Skip to main content
Sticky

V7 Stand van zaken

Toon eerste bericht

1044 reacties

Mutlie
  • 1958 reacties
  • 7 maart 2025

Vandaag een foutcode p000 vi a de decoder en “Oops er loopt iest mis, probeer later opnieuw.
(programma “Crossing Jordan” van vandaag (vrijdag 7/3/25) op VTM om 15:25)

Herstarten helpt niet, andere opnames spelen wel af

Via Pickx op mijn laptop/PC  staat het programma niet in de lijst van de opgenomen programma’s.
In de Pickx app (smartphone) staat het programma er wel tussen, maar is niet afspeelbaar op mobiele apparaten.

Mutlie
  • 1958 reacties
  • 7 maart 2025

Goed dat er zoiets bestaat als VTM Go ;)

Mutlie
  • 1958 reacties
  • 10 maart 2025

Enkele klachten

Eerst even verder over p000.
De fout bij deze ene opname blijft. De aflevering is helemaal niet te bekijken via Pickx. Dat we ze toch gezien via VTM Go hebben doet er niet toe. Het probleem van Proximus is niet verdwenen.
(De aflevering kon wel op de normale manier worden verwijderd). 
Terzijde en waarschijnlijk (?) geen verband: af en toe hebben we een p016.

Ten tweede
Sinds enige tijd merken wij kleine vertragingen bij het afspelen van een opname. Niet echt hinderlijk, maar zou toch niet mogen.  Eerst was het af en toe, dan dikwijlder en nu (bijna) bij iedere keer dat we opname bekijken. Zo goed als elke dag dus.
Gisterenavond  was het daarentegen geen kleine vertraging maar een volledig hick-up van  een 2tal seconden. Wat is er gaande? Ik lees hierover ook andere posts dus is het een algemeen iets. De lijn?

Ten derde
Een oud zeer dat ik al eerder heb gemeld.
In het verleden vertrouwde ik op de opname programmatie van series. Dat is veranderd op het ogenblik dat -sommige- afleveringen van reeksen gewoon werden overgeslagen. Een nieuwe decoder heeft dat opgelost. Toch controleren wij sinds of opnames wel gepland zijn en komen zo af en toe eens te weten dat een serie opnieuw begint zonder dat wij het al hebben gezien in het tv blad. Maar vandaag stellen wij vast dat de nieuwe reeks van een eerder geplande serie niet vanzelf in de geplande opnames verschijnt. Akkoord dat wij waarschijnlijk toen (de vorige reeks) deze V7 nog niet hadden, maar bij andere series lukt het wel ???

Martin
  • 33188 reacties
  • 10 maart 2025

Update: APK-6.164.3 is tijdens het opstarten van mijn V7 decoder gepusht geweest.

Ostberg
Forum|alt.badge.img
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 11 maart 2025
Martin schreef:

Update: APK-6.164.3 is tijdens het opstarten van mijn V7 decoder gepusht geweest.

@Martin Zou jij eventueel eens kunnen testen of de ondertitels voor slechthorenden van VRT Canvas werken bij jouw?

Sinds de laatste update (6.164.3) zijn ze bij mij gestopt met werken...

Martin
  • 33188 reacties
  • 11 maart 2025

@Ostberg Inderdaad werkt bij mij ook niet op Canvas!

Ostberg
Forum|alt.badge.img
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 11 maart 2025
Martin schreef:

@Ostberg Inderdaad werkt bij mij ook niet op Canvas!

@Martin Weet jij waar ik dit het beste meld? Ik heb een licht vermoeden dat het met die laatste update te maken heeft. Kan ook verkeerd zijn. Want alle andere zenders, zelfs buitenlandse zenders werken perfect.

@HadewychT Kan jij dit verderzetten als iets dat met prio kan opgelost worden? Ik ben namelijk slechthorend…

Ostberg
Forum|alt.badge.img
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 11 maart 2025

@HadewychT 

Sinds maandag 10/03/2025 werken de ondertitels voor slechthorenden niet meer als je kijkt naar VRT Canvas. Kan dit asap opgelost worden, vermits ik slechthorend ben… Dank alvast!

De laatste update staat erop (6.164.3). - Decoder V7c

@Martin heeft hetzelfde probleem… Dus ofwel iets met de laatste update, ofwel is er iets anders aan de hand.

Martin
  • 33188 reacties
  • 12 maart 2025

@Ostberg hier nog iemand die dit meldt → Ondertitels Canvas | Proximus Forum

Ostberg schreef:

@HadewychT 

Sinds maandag 10/03/2025 werken de ondertitels voor slechthorenden niet meer als je kijkt naar VRT Canvas. Kan dit asap opgelost worden, vermits ik slechthorend ben… Dank alvast!

@Martin heeft hetzelfde probleem… Dus ofwel iets met de laatste update, ofwel is er iets anders aan de hand.

Mutlie
  • 1958 reacties
  • 12 maart 2025
Martin schreef:

Hier gisterenavond ook

Martin
  • 33188 reacties
  • 12 maart 2025

En werkt de SUB knop dan nog altijd niet met deze versie bij u?

