Skip to main content
Beantwoord

'Onverwacht probleem' - verbinding digitale tv valt continu weg


Sinds kort valt tijdens het tv kijken de verbinding continu weg. Er verschijnt dan een scherm ‘Onverwacht probleem’. Ik heb al eens decoder en modem herstart, zonder enige verbetering.

Dit probleem doet zich ook voor tijdens het bekijken van opnames. Heel vervelend.

 

 

Beste antwoord door Martin

je zou al kunnen proberen door je toestellen te herstarten om te zien of dit enigszins iets oplost.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html

Als je echt 100%  wilt zeker zijn dat het niet aan je bbox en decoder zelf ligt en eerder aan je draadloze oplossing (powerlines, wifi booster, wifi bridge) dan zou je uw decoder een tijd moeten kunnen verbinden met een lange utp kabel die je voorlopig op de grond legt om zo de decoder bekabeld direct aan de bbox te verbinden die utp kabel mag zelfs tot 100m lang zijn! 

PS: Als bijkomende info geef ik je nog mee wat je eigenlijk allemaal zelf kunt doen herstarten en resetten.

Proximus toestellen resetten:

 * https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html 
Indien je een PLC-adapter of Wi-Fi Bridge/Wi-Fi Booster gebruikt reset deze dan ook:  
 * https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-booster-resetten.html  
 * https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfb_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-bridge-resetten.html  
 * https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-resetten.html 
 * https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfe_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-wi-fi-extender-resetten.html .

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

10 reacties

Charlotte.D
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1759 reacties
  • 2 maart 2020

Hoe is de decoder verbonden met de modem? Is dit met een rechtstreekse kabel of draadloos?


  • Auteur
  • Apprentice
  • 7 reacties
  • 2 maart 2020

De decoder is draadloos verbonden met de modem. 


Martin
  • 33473 reacties
  • Antwoord
  • 2 maart 2020

je zou al kunnen proberen door je toestellen te herstarten om te zien of dit enigszins iets oplost.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html

Als je echt 100%  wilt zeker zijn dat het niet aan je bbox en decoder zelf ligt en eerder aan je draadloze oplossing (powerlines, wifi booster, wifi bridge) dan zou je uw decoder een tijd moeten kunnen verbinden met een lange utp kabel die je voorlopig op de grond legt om zo de decoder bekabeld direct aan de bbox te verbinden die utp kabel mag zelfs tot 100m lang zijn! 

PS: Als bijkomende info geef ik je nog mee wat je eigenlijk allemaal zelf kunt doen herstarten en resetten.

Proximus toestellen resetten:

 * https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html 
Indien je een PLC-adapter of Wi-Fi Bridge/Wi-Fi Booster gebruikt reset deze dan ook:  
 * https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-booster-resetten.html  
 * https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfb_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-bridge-resetten.html  
 * https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-resetten.html 
 * https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfe_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-wi-fi-extender-resetten.html .


  • 3 reacties
  • 24 maart 2020

Ik heb sinds enkele weken hetzelfde probleem. 

Ik heb de modem gerest en de decoder gereboot. 

Maar dit helpt niet ! Het is heel vervelend !

De decoder is met een rechtstreekse kabel verbonden met de modem.

Hebben jullie nog tips ? 

 


Martin
  • 33473 reacties
  • 24 maart 2020

je kan voor alle zekerheid de decoder en de bbox best zonder stroom zetten via de netstekket van de voedingsadapter zodat de voedingsadapter ook eens zonder spanning komt te staan en dus zo laten rebooten. als dit niks oplost en ook niet als je decoder en bbox reset dan kun je inderdaad niet veel meer zelf doen om het probleem op te lossen. 

Als dit probleem zich voordoet kijk dan eens of je DSL lampje continu blijft oplichten op de bbox, want als het knippert zou het probleem ook verderop richting proximus kunnen zitten.


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3452 reacties
  • 24 maart 2020

Ik zie inderdaad wel wat onderbrekingen op de lijn de afgelopen week, deels natuurlijk door het herstarten van de modem. Als er niemand ziek is bij u thuis kunnen we best eens een technieker sturen voor nazicht 


  • 3 reacties
  • 24 maart 2020

Ik heb ook de voedingsadapter eens zonder stroom gezet.

Het heeft niet geholpen.

Er is niemand ziek bij mij thuis. Maar onze kelder staat wel onder water. En we hebben sinds zaterdag ook problemen met de elektriciteit in de gangen.

Misschien ligt daar het probleem ?

 


Martin
  • 33473 reacties
  • 24 maart 2020

als de elektriciteit effen uitvalt dan zul je inderdaad onderbrekingen hebben.

Staat er apparatuur van proxius in de kelder of zo


  • 3 reacties
  • 25 maart 2020

De elektriciteit in mijn appartement werkt prima. Alleen in de gemene delen is er een probleem.

De apparatuur van proximus bevindt zich in mijn appartement.

 

 


Martin
  • 33473 reacties
  • 25 maart 2020

dan zal dit wel niet de reden zijn, maar volgens ik het begrepen heb heeft HadewychT voorgesteld dat er technieker langskomt, als je daar nog niet moest op ingegaan zijnzou je dit best doen aangezien er fouten op je lijn vastgesteld werden.