Vraag

viering 1 jaar problemen met casten

  • 10 January 2021
  • 34 reacties
  • 728 Bekeken

Reputatie 4

Eerst even wat er bij de pickx app staat in de Google store:

“Als Epic Combo Light klant kan je:   
· De 20 populairste zenders bekijken (live of uitgesteld tot 7 dagen) op alle netwerken in België en de Europese Unie
· De tv-gids raadplegen
· Je tv-content afspelen op het tv-scherm via Chromecast”

Let vooral op de zin in het rood. Dat probeer ik nu al een jaar,ja 1jaar ,onnozelaar die ik ben. Verschillen de emails gestuurd naar mobile.applications@proximus.com ,maar antwoorden,laat staan oplossingen geven ze niet. Via de app feedback geven haalt ook niets uit. Via dit forum geen enkele oplossing. Ja een korting gekregen voor 12 maand wegens trouwe klant maar daarmee is het probleem niet opgelost. Via telefoon geen oplossing. Laatste keer ging er een expert terugbellen maar dit is al maanden dat ik daar op wacht. Ook is er maanden geleden met veel poeha hier aangekondigd dat er een Andoidtv app zou komen wegen de vele reacties via de ideeën bus. Een app voor het dure appel platform is er ondertussen maar de app die misschien mijn probleem zou oplossen komt er maar niet. Waarschijnlijk omdat ze er niets aan kunnen verdienen. Als je op zoekt op “Pickx” in Androidtv dan krijg je oa volgende apps te zien die allen perfect werken op het androidtv platform ,dus zonder chromecast gedoe,hoewel die ook perfect werken via chromecast : TvVlaanderen,Telenet,Streamz,Rtbf auvio,,Yugo,Rtl,Eleven,TadaamNlziet enz.  Jullie lopen duidelijk achter.

Ik zit dus met jullie niet werkende Pickx app opgescheept. Nog even voor de duidelijkheid met geen enkele andere app heb ik problemen met het casten! Bij de pickx app begint het al bij het opstarten op de tablet, gaat het zichzelf weer afsluiten of  niet. Start het op dan klik ik op het cast icoon en kies wat ik wil kijken. Heel soms krijg ik beeld maar meestal is er enkel zwart beeld te zien met de boodschap

“You are ready to cast”. Dan sluit de app zichzelf af met de vraag of ik feedback wil verzenden of de app opnieuw wil openen. Heb ik geluk en krijg ik wel beeld op de tv dan krijg ik na 30 sec ongeveer stilstaand beeld met een draaiend cirkeltje. Dan speelt het ofwel verder(bijna nooit) of blijft het cirkeltje draaien en is het gedaan met kijken. En de knoppen via de app werken dan ook niet meer.

Wanneer je wel kan verder kijken en je wil later stoppen met kijken dan is de balk bovenaan de tablet met de cast bediening verdwenen en werkt de ander bediening ook niet meer. Dan krijg ik de app niet meer afgesloten . Ook op de tv krijg ik de app niet meer weg en moet ik de stekker er uit trekken. Ik probeer soms nog eens of het al zonder problemen werkt maar zelden krijg ik het aan de gang.Wat ik ook al gezien heb is dat als er een andere app aan het casten is dan zie ik op elk Android apparaat staan dat er een toestel aan het casten is en dan kan je op elk toestel ook de bediening over nemen. Bij de Pickx app is dit dus niet.  Dus kijk ik nog enkel via Vtmgo en Vrtnu. Die werken foutloos en zijn bij mijn weten nog nooit vast gelopen. Dus vraag ik nogmaals of ik ooit een werkend product kan krijgen.


34 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Jamo Deze berichtjes zorgen zeker niet voor ons amusement. 

SylvainB zal hier vandaag nog info posten ivm het casten en de update hiervoor. 

Reputatie 4
Chromecast met de Proximus Pickx app, wanneer ga ik dat kunnen.! Jullie zullen zich waarschijnlijk nogal amuseren met al die berichten hier van al die onnozele klanten.

 

Reputatie 4

 

En nog altijd staat er dat je kan casten naar je smart tv. Geen enkele waarschuwing dat het niet altijd werkt. Pure misleiding!!!

Reputatie 4

@Mrtn We zijn ons inderdaad bewust van de problemen bij het casten. Bij de volgende update van de app zal dit opgelost moeten zijn. 

Ondertussen weer 2 maand verder. Nog 2 maand en ik kan de 1 jaar vervangen door 2 jaar.