Mutlie
  • 1958 reacties
  • 12 maart 2025

Heeft gewerkt met 2 APK versies geleden. (6.164.1?) Met .2 en .3 is het een loterij, de ene keer werkt de knop direct, de andere keer pas de 2e of 3e of 4e of 5e of … keer. Lang leve de O.K. knop.

Ostberg
Forum|alt.badge.img
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 12 maart 2025
Martin schreef:

@Ostberg hier nog iemand die dit meldt → Ondertitels Canvas | Proximus Forum

Ostberg schreef:

@HadewychT 

@Martin Zou opgelost zijn. Heb antwoord gekregen van de VRT. Dit is hun antwoord:

“Het klopt dat er problemen waren bij Proximus. De ondertiteling bij wie live naar Canvas keek, kwam de afgelopen dagen niet door. 

Het probleem zou ondertussen verholpen moeten zijn. Als u Terzake of De Afspraak van de afgelopen dagen nog met ondertitels wilt bekijken, kunt u dat via de terugkijk-opties van Proximus of via VRT MAX.”

Mutlie
  • 1958 reacties
  • 12 maart 2025
Mutlie schreef:

Heeft gewerkt met 2 APK versies geleden. (6.164.1?) Met .2 en .3 is het een loterij, de ene keer werkt de knop direct, de andere keer pas de 2e of 3e of 4e of 5e of … keer. Lang leve de O.K. knop.

Ondertussen (na herstart) werkt de SUB knop weer :)
(herstart - ook modem  - hielp niet in 6.164.2)

Mutlie
  • 1958 reacties
  • 20 maart 2025
Martin schreef:

En werkt de SUB knop dan nog altijd niet met deze versie bij u?

Het is sinds een paar dagen alweer zoals het was, de SUB knop werkt (helemaal) niet meer.

En we hebben verder nog vastgesteld dat we sinds vorig bericht geen nieuwe update hebben ontvangen (6.164.3 en MW 5.7.6.2) maar “mijn videos” nu ineens  “opnames” noemt. Ineens en zomaar. Eigenlijk geen probleem.

MAAR:  het afspelen van de opname van het programma “Crossing Jordan” van eergisteren stopte na (ik denk)  +/- een 12-13-14 tal minuten (ik heb dat niet exact genoteerd) en was via Pickx (decoder) niet verder af te spelen, ondanks terugspoelen of verder spoelen. Met terug spoelen stopte het altijd op hetzelfde moment en na verder “spoelen” begon het een paar frames eerder om weer te stoppen op identiek hetzelfde moment. Via de Pickx app op de laptop was er niets aan de hand.
We hebben de aflevering toch nog  gezien (met dank aan VTM Go)

Martin
  • 33188 reacties
  • 20 maart 2025

ivm de SUB-knop:
Eigenlijk toch moeilijk uit te leggen, we hebben beiden de zelfde decoder met de zelfde software versies, maar bij mij werkt dit nu nog altijd met 1 druk op de SUB-knop.
Ik heb ook de decoder niet meer herstart sinds de laatste software versie er opgekomen is.
Ik werk in bluetooth om de decoder aan te sturen via de remote, maar ik vermoed dat dit er toch niks zal mee te zien hebben!

Mutlie
  • 1958 reacties
  • 20 maart 2025

ivm de SUB knop.
Ja ik snap het ook niet. En we werken ook in Bleutooth.

Ik denk nochtans niet dat het exemplarisch is (deze remote of decoder), want het was al langer.
Het forum geeft slechts een veel te vage datering aan een bericht, maar ik zie dat ik het probleem met de SUB knop heb gemeld na de update naar 5.136.1 en voor zover ik kan nagaan was dat de vorige V7. De datering van mijn bericht is “1 jaar geleden” en dat is (te) ruim.
Ik concludeer de vorige V7 omdat ik een -eerste- V7 heb gekregen op 26/12/2023 en daarna een andere op 27/9/2024 - daarvoor was de Android decoder van 28/3/2023 (maar die had geen SUB toets, dacht ik). “Een jaar geleden” sluit dan aan bij de eerste V7.
En het blijft zich hier voordoen. Ofwel heb ik dikke vingers 😆 ofwel is er een externe factor. Maar anderzijds zijn er nog die dat hebben aangekaart.

Ik merk maar op (zonder bijbedoelingen !! ) dat jij nooit (of zelden) een probleem hebt, maar wel een snellere en constantere verbinding dan wij hier. Alhoewel???

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Community Manager
  • 3417 reacties
  • 25 maart 2025

@Mutlie Kan je de ondertiteling wel opstarten op deze manier ?

Mutlie
  • 1958 reacties
  • 25 maart 2025

Ja hoor ,zo doen we het meestal. Noodgedwongen zoals dat noemt.

Gisteravond (bij de dag van vandaag 😉) werkte de SUB knop - al dan niet toevallig?- wel !!