Sinds enkele weken hebben we problemen met de werking van onze tv die via wifi-bridge verbonden is .
Geen signaal bij opstarten, beeld dat bevriest, blokjes enz. … Telkens wij onze tv avond starten is het afwachten op het zal lukken .
Situatie : we hebben twee tv’s . Eentje is verbonden met plc’s van Proximus . Geen problemen met werking ervan. De tweede , zoals hierboven aangegeven, staat in verbinding met decoder via wifi-bridge van Proximus.
Gezien de slechte werking, nu al een tweetal weken, deden we de proef en maakten de verbinding met de wifi booster van Proximus . Zelfde resultaat. Storingen en geen contact…
Momenteel testen we met een wifi repeater, die we met de tv verbonden hebben … afwachten.
Wat ons opvalt : het wifi signaal is zeer wispelturig bij ons . Dit merken we aan de sterkte indicatoren op ons smartphone, ipad en digitale radio, en de wifi repeater. Het signaal varieert van zwak naar sterker. En dat gaat zo continu op en neer … er is geen constante in de optimale sterkte van het signaal.
Eigenlijk hebben we maar wifi een gedeelte van het huis, het andere gedeelte zeer zwakke ontvangst, vandaar dat we met plc’s werken in die slecht afgedekte zone.
Als we dit vergelijken met de wifi dekking die door Telenet bij mijn zoon gegeven wordt, dan hebben we hier het nakijken. Gans het huis, tot aan de overkant van straat ( 30 m ), tot achter in de tuin.
Is er iets veranderd aan ons profiel sedert enkele weken ? Waarom is ons wifi signaal/dekking zo slecht en wispelturig ? Dit is sinds enkele weken geen plezier meer om tv te kijken .
Kan er voor ons een oplossing gegeven worden ? Ter info : kabel leggen kan niet …
En wifi dient te werken en de dekking in een huis dient goed te zijn.
Hopelijk reageert er iemand van Proximus en wordt er een oplossing gegeven om het wifi signaal toch een maximale sterkte te geven, zodat ofwel via de wifi-bridge of via de wifi-booster, onze tv optimaal kan werken.
ro