Skip to main content
Sticky

V7 Stand van zaken

• December 7, 2020
  • 1163 reacties
  • 79677 Bekeken

Toon eerste bericht

1163 reacties

Martin
  • May 22, 2025

🕒Update 20.05.25:  ☑️   V7 decoder APP-6.172.1/MW-5.7.6.3

Mutlie
  • May 22, 2025

Net even gaan piepen in de instellingen en we zitten op dezelfde software versie 🙂

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • May 23, 2025

Heb ook deze versie, dat is dus OK.

Wat er vandaag weeral niet goed liep was de ondertiteling via 888 van het journaal van 19.00 uur. Na een herstart van de decoder v7 was het weer goed. Een simpele vraag : wanneer gaat die v7 eindelijk eens een paar dagen werken zonder hem te moeten herstarten? 

Mutlie
  • May 23, 2025

(Nieuwe) Opnames zijn ineens 75 dagen beschikbaar!! 😊

Martin
  • May 23, 2025

Ze hebben dan toch hun woord gehouden 👍alhoewel dat natuurlijk bijlange nog niet in de buurt ligt van Lange termijn opname!  → Opnames nu 75 dagen beschikbaar PF

Mutlie
  • June 7, 2025

Alweer een opname probleem !

Wij wouden de avond afsluiten met een aflevering van Wild Cards,  De uitzending was gisteren (vrijdag) en we hebben de  2 uitgezonden  afleveringen  na mekaar opgenomen.
Blijkt dat er van de 1e aflevering (van ongeveer 50 minuten?) ongeveer 19 minuten is opgenomen. 😡 Tot de eerste reclame blok dus. Dan eindigt de opname gewoon. Er is niet meer.

In het overzicht staat  de volledige duurtijd. Begrijpe wie kan.
Tenzij de weergegeven tijd de 19 minuten is plus de marge van  30 minuten erna, dat is  ook immers  +/- 50 minuten. Maar die marge is dus niet begrepen in de opname.
Want wat me nog opviel, de uren van beide opnames in het overzicht klopten niet (niet aaneensluitend)  

De 2e aflevering hebben we nog niet gekeken maar of die  wel volledig is  opgenomen?
Afwachten of dat ook maar toto het einde van het reclameblok  is.

De 1e aflevering (aflevering 5) hebben we dan maar (alweer) via de app gezien.  

Necroslave84
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • June 17, 2025

Hallo ik heb een vraagje wanneer was de laatste update van de tv box v7?

Necroslave84
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • June 18, 2025

Antwoorden hoeft niet hoor? ik vraag dit om dat 2 tv boxen v7 hier thuis problemen veroorzaken met CEC via Hdmi onze soundbars en tvs werken niet meer goed met cec  bv soundbar gaat niet meer gelijk aan en uit met de tv en kan de volume met mijn tv bakje hier ook niet meer regelen door dit probleem dat de v7 veroorzaakt met cec via hdmi als ik de tv box van achter uit doe of bij instelingen hdmi cec aan of uit doe ga alles terug via cec dus het probleem ligt bij de tv box kan de opgelost worden aub want ik krijg het op mijn zenuwen mvg MIcheline

Necroslave84
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • June 18, 2025

slapen jullie ofzo?

Martin
  • June 18, 2025

Er zijn inderdaad problemen gemeld/gekend met CEC bij de laatste software uitrol.

Necroslave84
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • June 18, 2025

@Martin hopelijk komt er hier voor een oplossing? want dit probleem geeft mij stress

Martin
  • June 18, 2025

@Necroslave84  Ze zullen er wel mee bezig zijn maar wanneer de volgende software update uitkomt die voor de oplossing moet zorgen, daar zal het nog te vroeg voor zijn vrees ik om er al een datum op te kunnen plakken, tenzij de PX moderatoren meer info kunnen geven?

Necroslave84
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • June 18, 2025

Beste wat we nu kunnen doen is afwachten tot er een oplossing is voor dit probleem. 😉

Mutlie
  • June 18, 2025

Mijn probleem van ontbrekende opnames raakt toch echt niet opgelost. 😡

Wij hebben de gewoonte om voormiddags in het tv blad de programma’s te overlopen en  kijken wat we zullen opnemen. Uiteraard series in serie. We gaan ervan uit dat alle afleveringen in die series dan ook worden opgenomen.  Maar …. 

We controleren ook  de planning - juist omdat, ja, onze ervaring  van niet-opnames in het achterhoofd.
Vanmorgen stond de opname van namiddag van “Crossing Jordan”  op VTM geprogrammeerd, serie 3 aflevering 13, morgen begint serie 4, aflevering 1. De planning klopte.
Voormiddag toch..
Toen we vanavond wilden kijken was er geen opname. Die van morgen en overmorgen en volgende week stonden en staan nog  in de planning. Zoals het hoort.

