt wordt voor fiber een minder sterk signaal heeft dan de vorige versies, dit kan deels een reden zijn, ook is wifi de reden dat dit gebeurt omdat meestal de kanalen dezelfde zijn op de modem routers in de buurt en die dan elkaar storen, als je modem router ver van die toestellen staan gaan die het signaal zien dat vanbuiten komt op hetzelfde kanaal en gaan ze dan niet weten welke te nemen, 

je kan al eens een test doen in huis met een app waar je de wifi signalen kan testen en aan de hand daarvan zien welk kanaal het meeste voorkomt in je buurt en dan te kiezen voor een kanaal dat niet gebruikt wordt in je buurt en zo te proberen om het probleem op te lossen, als Proximus niks anders ziet als probleem bij jou thuis.


@DaisyS Medewerkers klantendienst laten mij deze morgen het formulier "happy house" invullen. Zelfs dan wordt niet terug gebeld. Als medewerkers mij aan het lijntje houden, wat moet er dan gebeuren. Ik ben reeds meer dan 20 jaar klant bij Proximus, en dan zo behandeld worden, getuigt van weinig respect. 

Ik zou mijn factuur eens niet moeten betalen, benieuwd of Proximus dan zoveel geduld heeft. Ik wacht al meer dan een maand op een oplossing, maar wordt telkens van het kastje naar de muur gestuurd, telkens opnieuw het probleem uitleggen. Spijtig dat Proximus hier geen begrip voor kan opbrengen en mensen afwimpelt met loze beloftes.

 


  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 21 april 2025

Sinds de gedwongen Fiber installatie ervaar ik dagelijks een hoop problemen. Heel trage internetverbinding en regelmatig terug moeten opstarten, WiFi valt regelmatig uit, mail via Smartphone is niet up to date en nauwelijks te raadplegen en dan zwijgen we nog over de TV. TV vertoont heel frequent stilstaande beelden, geluid is niet synchroon, beeld toont pixels, verbinding valt uit,… Zo erg zelfs dat ik al dacht dat mijn televisie vervangen moest worden tot ik van meerdere mensen vernam dat zij dezelfde problemen hebben sinds de fiber. Proximus is veruit de duurste provider maar is enkel geïnteresseerd in cashen. Schandalig hoe zij hun jarenlange en vaste klanten behandelen. En ze moeten echt niet afkomen met het excuus dat het bij ons ligt. Neen, het probleem ligt bij hen. Wij betalen al jaren veel meer dan de concurrentie aanrekent en toch behandelen ze ons als geldbuidels ipv klanten.


Martin
  • 33479 reacties
  • 22 april 2025

Ik weet natuurlijk niet wat je allemaal al geprobeerd hebt , bv heb je alle → toestellen al eens herstart.

Als dat niet helpt zou je ook kunnen alles eens resetten. 

maar beter dat je eerst beschrijft wat je allemaal al uitgevoerd hebt dan kunnen de PX moderatoren ook beslissen of een technieker moet gestuurd worden bv.

Tip: Noteer in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens zodat de PX moderatoren u vlugger in het klantenbestand kunnen terugvinden om je vlotter te kunnen helpen. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé info vermelden of belangrijk acht i.v.m. je vraag.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2125 reacties
  • 25 april 2025

@Rachilde Kan je je klantengegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.