Ook hier alle dagen hetzelfde,onderbroken uitzendingen,half bekeken programma’s en altijd dat draaiend wieltje of aan het laden.

Ik betaal dan ook voor niet verkregen diensten en Proximus maar stoefen dat ze de beste zijn.

 

Reputatie 7
Badge +4

@Mrtn We zijn ons inderdaad bewust van de problemen bij het casten. Bij de volgende update van de app zal dit opgelost moeten zijn. 

Nee, inderdaad. Het gaat echt niet gebeuren bij Proximus. Ik zit ook weer naar enkel geluid te kijken als ik even test :-D Er is daar gewoon de expertise niet, dat is duidelijk na zoveel jaren. Er kunnen inderdaad eens bugs zijn, het is allemaal niet gemakkelijk, maar als je er geld mee verdient is deze service echt zielig en eigenlijk zelfs gratis niet aanvaardbaar.

Ik heb nu de nieuwe Chromecast met Google TV, en ik moet zeggen, een verademing. Enkel Pickx werkt niet uiteraard, ook streamen niet. Maar alle rest is er wel (telenet, vrt, vtm, plex, DS Video, netflix, prime, disney+,...) Ik heb nu al alles behalve de play zenders, en die programma’s kan ik streamen van hun website. Proximus streamen uit Chrome browser werkt ook goed in tegenstelling tot hun eigen chromecast implementatie, dat is voorlopig goed voor de zeldzame keer dat ik een andere zender nodig heb.

Dus ik ga inderdaad proximus tv hier ook uitfaseren, heb het gewoon niet echt nodig en als het toch nooit werkt op moderne platformen al helemaal niet. Het is al die jaren aan frustratie niet waard.

 

 

 

Reputatie 4

Ach ja ,ondertussen zijn we weer 8 maanden verder en heb ik nog geen minuut tv kunnen kijken. Het zal de heren experten een zorg wezen. Zolang je maar betaald zijn de managers tevreden. Volgende maand is mijn korting afgelopen en dan ga ik maar eens op zoek naar een goedkoper internet abonnement. En ineens ook mijn gsm abonnement overzetten. Zoveel onkunde en leugens kan ik niet blijven belonen. Want nog altijd maken ze reclame dat je met een epic combo light kan tv kijken via de cast functie. En dat fabeltje van die Android tv app geloof ik ook al niet meer.

Oh dat zou kunnen natuurlijk hoor. Hopelijk gaan ze daar dan eens kijken bij de concurrentie hun implementaties ;-)

Ik dacht dat door de toetertjes en bellen die aan de voetbal waren toegevoegd bij het EK. Veel leuker was natuurlijk een werkende app geweest. Maar goed blijven hopen dus..

Is het geen tijd om een en ander uit te besteden aan de makers van andere media streaming apps ipv het wiel opnieuw uit te willen vinden?

Ik kan verkeerd zijn, maar ik denk dat dit ook zo is?

Ik heb ook al jaren (vooral sinds die wk pickx app van 2018) problemen met Pickx Chromecast. En ik gebruik wel een gewone, originele Chromecast (V2). 2020 versie komt deze week aan.

Ik hoor ook van mensen waarbij het zelfs niet goed werkt op hun nieuwe Android box (hebben er zelf geen gekregen, kost 50 euro bovenop de huurprijs waarmee de huidige box al een 3tal keer betaald is, dus nee danku. Als ik hem kon aankopen: meteen!).

Ook hier werken alle andere stream apps en wifi heel goed. Telenet moet trouwens met dezelfde dingen rekening houden, en daar werkt het gewoon wel!
Heb naast mijn Android ook een iPhone aangeschaft omdat ik dacht dat het zou helpen, maar op iPhone is het vaak nog erger dan op Android. Op Samsung Android kan je de app uitsluiten van batterij besparende opties en de performance van de gsm op max zetten, dat helpt misschien een beetje met de slechte performance van de app. Misschien dat je Chromecast een vast IP geven in de bbox ook helpt, maar heb niet de indruk dat het uitmaakt.

Ik heb het “laden” probleem uit je video’s ook lang gehad. Tegenwoordig meer last van streams die opeens op zwart gaan, en kanalen die niet afspelen. (lijkt op een soort timestamp error, of hun stream servers die uitliggen ofzo).
Ik hoor ook dat de Pickx app als enige niet te installeren is op de laatste Chromecast met Google TV van vorig jaar. Dat lijkt me nochtans niet moeilijk te activeren. Je moet dus nog steeds van een mobiel apparaat streamen met Pickx. Hopelijk komt daar snel verandering in. Er lijkt ondertussen zoveel werk aan de winkel met Pickx dat ik moeilijk kan geloven dat Proximus dat gaat aankunnen in de komende tijd. Is het geen tijd om een en ander uit te besteden aan de makers van andere media streaming apps ipv het wiel opnieuw uit te willen vinden?