Alleen is de opname van vandaag is (alweer 👿) niet doorgegaan.
Ligt het aan VTM of ligt het aan Proximus? Ik begrijp het gewoon niet dat ik voor de zoveelste keer moet herhalen dat we enkel nog kunnen erop vertrouwen dat de opname ook echt gebeurt (en hopelijk volledig, zie mijn vorige post hoger)  als we op het ogenblik dat de opname zou moeten starten alles laten vallen, het programma dat we mogelijk op dat moment rechtstreeks kijken onderbreken,  en kijken op de zender, datum en uur of de gewenste opname wel start. 

Het is niet constant dat dit voorvalt, maar wel te dikwijls! 😡

Mutlie
  • June 19, 2025

En ook de opname van vandaag (serie 4 aflevering 1) is niet doorgegaan 🤬

Ze stond daarstraks wel gepland.

En om ​@Martin voor te zijn. Neen, ze staat ook niet in de pickx app.

Martin
  • June 19, 2025

Het is inderdaad geen synchronisatie probleem, maar wel ondertussen een veel gemeld en gekend probleem.

Mutlie
  • June 19, 2025

Het is eigenlijk erger dan eerst gedacht.

We komen tot de ontdekking dat meerdere opnames die in de lijst stonden zijn verdwenen: de laatste aflevering van ze zeggen dat op VTM, de film over Whitney Houston van vorige zaterdag op VTM en mogelijk nog andere. Maar van die twee zijn we alvast zeker.

Zonder direct conclusies te trekken valt me wel op dat het allemaal of vooral over VTM programma's gaat.

Komt er hier nog wel iemand van Proximus kijken? De laatste respons in dit topic is 2 maanden geleden.

Mutlie
  • June 19, 2025

Mijn vermoeden dat de niet-opname enkel bij  VTM zenders voorkomt is niet juist.
“Vooral” lijkt nog juist te zijn, maar daar is zonet Canvas bij gekomen. 
De geplande opname van de Campus Cup van vanavond is niet doorgegaan 😡
De volgende afleveringen staan wel nog geprogrammeerd.
Het wordt dagelijkse kost (maar die opname hebben we nog niet geprogrammeerd

Mutlie
  • June 20, 2025

Wat is er eigenlijk aan de hand met Proximus?

Binnen enkele minuten begint de uitzending van aflevering 2, serie 4 van Crossing Jordan, programma dat wij in serie opnemen.
Gisteren was aflevering 1 niet opgenomen, maar stond aflevering 2 gepland.
Vandaag is aflevering 2 niet meer gepland ! 😡
Wij hebben de opname handmatig moeten  starten. (de serieopname bestond nog maar werkt ze wel?)

Verder kan ik het niet met 100% zekerheid zeggen, maar ik heb stellig de indruk dat er (alweer) opnames ontbreken, dat we er meer hadden. . 

Dat wij hiervan in het verleden ook al last van hadden blijkt uit dit topic en een ander door mij gestart topic. Wij hebben al nieuwe decoders en modems ontvangen om dit issue te verhelpen maar nu  begint het gewoon opnieuw?   

​@HadewychT  Jij bent daarvan op de hoogte, kan dat nu echt niet definitief opgelost worden?

Of is het nu echt de bedoeling dat wij in de toekomst alles handmatig moeten opnemen als het programma begint ??? 👿

Mutlie
  • June 20, 2025

En de opname is meer dan 3 minuten in de aflevering begonnen op te nemen  - gecheckt en gekeken naar VTM go omdat het begin toch belangrijk is in het verhaal.

Of is het de bedoeling dat we overstappen naar een smart tv? Want als dit zo verder gaat en we via de app moeten kijken omdat de opname niet door gaat of wel maar deels  hebben we de decoder echt niet meer nodig.

Mutlie
  • June 24, 2025

Even een update: zonet gezien bij het controleren van de opnamen (is het programma  wel opgenomen ? - zucht)
dat opnames 90 dagen beschikbaar zijn

Martin
  • June 24, 2025

Dat is al een paar weken dat mijn opnames op 90 dagen staan of dit dan ook iets met de software update te maken heeft, mss wel ….

Mutlie
  • June 24, 2025

Dat is al een paar weken dat mijn opnames op 90 dagen staan of dit dan ook iets met de software update te maken heeft, mss wel ….

Echt? Hier pas recent, gisteren of vandaag?
De verlenging naar 75 dagen was voor ons nochtans gelijk:

Martin
  • June 24, 2025

Ik denk ook niet dat het voor iedereen op het zelfde moment gebeurd is!
Heb jij dan ook al nieuwe software binnengekregen, bij mij was het vanaf 15 juni ergens.

Mutlie
  • June 24, 2025

Ik vermoed ook toen ergens. Wij hebben nu 6.172.2 en MW 5.8.3