Reputatie 4

@HadewychT

@DaisyS

Ik ben dus opgebeld Vrijdag ,nadat ik de update had geïnstalleerd. Die trouwens niets heeft opgelost bij mij. Het komt er op neer dat ze weten dat er veel gemelde problemen zijn met het casten naar toestellen  met ingebouwde chromecast. Een oplossing is er niet maar er gaat waarschijnlijk een update komen die de problemen gaat oplossen. Wanneer?Geen idee binnen een jaar of binnen 10 jaar, wie zal het zeggen. En dat het voor hun team niet zo simpel is omdat er met veel factoren rekening moet gehouden worden. Iets dat andere apps zoals netflix,prime,vtmgo en vrtnu  minder moeten doen. Dat is volgens mij onzin maar kom je kan maar werken met de middelen die je ter beschikking hebt. Dus de zoveelste belofte op een oplossing is een feit. Daaraan kan je zien hoe belangrijk je bent als klant bij een groot bedrijf dat bijna geen concurrentie heeft  en dat zonder enige controle mag producten verkopen die niet doen wat er in de voorwaarden wordt beweerd. Ik hou het voor bekeken,ik heb er genoeg van. 

https://www.youtube.com/watch?v=TfVWDZv94Vk

Reputatie 4

@Jamo De verantwoordelijken hiervoor gaan u rechtstreeks contacteren en hopelijk komt er nu snel een oplossing.


Bedankt,ben benieuwd.

@Jamo Als Prox de oplossing heeft voor je probleem kun je mij dan de oplossing eens doorspelen want ik ben heel benieuwd waarom jij daar nu al zo lang miserie mee hebt en ik niet, in ieder geval hoop ik voor u dat het nu vlug in orde komt!

Reputatie 7
Badge +4

@Jamo De verantwoordelijken hiervoor gaan u rechtstreeks contacteren en hopelijk komt er nu snel een oplossing.

Reputatie 4

@HadewychT

@DaisyS 

Ik vind het hoog tijd dat ik een oplossing krijg!!!! Wat vinden jullie?

Reputatie 4

En weer zijn we een maand verder!!! Je moet mij eens uitleggen waarom ander ontwikkellaars geen last hebben van “veel factoren afhankelijk is (merken van gebruikte toestellen, chromecast die al dan niet ingebouwd is in je tv-toestel of toch de originele van Google,...)”.

Reputatie 7
Badge +4

@Jamo We zijn volop bezig met het ontwikkelen van een upgrade zodat je minder problemen zou moeten ondervinden en een fijnere kijkervaring moet krijgen. 

We merken inderdaad dat een aantal klanten veel problemen ondervindt, maar die zijn niet altijd makkelijk op te lossen vermits dit van veel factoren afhankelijk is (merken van gebruikte toestellen, chromecast die al dan niet ingebouwd is in je tv-toestel of toch de originele van Google,...)

Bij welke chromecast types zijn er problemen dat moet prox toch ook weten?

Reputatie 6
Badge +4

@Jamo Ze zijn het aan het onderzoeken.

Reputatie 4

@Jamo Ik ben momenteel nog op antwoord aan het wachten. Zodra ik een antwoord heb laat ik het hier weten.


En heb je al een antwoord gekregen? Ik begrijp echt niet dat alle andere ontwikkelaars goed werkende app’s maken die geen problemen hebben met het casten maar het grote Proximus dit niet kan verwezenlijken. Heeft er al iemand van het ontwikkelteam naar de youtube video’s gekeken? Of zit ik al de moeite voor niets te doen. Is er eigenlijk überhaupt iemand mee bezig een oplossing te zoeken. 

Eigenlijk altijd straf dat het bij de ene totaal niet werkt en bij de anderen het dan wel probleemloos werkt, ik zou ook wel graag eens waar dit probleem dan eigenlijk juist zit!

Reputatie 4

Het zal het weer niet worden vanavond:

https://youtu.be/e9cgOIsSJ4s

ik vraag mij af hoeveel % klachten dat ze binnen krijgen op het totaal aantal gebruikers! 

Reputatie 4

https://youtu.be/09MXWnhy1NE

https://youtu.be/5E7OjY3xndQ

https://youtu.be/42rHVbQU3M4

Reageer